Kuva

Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.11.2005 0:25

ShoJa kirjoitti:Sun ei tarvitse matkia mua, mutta sinuna lopettaisin kokonaan alkoholin käytön ja siirtyisin kannabikseen, koska alkoholi on haitallismpaa terveydelle.
Jos haluisin elää ilman päihteitä, lopettaisin ensin alkoholin ja aloittaisin kannabiksen käyttöä sitten vähentäisin vähitellen polttelua kunnes LOPPU.


Juuri tämä on perimmäisenä päämääränä (lukuunottamatta satunnaista dokailua, kyllä ainakin joskus täytyy vähän päätä sekoittaa), mutta nyt joutuu tosissaan tutkimaan haittoja/hyötyjä alkoholi vs kannabis.
Esim. tänään n. klo 17 alkaen tähän mennessä juotu 1 paukku huonolaatuista viskiä, 2 paukkua XO cognac, 4 pulloa IV A olutta, sekä 1 pullo 0.75 litran punaviini. Vielä pari pulloa olutta juomatta. Enkä ole edes kännissä, vaan sellainen lievä hyvänolon turtumus päällä. Tästä nimenomaan olisi tarkoitus päästä eroon, toivottavasti kannabis olisi edes vähän parempi vaihtoehto.

Joku mainitsi puolikkaan kossupullon, sen avulla pystyy nukkumaan kun nopeasti huitaisee... eipä se kyllä vastaakaan kuin n. 7 keskiolutpulloa.
Toisaalta kannabikseen ei ole kehittynyt vielä minkäänlaista toleranssia, joten siitä voisi ehkä olla jotain apua jopa pieninä annoksina.

Mutta annetaan vielä keskustelun jatkua, olen erittäin kiinnostunut tästä vaihtoehdosta.

Avatar
Senare
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 355
Liittynyt: 6.5.2005

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja Senare » 15.11.2005 0:43

Piti vaan sanoa että omat kokemukset tämän osalta ovat olleet hyvin positiiviset. Alkoholi on tosi passivoivaa jos sitä vetää vähänkin liikaa ja mistään ei tule mitään viimeistään krapuloitten takia. Vaihdoin jotenkuten määrätietoisesti turhan arkidokaamisen pikkuhiljaa pilveen, mutta sitten kun ei enää huvittanut poltella, ei tehnytkään samalla tavalla mieli mennä baariinkaan koska oli ehtinyt hiffata niin paljon uusia juttuja pöllyissä joita piti toteuttaa selvinpäin mm vaarallisilla koneilla. Ei pilvellä voi alkoholia korvata jos siitä tykkää kuten ei myöskään päinvastoin, mutta jos löytää kahden väliin jonkinlaisen balanssin on paremmat tsänsit löytää sitä muuta sisältöä mitä todennäköisesti kaipaa elämäänsä jos on yleensäkään aihetta pohtia näitä asioita.

Koita kuitenkin ekaksi vaan rohkeasti lopettaa toi dokaaminen. Sulla on ne päivät joka tapauksessa edessä. Ole juomatta viikko ja mieti mitkä asiat erityisesti vituttaa kun jäivät tekemättä tai tuli tehtyä ja korjaa ne. Se on hyvää terapiaa. Koita ensisijaisesti pysyä raittiina, mutta jos retkahduksia tapahtuu ja puhutaan päivistä per laaki niin koita selvittää niitä laukaisutekijöitä tälle käyttäytymiselle ennen kuin alat hamppua kokeilemaan. Jos hampusta on iloa ja apua niin mahdollisen liikakäytön haittoja voi minimoida jos päättää olla katsomatta televisiota kun on pöllyissä. Muuten haitallisuus on pahimmillaan kai lähinnä juuri tuohon televisonkatsomiseen verrattavissa, mutta vaihtelee toki elämäntilanteesta ja tyypistä toiseen.

Avatar
Worm
Viestit: 94
Liittynyt: 6.9.2005

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja Worm » 15.11.2005 2:05

EDIT: Voi lopettaa suoraan alkoholin käytön.


En tiedä tarkaa asemaasi tahi alkoholinkulutusta ja sen historiaa, mutta vakamillaan alkoholin äkinnäinen lopetus voi johtaa kuolettaviin vieroitusoireisiin. Kannattaa tarkastella omaa kehoaan kun jättää juomatta: kädet tärisevät ja sydän hakkaa kovemmin sekä lievää ärtyneisyyttä. Jos homma on tällä tasolla kaikki on kunnossa.
Niin ikävältä kuin tämä kuullostaakin niin joillain ihmisillä on tarve päihtyä suurempi ja vastaavasti kynnys suurkulutukseen matalampi - päihteen ollessa yrtti, huumeet tai alkoholi.

Sen enempää kornilta en halua kuullostaa mutta suosittelen teraapista hoitoa ja lähimmäisten tukea. Alkoholin vieroitusoireisiin saa myös helpotusta lääkkeistä. Vasta silloin kun uskot päässeesi alkoholista voit syntyvää himoa hillitä muilla turvallisimmilla päihteillä. Siinäkin on tietenkin riskinsä, mutta jos jostain on jotain saatava kannattaa tietenkin vaihtoedoista valita turvallisin.

En siis suosittele aloittamaan kukalla kun yrität lopettaa alkoholin käyttöä. Jos onnistut siinä tulet aloittamaan alkoholin käytön uudestaan kunhan totut uuteen päihteeseen. Tarkastele itseäsi ja mieti syy sille miksi oikeasti juot. Tee uusi päätös ja kokeile pitääkö se. Ellet siihen pysty et kykene yrtin avulla saavuttamaan mitään pysyvää.

AA kerho, vaikka enemmän uskonnoliselta lohkolta tuntuukin, auttaa. Olet myöntänyt liiallisen alkoholin käytön, mutta myönnätkö olevasi alkoholisti?

Toistan saman minkä alussa: en tiedä tilannettasi tarkalleen enkä kuinka paljon todella juot, mutta se mitä kerroit on mielestäni paljon. Jos tuntuu, että paapotan asian vierestä eikä tämä koske sinua ollenkaan niin ole onnellinen. Itse olen elänyt ja joutunut kokemaan pahimman tapauksen läpi ja siinä jos missään silmät avartuu.

Vieras

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.11.2005 2:24

Worm kirjoitti:
EDIT: Voi lopettaa suoraan alkoholin käytön.


AA kerho, vaikka enemmän uskonnoliselta lohkolta tuntuukin, auttaa. Olet myöntänyt liiallisen alkoholin käytön, mutta myönnätkö olevasi alkoholisti?

Toistan saman minkä alussa: en tiedä tilannettasi tarkalleen enkä kuinka paljon todella juot, mutta se mitä kerroit on mielestäni paljon. Jos tuntuu, että paapotan asian vierestä eikä tämä koske sinua ollenkaan niin ole onnellinen. Itse olen elänyt ja joutunut kokemaan pahimman tapauksen läpi ja siinä jos missään silmät avartuu.


Myönnän kyllä liiallisen alkoholin käytön sekä myös sen että olen alkoholisti.
Tiedän myös rehellisesti sen, että juon paljon ja se on liikaa. Olen tämän myös avoimesti kertonut ja tästä on juteltu avovaimoni kanssa. Kuitenkin AA-kerho ei varmaan auta minua, koska kertakaikkiaan tällaiset kerhot eivät ole minua varten, niissä tilanteissa en voi olla avoin, olen avoin ainoastaan läheisteni kanssa.
Jos päihderiippuvuuden voisi vaihtaa vaikka kannabikseen, niin olisin kyllä avoin sitä kokeilemaan, sitä en kyllä tiedä jeesaako se tässä asiassa. Viina kannabikseen? Toisaalta jos kannabiksesta saa euforisen fiiliksen, niin kyllähän sitäkin voisi kokeilla, olen käsittänyt että se olisi "oikeasti" terveellisempi vaihtoehto kuin alkoholi.

Avatar
possis
Viestit: 141
Liittynyt: 18.5.2005

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja possis » 15.11.2005 10:20

Eräässä brittiläisessä hamppulehdessä yleisön osastolle kirjoitti itsensä alkoholista vierottanut kaveri. Hän totesi joutuneensa vierottamaan itsensä ihan kovimman mukaan, mutta hamppu auttoi nukkumaan yöt, mikä muuten oli kuulemma mahdotonta ilman kännejä.

Kannattaa suhtautua tohon terveen epäluuloisesti ja huomioida muitten varotukset pahemman koukun vaaroista. Eniten varmaan tarttet lujaa tahdon voimaa. Jos toi edellinen on totta, niin hamppu saattais siis toimia pikkuhelpotuksen muodossa unilääkkeenä. En tiedä miten vertautuu kaupallisiin pillereihin yms.

Uskon itekin hampun olevan alkoholia terveellisempi vaihtoehto, edellyttäen tietty, että vähentää sitä alkoholinkäyttöä samalla.
90%:lla kuumailmavapo potkii tehokkaammin tai yhtä hyvin kuin savu.
http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=18432

ShoJa
Viestit: 363
Liittynyt: 17.3.2005

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja ShoJa » 15.11.2005 10:43

Sun huume/päihdekäyttö on sun vastuullasi.

Mutta kerron kavereistani.
Olen huomannut, että mun kaverit ovat vähentäneet alkoholin käyttöä kannabiksen käytön myötä. Nuorena he olivat kovia juomaan. Johtuuko kannabiksesta vai siitä, että he ovat nyt aikustuneet, en tiiä, mutta kaverit sanoivat, että kannabis riittää heille, kun se on kevyt ja mukava rento. En kävisi heidän luona enkä jaksaisi hengailla heidän kanssa, jos ryyppäisivät joka päivä. He olisivat vittumaisia joka_päivä_päissään. He polttelevat kannabista päivättäin nykyään.
Myös kannabiksen huonot puolet olen huomannut heissä, se on tehnyt heistä laiskoja, mutta ei aivan passiivisia.Yksi kaveri käy töissä säännöllisesti vaikka polttelee joka päivä, vähintään yksi kertaa päivässä.Tietysti joskus muutaman viikon taukoa.
Kyllä käyttävät vielä alkoholia _vähän_. Ehkä noin yksi kertaa kuukaudessa.
Kyllä päissään he myös polttelevat kaneh bosmhia.
-"Historia on voittajien kirjoittama, kuka tietää kuinka kauas totuus on jäänyt menneisyyteen kummittelemaan"

Vieras

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.11.2005 14:46

kannattaisiko miettiä aluksi syitä juomiseen? jos takana on muita syitä, niin pelkkä aineen vaihto tuskin auttaa. kroppa kyllä voi päästä vähemmällä, mutta jos et vieläkään voi nukkua ilman päihteitä, niin auttaako se.

taustalla voi olla jos jonkinlaista ongelmaa, joita tuskin tule toisille samanmoisille kerrottua (esim AA:ssa). itse suosittelisin käymään kallonkutistajan luona juttelemassa. ainakin itse käyn välillä purkamassa tuntojani. :yes:

toisaalta hampunkasvatus on mukavaa puuhaa, joten siinä suhteessa siitä voisi jopa olla hyötyä. tulisipa ainakin muuta tekemistä tilalle. :point:

mm. tuolta kannattaa ehkä selailla jotain infoa alkoholista: http://www.paihdelinkki.fi/

Avatar
ajatus shakki
Viestit: 105
Liittynyt: 11.10.2003

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja ajatus shakki » 16.11.2005 16:56

Kannabis on kyllä melkein paras apu alkoholista vieroittumiseen. Itse juon aivan saatanasti liikaa: yleensä n. pullo kirjasta viinaa päivässä (0,5 litraa toim. huom.) Tuo määrä on jo sen verran että uni tulee kyllä alkuillasta, mutta joskus aamuyöllä sitä herää ja pyörii sängyssä. Riippuen siitä, mitä seuraavana päivänä on tehtävänä, on fiilis joko "milloin ALKO aukeaa" tai "vittu miten mä tutinoiltani selviydyn".

Tuttua huttua, siis. Voisin vieraallemme kokemuksen syvällä rintaäänellä esittää muutaman pointin (kronologisessa järjestyksessä):


1. Kasvata / hanki / kehitä jostain hamppua. Mieluiten kukkaa, mieluiten omat kasvit....kasvattamisessa vaan menee sen verran aikaa että alkaa jo usko loppua....korvikkeeksi odotusajaksi (jos pakko) vaikka katuhassista....(yäkk).

2. Kun 1. kohta toteutettu, varaa itsellesi ainakin kaksi päivää vapaata jolloin ei ole MITÄÄN velvollisuuksia / tehtävää: tämä on Rehab-Time.... :O + hanki kotiisi hyvää syötävää ja alkoholitonta juotavaa.

3. Kun ensimmäinen Rehab-päivä sarastaa / silmäluomet aukeaa ja mieli tekee alkoholia, pajauta. Kohtuullisesti. Tässä vaiheessa saattaa tulla armoton ahdistus / kuumotus / itsetunnon häviäminen, you name it. Se menee ohi. Heti kun alkaa pää kirkastua, pajauta lisää. Ja viimeisen kerran ennen nukkumaan menoa - kannattaa varata indica-painotteinen lajike, ellei jopa puhdas inica: mitä ryydyttävämpää, sen parempi.

4. Ensimmäisen ilman viinaa nukutun yön jälkeen olo on jo (vain vähän) parempi....jos maistuu, syö hyvin. Juo paljon nestettä. Sama kuin 1. päivä siis....

5. Toisen ilman viinaa nukutun yön jälkeen olo onkin jo parempi - saatat ahdistukseltasi jopa harkita ihimsten ilmoille pistäytymistä. Tämä on loistavaa terapiaa, tosin sitä ei vielä tässä vaiheessa kannata tehdä pilvipäissään - korkeintaan snadissa afterglowssa...



Tästä eteenpäin sitten säilytät kovuutesi: vaikka jalat vievät handeliin, pysyt visusti poissa. Se meinaan palkitsee himaan päästyäsi aivan mahtavalla onnistumisen fiiliksellä. Siihen päälle voikin sitten pajauttaa....

HUOM! Älä turhaan jatka vitullista hiisausta pidempään kuin n. 4-5 päivää, tämän jälkeen onkin jo huomattavasti helpompaa olla selvinpäin. Jos tulee juomisvimma: pajauta.



Tässä mun 2 senttiä, pidetään ilmoja ja mainetta yllä. :lohtu:
"Raha kiipeää ylös, paska valuu alas. Mieti ketä äänestät ensi eduskuntavaaleissa."

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1119
Liittynyt: 15.1.2005

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 16.11.2005 22:33

Mun mielestä kannabista kannattaa käyttää alkoholista vieroittumiseen ! Se soveltuu siihen kuin nakki nenään.
Mutta: Tee heti aluksi itsellesi selväksi, että alkoholi loppuu nyt just tykkänään ! Eli homman idea on tämä: Lupaat itsellesi, että saat poltella kannabista, mutta vain sillä ehdolla että alkoholi loppuu top tykkänään. Tulee toimimaan, huolet pois. :yes:
Kannabiksen avulla sun on helpompi löytää niiden ongelmien ydin, siis joiden takia juot. Samalla voi ratketa paljon muitakin pikkuongelmia....

Avatar
ghostyass
1 tähti
1 tähti
Viestit: 874
Liittynyt: 24.2.2005

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja ghostyass » 17.11.2005 0:16

Tuff Gong kirjoitti:Mun mielestä kannabista kannattaa käyttää alkoholista vieroittumiseen ! Se soveltuu siihen kuin nakki nenään.
Mutta: Tee heti aluksi itsellesi selväksi, että alkoholi loppuu nyt just tykkänään ! Eli homman idea on tämä: Lupaat itsellesi, että saat poltella kannabista, mutta vain sillä ehdolla että alkoholi loppuu top tykkänään. Tulee toimimaan, huolet pois. :yes:
Kannabiksen avulla sun on helpompi löytää niiden ongelmien ydin, siis joiden takia juot. Samalla voi ratketa paljon muitakin pikkuongelmia....


Eri mieltä. Alkoholista vieroittumiseen tarvitaan jotain ihan muuta kuin toinen päihde.
You wake up and realize the days were slow but the years went fast

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1119
Liittynyt: 15.1.2005

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 17.11.2005 0:37

ghostyass kirjoitti:
Tuff Gong kirjoitti:Mun mielestä kannabista kannattaa käyttää alkoholista vieroittumiseen ! Se soveltuu siihen kuin nakki nenään.
Mutta: Tee heti aluksi itsellesi selväksi, että alkoholi loppuu nyt just tykkänään ! Eli homman idea on tämä: Lupaat itsellesi, että saat poltella kannabista, mutta vain sillä ehdolla että alkoholi loppuu top tykkänään. Tulee toimimaan, huolet pois. :yes:
Kannabiksen avulla sun on helpompi löytää niiden ongelmien ydin, siis joiden takia juot. Samalla voi ratketa paljon muitakin pikkuongelmia....


Eri mieltä. Alkoholista vieroittumiseen tarvitaan jotain ihan muuta kuin toinen päihde.


Jos kannabis olisi mielestäni "pelkkä" päihde, tuskin edes koskisin moiseen kökköön. Sehän olisi vähän tyhmää eikö ?
Mutta kannabis onkin lääke.

Muutoin olen kyllä siitä samaa mieltä arvaan sinun tarkoittavan: Tarvitaan vakaa päätös (tämä on itse asiassa ainoa mikä ihan välttämättä tarvitaan, hamppu voi kyllä olla mahtava tuki asiassa, lääke kun on), mutta senhän tuossa jo aiemmin sanoinkin....

Avatar
ghostyass
1 tähti
1 tähti
Viestit: 874
Liittynyt: 24.2.2005

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja ghostyass » 17.11.2005 16:50

Tuff Gong kirjoitti:
ghostyass kirjoitti:
Tuff Gong kirjoitti:Mun mielestä kannabista kannattaa käyttää alkoholista vieroittumiseen ! Se soveltuu siihen kuin nakki nenään.
Mutta: Tee heti aluksi itsellesi selväksi, että alkoholi loppuu nyt just tykkänään ! Eli homman idea on tämä: Lupaat itsellesi, että saat poltella kannabista, mutta vain sillä ehdolla että alkoholi loppuu top tykkänään. Tulee toimimaan, huolet pois. :yes:
Kannabiksen avulla sun on helpompi löytää niiden ongelmien ydin, siis joiden takia juot. Samalla voi ratketa paljon muitakin pikkuongelmia....


Eri mieltä. Alkoholista vieroittumiseen tarvitaan jotain ihan muuta kuin toinen päihde.


Jos kannabis olisi mielestäni "pelkkä" päihde, tuskin edes koskisin moiseen kökköön. Sehän olisi vähän tyhmää eikö ?
Mutta kannabis onkin lääke.

Muutoin olen kyllä siitä samaa mieltä arvaan sinun tarkoittavan: Tarvitaan vakaa päätös (tämä on itse asiassa ainoa mikä ihan välttämättä tarvitaan, hamppu voi kyllä olla mahtava tuki asiassa, lääke kun on), mutta senhän tuossa jo aiemmin sanoinkin....


Aivan, näkemyserot: Mun mielestä hamppu on päihde jota pyrin itsekkin käyttämään kohtuudella. (mikä välistä saattaa olla vaikeaa) :?
You wake up and realize the days were slow but the years went fast

Vieras

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.9.2007 17:58

Pakko vähän jatkaa vanhaan aiheeseen, voisin lyhyesti mainita omista kokemuksistani.

Eli aikaisemmin olen käyttänyt alkoa lähinnä viikonloppuisin, sitten useammin ja useammin myös viikolla, kun on muka niin rankkaa töissä että pitää saada vähän "nollattua". En suuria määriä, maksimissaan sixpack arkena, usein vain pari kaljaa, joista unensaannin kannalta tulikin vähän liian tärkeitä. Eikä siinä mitään, tuo olisi ollut aika ok vielä, mutta parista kaljastakin alkoi tulla aamuisin pikku pöhnä. Tähän päälle vielä viikonloppujuominen, joka aivan_liian_usein karkasi lapasesta, ei ajallisesti, mutta aivan tolkuttomassa kunnossa tuli oltua liian usein.

Tajusin ettei moinen voi jatkua, mutta toisaalta en voinut kuvitellakaan elämää ilman pikku rentoutusta välillä. Olin aiemmin ollut aika lailla kaikkia laittomia päihteitä vastaan, kun niitä tuli nuorena sen verran testailtua (olen yli 30 nyt). Kannabiksestakin kokemusta hieman oli, mutta kännissä ja lätkää, eli ei mahdottoman positiivisia sellaisia. Jätin kylmästi alkoholin pois, olin kuukauden ilman mitään ja siirryin kukkaan. Saatavuus tietysti aika huonoa jos ei tunne oikeita ihmisiä, mutta jotenkin vain olen pärjännyt joutumatta lätkää ostamaan, paitsi kerran kun halusin vain verrata sitä kukkaan. Mainettaan parempaa oli kyllä, ainakin jos tykkää jumitella.

Nyt on kohta vuosi takana alkotonta elämää, eikä tulisi mieleenkään alkaa enää dokata. Sativapöllyissä viihtyy baarissakin, ainoa harmi on ihmiset jotka eivät tajua etten tosiaankaan juo alkoholia. Välillä mietinkin pitäisikö sosiaalisissa tilanteissa pari bisseä juoda sen takia ettei koko ajan kyseltäisi, mutta päätin "kestää" ilman, eihän sitä tiedä miten hyvin alkaisi taas maistumaan.

Eli oman (ja perheen) kokemuksen perusteella uskallan todellakin suositella vaihto-operaatiota, varovainen tosin saa olla ettei mene päivittäin poltteluksi jos helposti addiktoituvan luonteen omaa. Tosin, jos tietää olevan taipumusta mielen sairauksiin, tai on mahdottoman heikko itsetunto, kannattaa kyllä harkita. Itse olen ainakin tajunnut, että on mahdollista "alkaa viiraamaan päässä" jos itsetunto ei riitä, ja silti antaa hampulle itsensä täydellisesti. Onneksi oma pääkoppa on sellaista tekoa, että olen hyvin voimakkaasti kokenut miten voi olla koko touhun yläpuolella, ja kontrolloida sitä, jos vain haluaa.

Hieman sekavaa, ehkäpä, mutta niin olen itsekin tällä hetkellä :pimp:

Avatar
setiseti
Viestit: 270
Liittynyt: 26.5.2006

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja setiseti » 22.9.2007 18:02

i´ve quit drinking. :yes:
"I'm sciencing as fast as I can!"

Avatar
tomaattimurska
Viestit: 233
Liittynyt: 10.1.2008

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja tomaattimurska » 16.1.2008 17:44

Espanasta löyty alkoholin vierotukseen "a-klinikka" missä thc on pääasiallinen lääkitys mys muihinsairauksiin hyvä kuten syävän hoidosta johtuviin sivuvaikutuksiin ja sama aidsilla ja muut silmäsairudet ym. ei viitti kaikkia kuetella mut netistä lisää

Avatar
Guineatrippin
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1380
Liittynyt: 18.1.2007

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 16.1.2008 18:11

Nyt jäi kyllä mietityttämään tosi paljon, miten alkoholista vierottuminen onnistui topicin aloittajalta :( Hemmetin anonyymit!

Vieras

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.1.2008 19:27

Kannabis on hyvä lääke alkoholismiin.

Mut siihen pitää suhtautua lääkkeenä, ja varautua tekemään työtä alkoholiriippuvuuden taustalla vaikuttavien syiden parissa.
Ja hamppukin sisältää omat vaaransa pidemmän päälle, esim. psyykisesti epävakaille ihmisille. Joillekin taas voi käydä niin, että kun pari kuukautta menee kivasti hamppua poltellessa, siihen voi kyllästyä ja sit alkaa tehdä uudestaan viinaa mieli. Pian huomaakin olevansa taas lähtöpisteessä :guru:

Avatar
Guineatrippin
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1380
Liittynyt: 18.1.2007

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 16.1.2008 19:51

Itselläni kannabis auttoi paljon tupakoinnista eroon pääsemiseksi tällä kertaa toivottavasti lopullisesti *koputtaa puuta*. kohta kolme kuukautta takana.

Eikä käynyt niin että korvasin päivittäisen tupakoinnin päivittäisellä pajauttelulla. Mutta ekan viikon pahimmissa tuskissa oli hyvä käydä rauhottavilla :)

Avatar
budddha
Viestit: 34
Liittynyt: 19.11.2007

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja budddha » 17.1.2008 10:06

Mulla ainakin itselläni on alkoholin käyttö vähentynyt n. 75% sen jälkeen kun löysin hampun hienouden =) ei tuu enää sekoiltuakaan tai mitään. muutaman oluen (3-6) saatan juoda ennen polttelemista, mutta imujen jälkene ei olut maistu enää. Suosikaa luonnon yrttejä.

Peace.
To me brainwashed is braindead!

Lähetti

Re: Kannabista alkoholista eroon pääsemiseen?

ViestiKirjoittaja Lähetti » 17.1.2008 15:22

Minä ainakin pääsin alkoholista lopullisesti eroon kannabiksen aloituksen jälkeen. En tosin ollut siihen addiktoitunut varsinaisesti. Silloin tällöin tuli kiskottua, mutta suuria määriä kerralla. Nyt en ole vuosiin juuri edes maistanut alkoholia. Kannabista tosin tullut kiskottua välillä enemmän ja välillä vähemmän. Enemmän riippuvaiseksi minä tulin kannabikseen kuin alkoholiin. En ehkä kuitenkaan suosittais kannabiksen aloitusta tilanteessasi. Alkoholin käyttö tavoistasi päätellen alat kiskomaan myös kannabista liian usein ja paljon. Vaikka haitat on alkoholia pienemmät, ei se kannabiskaan mitenkään harmiton ole. Erityisesti käytön alussa ei huomaa mitään haittavaikutuksia kannabiksella. Kestää vuosia, ennen kuin huomaa sen haitallisuuden. Minulla on noin 5 vuotta kokemusta takana ja voin sanoa,että moni hetki tuli tuhlattua sauhuteltaessa. Nykyisin olen tosin saanut tahdin kontrolliin. Ennen tuli vedettyä päivittäin. Nyt max kerran viikossa. Välillä on ollut yli kuukauden taukojakin.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa