Kuva

Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitelless

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
ernesto

Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitelless

ViestiKirjoittaja ernesto » 6.11.2007 16:03

Jouduin psykoosiin käsitellessäni kukkaa


Eli aika harva ottaa tätä asiaa vakavasti tai yleensäkään huomioon kun polttelee kannabista ja itsekin opin kovan kautta asian, enkä enää ikinä tule kukkaa tai muutakaan päihdettä kuin alkoholi käyttämään, enkä kasvattamaankaan.

Itsellä ongelma tuli ensin useamman kerran satoja niittäessä ja trimmatessa. Eli helvetin kova vaino olo, ja piti katsella usein onko pihalla kyttiä. Tämä ei tullut kasvatuksen aikana, vaan ainostaan satoa käsitellessä eli kun olin tuntikausia kukan huuruissa kasvatustilassa sormet täynnä hartsia niittäessä ja kuivaamaan laittaessani satoa, ja toisen kerran aina silloin kun kukintoja kuivaamisen jälkeen käsittelin, eli leikkelin kukintoja ja trimmasin niitä kädet hartsissa. En siis poltellut kukkaa vaan pelkästään käsittelin satoa ilma voimakkaissa kukkahuuruissa ja sormet paksussa hartsissa.

No sitten muutamien viikkojen päästä viimeisen sadon valmistumisesta iski varsinainen psykoosi. Aihe oli uskonnollinen ja salaliittoihin liittyvä, mutta niin paha että oli pakko mennä terveyskeskukseen ja sisälle hoitoon. Olin pahojen harhojen vallassa pää sekaisin. Näin merkityksiä lehtien otsikoissa, tv:ssä ja muiden puheissa, kuvittelin että ajatuksiani luetaan ja vastustajia on paljon. Neuroleptejä eli noita psykoosilääkkeitä tietenkin alkoivat syöttämään (Risperdal) ja muutamien viikkojen päästä olin psyykkisesti niiden takia erinomaisen huonossa kunnossa, vaikka harhat jo vajaan viikon sairaalassaolon jälkeen olivat alkaneet vähentyä kun en vielä syönyt lääkettä (olin vain syöväni koska pelkäsin psyykevaikutuksia, mahdollisesti pysyviäkin). Typeryyttäni kuitenkin sanoin lopulta yhdelle lääkärille etten ole pillereitä syönyt koska olo tuntuu ilman niitäkin parantuneen. Pelkäsin kuitenkin että voi uusia joten en osannut pitää suuta kiinni. Sitten lääkkeiden käyttöä katsottiinkin tarkkaan ja pää meni neuroleptestä tosi huonoon jamaan.

Söin Risperdalia useita kuukausia ja se oli yhtä helvettiä, olin välillä osan päivästä kuin pään sisällä vankina, vanne kiristi pahasti ja päässä viirasi. Olin niin helvetillisen paha psyykkinen ja fyysinenkin olo että ajattelin jo junan alle menoa. Tajunta oli jotenkin sekaisin ja havaintomaailma pahasti vääristynyt, eli näin suppeammin ja kaikki oli jotenkin vääristynyttä. Kaupoissa sain helvetillisiä viiraus-päänsärkykohtauksia ja kaupan hyllyrivit olivat liikaa lääkkeissä olleille aivoilleni ja havaitsin kaiken epäselvästi kun lääke ilmeisesti esti koko aivokapasiteetin käytön. Välillä olin jollakin tavalla pihalla ja näitä pihallaolon kohtauksia tuli vaikka autolla ajellessa. Vaikea selittää oloa, mutta vaikka pystyin toimimaan niin jollakin tasolla olin todella pihalla. Yöllä taas ennen nukahtamista tuntui kuin aivot jollakin tapaa tyhjenivät takaosista käsin, hirveä tunne.

Jouduin vetämään useamman Temestan päivässä että edes jotenkin kestin, vaikka ne vain hieman auttoivat olotilaa muutaman tunnin ajan. En osannut tehdä mitään ja kävelin sitä hullun zombien rundia tyhjin katsein kotona ikkunasta toiselle, enkä osannut tehdä mitään. Oli paha olo itsensä kanssa ja halusin jatkuvasti johonkin muualle, vaikka olotila ei parantunut koska itseään ja psyykettään ei pääse karkuun. Aamulla herätessä ja sängystä noustessa pää ikään kuin virittyi ja kiristyi ja koko päivä oli sellaista päätä kiristävää oloa joka vain paheni.

Vääristynyt havaintomaailma oli kuitenkin pahinta ja lopulta olin itkuinen hermoraunio joka luuli että elämä oli siinä.
Kuukausia avohoidon psykologin ja psykiatrian erikoislääkärin kanssa juteltuani he lopulta vaihtoivat lääkkee Zyprexaan ja muutamassa päivässä olotila parani dramaattisesti. Muutamien kuukausien päästä laittoivat työkkärin kurssille jota jaksoin käydä vaikka vieläkään olo ei ollut samanlainen kuin ennen psykoosia. Risperdal oli laittanut pään niin sekaisin että sen lopettamisen jälkeenkin piti koko ajan miettiä tuntuuko normaalimmalta, näenkö ja havaitsenko normaalisti vai onko kaikki edelleen jotenkin suppeampaa (kenties loppuelämän). No runsaan vuoden jälkeen Zyprexakin poistettiin ja olen palautunut melko entiselleni, vaikka vieläkin päivittäin mietin onko havaintomaailma ja tunne-elämä normaali, vai onko psyykelääkitys vienyt jotain entisestä. Jos nyt saisin uudestaan päättää aloittaako lääkitys niin olisin koittanut ilman, sillä Stakesin mukaan noin 40% ensipsykoosesta menee ohi ilman neurolepteja. Ne ovat myrkkyä mielelle.

Painokin nousi Zyprexan käytön jälkeen noin kymmenellä kilolla, vaikka annostus oli pienehkö, tosin Risperdalkin painoa nosti, lääkkeissä kun kuntoilu tai yleensä minkään tekeminen oli hankalaa, koska päätöksenteko oli nollassa erilaisen psyykkisen olon takia.


Sen päätin että enää en ikinä koske kannabikseen tai mihinkään muuhunkaan psyykkeeseen vaikuttavaan päihteeseen, alkoholia lukuunottamatta. Psykoottisia ajatuksia tai harhaluuloja minulla ei enää ole, mutta en ota mitään riskiä niiden suhteen. Itse psykoosin harhat lähtivät pois kohtuu nopeasti mutta psykoosilääkityksen kauhut olivat pahemmat kuin itse psykoosi, joka sekin on tietenkin paha.

Sen verran vielä että en itse ole montaa kertaa poltellut kukkaa, vaan kasvatin sitä kavereille. Ja ennen psykoosia en varmasti ollut jointtiakaan vuoteen polttanut, sitä ennenkään en paljon, joten psykoosi tuli kasvien käsittelystä. Ja niitä kasveja oli kohtuu monta.

Avatar
the patient
Viestit: 433
Liittynyt: 21.5.2007

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja the patient » 6.11.2007 16:11

Ei tainnu kauheesti liittyy kannabikseen tää sun hajoaminen. Joskus se pää menee sekasin ihan muutenkin. Ja THC ei muuten imeydy sormien läpi ja kasvien tuoksukaan ei sisällä THC:tä ainakaan huumaavia määriä. Kuitenkin kovasta kokemuksesta oot selvinnyt, mutta kannabiksen aiheuttamaksi en psykoosiasi uskaltaisi väittää.
Ne jotka toisinajattelee, ne vaa toisii ajattelee.

Avatar
Hampuusipelimanni
1 tähti
1 tähti
Viestit: 341
Liittynyt: 5.4.2004

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Hampuusipelimanni » 6.11.2007 16:28

Ikävä juttuhan tuo on mutta syitäkin voi olla monia esim. piilevä skitsofrenia tai kaksisuuntainen mielialahäiriö. Minulla aloitettiin juuri Zyprexa-lääkitys mahdollisen kaksisuuntaisen mielialahäiriön vuoksi. Kysyitkö lääkäriltäsi miksi sinulla aloitettiin Zyprexa-lääkitys kun pharmacia fennican mukaan tuota lääkettä käytetään lähinnä skitsofreniaan, maniavaiheiden hoitoon ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön estohoitoon?

ZYPREXA®, ZYPREXA® VELOTAB™ (Rec)
Merkkien selitykset
ELI LILLY AND COMPANY Indianapolis, Indiana 46 285, U.S.A.
# Vaikuttavat aineet, lääkemuodot, pakkaukset
# Käyttöaiheet
# Annostus ja antotapa
# Vasta-aiheet
# Varoitukset
# Raskaus ja imetys
# Haittavaikutukset
# Yhteisvaikutukset
# Vaikutus ajokykyyn
# Ohjeet potilaalle
Vaikuttavat aineet, lääkemuodot, pakkaukset

Olantsapiini.

tabl 5 mg 28

tabl 7,5 mg 56

tabl 10 mg 28, 56

Velotab (suussa hajoava) tabl 5 mg 28

Velotab (suussa hajoava) tabl 10 mg 28

Velotab (suussa hajoava) tabl 15 mg 28

Velotab (suussa hajoava) tabl 20 mg 28

injektiokuiva-aine 10 mg ks. PF.
Käyttöaiheet

Skitsofrenian hoito. Jatkuvalla hoidolla voidaan ylläpitää kliinistä tehoa potilailla, jotka ovat primaaristi vastanneet hoitoon.

Kohtalaisten ja vaikeiden maniavaiheiden hoito.

Olantsapiinia käytetään estämään kaksisuuntaisen mielialahäiriön uusiutumista potilailla, joiden maniavaiheen hoidossa on saatu vaste olantsapiinille.

Lisätietoja kliinisistä tutkimuksista ks. PF.
Annostus ja antotapa

Skitsofrenia: Aloitus 10 mg x 1.

Maniavaiheiden hoito: Monoterapiassa aloitus 15 mg x 1, yhdistelmähoidossa 10 mg x 1.

Kaksisuuntaisen mielialahäiriön estohoito: Aloitus 10 mg x 1. Olantsapiinia maniavaiheiden hoitoon saaneilla voidaan jatkaa samalla annoksella. Jos ilmenee uusi maaninen, sekamuotoinen tai depressiivinen vaihe, olantsapiinia tulee jatkaa (hoitoannos optimoidaan tarpeen mukaan) lisäämällä mielialaoirelääkitys kliinisen tarpeen mukaan.

Skitsofrenian, maniavaiheiden ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön uusiutumisen estossa annostus voidaan vasteen mukaan säätää välille 5-20 mg/vrk. Aloitusannosta tulisi nostaa vain kliinisen tilan uudelleen arvioinnin jälkeen, eikä alle 24 tunnin välein.


Koko selostus lääkkeestä löytyy sivulta http://www.terveysportti.fi/terveysport ... te_id=3307

Olen samaa mieltä neuroleptien kauheudesta ja kammottavin zombielääke on mielestäni Levozin. :x
Volcano digit -I dig it!

Avatar
Laama1
Viestit: 204
Liittynyt: 22.10.2003

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Laama1 » 6.11.2007 16:34

Itsekin olen huomannut, kun joskus kasvattelin omassa huoneessa että kyllä se uniinkin vaikuttaa vaikka ei polttaisi. Siinä kukan tuoksussa on kyllä taikaa! Moneltakin ihmiseltä olen kuullut, että he ovat menneet pilveen käsiteltyään kukkaa.
allekirjoitus

ernesto

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja ernesto » 6.11.2007 16:37

Mutta outoa asiassa on nimenomaan se että tälläisiä vainoja ym. minulla ei ole koskaan muulloin ollut kuin silloin kun olen pitkään käsitellyt satoa ehkä 3-4 kertaa elämässä. Ei kasvatuksen aikana muulloin vaikka haju- ym. riskit ovat mielessä koko ajan varmistuksista huolimatta, vaan nimenomaan pitkään käryssä olleena ja sormet paksussa hartsissa.

Mitään mielisairauksia tai psykoottisuutta itsellä tai suvulla ei ole ollut ja olen pitänyt itseäni psyykkisesti aina terveenä ja vahvana ennen psykoosia ja nyt taas toivuttuani. Tuntuu kuin tuo psykoosi olisi ollut jotain pahaa unta, miten helkkarissa sitä alkoikaan tuntua että ne jutut voisivat olla totta. Minulla oli siis vahvoja merkityselämyksiä, eli annoin rinnakkaismerkityksiä lukemalleni, näkemälleni ja kuulemalleni aivan kuin luoja tai joku olisi lähettänyt "viestejä". Varsinaisia harhoja en nähnyt, saattoi olla että yhden harhan kuulin puhelimessa kun sieltä kuului sairaalassa naurua. Oudolta sattumalta tuntuu että tämä tapahtui juuri sadonkorjuun jälkimainingeissa, kun se olisi voinut tapahtua koska vaan -40 vuoden ikäni aikana. Itse en ainakaan pienintäkään riskiä ota enää, alkoholia uskallan kerran-pari viikossa ottaa mutta muu jäi. Nyt sitä arvostaa elämäänsä hiukan toisella tapaa ja varsinkin selviä päiviä.

Kannattaa vaan ottaa tälläinenkin asia huomioon, varsinkin jos polttaa kohtuu paljon kannabista. Vaikka kuinka tuntuu terveeltä niin pää voi seota, ja ne jutut tuntuu todellisilta kun aivot ja alitajunta kelaa niille sellaiset uskottavat raamit. Ja kun alkaa psykoosissa merkityksiä etsiä, niin niitä löytyy lähes joka asiasta esim. ristinmerkkejä ym. jotka ovat varmasti alitajunnan symbolismista peräisin.

ernesto

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja ernesto » 6.11.2007 16:54

Hampuusipelimanni kirjoitti:Ikävä juttuhan tuo on mutta syitäkin voi olla monia esim. piilevä skitsofrenia tai kaksisuuntainen mielialahäiriö. Minulla aloitettiin juuri Zyprexa-lääkitys mahdollisen kaksisuuntaisen mielialahäiriön vuoksi. Kysyitkö lääkäriltäsi miksi sinulla aloitettiin Zyprexa-lääkitys kun pharmacia fennican mukaan tuota lääkettä käytetään lähinnä skitsofreniaan, maniavaiheiden hoitoon ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön estohoitoon?

Koko selostus lääkkeestä löytyy sivulta http://www.terveysportti.fi/terveysport ... te_id=3307

Olen samaa mieltä neuroleptien kauheudesta ja kammottavin zombielääke on mielestäni Levozin. :x

Kyllä Zyprexaa käytetään psykoosiin, tosin ei niin helpolla kuin vaikka Risperdalia koska Zyprexa lisää suurella osalla huomattavasti painoa (usein kymmeniä kiloja), kun nuo muut vähemmän. Lisäksi sen on todettu lisäävän diabetesriskiä ym. ym. Tosin kai kaikki neuroleptit vähän samoja sivuvaikutuksia voivat aiheuttaa.

Risperdal taas tuntuu olevan lääketeollisuuden mielisairaaloille lobbaama lääke kun sitä annetaan automaattisesti ensin, ja haittavaikutuksia sanotaan vain psykoosin aiheuttamiksi. Omat psyykkiset huonot olot alkoi nimenomaan sen käytön jälkeen, kun itse psykoosissa oli vain harhaluulot/merkityselämykset ja muistin pätkiminen. Väittivät vaan että psykoosi aiheuttaa oireet, enkä sen takia uskaltanut lopettaa lääkitystä, vaikka kerran koitinkin vähentämällä pikku hiljaa oireiden vähentyessä samalla. Sanoivat että psykoosi uusii varmasti jos lääkityksen keskeytän, ja kun en ollut varma mistä oireet johtuu niin en lopettanut helvetillisistä oireista huolimatta. Myöhemmin kyllä myönsivät että lääkkeetkin noita oireita aiheuttavat ja Risperdal-paketissa luki miten käyttö on lopetettava jos tajunnantaso laskee ja tulee näkö ym. häiriöitä. Sitä ei vaan tiennyt mistä johtuivat psykoosista, lääkkeistä, psykoosistä-lääkkeistä. No Zyprexaan vaihdon jälkeen huomasi heti että lääkkeestä johtuivat. Sitä oli vain ollut psyykkisessä helvetissä ja hermorauniona monta kuukautta joka vieläkin on takaraivossa ja mielessä. Minullakin on ollut luuloja miltä psyykelääkitys tuntuu että pää on usvainen tai jotain sellaista, mutta olot on jotain aivan muuta ja helvetillisen paljon pahempia, tuntuu aivan erilaiselta ja kuin psyyke olisi jotenkin häilyvämpi ja ohuempi. Ei sitä tiedä muuten kuin itse kokemalla, toivottavasti ette joudu.

Onko sulla ollut muuten tuo kaksisuuntainen mielialahäiriö pitkäänkin ja paljonko jointtia poltat?

Avatar
Pellon Pekko
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 908
Liittynyt: 16.4.2006

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Pellon Pekko » 6.11.2007 17:43

Alkoholi aiheuttaa kannabikseen verrattuna monikertaisen määrän psykooseja. Tosin kannabiksen ja psykoosin syy-seuraus -suhteesta ei ole varmuutta - toisin kuin alkoholin kohdalla.

Muuten en asiaa kommentoi, mutta suosittelen jättämään alkoholin. Hyvää jatkoa ja jaksua toipumiseen. :)


EDIT:

Tasapuolisuuden nimissä lisään tähän linkin kannabiksen haittoja käsittelevään tietoiskuun. En usko, etteikö myös kannabis voisi aiheuttaisi haittoja.

Mutta niin kauan, kun kannabiksen haitoista tiedottaminen on linjalla "karvoja kämmeniin ja pysyvä sokeutuminen", katson aika tarpeelliseksi korostaa kannabiksen suhteellista haitattomuutta - eritoten verrattuna alkoholiin. Kun lukee Päihdelinkin tietoiskun alkoholista ja seuraa uutisia ja kävelee kaupungilla silmät avoinna, on helvetin vaikeaa ymmärtää, miksi alkoholin aseman yhteiskunnassa annetaan pysyä samana vuodesta toiseen esim. sen jatkuvalla mainostamisella ala-ikäisille.
Viimeksi muokannut Pellon Pekko, 7.11.2007 16:22. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Kolja
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 474
Liittynyt: 23.8.2007

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Kolja » 6.11.2007 18:38

Oliskohan käynyt niin että olet koko kasvattamisen ajan alitajuisesti kuumotellut kiinijäämistä ja väitettyjä cannan haittavaikutuksia,
ja alitajuisesti tai muutenkin pyöritellyt niitä ajatuksia mielessäsi aivan liikaa. Sitten kun oot satoa käsitellyt niin on lopullisesti pultannut
yli.

Sanoit että kasvatat kavereille, meneekö varmasti tarjousmielessä vai aioitko ottaa rahallista hyötyä..? Jos myydä meinasit niin sitten
varmasti on ollut kuumoteltavaa ja paljon...

Itselläkin on tuoreita kokemuksia tuosta alitajuisesta jännittämisestä. Aloitin loppukesästä kasvattamaan pitkähkön tauon jälkeen, ja
aluksi parin, kolmen viikon aikana näin välillä unia missä poliisi tuli soittamaan ovikelloa tai joku huoltomies tms tuli sisälle yleisavaimella
valojen loistaessa... Mut se oli hyvin kevyttä ja meni kokonaan ohi kun en alkanut aktiivisesti kuumottelemaan... Mutta jos taas mielenhallintaa
ei löytyisi tarpeeksi, niin kai tuo vois äityä vakavaksi.

En usko että liittyy suoranaisesti kannabikseen tuo sinun oireilu. Kuumottelua vain, sanoisin.. Se ei vain imeydy ihon läpi tehokkaasti. Ja että
"huurut" ja kukkatuoksut päihdyttäis... Joo, rasvaliukoinen hartsi lähtee leijailemaan asuntoosi ja päihdyttää sinut... Kasvata tarpeeksi isoja satoja
niin ei tarvi muuta kuin käydä kasvatustilassa joogaamassa niin sitten mennään... :think: Plaseboa plaseboa...

Psyykenlääkkeet, varsinkin nuo psykoosiin liitetyt vahvat kamat on melko helvetillisiä myrkkyjä. Mut pakotettiin kerran vetämään niitä
reilun viikon ajan. Tuntu että aloin sairastumaan skitsofreniaan, aivan kuin pääni sisällä olisi ollut kaksi persoonaa. Onneksi sain silloin
vakuutettua pakkohoitajat siitä että olen kunnossa. (Silloista kakkua istuessani tapasin yhden hoidettavana olevan tytön, joka oli aivan
pihalla. Tälle oli alettu antamaan pikkuteininä murkkumasikseen jotain nappeja, sit olikin alkanu ahdistaan, eri napit, sit alkanu
sekoittamaan, taas uudet napit... Ja lopulta koko mimmi menee vain laitoksesta laitokseen...)
Kyllä pisti hirvittämään se lääkintämenetelmä,
kun kyseli röökihuoneessa ihmisiltä, mitä niille annetaan. Se tuntu menevän aina niin että lääkkeitä vaihdeltiin kuukauden välein, ja kokeilemalla
etittiin se mikä turrutti parhaiten ja pisti räyhäämään ja sekoilemaan vähiten... Ja jokainen mömmö sotkee aivokemiaa eri tavalla, osa pysyvästi...

Uskon että tuo psykologia ja mielenterveydenhoito ovat tieteenaloina vielä lapsenkengissään, ja vielä ei ole löydetty ihan niitä parhaita keinoja.
Niitä vahvoja lääkkeitä ei mun mielestä sais alkaa antamaan muuta kuin viimeisenä keinona, kun kaikki muu on kokeiltu ja jätkä syynätty kunnolla.
Ja nykyään se menee juuri päinvastoin...


Voimia sulle, koita elää mahdollisimman normaalia ja tervettä elämää, ja ota niitä lääkkeitä vain jos on pakko. Ja yritä valita ne keveimmät, ja käy sivuvaikutukset
huolella läpi ennen valintaa. Ja sivuvaikutuksista lukiessa yritä löytää uskottavia lääkettä ottaneiden kommentteja, ei pelkästään lääkefirmojen flaiereita.

Edit: ja mitäs tuo alkoholin hyväily on... Mainitset useita kertoja että jatkat kuningas holin ottamista. Luepas senkin vaikutuksista vielä lisää.
Ei se mitään maitoa ole vaikka kansanedustajat sitä juovatkin!

Avatar
konsta-aapeli
Viestit: 370
Liittynyt: 25.4.2006

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja konsta-aapeli » 6.11.2007 23:15

ernesto kirjoitti:Sen verran vielä että en itse ole montaa kertaa poltellut kukkaa, vaan kasvatin sitä kavereille. Ja ennen psykoosia en varmasti ollut jointtiakaan vuoteen polttanut, sitä ennenkään en paljon, joten psykoosi tuli kasvien käsittelystä. Ja niitä kasveja oli kohtuu monta.


Tulipahan vain mieleen että kuinka monta kasvia on kohtuu monta?? Miksi mun kaverit ei kasvattele mulle ja muille kavereille kohtuu monta kasvia :( Edelleen komppaan edellisiä kirjoituksia ja sanon että epäilen sitä että kukkien trimmaus/sadonkorjuu olisi syynä sinun tapaukseen. Kuitenkin hyvä että toipuminen on mallillaan. :lohtu:
Niin ja jätä se alkoholi HUUUUme!

-Konsta
Fear leeds to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering.

Wrack

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Wrack » 6.11.2007 23:25

Kolja kirjoitti:Oliskohan käynyt niin että olet koko kasvattamisen ajan alitajuisesti kuumotellut kiinijäämistä ja väitettyjä cannan haittavaikutuksia,
ja alitajuisesti tai muutenkin pyöritellyt niitä ajatuksia mielessäsi aivan liikaa. Sitten kun oot satoa käsitellyt niin on lopullisesti pultannut
yli.


Itse mietin aivan samaa. Voisin jopa väittää että 99% varmuudella näin on päässyt käymään, jos vielä oisit bajat siihen polttanu niin oisit flipannu lopullisesti. Se on se kuumotus.

Vieras

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.11.2007 9:36

Pellon Pekko kirjoitti:Alkoholi aiheuttaa kannabikseen verrattuna monikertaisen määrän psykooseja. Tosin kannabiksen ja psykoosin syy-seuraus -suhteesta ei ole varmuutta - toisin kuin alkoholin kohdalla.


Höpöhöpö. Se on helppoa ne uudet tutkimukset aina väittää paskapuheeksi. Tälläkin palstalla on niin paljon ihan vakikäyttäjiltäkin tullut kommenttia ja kokemuksia psykoosesita yms haittavaikutuksista. Ei se vaan ole sattumaa joka kerta. Kannabis on huume ja alkoholi on huume.

Jos perimmäisiä syitä psykoosille haetaan, niin kannattaa syyttää vanhempiaan. Ne on sut maailmaan tuonut. Eihän se viinakaan ketään tapa. Vaan se käsi joka sitä kurkkuun kaataa. Olkaa perhana varovaisia aineiden kanssa, jotka vaikuttavat päänupin toimintaan.

Avatar
reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 2717
Liittynyt: 22.2.2004

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 7.11.2007 9:48

Vieras kirjoitti:Höpöhöpö. Se on helppoa ne uudet tutkimukset aina väittää paskapuheeksi. Tälläkin palstalla on niin paljon ihan vakikäyttäjiltäkin tullut kommenttia ja kokemuksia psykoosesita yms haittavaikutuksista. Ei se vaan ole sattumaa joka kerta. Kannabis on huume ja alkoholi on huume.

Jos perimmäisiä syitä psykoosille haetaan, niin kannattaa syyttää vanhempiaan. Ne on sut maailmaan tuonut. Eihän se viinakaan ketään tapa. Vaan se käsi joka sitä kurkkuun kaataa. Olkaa perhana varovaisia aineiden kanssa, jotka vaikuttavat päänupin toimintaan.


Itse asiassa yllä ei "väitetty aina uusia tutkimuksia paskapuheeksi" tai mitään sen tapaistakaan.

Tällä palstalla on monia kommentteja aiheesta. Itsekin varmaan tiedät, että näiden "psykoosikommenttien" sisältö on ihan laidasta laitaan. Esimerkiksi tämän ketjun aloittajan viesti ei vakuuta (ikävää, että on tullut huonoja oloja, mutta tuo trimmauspsykoosikuvaus ei vain ole psykoosisairauden käsitteen kannalta uskottava). Se, että tällä palstalla on keskusteltu psykoosista eritasoisin viestein ja monen ihmisen toimesta, ei kerro vielä mitään, vaikkei sattumaa olekaan.


Alkoholin aiheuttaman riskin moninkertaisuus ei ole vitsi. Minusta kommenttisi oli lähinnä epäselvää vastalöpinää, josta en löytänyt pointtia.

Avatar
Terva
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 199
Liittynyt: 11.4.2005

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Terva » 7.11.2007 11:08

En ota kantaa siihen, mikä psykoosin saattoi laukaista, mutta jos pelkäät että psykoosi saattaa puhjeta uudelleen, suosittelen pysymään erossa päihteistä. Myös alkoholista.

Vieras

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.11.2007 13:21

reijo hiller kirjoitti:...

Itse asiassa yllä ei "väitetty aina uusia tutkimuksia paskapuheeksi" tai mitään sen tapaistakaan.

Tällä palstalla on monia kommentteja aiheesta. Itsekin varmaan tiedät, että näiden "psykoosikommenttien" sisältö on ihan laidasta laitaan. Esimerkiksi tämän ketjun aloittajan viesti ei vakuuta (ikävää, että on tullut huonoja oloja, mutta tuo trimmauspsykoosikuvaus ei vain ole psykoosisairauden käsitteen kannalta uskottava). Se, että tällä palstalla on keskusteltu psykoosista eritasoisin viestein ja monen ihmisen toimesta, ei kerro vielä mitään, vaikkei sattumaa olekaan.


Alkoholin aiheuttaman riskin moninkertaisuus ei ole vitsi. Minusta kommenttisi oli lähinnä epäselvää vastalöpinää, josta en löytänyt pointtia.


Ei vakuuta aloittajan viesti. Itse kasvatan ja kuumottaahan se. Mutta yleisesti ottaen ihan liikaa sysätään vastuuta muihin aineisiin. Olen saanut huonoja fiboja välillä kannabiksesta, sydämentykytystä (enemmän sativasta) ja vähän vainoa, jos huolia ollut. Vähän kummaksuttaa lukea, kun joidenkin mielestä ikinä ei oireet ole kannabiksen aiheuttamia. Ulkopuoliset voivat saada varsin samantyylisen tunteen palstaa lukiessa, mitä minä esim saan pro-ana foorumia lukiessa.

Tuossa Pekon päihdelinkissä on juttuja kannabiksesta, mitä ei tällä palstalla oikein yleisesti allekirjoiteta. Silti alkoholi kun on kyseessä, niin voidaan linkittää tuonne surutta? Ne uskotaan heti? Alkoholki on mielestäni pahempi aine, mutta ei se tee toisesta aineesta täysin turvallista.

Avatar
Mary Jane
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 686
Liittynyt: 7.1.2004

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Mary Jane » 7.11.2007 13:23

Terva kirjoitti:En ota kantaa siihen, mikä psykoosin saattoi laukaista, mutta jos pelkäät että psykoosi saattaa puhjeta uudelleen, suosittelen pysymään erossa päihteistä. Myös alkoholista.


Totta. Ja sanomasi mukaan nautit alkoholia "kerran-pari viikossa" (kulutustasi en toki tiedä, mutta olettaisin, että puhumme humalluttavasta määrästä), mikä on kyllä ehdottomasti liikaa. Varsinkin henkisesti epävakaalle ihmiselle.

-mj-

Konan koo
Viestit: 722
Liittynyt: 28.11.2005

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Konan koo » 7.11.2007 14:17

Lopeta nyt hyvä lapsi kaikki ganjaan liittyvä. Sulla on aivan liian pehmee pää moisiin hommiin. Viinaa vaan koneeseen ja Pubiin manaamaan pilviveikkoja.
So far, so good, so what?

Avatar
Keijo-Annikki
Viestit: 501
Liittynyt: 8.12.2004

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Keijo-Annikki » 7.11.2007 15:25

Uskoisin että se imeytyy kyllä ihonkin läpi. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta tutuilla on.

Vahva ja järkkymätön perussuomalainen luonne on kyllä ihan hyvä näiden päihteiden kanssa pelehtiessä. Kun kohtuudessa pysytään niin alkoholista ja kannabiksesta ei juuri haittoja koidu silloin.

Rölli peikko

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Rölli peikko » 7.11.2007 18:38

Rölli peikko se siellä hyppelee. Heippa hei :)

everyonedoesit
Viestit: 45
Liittynyt: 15.8.2007

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja everyonedoesit » 7.11.2007 20:09

Ei voi muutaku repeillä. :lol:

Avatar
Kura
Viestit: 1291
Liittynyt: 13.11.2005

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Kura » 7.11.2007 20:36

Ihmisillä on aivan hämmästyttävä hajumuisti ja hajut joita ei olisi vuosikymmeniin haistanut, voivat tuoda erittäin elävänä tapahtumia mieleen(PALJON elävempänä kuin esim kuva tai ääni). Siksi myös placebokin on normaalia voimakkaampi tälläisessä tapauksessa. Voihan sitä toisaalta flipauttaa itsensä ilman päihteitäkin, niin miksei placebon avulla voisi?
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa