Onnistuuko tällä?
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
-
vieras123
Onnistuuko tällä?
Eli onnistuuko tällä? (kukka: afghan) ilman vaihto ei ole ongelma kun kasvatan omakoti taloni ullakolla joten ilma vaihtuu(siellä on reikii) korkeutta on n150cm ja tilaa on 3m jokasuuntaan. Nyt mulla on siellä 2x9w 1x11w 1x13w eli 32w yhteensä nii pystyykö noilla sen vege vaiheen vetää (kuukauden) Ja sit kukitukses hommaisin lisää valoo? Paljon kannattaa hommaa lisää?
-
vieras123
Re: Onnistuuko tällä?
Noni nyt lisäsin viel 22w... Saakos n'ill' vehkeil jtn aikaa? ainaki hupu2 mukaa pitäis saada yhen kukan kasvaa perfektosti....
Kyllä se noillakin kasvaa, yrität vaan pitää lamput lähellä kasvin latvaa (ei ihan kiinni kumminkaan) ettei mene valo harakoille. Vegen loppuvaiheessa olisi kiva olla jo hiukan enemmän valoa, mutta kyllä tuollakin määrällä varmasti jotain kasvua tapahtuu, ainakin jos on heijastimet ym. kunnossa.
Sitä lamppujen etäisyyttä voi säätää joko muuttamalla lamppujen korkeutta tai muuttamalla kasvin korkeutta. Pinoaa vaan jotain tavaraa kasvin alle niin että etäisyys on oikea ja sitten laskee kasvia sitä mukaa kun se kasvaa.
Sitä lamppujen etäisyyttä voi säätää joko muuttamalla lamppujen korkeutta tai muuttamalla kasvin korkeutta. Pinoaa vaan jotain tavaraa kasvin alle niin että etäisyys on oikea ja sitten laskee kasvia sitä mukaa kun se kasvaa.
-
vieras123
Noniiin nyt hommasin viel 24w.. nyt pitäs kyllä saada kukkimaan! Paljos pitää olla lämpötila kun kukittaa siis kun kasvi on ilman valoja?
-
vieras123
Hommasin sinne vielä sen verran että nyt on koossa 180wattia
Eikös toi ole hyvä yhelle kukalle vai voisko siihe alle laittaa viel toisen?
-
vieras123
Eiku siis nyt on 160w niin montako kasvia kannattaa mun noilla kasvattaa`??
En nyt kahta enempää välttämättä lähtis laittamaan.
Riippuu että mikä on valojen spektri (väri) ja paljonko niistä irtoaa lumeneita jne.
Suosittelisin ostamaan kunnollisen eslin tai natikan. Red 200w esli irtoaa 90eurolla ja heijastin siihen päälle kantoineen ja jontoineen joku 40e.
Kahta kasvia korkeintaan lähtisin itse kukittamaan noilla setupeilla.
Riippuu että mikä on valojen spektri (väri) ja paljonko niistä irtoaa lumeneita jne.
Suosittelisin ostamaan kunnollisen eslin tai natikan. Red 200w esli irtoaa 90eurolla ja heijastin siihen päälle kantoineen ja jontoineen joku 40e.
Kahta kasvia korkeintaan lähtisin itse kukittamaan noilla setupeilla.
-
vieras123
siis siin on kolme semmost 25w eslii ja niitte väri on semmone sininen tai semmonen... Ja loput on semmost keltasta...
Kokeilemallahan tuo selviää.
Onnea koristehampun kasvatukseen.
Onnea koristehampun kasvatukseen.

-
Vieras
- åke pakana
- 2 tähteä

Iso kirjain.
"siis siin on kolme semmost 25w eslii ja niitte väri on semmone sininen tai semmonen... Ja loput on semmost keltasta..."
Siis jee jee. kumiankka vaan kiusottelee.
rohkeesti tuuppaa siihen ainakin kolme. uroksen vaara on silloin ohitettu.
ei kukan kasvattaminen mitään tähtitiedettä ole. kyllä sää noillakin piippuun täytettä saat.
päivittäistä nysväämistä se kylläkin vaatii.
"siis siin on kolme semmost 25w eslii ja niitte väri on semmone sininen tai semmonen... Ja loput on semmost keltasta..."
Siis jee jee. kumiankka vaan kiusottelee.
rohkeesti tuuppaa siihen ainakin kolme. uroksen vaara on silloin ohitettu.
ei kukan kasvattaminen mitään tähtitiedettä ole. kyllä sää noillakin piippuun täytettä saat.
päivittäistä nysväämistä se kylläkin vaatii.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?
-
vieras123
Siis anteeksi kun olen niin pälli ,mutta mikä helkkarin "urosvaara". 

Se tarkoittaa sitä, että jos osa noista kasvaista osottautuu uroksiksi, niin niitä ei tule kasvattaa samassa tilassa naaraiden kanssa, ellet halua budin sijasta satoja siemeniä. Heti kun kasvi paljastuu uroksekseksi niin henki pois.
Näin tunnistat uroksen ja naaraan:

Näin tunnistat uroksen ja naaraan:

Tuppaavat kasvattamaan uusia. Parasta vaan ne on pistää nurin ja polttaa tuotot placebo-efektin toivossa. 
-
vieras123
Vittu. no sit kasvatan ne eriksee.. toisel 80w ja toisel 80w....
Jos haluat niistä siitepölyä ottaa talteen, niin erikseen kasvattaminen on vaihtoehto, mutta jos polttoa haluat, niin pistä ukot nurin ja tyttöjä pidät kuin "kukkia kämmenellä". Akkojen kukkaa sinä haluat. Miehet sinä haluat hakata jo nuorina polttopuiksi.
- Pulitrukki
- 3 tähteä

Jos siemenesi ovat tavallisia siemeniä eivätkä esimerkiksi feminized-tyyppisiä joista pitäisi kasvaa vain naaraita, pistä urkit suosiolla ketoon. Eivät ne siitä sukupuoltaan tule muuttamaan.
Mikäli siemenet ovat feminized, kannattaa palleja yrittää nyppiä pois päivittäin ja tarkasti! Saattaa olla, että feminisoidusta kasvava hermistelevä kasvi asettuu vielä eikä tee enää palleja. Saattaa olla.
kuumotukset ei oo kuumotuksia jos kuumottelija ei kuumotu
-
vieras123
No jos kasvatan sit vain yhden kerralla... En haluis mielellää mitää kasviani vetää nurin
Kasvatan yhden ja jos se on uros nii saapi olla. Onko uroksen kukka hirveesti huonompaa kuin naaraan? Ja voiko pelkästä naaraasta ottaa pistokkaita?