Hamppumarssi on la 6.5.2006

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
weeder

Re: Hamppumarssi on la 6.5.2006

ViestiKirjoittaja weeder » 24.1.2006 16:47

Ajattelin lähinnä ,että sivusta katsovat sepot ja ritvat huomaisiva, että miten narkkarit voivat pukeutua noin siististi.
Elämästä katoaa se todellinen puoli, jos on sulle kirosana murhe taikka huoli!

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 24.1.2006 17:58

NoDrugs kirjoitti:ööh...
Jos minä marssimaan lähden, niin en ihan ajatellut kovinkaan erikoisesti pukeutua...
Onkohan siinä järkeä?
"tulkaa omina itsenänne" joku sanoi...
Kuinka moni täällä pitää pukua päällä normaalisti?
Itse ajattelin että jos tulen, niin tulen sinä samana paskaisena retkuna kuin olenkin :laugh:

Aiemmin tässä ketjussa todettua:

reijo hitler kirjoitti:Minä en välittäisi välittää siitä, miltä marssijat näyttävät. Marssin katsojat kuitenkin välittävät siitä.

Ja se, että meidän ulkoasusta välittävät ne muut, on edelleen fakta. En kiellä ketään tulemasta tietyn näköisenä marssille, mutta odotan siististi pukeutumista rakentavampia ratkaisuja esimerkiksi ensivaikutelman luomiseen - ja oikeasti toimivia, myös ja nimenomaan niiden tuulipukujen ja tavisten kannalta oikeasti toimivia.

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 24.1.2006 22:33

No, aiempina vuosina on ollut tarjontaa kyllä molempiin suuntiin - sen verran mitä "normaalin" näköisiä on mukaan rohjennut. :wink: Pointti ei ole sanoa ketään epäkelvoksi marssille ulkoasun takia, mutta mutu, että niitä no... "naturelleja tsillejä hippejä" siellä marssilla riittää joka tapauksessa, mutta niistä siistimmistä on ollut pulaa. Siksi olisi kiva, että sellaiset ihmiset, jotka voivat varsin helposti näyttää tuulipuvun silmään normaalihkolta tallaajalta (vaikka olisivat loksipäitä tms.), omalla kohdallaan tiedostaisivat tämän mahdollisuuden vaikuttaa tärkeään asiaan.

Se on sitten oma valinta, tekeekö tuollainen asian tietävä ihminen sen vaikuttamisen omalla kohdallaan, vai tuleeko "au naturelle". (Asu on vapaa, mutta pakollinen. Siisteydestä nyt sitten kiistellään joka vuosi.)

josueli

ViestiKirjoittaja josueli » 25.1.2006 0:14

Ei kai siitä nyt kannata tehdä numeroa miltä näyttää/miltä pitäis näyttää
kyllä sitä pilveä saa muutkin kannattaa kun hipit :D
mun mielestä sinne nimenomaan pitää mennä sellasena kun on eikös marssin tarkoitus ole saada huomiota.
ÄLKÄÄ NYT EDELLISENÄ ILTANA ASENTAKO NIITÄ TEKORASTOJA! että näyttäsitte uskottavemmilta blaadaajilta.

KAIKKI ERILLAISIA KAIKKI SAMANARVOISIA.

ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 25.1.2006 10:38

Jo se nyt on perkele että ei mene ihmisillä jakoon se että siellä marssilla ulkonäöllä on ihan helvetisti merkitystä. Mitä enemmän homma muistuttaa karnevaaleja, sitä enemmän homma näyttää tavallisesta kansasta kamalalta huumehörhöilyltä. Niin kauan kun siellä on heilumassa yksikin epäsiististi pukeutunut vihreähiuksinen lävistysihme, on meidän kannalta kaikkein parasta että yksikään tiedotusväline ei noteeraa asiaa kuvan, saati sitten liikkuvan kuvan keralla

Se nyt on vaan niin että kaikilla on oikeus teiniangstiinsa, mutta hamppumarssi on väärä paikka tulla näyttämään sitä, kuinka monessa asiassa ei tahdota totella isiä ja äitiä.

Jos hamppumarssi on pakko pitää, se olisi syytä [jos rahaa olisi] hoitaa niin että siellä ei olisi yhtään ihmistä, joiden ulkoasua ei olisi joku palkattu mainostoimisto hyväksynyt.

Jaa että minkä takia? Sen takia, ketkä tekee päätöksiä. Ja minkä ikäiset ihmiset. Päätöksenteossa kansallisella tasolla juhlii käytännössä suuret ikäluokat. Sen takia siellä pitäisi pukeutua suunnilleen niin kun oltaisiin menossa lavatansseihin kuuntelemaan olavi virtaa sinä aikana jolloin häntä ei kutsuttu vielä laulavaksi lihapullaksi.

Eri asia mutta melko lailla yhteistäkin löytyy: Miettikääpä hetken, mikä on vastaus seuraavaan kysymykseen. Miksi ei ole mitään hyötyä siitä että pikku g osallistui matti vanhasen vaalikampanjaan? a) Pikku-g:n ääniala on liian korkealla b) pikku-g:n kuulijakunnassa ei juurikaan ole äänestysikäisiä tai yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneita c) pikku-g on illminaatin agentti eikä yritäkkään vaikuttaa positiivisesti.

äh. En jaksa pidempään. Saman kaltaisia ajatuksia olen esittänyt viime vuosien hamppumarssikeskusteluissa. Etsikää sieltä.

ja minulla henkilökohtaisesti ei ole mitään rastoja vastaan.

Ja siihen että kohta kuitenkin alkaa keskustelu siitä, uskaltaako marssille osallistua: Se nyt vaan on tosiasia että useimmat työnantajat eivät suhtaudu hyvällä siihen että osallistuu hamppumarssille. Jos moinen tulee työnantajan tietoon, kenkä heiluu sitten jostain muusta syystä että on turha selittää sitä että se olisi laiton irtisanominen. EI ole. Syynä on taloudelliset ja tuotannolliset syyt.

edit: iRokz on erittäin oikeilla linjoilla.

Ärkki

ViestiKirjoittaja Ärkki » 25.1.2006 11:08

Luulenpa että hamppumarssi saisi enemmän mediahuomiota jos pidettäisiin yksi suuri marssi monen pienen sijaan.

NoDrugs

ViestiKirjoittaja NoDrugs » 25.1.2006 13:22

Asiaa tarkemmin miettineenä totean että kai sitä on pakko harkita tuloa...
Ja kyl se pukukin tuolta kaapin perältä löytyy...
Jos nyt ihan pakko on...
Mut suoria housuja en kyl taia laittaa, vaa jotku housut, ja paita, ja takki...
Jos tulee muutki sit sillee, emmä yksin halua pelleillä bisnesmiestä :laugh:
Aika kuluu, vaikka sitä säästäsitkin.
"Kaikki huutaa: Kyhätään se valmiiks."

Skummi

ViestiKirjoittaja Skummi » 25.1.2006 13:43

ilkikurki kirjoitti:....kun siellä on heilumassa yksikin epäsiististi pukeutunut vihreähiuksinen lävistysihme....

Miulla oli viime marssilla tukka vihreänä, samoin koko naamavärkki. Mielestäni olin siististi pukeutunut, vihreään mekkoon ja selkään ripustettuun hampunlehteen. Lävistyksiä ei ole. :P

Ja tänä vuonna sama kostyymi., Jyväskylän ensimmäisellä marssilla moinen herätti nähdäkseni katsojissa hyväntahtoista hilpeyttä, marssin etulinjasta näki aika hyvin yleisön reaktioita. Kyllähän sen nyt naamasta näkee jos ihminen reagoi "hyi kettu, saastaisia nistejä huumepiikkejä kuppaa ja aidsia menkää töihin leikkaa tukkas hippi"-tyyliin. Kukaan ei huudellut kuullakseni matkan varrelta mitään. Paitsi että nimetön naissoittaja oli ilmaissut Keskisuomalaiselle paheksuntansa sen johdosta kun nuorisolle mainostetaan tällä tapaan huumeijjen käyttövä. :eiei:
keep your head clear

ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 25.1.2006 15:07

Skummi kirjoitti:...
Miulla oli viime marssilla tukka vihreänä, samoin koko naamavärkki. Mielestäni olin siististi pukeutunut, vihreään mekkoon ja selkään ripustettuun hampunlehteen. Lävistyksiä ei ole. :P

Ja tänä vuonna sama kostyymi., Jyväskylän ensimmäisellä marssilla moinen herätti nähdäkseni katsojissa hyväntahtoista hilpeyttä, marssin etulinjasta näki aika hyvin yleisön reaktioita. Kyllähän sen nyt naamasta näkee jos ihminen reagoi "hyi kettu, saastaisia nistejä huumepiikkejä kuppaa ja aidsia menkää töihin leikkaa tukkas hippi"-tyyliin. Kukaan ei huudellut kuullakseni matkan varrelta mitään. Paitsi että nimetön naissoittaja oli ilmaissut Keskisuomalaiselle paheksuntansa sen johdosta kun nuorisolle mainostetaan tällä tapaan huumeijjen käyttövä. :eiei:

Marssin etulinjasta näkee... paikallaolijat.

Jos homma sattuisi pääsemään töllöttimeen, toimittajia tuntien kuvattaisiin juuri näitä jotka pukeutuu silmiinpistävästi.

Eturivistä ei näe ilmeitä kotisohvilla.

Itseasiassa jonkun täytyisi uhrautua ja tulla esittämään päissään olevaa suunsoittajaa ja huutelijaa, huutelemaan hölmöjä, ja käyttäytymään muutenkin paheksuttavasti. ;)

Riku
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Riku » 25.1.2006 22:14

Hm, pitäisiköhän sitä pukeutua kunnon pukuun, siis suorat housut ja pikkutakki? Voisi ainakin marssin katsojissa nostattaa jonkinlaista ihmetystä. Vielä parempi olisi, jos valtaosalla olisi ulkonäkö laitettu viimeisen päälle. Kunnon porvaribisnes-look niin johan alkaa tavistakin mietityttämään, josko hampuuseihin mahtuu ihan fiksujakin ihmisiä.

Rastat r0kr0k, mutta ei niillä keskiverron suomalaisen kunnioitusta herätetä.
"Huumeissa minulla on nollatoleranssi. Alkoholissa ei." -Timo Soini (ps)

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 26.1.2006 12:21

Puku marssilla menee mielestäni huomattavasti vähemmän "yli" (lopputavoitteen kannalta) kuin se toinen ääripää eli nk. paskalook.

Kyseessä on kerran vuodessa ympäri maailmaa lähes samanaikaisesti tapahtuva mielenosoitus, joka on hyvin perinteikäs, laajalle levinnyt ja monella tavalla hyvin ainutlaatuinen. Mun mielestä varsin pätevät perusteet jo puvun pitämiseen noin spesiaalissa tapahtumassa (jos sellainen löytyy) - niitä koulujen kevätjuhlia ym. pidän itse huomattavasti vähemmän merkittävinä.

WeedDog kirjoitti:Siis onko jossain jo valmiita SKY:n lappusia jossain, vai mitä tää ny meinas ?

Ei, niitä lappuja saa edelleen tehdä ja ihan suotavaa on myös tehdä ihan itse. Kaikkien ei tarvitse olla lähes samanlaisia. :)

franckk
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja franckk » 26.1.2006 21:39

Mä olen messissä stadin marssissa! Voisin myös koittaa laittaa tuonne koulun ilmoitustaululle jotain lappusia jos vaan jaksan tehdä. En kyllä uskoisi että koulussa (TKK) on hirveästi hampuuseja (tuossa naapurirapussa on tosin muutama) Kysyn kaverilta jos viitsisi suunitella jonkun hienon a4 lappusen jota voisi printtailla ja laittaa vaikka mihin.
Jos mä oon rikollinen, kuka on uhri?

Ilmeinen

ViestiKirjoittaja Ilmeinen » 26.1.2006 22:40

Mahtavaa. Lupaan kysyä psykologiltani ja psykiatriltanikin että josko he pääsisivät, luulen kyllä että ei heillä mitään erityisiä esteitä ole sen suhteen. Viikonloppukin ja silleen.

Voisin ottaa myös muutaman filosofin mukaan ja tietty kaikki kaverit ketä pääsee.

Hyvä kun kerroitte ajoissa niin voi ruveta jo puhumaan ilman et ajattelee sitä marssia - puhuu vaan pajautuksesta ja välillä kertoo marssista ohimennen. Ihmis/sukulaissuhteet kyllä rajottaa osallistujia... ainut millä pärjää on rehellisyys.

...lähtisköhän beni...

niin tai sitten että jopa järjestäis marssin täällä tuppukylässä...

nyt tuli visio. Kuopion sun muut itäsuomen hampuusit vaeltaa pieneen ja marssitieteellisesti PITKULAISEEN savonlinnaan, jossa näkyvyys on taattu, pitää vaan saada media ajoissa paikalle jonkun auktoriteetin toimesta.
Sit tulis hirveitä jälkipuinteja ja kirjottelua savonlinnan maineesta ja kaikesta muusta epäolennaisesta. Sit uskoisin että savonlinnasta vois tulla EU:n kulttuuripääkaupunki.

imeiz

ViestiKirjoittaja imeiz » 26.1.2006 23:03

Mary-Janen kanssa Ouluun, ja tässä alkukevään aikana erinäisille ilmoitustauluille lappusia. :)
tek weh yuhself

josueli

ViestiKirjoittaja josueli » 27.1.2006 0:49

En ole ennen moisella marsilla ollut olen kuullut vain niistä mutta tänmän vuoden marsille aion kyllä tulla juuri sellainena kuin olen eli täysin massaan sekoittuvana tavallisena suomen kansalaisena en tiedä minkälainen meininki siellä on mutta mun mielestä jonkinlainen ennakko miitti olis paikallaan ihan vaan sen takia että voitas ihan anonyymina pohtia ja punnita mahdollisia iskulauseita,puheenaiheita ja lyödä hyviä ideoita yhteen niitä varmasti riittää kaikilla kannabiksen
laillistamista kannattavilla kansalaisilla :D

ja kai peukun ja verstaan tiskillä sitten on flyereita kaikille tiedonjanoisille

ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 27.1.2006 12:10

Itse itseäni lainaten
ilkikurki kirjoitti:...

Itseasiassa jonkun täytyisi uhrautua ja tulla esittämään päissään olevaa suunsoittajaa ja huutelijaa, huutelemaan hölmöjä, ja käyttäytymään muutenkin paheksuttavasti. ;)

Tarkoitin siis sitä että fämä feikki olisi sivusta seuraavan yleisön joukossa. :)

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.1.2006 15:42

Onko kellekään muuten tullut mieleen, että konemusiikin soittaminen marssin jälkeen viime vuoden Helsingin keissin tapaan ei välttämättä ole kovin viisasta. Meinaan, että perusjampan logiikka on: konemusiikki=essobileet. Eli pysytellään siinä rokissa, reggaessa ja vaikka räpissä.

Skunkalous

ViestiKirjoittaja Skunkalous » 27.1.2006 16:55

tantor kirjoitti:Onko kellekään muuten tullut mieleen, että konemusiikin soittaminen marssin jälkeen viime vuoden Helsingin keissin tapaan ei välttämättä ole kovin viisasta. Meinaan, että perusjampan logiikka on: konemusiikki=essobileet. Eli pysytellään siinä rokissa, reggaessa ja vaikka räpissä.

Rap? Mitäs se on? Onko se sitä, jossa aikuiset äijät huutaa tylsän, pauhaavan rytmin päälle? Eikös siinä ihalilla aseita ja väkivaltaa. Olen jopa kuullut että se kehottaa alistamaan naista... Onko hiphop tällä hetkellä kansan silmissä muuta? On kai, mutta ei se vaan kiinnosta heitä paljoakaan . Yhtä paljon luultavasti konemusa on huumemusaa. Eivät syvät kansanrivit tiedä juurikaan alakulttuureista. He tuskin osaavat assosioida musiikkia ja huumeita niin vahvasti yhteen kuin annat ymmärtää. Monen mielestä musiikilla ja päihteillä ei ole juurikaan tekemistä kaskenään. On totta että joillakin ihmisillä on stereotypioita tiettyä alakulttuuria/rytmiä kohtaan, mutta yleensä he ovat ennakkoluuloisia muissakin asioissa. Minusta paras lääke tähän on yksinkertaisesti käyttäytyä fiksusti julkisella paikalla. Tähän kuuluu minusta omasta ulkonäöstään jollakin tavalla huolehtiminen. Jokainen tosin päättää itse millaisen kuvan itsestään antaa.

ps. Mikä olisikaan parempi tapa luoda stereotypioita kuin soittaa regeetä hamppumarssilla.

pps. Soitetaan siis kaikenlaista musiikkia, ehkä sivustakatsojat kiinnittävät huomionsa itse asiaan musiikin sijaan... :roll:
On niitä, jotka pitävät oikeaa vääränä ja väärää oikeana. Nämä ihmiset ovat väärällä tiellä.

tsunami

ViestiKirjoittaja tsunami » 28.1.2006 2:53

Oon mukana, voidaan franckkin kanssa pistää mainoksia.

pitäis nyt puskaradion kautta sana kiertää, tänä vuonna räjähtää Sauhupäät pistää asiat vetämään :pimp:

Ja en oo pukua pistämässä päälle. Tulen paikalle omana huolettoman siistinä itsenäni :)

Olisi muuten hyvä ajatus jakaa marssin varrella jotain flyereita/esitteitä ym. saataisiin vähän faktoja ihmisille! :think:

Herbie

ViestiKirjoittaja Herbie » 28.1.2006 12:04

Keskeisin asia kaikissa marsseja koskevissa uutisoinneissa on ollut

1) Kuinka monta ihmistä eri kaupungeissa on ollut mukana

Joka vuosi on käyty sama ulkonäköriitely ennen ja jälkeen marssin. Tuloksena ei koskaan yhtään mitään muuta kuin energian haaskausta ja vitutusta sekä myssy- että hattupuolueisiin. Ennen marssia haukutaan resupekat, marssin jälkeen alkaa kuumotuspalaveri joukossa olleista tavantallaajista. Ehkä kannattaisi keksiä riitelyn sijaan vaikka parempia sloganeita.

Uutisten väläykset ovat suht lyhyitä ja menevät helposti ohi. Väitän että suurempi osa ihmisistä lukee asiasta lehdistä - ja siellä on lähinnä ainoastaan se lukumäärä, 200-300 tms. Jos marssiväki olisi suuren lukumääränsä lisäksi vielä siistiä, mikäs siinä. Outo ulkonäkö helpottaa vastustajien joukossa asian marginalisointia.. mutta mistä ne trendit yleensä tulevat, valtavirrastako? Tavallisten uutiskanavien lisäksi arvoja ja asenteita ujutetaan kaupallisiakin teitä pitkin. Luulenpa yleisön joukossa olevan kyseisen alan edustajia miettimässä mitä seuraavaksi tapahtuu, ja nämä ihmiset eivät ole kadun varrella tuijottamassa marssin tavisosastoa.

Eli pointtini on, kumpaakin tyylisuuntaa tarvitaan (yleisesti hyväksyttyä & erilaista).

Palaa sivulle “Politiikka ja media”