Olen menossa Amsterdamiin enkä osaa kääriä jointtia
Alueen säännöt
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!
Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!
Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
-
Sukka
Olen menossa Amsterdamiin enkä osaa kääriä jointtia
Olen menossa Damiin enkä osaa kääriä jointtia tai ainakaan hyvää sellaista. Selviänkö ilman jointin käärintä taitoa vai nauretaanko minut ulos joka coffeeshopista.Vai voiko kyseisitä paikoista vuokrata bongin mistä on paljon mielyttävämpi polttaakkin, jos pystyy paljon bongin käyttö maksaa .Tai jos tilaan kukkaa saanko sen valmiiksi käärittynä.Vai tilaanko jostain valmiita bluntteja mihin voin sitten laittaa poltettavani.Kiitos kaikista viesteistänne 
- StonedRaider
Re: Olen menossa Amsterdamiin enkä osaa kääriä jointtia
Uskoisin, että pärjäät ilman käärintätaitoa. Monet coffeeshopit lainaavat bongeja ja jos jointteja haluaa poltella niin jointtien käärimistä helpottaa myös "sätkänkäärimislaitteet", joita saa halvalla.
Itse en ole damissa vielä kerenny käymään, mutta aiheesta on tullut opiskeltua paljon. Monissa koffareissa on talon bongit joita saa lainata maksutta. (kunhan ostat sieltä koffarista poltettavasi tietysti) lisäksi monis paikois kuuluu olevan niin ystävällinen meininki, että varmaan myyjät mielellään käärivät sulle spliffin ilman lisämaksuja. Varmasti pääset pilveen vaikket osaiskaan käärii, hyvää matkaa vain! 
"Then it came to me, what things in life are truly vital. Living to the fullest without being suicidal. I'd rather be a nobody than a foolish idol. It came to me what things in life are truly vital"
-
Vieras
Ainakin joidenkin koffareiden menusta löytyy valmiiksi käärittyjä jointteja.
Ja ainahan voit piipun ostaa.
Ja ainahan voit piipun ostaa.
Joistakin kuppiloista saa ostaa myös valmiiksi käärittyjä jointteja. Joskus ostin iltasella yhden, kun oli paikka juuri menossa kiinni siltä päivältä ja oli ainoastaan take away -myyntiä. Niitä oli sellaisessa telineessä vähän niin kuin jotain paristoja tarjolla. Mutta jos bongista tykkää, niin niitä saa siis lainailla.
-
Vieras
Bud-Head kirjoitti:Joistakin kuppiloista saa ostaa myös valmiiksi käärittyjä jointteja. Joskus ostin iltasella yhden, kun oli paikka juuri menossa kiinni siltä päivältä ja oli ainoastaan take away -myyntiä. Niitä oli sellaisessa telineessä vähän niin kuin jotain paristoja tarjolla. Mutta jos bongista tykkää, niin niitä saa siis lainailla.
hollannissa on kumma tapa sotkea tupakkaa noihin prerolled joonaksiin, todella harvoissa paikoissa löytyy puhtaasta kukasta tehtyjä jopoja, ja ne maksaa aika paljon.
pieni piippu jostain turisti kaupasta mukaan niin kaikista paras.joissain koffareissa oli aika ankea meno ton bonginlainaamisen suhteen. diileri usein niin paukuissa, ettei tajunnut antaa bongia tms.
mutta ota smokersguidemukaan jostain kioskilta ja etsi paikkoja missä on vapoja lainaan, alkavat yleistyä hollannissa.
Se että tulee damiin poltteleen, eikä osaa kääriä, on hyvin paha etikettivirhe. Rangaistuksena sulle survotaan jalkaan kaksi numeroa liian pienet puukengät ja viedään tuulimyllyn taakse
Valmiiksi käärittyjä ei kannata ostaa (liian vähän budia sisällä). Coffeeshopeista useimmiten saa bongeja lainaksi ilman erillista maksua, joten nou hätä. Hyvää matkaa!
Valmiiksi käärittyjä ei kannata ostaa (liian vähän budia sisällä). Coffeeshopeista useimmiten saa bongeja lainaksi ilman erillista maksua, joten nou hätä. Hyvää matkaa!
"Kaksinaismoralismi ei luo katu-uskottavuutta"
-
casual friday
- 1 tähti

Sukka kirjoitti:Olen menossa Damiin enkä osaa kääriä jointtia tai ainakaan hyvää sellaista. Selviänkö ilman jointin käärintä taitoa vai nauretaanko minut ulos joka coffeeshopista.Vai voiko kyseisitä paikoista vuokrata bongin mistä on paljon mielyttävämpi polttaakkin, jos pystyy paljon bongin käyttö maksaa .Tai jos tilaan kukkaa saanko sen valmiiksi käärittynä.Vai tilaanko jostain valmiita bluntteja mihin voin sitten laittaa poltettavani.Kiitos kaikista viesteistänne
No, Dami jos mikä on oikea paikka harjoitella pyörittämään jointteja
Sanoisin vielä, että mun mielestä ne valmiit jointit on yllättävän tehokkaita.. Ostin norttijointin ilman tupakkaa joka sitten polteltiin koffarissa istuskellessa ja aika pihalle siitä tuntui menevän. Tais maksaa jonkun 6euroa se jointti, joten olettaisin, että siinä ainakin se 0.5g oli. Mutta sinällään vähän petollisia, kun ei voi tietää ostaessa paljonko niissä on, joten suosittelen opettelemaan käärimään omia, että ei tule ylläreitä kumpaankaan suuntaan. Onneksi itellä se yllätys oli mieluinen
Kyllä jokainen itseään kunnioittava hampuusi yhden jointin aikaseksi saa. Suosittelen opettelemaan, se on aika mukava taito jos bongia ei ole näkyvissä ja piippu on unohtunut johonkin jne.
Laiskottelu on vain tapa levätä ennenkuin väsyy.
-
Vieras
Kyllä ne sauhut saa vedettyä kämäsemmästäkin sätkästä.
Ei sen tarvi olla mikään matemaattisen symmetrinen Jamaicatötterö.
Harjotus tekee mestaajan.
Ei sen tarvi olla mikään matemaattisen symmetrinen Jamaicatötterö.
Harjotus tekee mestaajan.
- 10 Ft. Ganja Plant
Ei kannata niitä prerolled jouneja ostella, kun tuppaavat olemaan suurimmaksi osaksi röökiä. Bongeja/piippuja saa lainaksi kahviloista. Kyl ne varmaa sulle sen jopon käärii jos ei oo hirveesti asiakkaita keitä pitäs palvella tai sit vaan meet heittää läppää ihmisten kanssa ja pyydät et ne vaik kääris sulle tai jotai. Kyl siel pärjää ilman käärimistaitoakin ja sen ainaski oppii sit ku siellä tulee tarpeeks treenailtua 
Green/ It is lit where ever you place it/ Green/ Is the color of today, always been/ Face it!
-
Vieras
Sori että potkin vanhoja topikkeja ylös, mut oon huomen menos käymään Damissa, ja kattelin forumilta koffarisuosituksia + muita vinkkejä.
Tulipa tästä topiikista mieleen, että kerran Hampurissa baarissa joku jätkä tuli yks kaks yllättäen out of the blue mulle jointtipaperin, ja stidiaskin, jossa oli tupakka+kukka miksiä kanssa, että voinko käärii sille jointin...
Tulipa tästä topiikista mieleen, että kerran Hampurissa baarissa joku jätkä tuli yks kaks yllättäen out of the blue mulle jointtipaperin, ja stidiaskin, jossa oli tupakka+kukka miksiä kanssa, että voinko käärii sille jointin...
-
smartass
Ihan vakavissanne olette hyökkimässä huulet töröllä jonkun "yleisbongin" kimppuun, jota on imenyt sata narkomaania ennen teitä? Omien Amsterdam -kokemusten perusteella noissa kannabiskahviloissa ei pahemmin välitetä puhtaudesta tai hygieniasta kun asiakaskuntakin on vähän sen sorttista, ettei sitä tuollaiset asiat kiinnosta.
Turha sitten tulla tänne palstalle itkemään, jos naamasta alkaa kasvamaan jos jonkinlaista pätkylää ja paisetta, ja silmät sumentuvat kierrätysbongin imuttelun seurauksena.

Jos pöpöt lainapongeissa pelottaa, niin ei ole tosiaan paha homma ostaa josain paikallisesta kaupasta halpaa poltteluvehjettä omaksi. Viime daminreissulla tuli hankittua itsekin 12,50 maksanut n.15cm lasinen arkkubongi ja ~4e maksanut teräspiippu. Ei nyt hirveästi muista enää paikkoja, missä oli lainabongeja, mutta Noon:issa ainakin oli jokunen hyllyllä rivissä asiakkaiden käyttöön. Ja tosiaan jointinkäärintäänkin saa apuvälineitä, itsekin kädettömänä käytän rollmatea, ja onhan niitä tietty king size-kokoisia sätkäkoneitakin.
Setä on kovin sekaisin, onko sedällä hyvä olo?
casual friday kirjoitti:Sukka kirjoitti:Olen menossa Damiin enkä osaa kääriä jointtia tai ainakaan hyvää sellaista. Selviänkö ilman jointin käärintä taitoa vai nauretaanko minut ulos joka coffeeshopista.Vai voiko kyseisitä paikoista vuokrata bongin mistä on paljon mielyttävämpi polttaakkin, jos pystyy paljon bongin käyttö maksaa .Tai jos tilaan kukkaa saanko sen valmiiksi käärittynä.Vai tilaanko jostain valmiita bluntteja mihin voin sitten laittaa poltettavani.Kiitos kaikista viesteistänne
No, Dami jos mikä on oikea paikka harjoitella pyörittämään jointtejaKannattaa opetella samantien väsäämään "damilaisittain", eli tavara sekoitetaan kämmenen päällä, jonka jälkeen se pyöritetään kasaan, paperi päälle ja purut "kaadetaan" paperille. Kieltämättä vähän vaikea selittää, mutta varmasti törmäät ihmisiin jotka tekee noin. Eipähän sitten tulevaisuudessa poltteluhetket kaadu väsärin puutteeseen.
Veit sanat suustani, Damihan on paras harjoittelumesta. Ne panostaa siihen, että jointin pitää olla maximiterveellinen, eli siellä pyritään tehä jointeista mahdollisimman tervattomia ja tasaisesti palavia, ihan erilaista käärimistä kuin mitä täällä Suomessa näkee.
- renekeitin
Mie oon sitä mieltä et kannattaa peruuttaa koko matka ku et osaa! ei oo muuta vaihtoehtoa!
noeivaa. ittekki lähössä sinne uudeksvuodeks <3
noeivaa. ittekki lähössä sinne uudeksvuodeks <3
If you are not free to choose wrongly and irresponsibly, you are not free at all.
– Jacob Hornberger
– Jacob Hornberger
Nostetaanpa vähän vanhaa ketjua. Prerolledit on monesti vähän kusetusta vaikka niissä hyvää kukkaa onkin yleensä täytteenä. Jos ei osaa rullata, niin rohkeesti vaan kysymään vaikka joltain muulta joka on siellä koffarissa hengaamassa, että voisko opettaa käärimään hyvän jopon. Uskon että jengi kyllä opettaa jos yksin joku hengaa siellä ja polttelee. Tai sitten helpompi tapa jos ei välttämättä kiinnosta rullaus kovin paljoa on se, ett kysyy yksinkertasesti koffarin myyjältä että voiko se rullata sulle jopon, annat siellä sen mrän budia mistä haluat jointin. ne jätkät osaa meinaan kääriä!
Terv. anderec, hyvän jointin asialla.
"When injustice becomes law, rebellion becomes duty." - Thomas Jefferson
anderec kirjoitti:Nostetaanpa vähän vanhaa ketjua. Prerolledit on monesti vähän kusetusta vaikka niissä hyvää kukkaa onkin yleensä täytteenä. Jos ei osaa rullata, niin rohkeesti vaan kysymään vaikka joltain muulta joka on siellä koffarissa hengaamassa, että voisko opettaa käärimään hyvän jopon. Uskon että jengi kyllä opettaa jos yksin joku hengaa siellä ja polttelee. Tai sitten helpompi tapa jos ei välttämättä kiinnosta rullaus kovin paljoa on se, ett kysyy yksinkertasesti koffarin myyjältä että voiko se rullata sulle jopon, annat siellä sen mrän budia mistä haluat jointin. ne jätkät osaa meinaan kääriä!
Kertaus on opintojen äiti?
No sanompa nyt sitten vielä minäkin että esikäärityt on kusetusta, en saanut mitään vaikutusta irti kun tolen kanssa lähdin matkaan. Toinen mitä kannattaa välttää on halpa hasis, se on yhtä "hyvää" kuin suomalainen PL. Tietämättömyyden takia ei sitten tullut ostettua kunnon kukkaa missään vaiheessa, ainoa mistä tulin pilveen oli se yksi spacecake jonka vedin krapulaan.