Nyt se laillistetaan!
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Re: Nyt se laillistetaan!
Lähdetään soitellen sotaan! Josko tämä kappale sais rastat ja rasta-mieliset liikkeelle.
Aktiivisuuttaha tosiaan tarvitaan, jotta jotain tapahtuisi yhteisen asiamme puolesta. Vaan mitä meidän pitäisi tehdä? Itse ainakin olen ilmoittanut lähimmäisilleni mitä mieltä olen hampusta ja hampun kasvattamisesta. Lisäksi olen muutaman kaverin tutustuttanut hamppuun. Kertokaa tekin lähimmäisillenne kuinka loistava lääke hamppu on ja kuinka kiva harrastus kasvien kasvattaminen on! Asia on tuotava julki ilman seuraamusten pelkäämistä! Hysshyss mentaliteetillahan ei mitään tapahdu. Perustetaan vaikka siementen ilmaisjakelu asian hyväksi. 
-
tico thule
smkin free
anteeksi skeptisyyteni, mut mulla on semmoinen tunne että asia ei lähde vetämään.. ei varmasti ensimmäinen kerta kun tällaista ehdotetaan tällaisella foorumilla. Mutta... jos joku sieltä näytön ja tuhkakupin
välistä aktivoituu saamaan SKY:n + muita yhteistyökumppaneita adressi hankkeeseen lupaan kantaa kotikaupunkini puolesta korsia kekoon. T:järvenpää
ps.täällä riittää nimiä
evilsun@jippii.fi
ps.täällä riittää nimiä
evilsun@jippii.fi
-
Kuukkeli
Re: Nyt se laillistetaan!
Mitähän sais tuhannella ihmisellä,jotka haluaa äänestää.Entä mitähän sais n.100000:lla jees vapauden puolesta antaneella kyllä-äänestäjällä.
No,onneks tää ganja vapaana on vieläpä samantekevää n.ainaskin 500000:lle työttömälle,joilla kiinnostaa vain oma elämä ja työmahdollisuudet.
Simppeliähän se helkutti on...
No,onneks tää ganja vapaana on vieläpä samantekevää n.ainaskin 500000:lle työttömälle,joilla kiinnostaa vain oma elämä ja työmahdollisuudet.
Simppeliähän se helkutti on...

- mathias corn
Hamppuedustajasta
No mietitäänpä hieman...
Suurin ongelmahan olisi ilman muuta se, etteivät ihmiset äänestä.
Kovinkaan montaa ääntä ei tarvita, jotta eduskuntaan pääsisi. (vrt. Pertti Salovaaran äänimäärä)
Toisaalta, jos joku saa kansan liikkeelle (vrt. Tony Halme), niin ihmeitä sattuu.
Siis jos JOKAINEN asialle myönteinen äänivaltainen, kävisi luukulla antamassa äänensä "Suomen pilvipuolueen" edustajalle, sen sijaan, että jäisi kotiin, niin varmasti ainakin Turku, Tampere ja Helsinki voivat saada omansa sisään.
Kysehän on vain siitä, että ne alueet, joilta yritetään porukkaa sisään saada yrittäisivät vain yhtä ehdokasta sisään.
Äänet siis haravoituisivat sille yhdelle, eikä kymmenelle.
Yhdestä piiristä on kuitenkin aika mahdotonta saada yhtään sisään, jos äänet jaettaisiin edes kolmeen kaveriin.
Kolme tai neljäkin "Suomen pilven" edustajaa olisi jo huima määrä.
Siis YKSI edustajaehdokas JOKAISEEN piiriin, ja JOKAINEN nukkuva ääni käyttöön.
Minä asetun ehdolle tulevan puolueemme Tampereen piirin edustajaksi.
Meistä Tampereen piirin KAIKISTA ehdokkaista siis valitsemme YHDEN, jonka takana me KAIKKI muutkin seisomme ja annamme hänelle äänemme.
(toivottavasti siis minun
)
Nähdäkseni tämä olisi ainoa tapa saada ne muutama sisään.
Sitten seuraaviin vaaleihin voisi yrittää isommalla laumalla, jos näyttää siltä, että kannatus riittää kahden tai jopa kolmen edustajan sisään viemiseksi.
Muutaman "vahinkoäänenkin" voisi saada konservatiivisemmalta porukalta + pari protestiääntä.
Suurin ongelmahan olisi ilman muuta se, etteivät ihmiset äänestä.
Kovinkaan montaa ääntä ei tarvita, jotta eduskuntaan pääsisi. (vrt. Pertti Salovaaran äänimäärä)
Toisaalta, jos joku saa kansan liikkeelle (vrt. Tony Halme), niin ihmeitä sattuu.
Siis jos JOKAINEN asialle myönteinen äänivaltainen, kävisi luukulla antamassa äänensä "Suomen pilvipuolueen" edustajalle, sen sijaan, että jäisi kotiin, niin varmasti ainakin Turku, Tampere ja Helsinki voivat saada omansa sisään.
Kysehän on vain siitä, että ne alueet, joilta yritetään porukkaa sisään saada yrittäisivät vain yhtä ehdokasta sisään.
Äänet siis haravoituisivat sille yhdelle, eikä kymmenelle.
Yhdestä piiristä on kuitenkin aika mahdotonta saada yhtään sisään, jos äänet jaettaisiin edes kolmeen kaveriin.
Kolme tai neljäkin "Suomen pilven" edustajaa olisi jo huima määrä.
Siis YKSI edustajaehdokas JOKAISEEN piiriin, ja JOKAINEN nukkuva ääni käyttöön.
Minä asetun ehdolle tulevan puolueemme Tampereen piirin edustajaksi.
Meistä Tampereen piirin KAIKISTA ehdokkaista siis valitsemme YHDEN, jonka takana me KAIKKI muutkin seisomme ja annamme hänelle äänemme.
(toivottavasti siis minun
Nähdäkseni tämä olisi ainoa tapa saada ne muutama sisään.
Sitten seuraaviin vaaleihin voisi yrittää isommalla laumalla, jos näyttää siltä, että kannatus riittää kahden tai jopa kolmen edustajan sisään viemiseksi.
Muutaman "vahinkoäänenkin" voisi saada konservatiivisemmalta porukalta + pari protestiääntä.
- Hidas Hengitys
- 1 tähti

Re: Hamppuedustajasta
No, okei. Voin minäkin kansanedustajaksi alkaa, vaikken nyt lainsäätämisestä kauheesti tiedä. Mut siis, lukemallahan sen oppii ja siinä olen ihan OK kaveri. Eli Turun vaalipiiristä sisään sitten Hidas Hengitys. Yhteistyössä olen aina ollut hyvä ja kyllä me se lailliseksi saatais, ainakin lähes.
-Hidas Hhh...-
-Hidas Hhh...-
- mathias corn
Hidas Hengitys & Mathias Corn EDUSKUNTAAN
Turku ja Tampere siis edustettuna.
Päätetäänpä vielä puolueen nimi, linja ja metsästetään se tarvittava nimilista.
Melkein on realistiset tavoitteet.
Vaikkakin uskon vakaasti, että jos kaikki Turun nukkuvat pilviveikot tai pilvihenkiset antaisivat äänensä HH:lle ja Tampesterin vastaavat MC:lle, niin hamppufoorumillakin olisi kaksi äijää sisällä.
No.... Muutama vuosi aikaa tehdä vaalityötä.
- Hidas Hengitys
- 1 tähti

Re: Hidas Hengitys & Mathias Corn EDUSKUNTAAN
Okei aloitetaan sitten. Eli linjaus... nyt pitää miettiä, olemmeko yhden asian puolue vai haluammeko osallistua muuhunkin, näin yleistä hamppumiehen moraalia noudattavaan, päätöksentekoon. Itse olen sitä mieltä, että sen ei tarvitse ola yksi kausi, kun ollaan eduskunnassa, joten sanoisin, että näin aluksi kannattaa ottaa vain yksi tai muutama linjaus käyttöön ja ajaa asiat läpi. Itse olen sitä mieltä, että voisimme sivariasiaan ottaa ainakin kantaa ja yrittää ajaa heidän oikeuksiaan myös. Toisaalta..mitä sanoo hamppukansa? Kansaahan tässä edustetaan. Elikäs pitäisikö ensin tehdä sarja kyselyitä vaikak tuonne tuhkakuppiin ja koota sitten niistä se linjaus. Ei tietenkään siinä kovin suuria esteitä kellekään muissa linjauksissa tule. Tarkoitan, että joku ehkä pitää jotain sivarien oikeuksia toisarvoisina, mutta jos päätavoite on hampun pelastamisessa, niin luulis, että silloin ainakin porukka olisi yhtä mieltä. Elikäs poliittisia polleja pöytään, niin saada järjestystä maailmaan. Jatketaan ihmeessä!
-Hidas Hhh...-
-Hidas Hhh...-
-
Mass Influence
- mathias corn
Kyllä se siitä
Lapsiperheiden ja opiskelijoiden asiaa olisi myös ajettava, vaikka sitähän kaikki muutkin aina lupaavat. (mitään mullistavaa ei kuitenkaan ole tapahtunut)
Lapsilisien oikeakin korotus (ehkä sellaiset 10%?)
Kotihoidontuen korotus vaikka samaa luokkaa, kannustamaan isiä tai äitejä jäämään varhaislapsuuden ajaksi lastensa kanssa kotiin.
Opintotukiin joko korotusta tai sitten vaikkapa sellainen malli, jossa työssäkäyvää opiskelijaa ei rokotettaisi tukien alentamisella, mikäli opiskelu olisi pääsääntöistä.
Nyt olisi siis teesejä kasassa neljä...
1. Hamppu
2. Sivarien olot
3. Lapsiperheet
4. Opiskelijat
Ei välttämättä tuossa järjestyksessä, mutta jos nyt yhdenkin noista saisi kuntoon, niin pieni ihmehän tuo olisi.
No... Ensin puolue, sitten vasta lopulliset teesit.
Kotihoidontuen korotus vaikka samaa luokkaa, kannustamaan isiä tai äitejä jäämään varhaislapsuuden ajaksi lastensa kanssa kotiin.
Opintotukiin joko korotusta tai sitten vaikkapa sellainen malli, jossa työssäkäyvää opiskelijaa ei rokotettaisi tukien alentamisella, mikäli opiskelu olisi pääsääntöistä.
1. Hamppu
2. Sivarien olot
3. Lapsiperheet
4. Opiskelijat
Ei välttämättä tuossa järjestyksessä, mutta jos nyt yhdenkin noista saisi kuntoon, niin pieni ihmehän tuo olisi.
Re: Kyllä se siitä
mathias corn kirjoitti:Lapsiperheiden ja opiskelijoiden asiaa olisi myös ajettava, vaikka sitähän kaikki muutkin aina lupaavat. (mitään mullistavaa ei kuitenkaan ole tapahtunut)
1. Hamppu
2. Sivarien olot
3. Lapsiperheet
4. Opiskelijat
Unohtamatta palkansaajien asemaa(tuloverotuksen kevennys), Suomen lliittoumattomuutta(siis ehdoton ei Nato jäsenyydelle) vihreyttä(ei ydinvoimalle, aarniometsien suojelu yms) Sosiaalitukien leikkaus lopetettava (+asunnottomuus asia) ymsyms
- mathias corn
Poliittinen linja
No niin...
Alkavat ihmiset heräillä ajatukselle.
Hyvältä kuulostaa.
Kaikkeahan ei tietenkään voi luvata. Menee muuten mahdottomaksi toteuttaa, mutta huonoja ehdotuksia ei ole olemassakaan.
Kaikki ideat pöydälle, joista sitten valitaan yhteiset teesit, jotka muodostavat peruslinjan ja selkärangan koko jutulle.
Sen peruslinjan takana seistään ja siihen lisäksi henkilökohtaisia ajettavia asioita, jotka eivät tietenkään ole ristissä peruslinjan kanssa.
Tässä on vuosia aikaa tehdä tämä työ.
Yhteisillä kompromisseilla ja linjavedoilla voi hyvinkin onnistua.
Itse olen myös natokielteinen ja ydinvoimakielteinen.
Verotus taas on asia, mitä miettiä tarkemmin. Pienituloisilla ehdottomasti löysättävä verotusta, mutta kovapalkkaisia voisi ehkä rokottaa vähän lisääkin.
Eläkkeitäkin on leikelty tarpeeksi, joten mieluusti näkisin sen päivän, kun niitä alettaisiin nostamaan oikealle tasolleen.
Nämä siis omia mielipiteitäni ja juuri niitä, mistä erikseen käydään keskustelua ja tehdään niitä kompromisseja.
Alkavat ihmiset heräillä ajatukselle.
Hyvältä kuulostaa.
Kaikkeahan ei tietenkään voi luvata. Menee muuten mahdottomaksi toteuttaa, mutta huonoja ehdotuksia ei ole olemassakaan.
Kaikki ideat pöydälle, joista sitten valitaan yhteiset teesit, jotka muodostavat peruslinjan ja selkärangan koko jutulle.
Sen peruslinjan takana seistään ja siihen lisäksi henkilökohtaisia ajettavia asioita, jotka eivät tietenkään ole ristissä peruslinjan kanssa.
Tässä on vuosia aikaa tehdä tämä työ.
Yhteisillä kompromisseilla ja linjavedoilla voi hyvinkin onnistua.
Itse olen myös natokielteinen ja ydinvoimakielteinen.
Verotus taas on asia, mitä miettiä tarkemmin. Pienituloisilla ehdottomasti löysättävä verotusta, mutta kovapalkkaisia voisi ehkä rokottaa vähän lisääkin.
Eläkkeitäkin on leikelty tarpeeksi, joten mieluusti näkisin sen päivän, kun niitä alettaisiin nostamaan oikealle tasolleen.
Nämä siis omia mielipiteitäni ja juuri niitä, mistä erikseen käydään keskustelua ja tehdään niitä kompromisseja.
-
MyFirstBabyWW
Humanistinen totuuspuolue
Itse olen myös suunnitellut tälläista 'vihreää' puoluetta jo pitkään. Ongelmana on ollut mielessäni vain se yhden-asian-puolue- juttu...
Tähän olen kehittänyt seuraavanlaisen ratkaisun:
Puolue tulisi olemaan periatteellisella tasolla "humanistinen totuuspuolue". Siis tuo ei tulisi olemaan puolueen nimi, vaan kuvaus sen teeseistä.
Humanismia... hampun laillistaminenkin sen kannattajien keskuudessa lähtee nimenomaan ihmisten hyvinvoinnista, ja siitä faktasta, että hampun laillisuustilanne nykyisin vaikuttaa siihen negatiivisesti. Siitä tulee se totuus...
Muihin asioihin joista jotain mieltä voi olla, sovelletaan samaa kaavaa. Kanta päätetään sen mukaan, mistä seuraa mahdollisimman monelle hyvää vointia ilman että kovin monen täytyy "kärsiä". Kannanotot pohjataan koviin faktoihin, mutta lämpimällä tavalla. Faktojen lisäksi huomioon otetaan myös tunneosasto, sillä ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, eikä vain koneen osa.
Tuosta "kärsiä"- termistä sen verran, että mielestäni esimerkiksi rikkaiden kovempi verotus ei ole kärsimyksen aiheuttamista jne. Ymmärrätte varmaan ajatuksen. Jos tästä tulee väärinkäsityksiä, yritän mielelläni selventää asiaa.
Siitä huolimatta, että puolue tulisi olemaan loppujen lopuksi tuollainen monen asian puolue, voitaisiin ensi vaaleissa ottaa vahvaksi teemaksi tuo kannabis, ja muihin kysymyksiin vastataan kysyttäessä.
Tästä se lähtee, hyvä pojat (ja tytöt?)
Tähän olen kehittänyt seuraavanlaisen ratkaisun:
Puolue tulisi olemaan periatteellisella tasolla "humanistinen totuuspuolue". Siis tuo ei tulisi olemaan puolueen nimi, vaan kuvaus sen teeseistä.
Humanismia... hampun laillistaminenkin sen kannattajien keskuudessa lähtee nimenomaan ihmisten hyvinvoinnista, ja siitä faktasta, että hampun laillisuustilanne nykyisin vaikuttaa siihen negatiivisesti. Siitä tulee se totuus...
Muihin asioihin joista jotain mieltä voi olla, sovelletaan samaa kaavaa. Kanta päätetään sen mukaan, mistä seuraa mahdollisimman monelle hyvää vointia ilman että kovin monen täytyy "kärsiä". Kannanotot pohjataan koviin faktoihin, mutta lämpimällä tavalla. Faktojen lisäksi huomioon otetaan myös tunneosasto, sillä ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, eikä vain koneen osa.
Tuosta "kärsiä"- termistä sen verran, että mielestäni esimerkiksi rikkaiden kovempi verotus ei ole kärsimyksen aiheuttamista jne. Ymmärrätte varmaan ajatuksen. Jos tästä tulee väärinkäsityksiä, yritän mielelläni selventää asiaa.
Siitä huolimatta, että puolue tulisi olemaan loppujen lopuksi tuollainen monen asian puolue, voitaisiin ensi vaaleissa ottaa vahvaksi teemaksi tuo kannabis, ja muihin kysymyksiin vastataan kysyttäessä.
Tästä se lähtee, hyvä pojat (ja tytöt?)
-
Aatami oli ennen Eevaa
Re: Humanistinen totuuspuolue
Loistavilta kuulostavat nuo tähän astiset ajatukset, ja myös tuo mathias cornin ehdottama eläkeläisten asioiden parantaminen olisi loistava asia, se kun tuntuu jotenkin julmalta kun ihminen on ensin pitkän ikänsä tehnyt huonolla palkalla töitä ja saa sitten hädin tuskin toimeentulon mahdollistavan palkan työstään. Lopetetaan vaikka puolustusvoimat kokonaan ja käytetään siitä koituva säästö sosiaaliturvan parantamiseen.. No se nyt ei ehkä kovin realistinen vaatimus ole, mutta miksei se voisi toimia? Ja eikö olisi tärkeämpää nekin miljoonat käyttää siihen, että opiskelijat, työttömät, lapsiperheet ja eläkeläiset saisivat massunsa täyteen kuin että hädin tuskin täysi-ikäiset pojat pääsevät leikkimään pyssyillä.. Sodan syttyessä esim. Venäjää vastaan Suomen kansa tuskin pystyisi itseään puolustamaan, sen verran kokoeroa löytyy itänaapuriin. Hukkaan heitettyä rahaa tuollainen.
Juu. Turhaa vuodatusta. Mutta. Ääneni annoin viimekin vaaleissa hamppumyönteiselle, ja sen teen seuraavissakin vaaleissa. Jossain vaiheessa ehdokkaat vielä läpipääsevät. Aivan varmasti.
Juu. Turhaa vuodatusta. Mutta. Ääneni annoin viimekin vaaleissa hamppumyönteiselle, ja sen teen seuraavissakin vaaleissa. Jossain vaiheessa ehdokkaat vielä läpipääsevät. Aivan varmasti.
- vihreevitamiini
ma ainakin vakavissani uskon tahan puolueenkokoomis yritykseen ! 
- Hidas Hengitys
- 1 tähti

vihreevitamiini kirjoitti:ma ainakin vakavissani uskon tahan puolueenkokoomis yritykseen !
Pinnan alla toimitaan. Odotelkaa vain rauhassa ja älkää kuitenkaan odottako liikoja tai alkako tehdä omia näkemyksiänne liian pitkälle. Puolueen perustaminen vaatii yhteisöä, joka on saman puolueohjelman takana.
-Hidas Hhh...-
nimiä keräämään
Nyt sitten nimiä keräämään? Helsinki, Turku, Tampere, Oulu ja mihinkäs muualle pitäis pystyttää nimienkeruupisteet? Ja pitäisikö alkaa virittämään uutta kotisivua puolueelle, vai jääkö puolue elämään hamppuforumin politiikka ja media osioon?
No jos joku pistää pystyyn nimienkeruun, niin kyllä minä käyn nimeni listaan laittamassa. Pakko hieman potkiskellä tätä palloa eteenpäin.
btw Idea joulupata-keräykseen osallistumisesta oli loistava! Forumin (ja puolueen) pitää saada julkisuutta, jotta kansa löytää oikeaa tietoa hampusta halutessaan.
btw Idea joulupata-keräykseen osallistumisesta oli loistava! Forumin (ja puolueen) pitää saada julkisuutta, jotta kansa löytää oikeaa tietoa hampusta halutessaan.
- Hidas Hengitys
- 1 tähti

Re: nimiä keräämään
Moses kirjoitti:Nyt sitten nimiä keräämään? Helsinki, Turku, Tampere, Oulu ja mihinkäs muualle pitäis pystyttää nimienkeruupisteet? Ja pitäisikö alkaa virittämään uutta kotisivua puolueelle, vai jääkö puolue elämään hamppuforumin politiikka ja media osioon?No jos joku pistää pystyyn nimienkeruun, niin kyllä minä käyn nimeni listaan laittamassa. Pakko hieman potkiskellä tätä palloa eteenpäin.
Nimienkeruu alkaa vasta sitten, kun on sen aika. Puolueen linjaukset, periaatteet ja päämäärät tulee ensin hahmottaa ja niiden toteuttamistapa myös. Pysykää ihan rauhallisina, mutta keskustelkaa ystävienne ja tuttavienne kanssa. Jos itse olette kovinkovin kiinnostuneita toimimaan aktiiveina, voitte esittäytyä minulle yksityisviestillä ja kertoa näkemyksenne ja tavan, jolla voisitte auttaa yms... Muistakaa, että ehdokkuus on edustamista, ideoiminen on aivotyötä ja sanan levittäminen tai nimien yms. keruu on keveää harrastustoimintaa.
Kaikkien ei tarvitse ruveta aktiiveksi nyt. Hommat kyllä sujuvat ilmankin, mutta aktiiveja tarvitaan ja jos todella olet valmis, olet valmis. Kirjoitelkaa toki.
-Hidas Hhh...-
Re:
Ihan semmoista ajattelin että juu jos ihmiset saavat uuden puolueen perustettua niin hienoa mutta mutta eikö olisi huomattavasti helpompaa ajaa asiaa liittymällä jonkun nykyisen puolueen jäseneksi ja edetä sitä kautta eduskuntavaali ehdokkaaksi.
Eli tehdä vähän niinkuin Drake mutta fiksummin eli hoitaa itsensä ensin sinne eduskuntaan ja sitten heittää faktat pöytään(paljastaa todelliset karvansa:).
Ja ei millään pahalla mutta se että Täysi ikäiset ihmiset äänestäisivät Suomessa pilvipuoluetta sankoin joukoin... not going to happend.
Tokihan puolueelle muodostettiin jo muitakin teesejä mutta samoja teesejä on myös lukemattomilla muilla jo olemassa olevilla puolueilla.
Tämä palsta antaa ehkä hieman vääristyneen kuvan johtuen ikävän nuoresta ikä rakenteesta(ei sillai et ois mitään vikaa olla tietyn ikäinen mutta vanhempaakin porukkaa saisi olla enempi mukana) .
En mä tiedä en tahdo masentaa tai lannistaa vaan ota tää kritiikki mielummin asiana joka saa yrittämään entistä kovemmin.
Ja saattaa olla et mä oon vaan kyyninen vanhus jolla alkaa asioissa usko hiipumaan(vaikka toivoa on onneksi jäljellä) mutta kuka tietää.
Ja jotta ei liian negatiiviseksi mennä niin itse nään pari muuta positiivista juttua/mahdollisuutta mut niistä myöhemmin.
Eli tehdä vähän niinkuin Drake mutta fiksummin eli hoitaa itsensä ensin sinne eduskuntaan ja sitten heittää faktat pöytään(paljastaa todelliset karvansa:).
Ja ei millään pahalla mutta se että Täysi ikäiset ihmiset äänestäisivät Suomessa pilvipuoluetta sankoin joukoin... not going to happend.
Tokihan puolueelle muodostettiin jo muitakin teesejä mutta samoja teesejä on myös lukemattomilla muilla jo olemassa olevilla puolueilla.
Tämä palsta antaa ehkä hieman vääristyneen kuvan johtuen ikävän nuoresta ikä rakenteesta(ei sillai et ois mitään vikaa olla tietyn ikäinen mutta vanhempaakin porukkaa saisi olla enempi mukana) .
En mä tiedä en tahdo masentaa tai lannistaa vaan ota tää kritiikki mielummin asiana joka saa yrittämään entistä kovemmin.
Ja saattaa olla et mä oon vaan kyyninen vanhus jolla alkaa asioissa usko hiipumaan(vaikka toivoa on onneksi jäljellä) mutta kuka tietää.
Ja jotta ei liian negatiiviseksi mennä niin itse nään pari muuta positiivista juttua/mahdollisuutta mut niistä myöhemmin.
- mathias corn
Re:
Voimaa kirjoitti:Ihan semmoista ajattelin että juu jos ihmiset saavat uuden puolueen perustettua niin hienoa mutta mutta eikö olisi huomattavasti helpompaa ajaa asiaa liittymällä jonkun nykyisen puolueen jäseneksi ja edetä sitä kautta eduskuntavaali ehdokkaaksi.
Ihan hyvää pointtia.
Itse en kyllä tahtoisi epärehellisellä pelillä sisään tai päästää ketään sisään epärehellisellä meiningillä.
Tony Halme on tuosta hommasta hyvänä varoittavana esimerkkinä.
Luvataan turvallisuutta ja kohta sohitaan aseella kerrostaloasunnossa.
Itse kannatan ajatusta siitä, että kortit ovat pöydässä.
Jäätteenmäki pimitti omiaan ja hassustipa kävi myös hänelle.
Toisekseen...
Jos yrittää jonkun toisen puolueen sisältä...
Sehän on melkein kuin ajattelisi: "Miksi perustaa oma yritys, kun voin mennä jollekin muullekin duuniin"
Omasta mielestäni tämä on hyvä ajatus, jota kannattaa kehitellä.
Helppoahan se ei missään nimessä tulisi olemaan, mutta varmasti mahdollista.
Ei tietenkään ole mahdollista päästä sisään perinteisin menoin.
Nukkuvat äänestäjät, jotka eivät pane pienestä pössyttelystä pahakseen, lienee se tavoiteltu kansanosa.
Yksikin edustaja sisään koko maasta on jo hyvin tälle asialle.
Ainakin isoimmissa kaupungeissa voi hyvinkin tulla juuri nuoremmasta sukupolvesta ja protestiäänistä läpäisy.
Ääniä ei tarvita tuhottomasti asian taakse, mutta jokainen niistä äänistä tarvitaan yhden ihmisen taakse. Siinä se juju.
Teesitkin ovat ihan alkuvaiheessa. Aikaa tehdä promoakin on vuosia...
Uskoa yhteiseen asiaan ystävät. Uskoa...
Palaa sivulle “Politiikka ja media”