Hamppumarssi 2006 Kuopiossa
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
-
devilgirl84
Re: Hamppumarssi 2006 Kuopiossa
joo mä olisin innokas tulemaan ja lisäksi tulee mun mukana ainakin 4 henkilöä.
ihana kun kuopiossakin on nyt hamppumarssi. Toivottavasti tulisi paljon porukkaa tai no ainakin sopivasti!!!!
- reijo hiller
- 3 tähteä

Saa laittaa logoa ja osoitetta, kuten tuossa yleisesti jaossa olevassa siemenpussissakin. 
- ano:Hampuusi ; )
Mistä ystävätkö laittaa,Kuopion Hamppu-M Mainosta?
!!!!Hei noit julisteita ois Mahtavan, saada. Alkaisin Heti, levittää niitä kun sovitaan päivä!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mulla pokka riittää,sitten! Oon laillistettu EX-narkki.Ja turpani on niille sit tuttu.Mut ne sieltä poimii..Jos jotain edes yrittävä ;D.Taidan saada lisää vielä poppoota matkaan!
Frendit ei luvannu 100% varmaksi.mutta toivon että te, ketkä ootte nimen Laittanut,älkää pettäkö,Please! kans tuutte,ettei oo perskules pelkkii, Ex-vankeij paikal. Sitä ei Haluta/Toivota! On sitten, sakko vangista ,minuun.Ja oon Sen groupin vanhin viel toistaseks joten Mun fredit tottelee mitä sanon,Mun sana on niille KÄSKY! Känniset lumppaan pihal. Se on hyvä! Jotain hyötyy mennisyydestä joskus. Anteeks ystävät et kirjotan vangeist, Mut en haluu meist väärii käsityksii, ollaan kaikki ku minä rentoja ja ystäviän !!! Mut siks ettosel melkeen jokaine , tietää toisensa(täl alal..
Toiseksi, mulla on vaan muistissa vikaa.En muista sinua seuraavana päivänä ! Osa meist tunnetaanki toisiamme..Pien on City,Savon. ..Tääl Petuisti on Totaalisen loppu!No se on näit varjo puolii menneisyyden..
kun oli mieheksi ja nyt olen vanha ja sairas.Syöpä.Mutta tulen marssiin mukaan.NOITA :julisteita voisin alkaa kanssa ampuu kii.Saan niittipyssyn,lainaksi..Mistä Ano niitä saisi? Saan niitä hyviin paikkoihin! Missä HAMPUUSIT huomaa sen! Se on tarkoitukseni! Meitä hampuuseja on kai Kuopiossa enemmän kuin petosella porukkaa
Vielä Eläkeläinen jaxaa!
Olis tätä aikaa jakaa siduja ja levittää SKY:n Totuutta ihmisille .Kun tunnen paljon ei kehtaa olla ottamatta!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mulla pokka riittää,sitten! Oon laillistettu EX-narkki.Ja turpani on niille sit tuttu.Mut ne sieltä poimii..Jos jotain edes yrittävä ;D.Taidan saada lisää vielä poppoota matkaan!
Frendit ei luvannu 100% varmaksi.mutta toivon että te, ketkä ootte nimen Laittanut,älkää pettäkö,Please! kans tuutte,ettei oo perskules pelkkii, Ex-vankeij paikal. Sitä ei Haluta/Toivota! On sitten, sakko vangista ,minuun.Ja oon Sen groupin vanhin viel toistaseks joten Mun fredit tottelee mitä sanon,Mun sana on niille KÄSKY! Känniset lumppaan pihal. Se on hyvä! Jotain hyötyy mennisyydestä joskus. Anteeks ystävät et kirjotan vangeist, Mut en haluu meist väärii käsityksii, ollaan kaikki ku minä rentoja ja ystäviän !!! Mut siks ettosel melkeen jokaine , tietää toisensa(täl alal..
Toiseksi, mulla on vaan muistissa vikaa.En muista sinua seuraavana päivänä ! Osa meist tunnetaanki toisiamme..Pien on City,Savon. ..Tääl Petuisti on Totaalisen loppu!No se on näit varjo puolii menneisyyden..
Olis tätä aikaa jakaa siduja ja levittää SKY:n Totuutta ihmisille .Kun tunnen paljon ei kehtaa olla ottamatta!
THC lääkkeenä edes elämä hymyilee hetken..Lisää Lupia suomeen...
Siinä olis. http://www.shroomery.org/forums/files/06-18/667969263-thumb_kuvia.jpg
Sen verran tulostinta sain toimimaan, että muutaman kymmentä flyeria tulostan myös jaettavaksi.
Alkaa olla reefersetä nyt puhki ja kaikkensa antanut.
Meikä kiittää ja jaan sitten itse marssin jälkeen torilla nuo pois.
Ei tartte muiden vaivautua.
Sen verran tulostinta sain toimimaan, että muutaman kymmentä flyeria tulostan myös jaettavaksi.
Alkaa olla reefersetä nyt puhki ja kaikkensa antanut.
REEFERASS
- Pajauttaja
reeferass kirjoitti:Siinä olis. Alkaa olla reefersetä nyt puhki ja kaikkensa antanut.
Kyllä, reefersetä on kaikkensa antanut.
Mutta ei tarvitse kaikkia niitä siemeniä yksin jakaa, minä voin ottaa siemeniä jakoon.
Kävin muuten tekemässä asiasta ilmoituksen poliisille, eli homma on nyt tosiaan virallista.
Valitettavasti samassa rytäkässä nettini lakkasi toimimasta, asiasta tehty vikailmoitus. Kirjastolla ei hamppu.net-sivustolle päässyt ja tätä kirjoitan kaverin koneella. En elättele toivoa pääseväni ennen marssia foorumille, joten näemme kaikki marssilla! Pitää vaan kyltti vielä tehdä

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Nyt lähtee sitten flyerit jakoon.
Onneksi saan myös apua siementen jakamisessa.
Nyt lähtee sitten flyerit jakoon.
Onneksi saan myös apua siementen jakamisessa.
REEFERASS
- oranssiappelsiini
Toivoisin näkeväni kylttejä, joissa vastustetaan peeällää ja muuta "hasiksen" katukauppaan liittyvää. Yleinen käsitys on, että te vedätte jotain hasista suoneen, jonka olette ostaneet pimeältä kujalta joiltain hämydiileriltä. Kuopiossa alkaa juuri oikeudenkäynti, jossa puidaan toistaiseksi Savon suurinta hasiksen (lue igorin paskalätkän) salakuljetusyritystä. Tehkää selväksi, että vastustatte tällaista toimintaa ja haluatte kotikasvatuksen kunniaan. Ettehän te peeällää osta, ettehän 
~Multakasvatuksessa on taikaa~
Niin, hyvä pointti. Porukka joka marssimaan lähtee, koostuu minun näkemykseni mukaan muitakin aineita käyttävistä ja vähintään yhden h-merkinnän omaavasta ihmisestä. Tosin, en tunne oikeastaan kuin pari henkilöä foorumilta ja yksikään heistä ei nyt kyllä taida osallistua marssille. Te hamputtelijat, jotka ette kuulu samaan "hamppu on koskettanut yhteiskunnallista asemaani" -luokkaan, tulkaa marssille ja näyttäkää muillekkin että koostumme heterogeenisestä porukasta.
Pajauttaja, olin ihmeissäni tavatessamme tänään. Odotin suht narkomaania ihmistä, mutta paikalle ilmestyikin mitä hienoin ja siistein ihminen. Toivottavasti homma onnistuu hyvin lauantaina. Itselleni tuli sukulaisreissu just lauantaiksi ja en siis pääse katsomaan koko marssia edes sivusta. Noh, antakaa palaa!
TODO!!!!
Flyerit meni mitä moninaisemmille ihmisille.
NYT KUITENKIN ASIA ON NIIN ETTÄ MYÖSKIN TEIDÄN MUIDEN ON TIEDOTETTAVA MARSSISTA, KOULUISSANNE, KAVERIPIIREISSÄNNE JA MUISSA SOSIAALISISSA SEUROISSA JOISSA OLETTE VUOROVAIKUTUKSESSA!!!!
Tänään sain mielestäni jo paljon aikaiseksi, odottelen pajauttajan raporttia....
Mutta silti, yksi päivä aikaa!!! Jos hyvät ihmiset ette halua marssia linnakundien, nistien ja muiden joita -ei paljoa kiinnosta-, kanssa, alkakaa nyt huomenna levittää sitä sanaa.
Nyt reefersetä kiittää, yhtä tulostimen väripatruunaa, 87 arkkia a4 paperia, humalaa ja henkisiä ponnistuksia köyhempänä.
Viettäkää hyvä marssi!!!!
EDIT: Niin ja vielä epäiliöille:
Teillä on todellakin hieno vetäjä marssissa. ETTE TULE LEIMAANTUMAAN YHTÄÄN MIKSIKÄÄN MUUKSI KUIN MITÄ JO VALMIIKSI OLETTE!!!!
Pajauttaja, olin ihmeissäni tavatessamme tänään. Odotin suht narkomaania ihmistä, mutta paikalle ilmestyikin mitä hienoin ja siistein ihminen. Toivottavasti homma onnistuu hyvin lauantaina. Itselleni tuli sukulaisreissu just lauantaiksi ja en siis pääse katsomaan koko marssia edes sivusta. Noh, antakaa palaa!
TODO!!!!
Flyerit meni mitä moninaisemmille ihmisille.
NYT KUITENKIN ASIA ON NIIN ETTÄ MYÖSKIN TEIDÄN MUIDEN ON TIEDOTETTAVA MARSSISTA, KOULUISSANNE, KAVERIPIIREISSÄNNE JA MUISSA SOSIAALISISSA SEUROISSA JOISSA OLETTE VUOROVAIKUTUKSESSA!!!!
Tänään sain mielestäni jo paljon aikaiseksi, odottelen pajauttajan raporttia....
Mutta silti, yksi päivä aikaa!!! Jos hyvät ihmiset ette halua marssia linnakundien, nistien ja muiden joita -ei paljoa kiinnosta-, kanssa, alkakaa nyt huomenna levittää sitä sanaa.
Nyt reefersetä kiittää, yhtä tulostimen väripatruunaa, 87 arkkia a4 paperia, humalaa ja henkisiä ponnistuksia köyhempänä.
Viettäkää hyvä marssi!!!!
EDIT: Niin ja vielä epäiliöille:
Teillä on todellakin hieno vetäjä marssissa. ETTE TULE LEIMAANTUMAAN YHTÄÄN MIKSIKÄÄN MUUKSI KUIN MITÄ JO VALMIIKSI OLETTE!!!!
REEFERASS
ite en oo tulossa marssimaan mut kattomaan sitä varmaanki juu. kaikille kavereille oon yrittäny tätä mainostaa mut ku tästä ei oo missää mitää flyereitä
tai en oo ainakaa nähny.
mutta toivotaan et kaikki menee hyvin
tai en oo ainakaa nähny.
mutta toivotaan et kaikki menee hyvin
- reijo hiller
- 3 tähteä

Kukko kirjoitti:kaikille kavereille oon yrittäny tätä mainostaa mut ku tästä ei oo missää mitää flyereitätai en oo ainakaa nähny.
Tästä on flyereita, ja kaikki ne on käyty hamppumarssiketjussa läpi. En sitten tiedä, mitä muuta vielä kaipaisi, aiempien vuosien tuotoksia löytyy haulla.
On tarjolla isompaa julistetta
On tarjolla puolikasta A4:sta josta voi paikkakuntia muuttaa
On tarjolla Tietoflyeria
- ano:Hampuusi ; )
Kunhan kaikki tulisi paikalle ketkä on Luvanneet,saadaan iso joukko!
Mut Älkää skitsoilko!
Tämä on normaali mielen osoitus,Thc:stä!Ja laillinen!NYT JÄTKÄT KAAPISTA ULOS!
Itse olen Vanha körri..Ja Toivon että kuopioon saapuu poppoota!Lisää....Siemeniä pakattu ja jaetaan! Sinne ystävät niin näemme kokoontumis paikalla!
Vielä vanhakin jaksaa....
Mut Älkää skitsoilko!
Tämä on normaali mielen osoitus,Thc:stä!Ja laillinen!NYT JÄTKÄT KAAPISTA ULOS!
Itse olen Vanha körri..Ja Toivon että kuopioon saapuu poppoota!Lisää....Siemeniä pakattu ja jaetaan! Sinne ystävät niin näemme kokoontumis paikalla!
Vielä vanhakin jaksaa....
THC lääkkeenä edes elämä hymyilee hetken..Lisää Lupia suomeen...
- Pajauttaja
Ihanaa, sain netin taas toimimaan!! Jouduin jo epätoivossani aloittamaan vanhan harrastuksen uudestaan ja tarttumaan kirjaan tekemisen puutteessa...
Suomessa tosiaan viime tarkistuksen mukaan vallitsee mielipiteenvapaus, ja tuo mielipiteen ilmaisu on myös laillista. Eli poliisia ei tarvitse pelätä vaikka paikalle ilmaantu(isi)vatkin - he ovat siellä vain vahtimassa meidän turvallisuuttamme. Btw, poliisin suunnalta ei ole otettu yhteyttä, eli homma etenee suunnitelmien mukaan.
Aina mukava saada tällaista palautetta! Kiitos! Minä tosiaan edustan jonon kärjessä tätä "normaalin näköistä kunnon kansalaista", jos se osaltaan vähentäis leimautumiskammoa.
Ja vielä vähän tuntomerkkejä minun tunnistamisekseni:
- parta
- pitkähköt poninhännällä olevat hiukset
- "likaisen/kulutetun harmaat" housut
- t-paita
- olkalaukku
- kannan kylttiä, jossa lukee "Hamppumarssi 2006"
- hihittelen hullun kiilto silmissä
- huutelen "Leeeegalize!!!"
Ja tosiaan seisoskelen Sokoksen kongin torin puoleisessa päässä klo 13.30 ->.
ano:Hampuusi ; ) kirjoitti:Tämä on normaali mielen osoitus,Thc:stä!Ja laillinen!NYT JÄTKÄT KAAPISTA ULOS!
Suomessa tosiaan viime tarkistuksen mukaan vallitsee mielipiteenvapaus, ja tuo mielipiteen ilmaisu on myös laillista. Eli poliisia ei tarvitse pelätä vaikka paikalle ilmaantu(isi)vatkin - he ovat siellä vain vahtimassa meidän turvallisuuttamme. Btw, poliisin suunnalta ei ole otettu yhteyttä, eli homma etenee suunnitelmien mukaan.
reeferass kirjoitti:Pajauttaja, olin ihmeissäni tavatessamme tänään. Odotin suht narkomaania ihmistä, mutta paikalle ilmestyikin mitä hienoin ja siistein ihminen.
Aina mukava saada tällaista palautetta! Kiitos! Minä tosiaan edustan jonon kärjessä tätä "normaalin näköistä kunnon kansalaista", jos se osaltaan vähentäis leimautumiskammoa.
Ja vielä vähän tuntomerkkejä minun tunnistamisekseni:
- parta
- pitkähköt poninhännällä olevat hiukset
- "likaisen/kulutetun harmaat" housut
- t-paita
- olkalaukku
- kannan kylttiä, jossa lukee "Hamppumarssi 2006"
- hihittelen hullun kiilto silmissä
- huutelen "Leeeegalize!!!"
Ja tosiaan seisoskelen Sokoksen kongin torin puoleisessa päässä klo 13.30 ->.
-Pajauttaja- ainakin eilen sinne torille viriteltiin jotain lasten tivolia pystyyn!Kannattaa miettiä sitten etukäteen suhtautuminen tilanteeseen, jos se on tänään käynnissä ja sieltä alkaa vihaset perheenisät huutelee jotain..ainakin se lava on suht etäällä niistä härveleistä, eli sinne ehkä kandee sit perustaa se infotiski..Hyvää marssia kaikille marssijoille!!
Erinomaista oli nähdä, että Kuopiossakin marssittiin, vaikka osallistuminen oli vaisua.
"Aamutuuli puhalteli luoteisesta kaakkoon, elffi istuu vuorella ja katsoo alas laaksoon, siellä systeemi palaa, mutta PALAKOON!"
Ja kiitos kaikille rohkeille vielä kerran. *Elfheart kiittää ja kumartaa*
Peace and love!
"Aamutuuli puhalteli luoteisesta kaakkoon, elffi istuu vuorella ja katsoo alas laaksoon, siellä systeemi palaa, mutta PALAKOON!"
Ja kiitos kaikille rohkeille vielä kerran. *Elfheart kiittää ja kumartaa*
Peace and love!
Elf at heart, when hemp accessible.
"Riemulla nyt näyttää tahtoisin ma
Pilven veikon, köyhän kerjäläisen,
josta kasvoi kotimaamme turva"
- J.L. Runeberg - Vänrikki Stoolin Tarinat
"Riemulla nyt näyttää tahtoisin ma
Pilven veikon, köyhän kerjäläisen,
josta kasvoi kotimaamme turva"
- J.L. Runeberg - Vänrikki Stoolin Tarinat
Joo-o...
eipä turhan paljoo porukkaa ollu. Ja minusta ois ollu parempi jos olis ollu kylttejä huutelun sijaan ja tietenkin vielä parempi et ois ollu kunnolliset puheet ym.. Korkeintaan vähän nostettiin asiaa kansan tietosuuteen mut siihen jää.. No, ens vuonna enemmän porukkaa ja isompi happeningi.
eipä turhan paljoo porukkaa ollu. Ja minusta ois ollu parempi jos olis ollu kylttejä huutelun sijaan ja tietenkin vielä parempi et ois ollu kunnolliset puheet ym.. Korkeintaan vähän nostettiin asiaa kansan tietosuuteen mut siihen jää.. No, ens vuonna enemmän porukkaa ja isompi happeningi.Re: Hamppumarssi 2006 Kuopiossa
Lähetetty 06 Tou 2006 16:59:
Jepejep. Voisiko joku kuvailla omat kokemuksensa ja tehdä muistion marssista? En päässyt edes katsomaan koko hommaa. Miten paljon oli poppoota? Miten paljon yleisöä? Miten yleisö suhtautui? Sattuiko marssilla jotain kömmähdyksiä, tjms? Ja oliko marssin jälkeen ketään kyselemässä asiasta ja vastailtiinko kysymyksiin? Yleinen ilmapiiri marssilla?
Jos joku viitsii tällaisen väsätä, olisi se mukavaa luettavaa, toivottavasti.
----------
Lisätty 3 minuutin jälkeen:
Niin, ja otappas huomioon sellainen asia, että ensimmäistä kertaa oltiin liikenteessä kuopiossa. Ensin tullaan näkyviin ja sitten kun meidät on nähty useampana vuonna, niin ihmiset kiinnostuu.
Jepejep. Voisiko joku kuvailla omat kokemuksensa ja tehdä muistion marssista? En päässyt edes katsomaan koko hommaa. Miten paljon oli poppoota? Miten paljon yleisöä? Miten yleisö suhtautui? Sattuiko marssilla jotain kömmähdyksiä, tjms? Ja oliko marssin jälkeen ketään kyselemässä asiasta ja vastailtiinko kysymyksiin? Yleinen ilmapiiri marssilla?
Jos joku viitsii tällaisen väsätä, olisi se mukavaa luettavaa, toivottavasti.
----------
Lisätty 3 minuutin jälkeen:
kurz kirjoitti:Joo-o...eipä turhan paljoo porukkaa ollu. Ja minusta ois ollu parempi jos olis ollu kylttejä huutelun sijaan ja tietenkin vielä parempi et ois ollu kunnolliset puheet ym.. Korkeintaan vähän nostettiin asiaa kansan tietosuuteen mut siihen jää.. No, ens vuonna enemmän porukkaa ja isompi happeningi.
Niin, ja otappas huomioon sellainen asia, että ensimmäistä kertaa oltiin liikenteessä kuopiossa. Ensin tullaan näkyviin ja sitten kun meidät on nähty useampana vuonna, niin ihmiset kiinnostuu.
REEFERASS
-
devilgirl84
meistä riippumattomista syistä ei päästy marssille lähtemään(neljän porukassa ois ollu tarkotus tulla)
mutta lupaamme ja vannomme(ihankuin hampuusin sana paljon painas)ensi vuonna olla paikalla,
mahdollisesti jopa isommalla porukalla
muutenkin ensi vuonna asiaa voisi ruveta puuhaamaan
huomattavasti aikaisemmin(flyerit,ilmoitukset,puskaradio...)niin eiköhän sitä saada osallistujia ja näkyvyyttä
tapahtumalle.itse ainakin lupaamme osallistua käytännön asioihin ja mahdollisesti jopa haalia/tuottaa/ostaa
siemeniä jaettavaksi ensi vuoden marssille.
mutta lupaamme ja vannomme(ihankuin hampuusin sana paljon painas)ensi vuonna olla paikalla,
mahdollisesti jopa isommalla porukalla
huomattavasti aikaisemmin(flyerit,ilmoitukset,puskaradio...)niin eiköhän sitä saada osallistujia ja näkyvyyttä
tapahtumalle.itse ainakin lupaamme osallistua käytännön asioihin ja mahdollisesti jopa haalia/tuottaa/ostaa
siemeniä jaettavaksi ensi vuoden marssille.
Jeps, tarkotus oli itellänikin tulla ainaski kattoon meininkiä ja olla hengessä mukana, mutta uni vei voiton --> nukuin pommiin :/
Ensi vuodeksi jos saadaan marssi Kuopioon, voisinpa sitten siemeniä kiertoon laittaa ja muutenkin tukea tapahtumaa.
Minäkin kuulin kavereilta että aika vähän ollu osanottajia tänään, mutta tehdään ensimarssista ikimuistoinen ja käännytetään ne tuulipuvut lopullisesti. Kunnianosoitukset niille, jotka olivat tänään marssimassa!
Ensi vuodeksi jos saadaan marssi Kuopioon, voisinpa sitten siemeniä kiertoon laittaa ja muutenkin tukea tapahtumaa.
Minäkin kuulin kavereilta että aika vähän ollu osanottajia tänään, mutta tehdään ensimarssista ikimuistoinen ja käännytetään ne tuulipuvut lopullisesti. Kunnianosoitukset niille, jotka olivat tänään marssimassa!
- oranssiappelsiini
Paljon oli taas melua tyhjästä
Ihme kun jaksetaan foorumilla hehkuttaa marssia, mut kun on aika toimia, niin sit pysytään himassa.
Itse en usko, että näillä marsseilla saadaan muutosta aikaan.
Miten voidaan kumota esim. porttiteoria (johon SKY ei usko), jos marssiin osallistujat ovat sekakäyttäjiä itsekin.
Ne henkilöt, jotka eivät ole ikinä kokeilleet mitään muuta päihdettä kuin kannabista ja bisseä voi ilmoittautua tänne.
Itsekään en voi laittaa nimeäni tämän alle, vaikka nykyään en saunakaljaa kummempaa ota
Itse en usko, että näillä marsseilla saadaan muutosta aikaan.
Miten voidaan kumota esim. porttiteoria (johon SKY ei usko), jos marssiin osallistujat ovat sekakäyttäjiä itsekin.
Ne henkilöt, jotka eivät ole ikinä kokeilleet mitään muuta päihdettä kuin kannabista ja bisseä voi ilmoittautua tänne.
Itsekään en voi laittaa nimeäni tämän alle, vaikka nykyään en saunakaljaa kummempaa ota
~Multakasvatuksessa on taikaa~
-
JamPS
oranssiappelsiini kirjoitti:Ne henkilöt, jotka eivät ole ikinä kokeilleet mitään muuta päihdettä kuin kannabista ja bisseä voi ilmoittautua tänne.
Ilmoittaudun(jos ei kahvia lasketa)...
En vaan päässyt tänä vuonna marssimaan
Palaa sivulle “Politiikka ja media”