JuuriHiiru kirjoitti:Olin itse paikalla liittarissa äänestämässä asiasta ja eihän siinä laillistamista kannatettu, se ehdotus hylättiin. Läpi siinä meni vastaesitys jossa esitettiin että kasvatus/käyttö/hallussapitorikoksista(en muista tarkkaan) ei pitäisi rangaista lainkaan![]()
Voi hyvin olla silti että täällä foorumilla pyörii muitakin VaNuja niin tarkentakaa ihmeessä!
Lainaus Vasemmistonuorten foorumilta liittokokouspäätöksistä:
51. ALOITE: Kannabis on laillistettava.
Päätös: Vain kannabiksen käyttö ja kasvatus omaan käyttöön tulee laillistaa.
Aiempi sanamuoto Vasemmistonuorten päihdepoliittisessa ohjelmassa oli, että edellämainituista teoista ei pitäisi rangaista. Eli depenalisaatio vaihdettiin dekriminalisointiin, mikä on huomattavasti järkevämpää. Päihdepoliittinen työryhmä joutui aikoinaan tekemään tämän epäloogisen kompromissin. Koko asiakirja (joka on muutenkin täyttä asiaa) löytyy osoitteesta www.vasemmistonuoret.fi kohdasta Asiakirjat ja sitten siitä vasemmasta reunasta "Päihdepoliittinen asiakirja". Sanamuodot ovat siellä vielä alkuperäisiä.

).
Mut hyvin se on ainakin otsikoitu, vanun sisällä kannabis tosiaan on kiistakysymys, kun suuri osa kannattaisi käytön laillistamista, ja tämä päihdepoliittinen asiakirja on virallinen linja, mutta joukossa on myös niin paljon vastustajia ettei käytännön toimia kannabiksen hyväksi voida pahemmin tehdä, ettei synny liikaa eripuraisuutta järjestön sisällä. Ja kyllä mä tän ainakin ymmärrän, onhan vanulla kuitenkin paljon tärkeämpiäkin asioita hoidettavanaan kuin kannabiksen laillistaminen (yhtään väheksymättä sitä faktaa että Hollannissa on väkilukuun nähden vähemmän huumekuolemia kuin Suomessa).