VAROITUS VAROITUS

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
qmies

Re: VAROITUS VAROITUS

ViestiKirjoittaja qmies » 3.10.2008 15:40

Ne vatsakrampit voi johtua aivojen kohonneesta glutamaattitasosta ja lihaksiin kertyneistä kofeiinijämistä, suolistoa vatkaavat lihakset kramppaavat, tuntuu ihan ruokamyrkytyksen oireilta. Niiden katoamiseen meni minulta muutama kuukausi kun lakkasin myrkyttämästä itseäni. Mitä pitempään kahvittelet, sitä kauemmin kidut refloissa.

ghostyass
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja ghostyass » 4.10.2008 13:00

qmies kirjoitti:Etkö tajua, että tämä asia on suurin mullistus lääketieteessä ja mielenterveyden hoidossa sataan vuoteen, käy ne linkit läpi ja tutustu tunnustettuihin lääketieteellisiin tutkimuksiin, jotka tukevat väittämiäni.
On muuten itse koettu ne viekkarit.

Olisiko sinulla tarjota tosiaan jotain linkkiä väitteidesi tueksi vai onko tämä nyt jotain sekoilua? Tunnustettuja lääketieteellisiä tutkimuksia kiitos.
You wake up and realize the days were slow but the years went fast

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 4.10.2008 13:38

Minähän olen koko ajan yrittänyt kertoa, että vaikka kofeiinimyrkytys löytyy diagnostiikkakirjasta, sitä ei ole tutkittu niin paljon, että sen kokonaisvaikutuksia tunnettaisiin, siksihän tämä juuri on niin iso asia.

ordo

ViestiKirjoittaja ordo » 5.10.2008 2:21

Joskus vuos sitten tuli imailtua kahvia ja muita kofeiinijuomia ihan saatanasti.
Päätin sit lopettaa kun ei tullut mistään mitään jossei saanut sitä kofeiinia muutamien tuntien välein.
Aamulla jos jäi kahvit juomatta niin voi jumalauta sitä pääkivun määrää joka oli siihen asti kunnes sai sit käytyy jostai kaupasta hakemassa jonkun batteryn.
Mulla meni vielä kahvista mahakin aina ihan sekasin, silti sitä oli pakko juoda.

Kun lopetin ni pari päivää oli pää aivan helvetin kipeä, olin vitun äreä yms. En kyllä muista tuliko mitään lihaskramppeja tai muuta.
On se elämä paljon helpompaa nyt kun ei tarvii sitä kofeiinia.

Kofeiini on paska huume. :?
"It's called the American dream because you have to be asleep to believe it."
-George Carlin

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 5.10.2008 2:46

Ne krampit voi syntyä vasta vuosien käytön jälkeen kun elimistöön on kertynyt tarpeeksi myrkkyjä. Lisäksi maksan suodatuskyky heikkenee ajan mittaan. Ensin aineelle syntyy toleranssi, sitä pitää imeä napaansa kaiken aikaa että pysyy järjissään, sitten kun sisäelimet ja aivot on vaurioituneet tarpeeksi, kehittyy keskushermostoperäisiä allergisia reaktioita ja toksinen dementia. Minulla kesti 5 vuotta oireiden alkamiseen kun join 4-6 mukillista päivässä, jotkut sietää enemmän, jotkut vähemmä, joillekin ei tule välttämättä mitään oireita koko elinaikana, joillekin oireet voi tulla hyvinkin nopeasti.

Kofeiini on huume, joka voi aihettaa nuoruudenaikaisen käytön takia sellaiset vaivat, että keski-ikäisenä kurvailet rollaattorilla.

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 7.10.2008 9:36

Kun kerran porukka kokee häiritseväksi nämä minun juttuni niin tehdään sitten niin, että asiasta kiinnostuneet voivat käydä lukemassa niitä allaolevassa osoitteessa tästä lähin.

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_sh ... subcat=718

romantiikka

ViestiKirjoittaja romantiikka » 7.10.2008 9:53

qmies kirjoitti:Kun kerran porukka kokee häiritseväksi nämä minun juttuni niin tehdään sitten niin, että asiasta kiinnostuneet voivat käydä lukemassa niitä allaolevassa osoitteessa tästä lähin.

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_sh ... subcat=718

Erittäin suositeltavaa.Ei olisi kyllä tarvinnut linkkiäkään postata.
Se voittaa jolla on kuollessaan eniten leluja.

redbull

ViestiKirjoittaja redbull » 7.10.2008 14:40

http://www.geocities.com/eikahvia/tietoja.html Vähän liioiteltua tekstiä. Tiesitkö elämä on vaarallista! Mikä tänä päivänä olisi terveellistä? Ei mikään
Redbull keeps your going

Planta

ViestiKirjoittaja Planta » 7.10.2008 14:47

Hei kaikki vakaumukselliset kahvin vastustajat! Jos haluatte uskonsisaria ja -veljiä, niin kääntykää adventisteiksi tai mormoneiksi! Joskin, jos vastustatte yleisesti kuumia juomia, niin sitten mormoniksi :) (advetistit vastustavat kofeiinia ja teiiniä, mutta ei kuumia juomia)

Planta :mrgreen:

Ps. aseet pois avatareista!! :guru:

AAAAARGH

ViestiKirjoittaja AAAAARGH » 8.10.2008 1:19

Kahvi nyt vaan on niin vitun hyvää.

JESpox

ViestiKirjoittaja JESpox » 9.10.2008 14:08

AAAAARGH kirjoitti:Kahvi nyt vaan on niin vitun hyvää.

Veit jalat puustani. <3 Kahvey <3

Wolkvogel

ViestiKirjoittaja Wolkvogel » 9.10.2008 18:36

Kofeiinimyrkytys=!kofeiiniaddiktio. Ensimmäisen olen kokenut (ei kiva), toiselta olen välttynyt. Muutenkaan tämä ei vaikuta oikein vakuuttavalta...

qmies kirjoitti:käy ne linkit läpi ja tutustu tunnustettuihin lääketieteellisiin tutkimuksiin, jotka tukevat väittämiäni.
On muuten itse koettu ne viekkarit.

Mitkä linkit?

E: Lisätään vielä: tiedostan kahvin aiheuttavan riippuvuutta ja muita ikäviä oireita, siksi en sitä käytä. Epäilen silti tässä esitettyjä tietoja...

hisweirdness

ViestiKirjoittaja hisweirdness » 16.1.2009 17:41

Jotenkuten sivuaa aihetta http://www.iltalehti.fi/terveys/2009011 ... 7_tr.shtml .

Liiasta kahvista näköharhoja?
16.1.2009 8:21

Jo seitsemän kuppia kahvia päivässä voi laukaista ääni- ja näköharhoja.
EI LIIKAA KAHVIA Yli seitsemän kahvikupin juominen voi pahimmillaan aiheuttaa aistiharhoja hallusinaatioiden muodossa, tutkijat varoittavat.

Pullo kolaa päivässä voi tehdä lapsesta riippuvaisen

Liiallinen kahvin juominen voi pahimmillaan aiheuttaa hallusinaatioita.

Brittiläisen Durhamin yliopiston tutkijoiden mukaan jo seitsemän kuppia kahvia päivässä voi laukaista ääni- ja näköharhoja sekä olotiloja siitä, että aistisi kuolleiden ihmisten läsnäolon.

- Tämä on ensimmäinen askel hallusinaatioita aiheuttavien tekijöiden tutkintaan, tutkimusta johtanut psykologian tohtori Simon Jones kertoi tuloksista raportoineelle BBC:lle.

Yli seitsemän kuppia päivässä suomalaisten suosikkijuomaa litkivillä on tutkijoiden mukaan kolminkertainen vaara kärsiä hallusinaatioista verrattuna pari kuppia päivässä juoviin.

Tutkimus tehtiin 200 opiskelijalle. Tutkijoiden käydessä tuloksia läpi kävi myös ilmi, että kolme prosenttia ihmisistä kuulee "ääniä" säännöllisesti. Tutkijat kuitenkin muistuttavat, ettei hallusinaatioiden kuuleminen tarkoita automaattisesti sitä, että ihminen on mielisairas.

Kahvihallusinaatioita selitetään osaksi myös sillä, että nautittuaan kofeiinia eritoten stressaantunut ihminen tuottaa normaalia suurempia määriä kortisolia, joka voi puolestaan toimia hallusinaatioiden laukaisijana, tutkijat kertovat BBC:n haastattelussa.

Stressaantuneiden ihmisten kannattaisikin valita kahvin sijasta jokin muu, kofeiiniton juoma.
Vittu on sullakin kusta päässä paha hajune idiootti lappupää hippi (c) tintZaa :lol:

juss1

ViestiKirjoittaja juss1 » 16.1.2009 18:27

AAAAARGH kirjoitti:Kahvi nyt vaan on niin vitun hyvää.

totta.. vaihdetaan nyt nimiki kahvi foorumiks ku kahvista niin paljon puhutaan.
www.kahvi.net/forum :lol:

Sihaus

ViestiKirjoittaja Sihaus » 17.1.2009 9:18

juss1 kirjoitti:...

totta.. vaihdetaan nyt nimiki kahvi foorumiks ku kahvista niin paljon puhutaan.
www.kahvi.net/forum :lol:

Menen nyt keittämään herkullista Saludoa lauantai-aamun ratoksi. :)

jackass
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja jackass » 17.1.2009 14:16

mäkin tässä juuri siemailen oikeen hyvvee sumppiva... tällä viikolla oli jonain päivänä txt. tv uutisissa juttu, missä kahvin kerrottiin ehkäisevän diabeetesta sekä jotain muita sairauksia... en nyt tarkemmin tähän hätään muista...

juss1

ViestiKirjoittaja juss1 » 17.1.2009 18:12

meninpä ostamaan kaupasta vanilia kahvia ja siemailen sitä tässä tietokoneen äärellä pienissä pajoissa ja voin suositella moista comboa myös muille.. eeeerittäin hyvää :D

jarmo

ViestiKirjoittaja jarmo » 18.1.2009 15:34

Juu tuostahan tuli tosiaan oikein tutkimus tulos, että jo 3 kuppia kahvia päivässä voi aiheuttaa hallusinaatioita ja kuulp harhoja
tietyille ihmisille, eli ei kai se kahvi täysin haitaton aine ole, siis kofeiini herkille ihmisille.
Itse juon juuri sen takia hyvin harvoin kupin kahvia, koska se kuitenkin on tuoreen pullan kanssa hyvää :yes:
olen myös itse huomannut että kahvi saattaa aiheuttaa minulle paniikki kohtauksen, vai onkohan kysessä se että juotuani kahvia kehitän
sen päässäni itse :think:
joskus myös polttsaminen saattaa aiheuttaa minulle ahdistus/paniikki tuntemuksia, johtunee ehkä siitä että poltot aiheuttavat välillä
liiallista itsensä, ja fiiliksiensä tarkkailua.
kofeiinihan ei tälläistä tilaa tuota. eli uskon että kofeiini voi olla paniikki härön/ahdistuksen laukaiseva tekijä.
Eli tällä tahdon sanoa. ettei qmies ihan tuulesta tempaa näitä mielipiteitään :think:

venla

ViestiKirjoittaja venla » 18.1.2009 22:42

No ohhoh. Aikamoiselta liioittelulta kuulostaa.. Itse lopetin kahvinjuonnin tossa elo-syyskuussa, kun olin ihan liian riippuvainen ja vieroitusoireet (päänsärky) meni ohi vajaassa viikossa. No, vuosien päästä tulevia kramppeja odotellessa.

heinhe

ViestiKirjoittaja heinhe » 19.1.2009 0:04

Vieras kirjoitti:...
Itse en joisi mitään missä on aspartaamia, siitähän piti tulla biologisen sodankäynnin ase mutta se toimii liian hitaasti. Koska se oli makeaa, siitä tehtiin makeutusaine.

:wanha:

Aspartaamista piti tulla ihan desifiointi aine, kunnes sen makeus hoksattiin. Eikä mikään biologinen ase, täällä näyttää olevan jollain muullakin ruuvvit löysällä kun tuolla kahvi vastustajalla... Mikä on muuten määrä paljonko kahvia pitää juoda että siitä tulee yliannostus?

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”