Kiinni jäänti ja sen kusisuus.

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Kiinni jäänti ja sen kusisuus.

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.6.2008 15:13

Ensinnäkin myönnän olevani alle 18-vuotias vielä vähän aikaa ja toivon siis ettei threadia lukita. Niin ja sori nyt siitä, että rikon foorumin sääntöjä.
Alkusanoina kerron tietäväni kyseisestä päihteestä lähes kaiken, sen vaikutukset, kasvatuksen, lakipykälät ja miten homma näin yleisesti ottaen toimii.
Lähin kavereiden kanssa ulos (aina sama porukka, samat jutut, samat läpät). Tulen himaan ja huomaan ettei kaikki ole kohdallaan. Mutsi on löytäny puhelimen ja lukenu viestit (Kiitos kun kunniotetaan yksityisyyttä. Menee siis hieman oman huolimattomuuden piikkiin, joten turha huutaa siitä, mutta lukekaa seuraava).

Mites tämä verkosto toimii, kaikki jäivät kiinni. Porukat alko haukkumaa nisteiks, itkemää ja huutamaa, sekä samantien yleistämään porttiteoriaa ja rinnastamaa hamppua piriin. 2vk:n välein kusitestit ja A-klinikan mamma huutaa porukoille, että kannabiksesta muodostuu fyysinen riippuvuus erittäin nopeasti. Yritin vähän valistaa, ja kun porukat kysy, että mites wikipedia ku kertoo vähän eritavalla niin klinikan mamma huutaa wikipedian olevan pelkkää paskaa minne voi kirjottaa mitä lystää. Porukat niin vitun pettyneitä ja kattoo ku oisin joku saatanan rännittäjä. Jopa kaveri, joka välillä on pajarii hakenu jäi kiinni. Sinne meni ja kesä kusi. Yksinkertasest, vaikka tiedän olevani oikeessa, porukat ei vaa voi uskoa faktasanoja 17v kaverin suusta, kun valistuskirjat ja klinikka sanoo muuta. Absolutisti en ole, enkä tule olemaan ja alkoholiin ei niin suurta kiinnostusta, että kiitti vitusti.

Miten helvetissä ihmiset voi olla näin saatanan hölmöjä ja tietämättömiä!! Ja kelatkaa, että ryypätä vielä saan!! Ei jumalauta!!
Toivon, että sieltä tulee jotaa muutakin kommenttia ku: "noin siinä käy ku alottaa ennen täysikää." Vielä ku en käytä edes säännöllisesti ja koulukin sujuu!
Kaikki vaa oli niin vitun hyvin ennen tätä!! Ja kunnon kansalaisia ovat sitte ne jotka tapittaa ruutuu 24/7 eikä tee elämällää mitää ja ainoot kaverit on irkin puolel!! Ei voi muuta sanoa ku, että missä vitun sarvikuonojen maassa asutaan ja mimmosessa porukassa!!! Kuulemma kerran nisti, aina nisti.

pervert

Re: Kiinni jäänti ja sen kusisuus.

ViestiKirjoittaja pervert » 11.6.2008 15:41

No, tuossa iässä ei kannata oikein vielä vedellä mitään, nim.merkillä kokemusta on.
Eli viina on nykyään todella hyväksyttyä päihdettä ja joka on oikeasti vaarallista, siihen pariin kaljaan päivässä jää huomaamatta koukkuun.
tosin tuollaisessa tapauksessa että joutuu ostamaan Kaveripiirit voi yhtäkkiä muuttua kivoista- räkäsiin nisteihin jotka majilevat valtion laitoksissa joka toinen viikko.
Ja ihan ymmärrettävää että vanhemmat haluaa tietää mitä teet.
Tosin kapinoimalla teet itsellesi vaan hallaa, luotto pitää ansaita.
Luulen että tällä hetkellä et voi ymmärtää vanhempiesi hätää- kun kuvittelevat sinun käyttävän kaikkea mahdollista.
Se tilanne kun yrittää valistaa omia vanhempiaan -on kuin kissa yrittäisi naukua koiralle ja eihän siitä mitään tule kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä.

Ei sitä päihteettömänä kesä ole pilalla.
Suosittelen nyt rauhoittumaan, kelailemaan kaikessa rauhassa mikä on tärkeää.
Eli haluatko pajautella kavereiden kanssa ja kuulua porukkaan, mihin se sitten on menossa ja viis veisaat seuraamuksista vai oletko kenties ajatellut pitemmälle elämää, millaiset suhteet haluat luoda vanhempiisi aikuusuuden kynnyksellä, voitko kertoa niille kaiken vai valehteletko tästä lähtienkin minne menet.

Kun täytät 18 ja saat päättää mitä teet, huoli voi olla melkoinen jos nyt tulehdutat suhteet.
Ja tietysti on pelko että jäät kiinni kun hamppu ei ole laillista ja alkoholi on .
Voi jäädä H merkinnät päälle , estäen ovia aukenemasta niihin paikoihin jonne vanhempasi sinua kaavailevat?
Mutta älä menetä toivoa, kerkeää sitä vanhempanakin ja tämä ei ole "noin siinä käy...." kommentti.
Ehkä ajatteluna -mitä toinen puoli miettii :think:
Muutat sitten omaan asuntoon, kasvatat itse, et myy ja kun nyt pelaat kortit oikein niin eivät ahdistele sinua sittenkään :D
Who controls the past now controls the future
Who controls the present now controls the past
Who controls the past now controls the future
Who controls the present now?

Hra Virne

ViestiKirjoittaja Hra Virne » 11.6.2008 16:40

Hyväksyt tapahtuneen, rauhoitut, oot ystävällinen vanhemmillesi, otat asian puheeksi vertaamalla alkoholiin ja kerrot kummankin haitoista ja sanot, että haluat mielummin poltella.
Kerro että sua ei kiinnosta mikään muu päihde, etkä tykkää esim.alkoholin luonnetta voimakkaasti muuttavista puolista tms.

Sun pitää eka näyttää vanhemmmilles että kannabis ei oo mitenkään sua muuttanut, kyllä ne sen tajuaa ennemmin tai myöhemmin. Ja myös se, että et oo päihteen viemänä.
Onhan se rohkeaa irtautua ympäröivästä päihdekulttuurista, mutta kun täytät 18 ja jos haluat jatkaa, niin sun on joko kuljettava omia polkujas tai pidettävä hyvät välit vanhempiisi, sukulaisiisi ja huumeita suvaitsemattomiin esim.lapsuuden kavereihin. Mieti kumpi on tärkeämpää!

Jos haluat vaikuttaa nopeammin vanhempiisi, niin ota puheeksi mahdollinen lääkäri käynti vanhempies kanssa, siis ei mikään A-klinikka lääkäri, vaan joku esim.yksityinen. Kyselette sitten siltä oikeita tietoja, noi A-klinikan tyypit on kuulemma aikamoisia kauhukuvien maalajia, varsinkin vanhempien pelottelua ne rakastaa. Onhan siinä hyvätkin puolensa :D
Ja sitten tietenkin: Tietoa pöytään!

Noin mun mielestä. Muista, että järkevä keskustelu vie aina pidemmälle ku huutaminen ja raivoominen, jos vaikka saisit ne näkemään asiat sun kannalta ja siten suhtautumaan positiivisemmin?

apophysis

ViestiKirjoittaja apophysis » 11.6.2008 19:11

Ignorance is bliss :lol:

tarjoo porukoilles jointit ni katotaan mitä tykkäävät :) ota kuitenkin rauhallisesti, ihmiset on usein typerämpiä kun päällepäin luulis..

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.6.2008 0:15

Enmä minnee porukkaan halua kuulua ja oon kyllä kelannu asiat ihan jokasesta näkokulmasta. Varsinkin siitä et miten ite ajattelisin asiat jos oisin koko elämäni eläny väärässä uskossa, sitähän on ihan mahoton yrittää käännyttää. Ihan naurettavaa ku yritti edustaa jotain että "BUDI" on vahvaa ainetta jota eritetää siemenistä, oikeest mitä vi****! Sitteku valistukset puhuu aina vaa päivittäiskäytöstä, eikä ne tajuu sitä, että tää ei ole ollut päivittäiskäyttöä eikä tule olemaan. Vaikka oon nuori oon nähny vierestä miten ihminen muuttuu päivittäisen päihteiden käytön seurauksena.

Hyvänä esimerkkinä vertasin rauhallisii ja ystävällisii coffareita agressiivisen vajaisiin baareihin. Luulee, että vaa maataa koomassa ja hihitellää yksinää ku ollaan niin sekasin. Ja se on vaikeeta ymmärtää, muttaku pidin elämästäni juuri sellasena ku se oli, eikä kukaa voi tulla sanomaa mikä on oikein ja mikä väärin, PAITSI SUOMEN LAKI!

Muutenki kelannu tätä koko järjestelmää, kuinka raha ottaa valtaa ja läheiset unohtuu ku rakentaa omaa imperiumii. Jengi nostattelee tuolla egojaan ja tosi hyviä kavereita on vähässä. Media aivopesee nuoret ihailemaa julkkiksia ja yliarvostaa pelkkää ulkonäköö. Ja ne ei voi käsittää tätä mun ajattelu maailmaa.
Noh ei tästä oo kauaa aikaa ku auschwitzii roudattii porukkaa, noh kattoo sitte taas muutaman kymmenen vuoden päästä mimmosessa jamassa ollaan.

ambion

ViestiKirjoittaja ambion » 12.6.2008 6:03

Vieras kirjoitti:Enmä minnee porukkaan halua kuulua ja oon kyllä kelannu asiat ihan jokasesta näkokulmasta.

Aivanko varmasti olet? Minä en ole vielä onnistunut elämäni aikana minkään asian suhteen moisessa uroteossa, vaikka kysymys olisi siitä laitanko siniset vai punaiset sukat jalkaan. :?

Vieras kirjoitti:Varsinkin siitä et miten ite ajattelisin asiat jos oisin koko elämäni eläny väärässä uskossa, sitähän on ihan mahoton yrittää käännyttää. Ihan naurettavaa ku yritti edustaa jotain että "BUDI" on vahvaa ainetta jota eritetää siemenistä, oikeest mitä vi****! Sitteku valistukset puhuu aina vaa päivittäiskäytöstä, eikä ne tajuu sitä, että tää ei ole ollut päivittäiskäyttöä eikä tule olemaan. Vaikka oon nuori oon nähny vierestä miten ihminen muuttuu päivittäisen päihteiden käytön seurauksena.

No hyvä että ymmärrät myös vanhenpiesi näkökannan asiaan. Ehkä ajan kanssa, jos jaksat heitä rauhallisesti asiasta valistaa, he ymmärtävät myös sinun puolen. Ihmisten tietämättömyys on edelleen häkellyttävää, mutta mun mielestä ollaan kyllä tultu parempaan suuntaan tän asian suhteen. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Vieras kirjoitti:Hyvänä esimerkkinä vertasin rauhallisii ja ystävällisii coffareita agressiivisen vajaisiin baareihin. Luulee, että vaa maataa koomassa ja hihitellää yksinää ku ollaan niin sekasin. Ja se on vaikeeta ymmärtää, muttaku pidin elämästäni juuri sellasena ku se oli, eikä kukaa voi tulla sanomaa mikä on oikein ja mikä väärin, PAITSI SUOMEN LAKI!

Totta kai maataan koomassa ja hihitellään HuuUUmeiden aiheuttamille perversseille hallusinaatioille! Niinhän ne telkkarissakin tekee! :roll: Muakin ottaa kannabiksen laittomuus pannuun mutta on täällä suomessa asiat siinä mielessä hyvin että rangaistukset on verrattain lieviä. Ei ainakaan tuu linnaa niinkuin jossain japanissa tai jenkkilässä. :doh:

Vieras kirjoitti:Muutenki kelannu tätä koko järjestelmää, kuinka raha ottaa valtaa ja läheiset unohtuu ku rakentaa omaa imperiumii.

No pidä sinä ainakin perheesi lähellä, ettei myöhemmin kaduta. Tunnen kyllä paljon ihmisiä jotka ei oo väleissä vanhempiensa kanssa ja ei se niiden mielestä hyvä juttu oo. Pidä hei lippu korkeella ja anna asioiden edetä omalla painollaan. Kyllä ne sun vanhemmat lopulta tajuaa jos ovat tajutakseen. Patience and peace. :mrgreen:

viherkasvi

ViestiKirjoittaja viherkasvi » 12.6.2008 9:49

Ennenkaikkea ja tärkeimpänä kehotan sinua puhumaan vanhempiesi kanssa. Olet joutunut ikävään tilanteeseen, selkä seinää vasten, eikä asioiden piilottelusta ole enää ainakaan mitään hyötyä. Voit perjantai-iltana (kun vanhempasi ovat rentoutuneet työn jäljiltä ja siten hieman vastaanottavaisempia) pyytää heidät internetin ääreen ja sanoa että "Haluaisin, että käsittelemme tämän asian mahdollisimman kattavasti". Sitten luetutat kaikenlaista tietoa, myös vaikka sen "löysin pojaltani hamppukasvin" -threadin. ( http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=24808 )

Osoita kypsyytesi, älä huuda vanhemmillesi, käsittele asiaa hillitysti. Ja puhu, puhu, puhu vanhempiesi kanssa.

Stardust81
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Stardust81 » 12.6.2008 10:01

Voin hyvin kuvitella tilanteen, jossa on hampusta tietävä, mutta kovin nuori tyyppi vastassa vanhempia, joilla jo ikää on, mutta ei mitään oikeaa tietoa hampusta.

Nyt voit joko kiltisti pyytää anteeksi ja sanoa ettet tee tuollaista enää toiste, parannat tapasi ja kiität kun he pelastivat sinut helvetistä.

Tai sitten aikuistut kerralla 5 vuotta ja otat härkää sarvista. Etsit oikeasti luotettavia tieteellisiä lähteitä joissa kerrotaan hampun vaikutukset, kerrot miltä se olotila oikeasti tuntuu, et anna itseäsi jyrättäväksi heidän sanojensa alle, vaan otat ensin selvää koko Suomen huumevalistuksen historiasta ja sen jälkeen perustelet kunnolla miksi he ovat oikeasti väärässä, miksi Suomessa on opetettu kouluissakin jo montakymmentä vuotta väärää tietoa (tämä on paha kohta, kukapa sitä nyt uskoisi että koulussa johdetaan harhaan!) ja kerrot oikeat tiedot ja todistusaineiston.

Sen jälkeen kerrot, miksi et halua käyttää alkoholia, vaan miedompaa hamppua. Kerrot, miten se vaikuttaa, miten se ei tapa ketään (ja alkoholihan tappaa) ja miten siihen ei voi fyysisesti jäädä riippuvaiseksi (ja miten alkoholiin voi). Ja lopulta kerrot, että olet valinnut päihtymyksellesi kevyemmän ja turvallisemman keinon, ja toivot, että vanhempasi voisivat kunnioittaa päätöstäsi edes siten, etteivät soittelisi tästä lähtien sossuille / poliisille. Koska haluat pitää välillä hauskaa, mutta pysyä erossa huume-alkoholista, voisitte tehdä sopimuksen että et ole kotona ikinä päihtyneenä, mutta he eivät puuttuisi enää asioihisi.

Se, kun tajuaa ensi kerran, miten väärässä miltei koko maailman kansa on hampun suhteen on hyvin hyvin ahdistavaa. Iän myötä se helpottaa siten, ettei ole enää kenellekään tilivelvollinen... Ja voi tehdä hyvillä mielin omat johtopäätöksensä välittämättä valheellisista laeista.

Jaksamista. Kyllä se olo helpottuu kun pääset omaan kämppään aikuisena. Ei siihen mene enää kauaa.
Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.

the patient

ViestiKirjoittaja the patient » 15.6.2008 13:42

Olisin varmaa itse voinut kirjoittaa täysin samanlaisen viestin pari vuotta sitten. Itse olin lähes samassa tilanteessa, paitsi että kiinnijäänti tapahtui tullille ja sitä kautta poliisille ja yritin salata koko juttua porukoilta, sillä olin vain muutaman viikon päässä täysi-ikäisyydestä.. no mutta eihän se onnistunut. Kuulustelua edeltäneet viikot olivat ehkä elämäni paskinta aikaa, kun vanhempien puheista päätellen olin tuhonnut tulevaisuuteni yms... Onnistuin kuitenkin puhumaan itseni vapaaksi virkavallan otteesta, mitä edelleen pidän ihmeenä, ja nyt parin vuoden jälkeen tuntuu että koko episodista oli enemmän hyötyä kuin haittaa. Noin puolivuotta sitten, kun jouduin taas selittämään tekojani ja ajatusmaailmaani, oli tuosta nuorempana koetusta vastaavasta koettelemuksesta vain apua ja ajan myötä sain taas asiani järjestykseen.

Nyt olen kuitenkin huomannut sen itsestäni että muiden ihmisten mielipiteet kyllä vaikuttavat minuun, mutta vain hetkellisesti. Molempien "läheltä piti tilanteiden" jälkeen olen aina pitänyt matalaa profiilia ja antanut henkisten haavojen parantua kunnes olen jälleen uskaltanut sanoa mitä ajattelen. Eihän kukaan voi viedä toisen ihmisen yksilönvapautta niin kauan kun hänestä ei ole harmia kenellekään muulle, ei edes tämän ahdasmielisen järjestelmän "oikeustaju" ja jos se niin tekee se on väärässä ja sitä pitää muuttaa. Jos päättää kulkea hieman omia polkuja ja tehdä selvän pesäeron ahdasmieliseen tuulipukukansaan saa varautua kuuntelemaan kaikenlaista paskaa, mutta jokaisen pitää tietenkin itse päättää onko se sen arvoista. Yksi hyvä ystäväni sanoi mielestäni aika osuvasti: "Ihminen on vähän kuin hamppu, kun sen päälle kaataa paskaa se kasvaa paremmin."
Ne jotka toisinajattelee, ne vaa toisii ajattelee.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.6.2008 22:35

Kiitos asiallisist kommenteist. Ei oikee kääntäminen onnistu sen jälkee ku sai kuulla faktaa ns "asiantuntijalta", eli klinikalta.
Yrittäny kääntää kyllä. Kaveri, joka välillä sääteli on tulossa kans tulossa juttelee mutsille ku tää luulee et sillä on huumevelkoja :D ja sitte kun sen porukat jotenki hyväksy sen ni mutsi sai sellasen kuvan et jossei se saa polttaa se lähtee kävelee himast, esim. "huumeet menee perheen edelle", joka on siis täyttä roskaa tääki. Huhhuh, no kustaa purkkii ja odotellaa täysikää.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.6.2008 12:10

Kuulostaa aivan minun vanhemmiltani. Olen aina vihannut tuollaista (kasvatus)asennetta.

Olen nyt 23-vuotias ja tavallisen tallaajan näkökulmasta elämäni sujuu loistavasti kun on hieno opiskelupaikka, työ, avovaimo ja kiva koti. Edelleen vanhempani pitävät minua nistinä koska polttelin sinun ikäisenä ekan kerran - ja silloin tällöin sauhuttelen edelleen.
On aivan sama mitä minä elämässäni saavutan, he eivät vain usko etten ole käyttänyt muita päihteitä ja etten ole koukussa kannabikseen. He uskovat edelleen erittäin vahvasti, että vielä se päivä koittaa kun piikitän hihaan niin paljon että kuolen yliannostukseen. On ollut aivan yhdentekevää mitä olen puhunut, mitä tiedonlähteitä olen näyttänyt ja todistellut että pössyttelijälläkin voi elämä sujua aivan helvetin hyvin.

Jos voisin mennä muutamia vuosia taaksepäin, sanoisin itselleni etten edes yritä puhua vanhemmilleni.

Kaikista kusisinta meidän tilanteessa on se, että vanhempani aikovat ilmoittaa sosiaalitantoille jos sattuu niin onnellisesti että meille syntyy jälkikasvua. Onneksi meille ei ole mikään ongelma heittää kaikkea poltteluun liittyvää menemään (josta me joka tapauksessa luovuttaisiin vuosiksi), mutta näin periaatteessa, aivan uskomatonta kusipäisyyttä.

proact

ViestiKirjoittaja proact » 17.6.2008 11:43

Syvimmät osanottoni sinulle minun puoleltani :lohtu: Itselläni oli lähes samankaltainen tapaus 16-kesäisenä, kun asuin himassa vielä. Jatkuvaa riitelyä vanhempien kanssa, ja tämä polttelusta kiinni jääminen oli ns. viimeinen naula arkkuun. Vanhemmat lähettivät minut psykiatrisen poliklinikan erikoislääkärin juttusille, joka kertoi sopineensa äitini kanssa, että jos en vapaaehtoisesti lähde perhekotiin, lääkäri kirjoittaa lähetteen paikallisen mielisairaalan nuortenosastolle. Se oli juhlavaa aikaa. Yritä siinä tilanteessa sitten pitää vanhemmille perehdytyspuhetta.

Nyt viime vuoden puolella jäin sitten kasvattelusta kiinni, siitä löytyy jonkunnäköinen selostus tuolla kasvatuspäiväkirjojen puolellakin. Kumma kyllä, kuulusteluiden jälkeen ei ole kyseisestä tapahtumasta kuulunut mitään. Perustelin kasvatteluani sillä että en halua olla rikollisten kanssa tekemisissä, ja kaikella muulla mahdollisella. Tiedä sitten, vaikka olisivat painaneet koko homman villaisella.

Noh, nyt tässä pääsiäisen aikaan oli yksi tapaus, kun kaverin pikkuveli halusi poistaa minulta. En suostunut ensin myymään, mutta tämä uhkasi miliiseille vasikoida, niin vaihtoehtoja ei jäänyt. Tuli sitten iloinen puhelu, kun kyseisen pullukan äiti oli lukenut poikansa viestit, ja tämän isä soitti ja pyys selvittämään asioita paikanpäälle. Kertoi myös kuinka pilaan sekä oman että muiden elämän kun TYRKYTÄN SITÄ MYRKKYÄ JA VIELÄ ALAIKÄISILLE. Onneksi kyseinen mies on itse mallikansalainen, huoleton juomaveijari joka myös välittää alkoholia melko lahjakkaasti alaikäisillekin :) Kuulin vielä jälkeenpäin että oli sanonut kouluttavansa minua kun näkee. Enpä ole tätä heppua sen jälkeen nähnyt, olis pari sanaa minunkin puoleltani kerrottavana. Tämä pikkunilkki joka jäi kiinni, vasikoi kaikki kenet tiesi polttavan, puhui kaikki minun niskoille, ja pääsi itse pälkähästä. Minkäs teet kun olet kultalusikka suussa syntynyt ja vanhemmat uskoo kaiken minkä sanot, varsinkin jos tirautat pienet itkut siivittämään tarinaa. Noh, vielä tulee päivä, kun kerron tämän vanhemmille pullukkarotan myymälävarkauksista, ja yöllisistä natikkavarastuksista huoltoaseman pihalta, ja oikeus lopulta voittaa.

Kyybelijuttuahan tuosta ei tullut mutta poistaminen loppui täysin siihen, ja olen pitänyt sen jälkeen äärimmäisen matalaa profiilia.

Mutta joo, tässä vaiheessa, vaikka tuntuukin äärimmäisen kliseiselle lauseelle, on sanottava, että asioilla on tapana järjestyä :yes: Siihen on hyvä turvautua sillon kun elämä potkii päähän, ja kyllä ne asiat aina jotenkin lutviutuu parempaan päin.

Jaksamisia sulle :lohtu:

-Proact

Y.C.

ViestiKirjoittaja Y.C. » 18.6.2008 14:14

Koko hommassa pelottavinta on a-klinikan tädin asenne. Jos päihdehuollon ammattilaiset rupeavat pelottelemaan porttiteorialla ja muilla kusetuksilla, niin jossakin on jotain vikaa, ja pahasti. Kannattaa ehkä yrittää valittaa tuosta toiminnasta jonnekin ylemmälle taholle. Kirjettä A-klinikkasäätiölle tai ainakin paikalliselle päihdehuollon johtajalle. (Kiinnostaisi tietää, missä päin Suomea tämä juttu on tapahtunut, mutta ymmärrän, jollei alkuperäinen kirjoittaja halua paljastaa.)

Jos alaikäisiä ja heidän vanhempiaan ruvetaan pelottelemaan sillä, että kannabiskokeilut johtavat huumekierteeseen, tulee tuosta ennustuksesta hyvin äkkiä itseään toteuttava. Melkein tuntuu, että keskiverto poliisikin olisi humaanimpi.

kameleontti

ViestiKirjoittaja kameleontti » 23.6.2008 5:18

Otetaan esimerkkinä vaikka huume X, jolla on täysin samanlaiset terveysriskit, kuin alkoholilla.
Kun nuori joutuu huume X:stä tiputukseen mihin lie. Tulee ekana mieleen "HUUME, SE VETI HUUMEITA".
Tietenkin myös mimmosessa porukassa sitä liikkuu ja niin edelleen.
Kun myöhemmin joutuisi klinikalle ja täti kertoisi terveysriskeistä, jotka olisivat siis identtisiä alkoholin kanssa, olisivat vanhemmat,että "miten uskaltaa edes vetää jotain noin vahvaa ja epäilyttävää myrkkyä."

Ja edelleen kovat on ajat :think: :( . Se onkin hieman hämmästyttävää, kun ei näytä tietävän mitään vanhemmistaan. Kuten nuoruudesta, jopa nykypäivinä ei lapset edes tiedä mitä vanhemmat tekevät työkseen.

Tsaikovski

ViestiKirjoittaja Tsaikovski » 24.6.2008 15:28

Kyllähän se omakin mutsi heitti ulos jouluaattona kun jouluksi tulin pitkästä aikaa vierailemaan hänen luonaan
ja kerroin polttavani pilveä. Täysi ikäisenä siis. No, olisi kai pitänyt vain valehdella.
Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem

sabar

ViestiKirjoittaja sabar » 24.6.2008 19:33

Onse kumma homma. Jaksamista. Ehkä ne porukkas on vaan idiootteja ehkä ei.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.2.2011 16:01

Itsekkin jäin kiinni kun mutsi löys mun pöytälaatikosta kannabishuumetta.Ensimmäinen reaktio oli täysi räjähtäminen.. sitten näytin sille netistä tietoa ja kerroin että 2 vuotta olen poltellut ihan satunnaisesti ilman mitään ongelmia. Luulin että asia olisi ok, mutta ei. Alkoi piruilla minulle ja alkoi kohdella minua kuin hiipparia ja sanoikin epämääräiseksi hiippariksi :x . Menipä nyt välit poikki meillä. Sit se isällä soitti ja kertoi kaiken. Isä ei onneksi ruvennut noin naurettavasti käyttäytymään vaan ilmaisi selvästi että on huolissaan ja että tietää ettei kannabis itsessään aiheuta riippuvuutta vaan se tekee alttiiksi muille huumeille ja että se johtaa todella helposti nistiksi. Kuten oli sedälleni käynyt että pajautteli ja joi viinaa kunnes kuoli :? .

Ymmärrän huolen mutta kun täysi-ikäinenkin olen niin ärsyttää kun ei voida uskoa että osaan huolehtia itsestäni. Ikivanhan lääkkeen voimalla :pimp:

Atomic Haze

ViestiKirjoittaja Atomic Haze » 14.2.2011 16:42

Onneksi äitini on kannabismyönteinen polttelee välillä samoin isäni niin en joudu tälläisestä kärsimään :D Ikävää tosin lukea näitä teidän kertomuksianne. :(
Paljon aurinkoa, vähän pilveä

Naftal

ViestiKirjoittaja Naftal » 15.2.2011 19:19

Jos en olisi omia vanhempiani saanut ymmärtämään asiaa, olisin luultavasti kieltänyt heidät ja katkaissut välit.

Siitä syystä kerroinkin, en voinut hyväksyä tilannetta että omat vanhemmat eivät tajua.

nationwide

ViestiKirjoittaja nationwide » 16.2.2011 18:30

koitaha jaksaa kaveriki jäi kiinni vuos sitte ja siitä asti seuloissa käyny ja hajoillu mut kyllä se elämä jatkuu! sillä olis enää pari kk nii täyttää 18 eli sit ongelma ohi :)

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”