Kuva

Löysin pojaltani hamppukasvin

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
isä

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja isä » 15.4.2007 0:10

Oma ensikosketus cannabikseen oli kuusitoistavuotiaana, yli kolmekymmentä vuotta sitten. Huonoin seurauksin.

Kun oli tiedossa että muuan ystavä on tuomassa hashista piti etukäteen opetella sitä polttamaan.
Oli keväinen huhtikuun päivä kun otimme koulusta vapaata ja menimme uimarannan pukukopin katolle aurinkoa ottamaan ja opetellemaan.

Oli piiput ja tupakkaa ja siinä sitten opeteltiin vetämään savua keuhkot täyteen ja pitämään se siellä.

Porttiteoria toteutui. Siirryttiin cannabiksen kautta vahvempiin huumeisiin. Nikotiiniin.

Sen päivän jälkeen olen ollut nikotiinikoukussa koko tähän astisen ikäni.

Kannabis jäi silloin muutamiin satunnaisiin kokeiluihin mutta tupakan vaikutuksessaolosta tuli arkiminuus.

Vasta parikymmentä vuotta myöhemmin löysin hampun uudestaan.
Se on muuttanut asioita ja arvoja. Ei helppo tie, helppo aine.

En tiedä olisiko ollut elämälleni pahasta vai hyvästä jos olisin aiemmin tutustunut.
Mutta aiemmin hamppu ei kiinnostanut. Mielellä oli vapautta liikkua ilman lisäpotkujakin.
Hamppuun turvauduin vasta äärimmäisestä jumista päästäkseni.

Vaikka olenkin hyväksynyt hampun käytön oman mieleni lääkinnässä ja mielentilojen prosessoinnissa
en ole sitä lapsilleni opastanut. Se ettei kaksi heistä polta mitään on helpotus minulle mutta myös se että kolmas polttaa ajoittain ganjaa on helpotus.

Se että hän oli opetellut omissa piireissään minusta riippumatta polttamisen oli helpotus.
Mutta vaikka hän on satunnaisesti kannabista polttava, tupakkaa palaa joka päivä.


Luulen ettemme ole poikani kanssa ainoita jotka ovat tupakkakoukkuun jääneet kannabiksen käytön aloittamisen vuoksi.


Isä

Avatar
xola
Viestit: 154
Liittynyt: 23.3.2006

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja xola » 15.4.2007 2:51

Lähetetty 15.4.2007 3:42:
prophetta kirjoitti:Mukavaa kun tulit tänne tiedustelemaan asiasta ja toivon, että saat myös jotain irti täältä. Niin kuin jo taisitkin ymmärtää, maailma ei siihen kaadu jos 16 vuotiaalla on kannabiskokeiluja taikka halua sellaiseen.
Mielestäni pahin asia mitä voisit pojallesi tehdä tällä hetkellä on hysteerinen ylireagointi. Omassa nuoruudessa näin muutaman tuttavan vanhempien tekevän todella vääriä ratkaisuja sen takia, että kuulivat lapsensa kokeilleen kannabista. Aina poliisista hoitoon passittamiseen asti veivät lapsiaan nämä 'arjen sankarit'.

...

Siinä missä kaljaakin voi juoda ilman alkoholismia. Itse ainakin olen kunnon kansalainen. Käyn töissä ja maksan veroja jne. Ainoat huumausaineet joita kannabiksen lisäksi käytän on alkoholi, kahvi sekä sokeri ja kohtuudella näitäkin. En sitten nuista muista hampuuseista tiedä :laugh:

Kannattaa varmaan kuitenkin koettaa keskustella poikasi kanssa, että pitää taukoa tuosta kasvattelusta ainakin siihen saakka kunnes on 18 (ja mahdollisesti myös oma asunto?). Kyseessä on kuitenkin laiton asia. :?


Joo toi hysterinen yli reagointi . osa syy ainaki kaveri flippas mielisairaala - > itse murha - teinejä oltiin silloin ja itsekkin niin poikanen et ei osannu oikein auttaa ja hommat meni vähä vituiks . parempi ois voinu olla vanhemmilta et vedä mitä vittu huvittaa . oikeesti ."" ei siinä voi erottaa kun yksin kuolema ja virkavalta vain...me käymme vastmäkeen sielu surren ja hammastapurren""
----------
Lisätty 8 minuutin jälkeen:

viddu ton alkoholin takii on menny ihmissuhteit vituiks ja kaikeepaskaa . jollekkin tosiaan sopii cannabis paremmin ku alkoholi
ja se on fakta. :evil: perkele

Jopo
Viestit: 534
Liittynyt: 26.6.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Jopo » 15.4.2007 5:32

isä kirjoitti:Vasta parikymmentä vuotta myöhemmin löysin hampun uudestaan.
Se on muuttanut asioita ja arvoja. Ei helppo tie, helppo aine.

En tiedä olisiko ollut elämälleni pahasta vai hyvästä jos olisin aiemmin tutustunut.
Mutta aiemmin hamppu ei kiinnostanut. Mielellä oli vapautta liikkua ilman lisäpotkujakin.
Hamppuun turvauduin vasta äärimmäisestä jumista päästäkseni.

Vaikka olenkin hyväksynyt hampun käytön oman mieleni lääkinnässä ja mielentilojen prosessoinnissa
en ole sitä lapsilleni opastanut. Se ettei kaksi heistä polta mitään on helpotus minulle mutta myös se että kolmas polttaa ajoittain ganjaa on helpotus.


Sanomisissasi on ehkä laittomuuden? aikaansaama ristiriita. Jos olet itse kokenut kannabiksen laajentaneen tajuntaasi ja saaneesi sen vaikutuksesta positiivisia asioita elämästäsi irti, niin miksi kieltäydyt asian opastamisesta jälkikasvullesi? Haluatko todella, että lapsesi menevät ilman mitään opastusta maailmaan ja yrittävät omalla pienellä elämänkokemuksellaan käsittää kaiken sen, minkä ihmisen tietoisuus hänelle heittää eteen tässä maailmassa?

En sano, että ratkaisusi on väärä. Kyllä ne lapsukaiset pystyy teini-iästä selviämään ihan ilman päihteitäkin ja mielestäni parempi niin olisikin. Kuitenkin näkökulmaksi voisi ottaa alkoholi-kannabis vastakkainasettelun. Onko parempi, että teini-ikäiset oppivat hukuttamaan ongelmansa alkoholiin vai olisiko kehittävämpää oppia elämää tajuntaa laajentavan yrtin avulla?

Avatar
xola
Viestit: 154
Liittynyt: 23.3.2006

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja xola » 15.4.2007 22:13

Itse ku joskus jäin ekaa kertaa kiinni pössyttelystä mutsille ja systerille. iso sisko tulee itkee suunnillee- "JÄTKÄ VETÄÄ KAMAAA :shock: huoh. onhan nää kinkkisii juttui joo

Ei huolestunut

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Ei huolestunut » 16.4.2007 16:06

Terve !

Olemme sopineet poikani kanssa selvät pelisäännöt tästä edes, tuon yhden kasvin annan hänen viedä ulos, mutta uusia en anna laittaa tulemaan. Sovittiin myös että minun pitää olla ajantasalla hänen käyttötiheydestään.

Kirjoitin päihdelinkin neuvontaan samallalailla muotoillun kysymyksen kun tännekin ja voisin laittaa heidän mielipiteen asiasta tähän, joka saattaisi herättää keskustelua täälläkin päin.

[i]" Hei !

2007.04.10 13:06:54

Hyvä Kysyjä
Kiitos kysymyksestäsi.On hienoa, että pystytte poikasi kanssa keskustelemaan päihteistä. Kuten itsekin kirjoitit, ei turvallista päihdettä ole. Vanhempana olemisen sietämättömään keveyteen kuuluu myös nämä paljon puhutut rajat. Se mitä hyväksyt tai et hyväksy, on myös selkeä kannanotto pojallesi. Kuinka poikasi suhtautuu siihen, jos sinä vanhempana kiellät hampun kasvatuksen kodissanne ?
Tottahan toki on, että kannabista saa, kun sitä haluaa. Kuitenkin viestität kiellollasi oman kantasi ja näkemyksesi lapsellesi.
Nuoret kokeilevat rajojaan kaikin tavoin ja on hyvä pyrkiä pitämään niistä kiinni.Itsekin äitinä tiedän kuinka paljon se vaatii aikuiselta.

Päihteistä puhuttaessa ei mielestäni kannata vertailla kumpi on vaarallisempaa. Totta on, että alko aiheuttaa edelleenkin paljon ongelmia ja haittoja, paitsi käyttäjälleen myös läheisilleen.
Kannabis pitkäaikaisesti ja säännöllisesti käytettynä tekee saman.
Se, että suvussa ei ole skitsofreniaa ei varmaaankaan ole hyvä syy kannabiksen käyttöön.

Nuorena aloitettu säännöllinen käyttö haittaa normaalia nuoruusajan kehitystä. Runsaan ja pitkäaikaisen käytön arvellaan lievästi heikentävän henkistä suorituskykyä. Se korjautuu käytön loputtua.Eräät tutkimukset viittaavat kuitenkin myös siihen, että kannabiksen käyttö lisäisi psyykkisen sairastumisen riskiä myös niillä, joilla ei ole piilevää sairautta.(päihdelinkki)

Jos ette vielä poikasi kanssa käyneet päihdelinkin sivuilla katsomassa eri päihteiden vaikutuksista, kannattaa se tehdä nyt. www.paihdelinkki.fi/pikatieto samoin sivuilla on mielenkiintoinen animaatio eri päihteiden vaikutuksista aivoihin.
Vertaistukea ja tietoa kannattaa myös hakea omaiset huumwetyön tukena Ry:ltä. Heillä on hyvä kokemus nuorten päihteiden käyttöön ja vanhemmuuteen liittyvistä asioista.( www.omaiset.net)
Oikein hyviä keskusteluhetkiä Sinulle ja Pojallesi myös jatkossa, sekä hyvää kevättä.

Terveisin
Aino Rukkila, lähihoitaja/sosionomi
Aino Rukkila
Lähihoitaja, sosionomi
[/i] "

Mielestäni vähäteltiin alkoholin riskejä.

Jopo
Viestit: 534
Liittynyt: 26.6.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Jopo » 16.4.2007 16:19

Ei huolestunut kirjoitti:Olemme sopineet poikani kanssa selvät pelisäännöt tästä edes, tuon yhden kasvin annan hänen viedä ulos, mutta uusia en anna laittaa tulemaan. Sovittiin myös että minun pitää olla ajantasalla hänen käyttötiheydestään.

Tottahan toki on, että kannabista saa, kun sitä haluaa. Kuitenkin viestität kiellollasi oman kantasi ja näkemyksesi lapsellesi.
Nuoret kokeilevat rajojaan kaikin tavoin ja on hyvä pyrkiä pitämään niistä kiinni.Itsekin äitinä tiedän kuinka paljon se vaatii aikuiselta.



Hyviä päätöksiä olet mielestäni tehnyt. Annetaan pojan pikkasen kokeilla hamppua ja pidetään kieseistä taka-alata hiukan kiinni ettei vaunu karkaa pois näköpiiristä ja sanotaan, että sitten kun sulla on oma talli vaunuilles, niin saat ajaa ite. Mikään ei houkuttele aikuistumaan paremmin kuin positiiviset tavoitteet. :P

Päihdelinkkihän tietenkin jatkaa normaalilla linjallaan. Ei, ei, ei. Kielletään kaikki. Toimikos se alkoholin kieltolakikaan silloin ennen. Eipä tainnut toimia. Kielletään samalla autot ku ne tappaa niin paljon ihmisiä. Ei mutta perskeles päihdelinkin työntekijätkin joutuu tulla autolla töihin. Eihän se nyt käy, kun se koskettaa omaa elämää. Sen sijaan omaatuntoa ei yhtään kolkuta, jos Kaarina Kukkahattu tuhoaa jonkun toisen perheen näennäisesti "auttaessaan". Mitäpä suotta lakiahan sitä näin noudatetaan palkkaa saaden ja poliisisetä nyökyttelee vieressä, että hyvä homma nyt ei toikaan raggari enää meille aiheuta lisää hommia.

LuiGi
Viestit: 403
Liittynyt: 29.12.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja LuiGi » 16.4.2007 16:39

Niin, ehkäpä www.suomenkannabisyhdistys.org on paras sivusto tiedon kannalta. Kohdasta tutkimuksia löytyy todenperäistä tietoa. Suurin osa kannabiksesta kertovista sivustoista on propagandaa, mutta sky'n sivuja ei voi ainakaan siitä syyttää.
Myös täällä siihen välillä sorrutaan, kun olemme niin vahvalla puolustus linjalla, että kaikki ei edes halua niitä haittoja myöntää. No, ei niitä haittoja paljoa ole oikein käytettynä, mutta on kuitenkin.
Minun ajatukseni ja kokemukseni johtavat väistämättä henkilökohtaisiin totuuksiini, joihin tämä sisältyy. Sinun totuutesi ovat minulle vain mielipiteitä.

Vieras

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.4.2007 18:21

Jopo kirjoitti:...
Päihdelinkkihän tietenkin jatkaa normaalilla linjallaan. Ei, ei, ei. Kielletään kaikki. Toimikos se alkoholin kieltolakikaan silloin ennen. Eipä tainnut toimia.

Onko päihdelinkillä tälläinen linja? En sivuilta äkkiseltään löytänyt mitään kriminalisoivaa politiikkaa tukevaa.
Mielestäni päihdelinkki on kyllä asiallinen ja kenties Suomen asiantuntevin päihdesivusto. Toi päihdelinkin edustajan vastauskaan ei mielestäni ollut ollenkaan huono, saattaisin itse vastata saman suuntaisesti.

Jopo
Viestit: 534
Liittynyt: 26.6.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Jopo » 16.4.2007 18:37

Vieras kirjoitti:...
Onko päihdelinkillä tälläinen linja? En sivuilta äkkiseltään löytänyt mitään kriminalisoivaa politiikkaa tukevaa.
Mielestäni päihdelinkki on kyllä asiallinen ja kenties Suomen asiantuntevin päihdesivusto. Toi päihdelinkin edustajan vastauskaan ei mielestäni ollut ollenkaan huono, saattaisin itse vastata saman suuntaisesti.


Kerro sitten miksi Päihdelinkin sivulla "Asiaa nuorten päihteidenkäytöstä" mainitaan kannabis 3 kertaa (+muutaman kerran marijuana tai hasis), mutta alkoholi vain 2 kertaa, vaikka alkoholi on nuorten useimmiten käyttämä päihde.

Siis hei eikös siitä mikä on suurin ongelma pitäis puhua enemmän mä kysyn vaan?

Edit: No ehkäpä päihdelinkin sivuilla on paljon asiaakin. Perun puheeni. Taisikin olla vain tuon lainatun kirjeen sisältö joka sai sappeni hieman kiehahtamaan. Siinä kun kehotetaan vain kieltämään kaiken käytön ja odottamaan kunnes lapsi uskaltaa rikkoa vanhemman käskyn ja vasta sitten kun paskat on jo housuissa katotaan voiko asialle tehdä mitään. Toisaalta voihan tämä menetelmä olla lapsen aikuistumisen kannalta positiivinenkin, kunhan sitten jatkossa otetaan järki käteen, eikä jatketa täydellisellä eieiei linjalla ajatellen "Perkeleen kloppi sä teet nyt niinku isäs sanoo tai tulee turpaan!".
Viimeksi muokannut Jopo, 18.4.2007 4:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Syfilis
Viestit: 50
Liittynyt: 10.7.2006

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Syfilis » 16.4.2007 18:59

Jopo kirjoitti:...

Kerro sitten miksi Päihdelinkin sivulla "Asiaa nuorten päihteidenkäytöstä" mainitaan kannabis 3 kertaa (+muutaman kerran marijuana tai hasis), mutta alkoholi vain 2 kertaa, vaikka alkoholi on nuorten useimmiten käyttämä päihde.

Siis hei eikös siitä mikä on suurin ongelma pitäis puhua enemmän mä kysyn vaan?

No tossa tapauksessahan kannabiksen mainita johtuu siitä, että siinä selvitettiin että mitä kokeiluja ne huumekokeilut olivat ja hyvä niin että että eroteltiin.
Päihdelinkin sivut ovat täynnä alkoholi-asiaa ja mikä parasta, niiden vaikutustaulukosta löytyy alkoholi muiden päihteiden joukosta. Monet muut "asiantuntiat" jättävät räikeästi kertomatta alkoholin haitoista, myös kannabiksen osalta toi pikatieto-taulukko on varsin asiallinen.

http://www.paihdelinkki.fi/Pikatieto

KaliM

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja KaliM » 20.4.2007 4:16

tosi ihailtavaa ja asiallista tekstiä.
itselläni oli samat oltavat kuin pojallasi, ja vanhempani suhtautuivat juuri samalla tavalla, ainut etteivät se edes yrittäneet käyttää nettiä tai muuta vastaavaa,
onhan nekin olleet joskus nuoria :laugh: omalla kohdallani vanhempani sanoivat samaa, että sen aikana kun asuin niiden tykönä, moista kasvattelua ei hyväksytty mutta polttamisen kannalta oltiin suopeita koska tiesivät että homma pysyy kohtuukäyttönä.

ja toisekseen, tuo ns. porttiteoria ei pidä paikkaansa siinä mielessä, että jos kokeilet kannabista niin alat käyttämään vahvoja, itselläni kannabis itsessään ei johtanut mihinkään muuhun aineeseen, se oli oma pää mikä sai kokeilemaan kerran pari vahvempia (sienet), mutta huomattuani ettei ne toimineetkaan haluamalla tavalla (rentoutumiseen ja kipulääkkeeksi luuvikaan) jätin leikit sikseen.

ja pisteet viel kerran sulle kun jaksoit nähdä vaivaa ottaa asioista selvää ja kyselemällä muiltakin alan konkareilta etkä suinpäin ruvennut manaamaan narkkariksi ja elämässä epäonnistuneeksi :D

Vieras

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Vieras » 20.4.2007 23:39

En nyt jaksanut lukea kaikkia 4sivua, mutta sanonpa oman mielipiteeni: Sinun tulisi ensin keskustella asiasta poikasi kanssa ja kuitenkin kieltää. Voit kaivaa tietoa juuri tuosta ensimmäisellä sivulla olevasta endo-järjestelmästä mutta painottaa enemmän laittomuuteen ja sen seurauksiin. Kuten täälläkin on monen monessa topicissa keskusteltu juuri alaikäisen/juuri lukiossa/ammattikoulussa olevan henkilön tapahtumaketjusta sen jälkeen kun hän on jäänyt kiinni.

rock
Viestit: 266
Liittynyt: 3.10.2004

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja rock » 21.4.2007 1:15

Sama täällä. En jaksanut asiaan kuuluvalla vakavuudella lukea kaikkia sivuja läpi. Ajattelin kumminkin kirjoittaa hieman omakohtaisista kokemuksistani, silläkin uhalla että joku on vastaavanlaiset asiat jo tässä ketjussa käynyt läpi.

Kokeilin itse hamppua ensimmäistä kertaa 15 vuotiaana. Käyttökerrat olivat parista muutamaan kertaan vuodessa. Aktiivisemmaksi polttelijaksi rupesin vasta n. 25 vuotiaana. Haluan tällä lähinnä tuoda esille sen, että pilven polttaminen ei per sei tee kenestäkään amfetamiinin, tai kokaiinin käyttäjää. Mitään ainetta ei käytetä pelkästään sen takia että sitä on tarjolla.

Nuoruuden kaveriporukassa, kuten varmaan jokaisen kaveriporukassa, oli tyyppejä jotka käyttivät paljon muitakin aineita, mutta hamppu näytteli niiden elämässä sivuosaa. Täällä päin ongelmina on ollut vanhempien välinpitämättömyys, alkoholi, ympäristö, tai kaikki kolme yhdessä. Nämä ovat niitä tapauksia, jotka olisivat täsmälleen samassa tilanteessa vaikka hamppu ei ikinä maan päällä olisi kasvanutkaan. Ongelmakäytöllä on mielestäni omat lähtökohdat ja lainalaisuutensa.

Kuten aikaisemmin ketjussa on käynyt ilmi, keskenkasvuisen päihteidenkäyttö on luku sinänsä, mutta hamppu ei päihteenä ansaitse sitä halveksuntaa ja kiroa, jonka yhteiskunta sille langettaa.

Itse kerroin äidilleni viime kesänä kasvattavani hamppua ja olevani aktiivinen käyttäjä. Halusin nähdä hänen reaktion sekä 50 -luvulla syntyneen, että äitini ominaisuudessa. Ensireaktiot olivat lähinnä kauhistus ja tyrmistys, mutta niistä mantran omaisista heroiinikorrelaatioista ei sentään ollut puhe. Alan vihdoin olemaan tilanteessa, jossa voin kutsua äitini kylään ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen. En tietenkään syytä äitiäni näkemyksistään, mutta minun on ollut ajoittain todella vaikea elää meidän todellisuuksien välissä.


Olen aina pitänyt hamppua jotenkin älykkäiden ihmisten päihteenä. Keskustelun avauksestasi voisi ajatella älykkyyden olevan periytyvä ominaisuus :)

P.S. Naiset ovat kautta aikain olleet yhteiskuntaa muuttava voima. Hamppuagenda ajautuu kuin itsestään oikeille raiteilleen, jos remmissä on enemmän (yhteis)kuntakriittisiä äippöjä, kuten ketjun aloittaja. :wink:
Walk softly and carry a big bong.

Avatar
Vito Ryhmälippu
Viestit: 18
Liittynyt: 29.4.2007

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Vito Ryhmälippu » 4.5.2007 22:32

Uskomattoman fiksuja viestejä laitettu tänne, täytyy myöntää :)

Itse olen useamman kerran joutunut puolustellemaan pilven käyttöäni vanhemmilleni, mutta ainahan
se on riidaksi mennyt. Onnekseni löysin tämän keskustelun, pyysin vanhempani seuraksi ja
luimme yhdessä pari sivua.

Noh, isä ei mieltään muuttanut (vaikka on nuorena itsekkin kokeillut)
Äitini taasen rauhottui, ja itseasiassa hyväksyy harrastukseni nykyään.
Noh fifti-fifti tilanne :laugh:
Nature can not be illegal

Vieras

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.5.2007 13:35

Ei huolestunut kirjoitti:Totta on, että alko aiheuttaa edelleenkin paljon ongelmia ja haittoja, paitsi käyttäjälleen myös läheisilleen.
Kannabis pitkäaikaisesti ja säännöllisesti käytettynä tekee saman.


Pitkäaikainen ja säännöllinen kannabiksen käyttö EI aiheuta samoja ongelmia ja haittoja kuin alkoholi...se ei myöskään johda muiden aineiden käyttöön...itse en ole koskaan edes tupakoinut...

t: yli 10 vuotta päivittäin kannabista polttanut

Avatar
Keijo-Annikki
Viestit: 501
Liittynyt: 8.12.2004

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Keijo-Annikki » 7.5.2007 14:26

Mietin tuossa vasta että koittaisin saada äitini polttamaan ruohoa. Se tupakoi ja käyttää alkoholia melko paljon. Olis kyllä hienoa käännyttää oma äitinsä käyttämään terveellisempää päihdettä. No, katsotaan uskallanko toteuttaa. En usko että hän suhtautuisi edes kovin negatiivisesti uuteen harrastukseeni. Ja vaikka suhtautuisi, niin eipä tuolla hirveesti väliä ole aikuiselle miehelle.

Siinä oliskin melkoinen hyvä työ jos tämän hamppufoorumin tyypit käännyttäis alkoholia runsaasti kuluttavat vanhempansa käyttämään mieluummin kannabista. Vaikeaa se on varmasti kun on vuosikymmeniä haettu hupi alkoholin avulla.

Jopo
Viestit: 534
Liittynyt: 26.6.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Jopo » 7.5.2007 14:37

Keijo-Annikki kirjoitti: Vaikeaa se on varmasti kun on vuosikymmeniä haettu hupi alkoholin avulla.


Ehkä asiaa helpottaa se, että juuri valmistuneen tutkimuksen mukaan alkoholi on luokiteltu syöpävaaralliseksi myrkyksi asbestin ja bentseenin joukkoon. Tässä tarkoitetaan varmaankin enemmän vahvoja alkoholijuomia, joilla syy-yhteys syöpään on paljon selvempi, kuin oluella tai miedoilla puna- ja valkoviineillä.
Nyrkkisääntönä voidaan varmaan sanoa, että jos alkoholijuoma on viileää ja se lämmittää kurkkua, niin siellähän ne on juuri ne alkoholin karsinogeeniset ominaisuudet, jotka sitä kurkkua lämmittää.

Edit: No jopas taas menee pahasti offtopikiksi. Ei ole mun vika. :point: Keijo-Annikki

Avatar
madgardener
Viestit: 82
Liittynyt: 27.10.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja madgardener » 8.5.2007 9:24

Ei se nyt ihan välttämättä maailmanloppu ole, kannabis kuitenkin on suht harmiton päihde.
Vaikea punnita kumpi nyt sitten on parempi hamppu vs alkoholi, molemmissa omat haittansa.
Terveyttä ajatellen hamppu ompi parempi, kun taas sen laittomuuden takia voi joutua tekemisiin
setä sinisen kanssa.
Itse inhoan alkoholia tulee huono sekava ja tokkurainen olo ja seuraava päivä
menee krapulassa kehon "korjaillessa" alkoholin jättämiä tuhoja ja (alkoholihan on solumyrkkyä.)
Itse oon hamppua poltellut reilut 10v. ilman sen suurempia haittavaikutuksia, no roskaruokaa tulee
syötyä tavallista enemmän ja ehkä vähän laiskistuu. Ainoat ongelmat kuitenkin ollut lähinnä virkavallan kanssa!!!

Ja itse asiassa olin itsekin 16v kun harrastusta/elämäntapaa aloin harrastaa. Mutta tosin aika satunnaista oli ennen
kun kotoa maailmalle lähti.
Tosin välillä ollut kausia jolloin vaan jostain syystä jättänyt hampun pois pisin aika oli 3 vuotta...
Eli riippuvuutta ei aiheuta muuta kuin lievän henkisen riippuvuuden, polttelun pystyy kyllä
helposti ilman mitään vieroitusoireita lopettamaan vaikka 10v sauhuttelun jälkeen, jos
vaan itse sitä haluaa.

Ja se teoria että "kannabis on ovi vahvempiin" se ei pidä paikkaansa, se riippuu ihan ihmisestä, kasvatuksesta ja siitä
kuinka kova itsetuho vietti ihmisellä on. Täytyy sanoa kyllä et pari entistä kaveria, joiden kanssa nuorena
pössyteltiin, jostain syystä ajautui väärille teille. Mutta se on kiinni siitä mitä on korvien välissä ja millaiset on perhesuhteet/kaverisuhteet itse en ole koskaan
pahemmin käyttänyt muuta kuin hamppua, tupakkaa ja viinaa.
Ei kannata turhaan huolestua :) Ei minustakaan mitään pummia ole tullut, rehellisessä työssä olen,
eikä kukaan tiedä pikku salaisuuttani :lol:
Viimeksi muokannut madgardener, 9.5.2007 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lakimuutosta odotellessa...

yks16wpolttelija

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja yks16wpolttelija » 9.5.2007 11:42

Okei hei! Ei se niin paha oo et alottaa tän ikäsenä kuhan vaa ei siirry mihinkää. Alotin jo 2 vuotta sitte ja poltan oikeestaa vaa n.3 kertaa kuukaudes. Mut en juos sit taas koskaa. Tosiaanki kannattaa kysellä pojaltas et miten se vaikuttaa muuhun elämääs. Se helpottaa sun ja sun poikas elämää. Tiedän kokemuksest. mut sano sille myös et polttaa saa mut ei liikaa. :P

jakoavain

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja jakoavain » 9.5.2007 13:13

Oli todella mahtavaa lueskella ! Kiitoksia :)

+Ihailtava kanta sinulla!

Olen itse nyt 17,5v ja vuosi sitten manasin alkoholin. Itsellä ei tule krapulaa, agressioita, muistinmenetystä tai mitään.. Rento olo... Mutta ne muut ihmiset.

Väkivaltaa..

Perhetappeluita..

Isä hakkaa kännissä lapsiaan (kavereiden perheissä siis)..

Silloin aloin tutustumaan muihin päihteisiin ja äitini on hyvin avoin, ymmärtäväinen ja nuorten kanssa työskentelevä ihminen.

Hänen kanssaan olen keskustellut sienistä, kannabiksesta yms. ja olen kertonut hänelle FAKTOJA, ei pelkkää puolustusta.

Itse pistäisin heti kasvin kasvamaan, mutta isäni onkin sitten erisorttia. Hän kuuli pelkästä I-Doser (tietokoneohjelma jonka pitäisi lähettää aivoihin huumehien vaikutuksia tuottavia ääniä. Paskanmarjat) kokeilustani ja siitäkin alkoi jo sellainen sirkus :D

Sanoisin että poikasi on harvinaisen fiksu ja ihana lueskella kun joku muukin ymmärtää jo tuossa iässä (saatika koskaan?)

Puhumattakaan sinun asennoitumisestasi! *kumartaa*

Mutta se vähän tässä ihmetyttää.. Tuo kasvinpaikka.. Ikkunalaudalla? :I

Ulkokasvatus ehkä paras kasvatus, toivotaan poikasi ja muiden hampuusien kannalta kuumaa kesää ilman homeongelmia ;)

Ehkä itsekkin joskus pääsen sitä hamppua maistelemaan, kesää odotellessa :)


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa