Porukkaa mukaan erämaahan / autiolle saarelle?
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
- åke pakana
- 2 tähteä

Re: Porukkaa mukaan erämaahan / autiolle saarelle?
Lähetetty 11.2.2009 17:48:
toivottavasti foorumin tosikot ei revi herneillä sieraimiaan hobgopin jutuista, mutta niissä on vinha perä.
nykypäivän suomessa pitää todellakin seurata tarkkaan mihin projekteihin pääomaansa laittaa. (winkapitat, lähes kaikki keräykset syöpäsairaista huumevalistukseen ja kaatuilevat pankit)
mikään rahantekokeino ei ole niin alhainen, etteikö joku sitä koettaisi.
tällaisten pahojen puheitten estämiseksi kannattaa avoimesti tiedottaa projektin etenemisestä, jotta hogloppikin saa mielenrauhan.
----------
Lisätty 5 minuutin jälkeen:
toisaalta, monasti jonkun asian suunnitteleminen ja mielikuvaharjoittelu
on paljon hauskempaa kuin itse asian suorittaminen.
toivottavasti foorumin tosikot ei revi herneillä sieraimiaan hobgopin jutuista, mutta niissä on vinha perä.
nykypäivän suomessa pitää todellakin seurata tarkkaan mihin projekteihin pääomaansa laittaa. (winkapitat, lähes kaikki keräykset syöpäsairaista huumevalistukseen ja kaatuilevat pankit)
mikään rahantekokeino ei ole niin alhainen, etteikö joku sitä koettaisi.
tällaisten pahojen puheitten estämiseksi kannattaa avoimesti tiedottaa projektin etenemisestä, jotta hogloppikin saa mielenrauhan.
----------
Lisätty 5 minuutin jälkeen:
toisaalta, monasti jonkun asian suunnitteleminen ja mielikuvaharjoittelu
on paljon hauskempaa kuin itse asian suorittaminen.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?
Mutta toisaalta, eihän tässä ole kukaan pyytäny rahaa etukäteen mihinkään? Jokainen hoitaa oman osuutensa, ja purjevene hommataan perillä porukalla pääasiassa yhden henkilön varoista. Miten tässä voisi siis rahahuijaus haista mitenkään? Vai eikö ihmiset ole oikeasti lukenut topicia läpi?
No nyt on perustettu Hamppukaupunki, ja se kaupunki on Tampere tietenki.
- åke pakana
- 2 tähteä

jos joutuisin just tällä hetkellä päättämään mukaan lähdöstä, niin todennäköisesti vastaisin kieltävästi.
tämänkaltaisia, sinänsä hyviä projekteja on kaatunut,
ei niinkään rahoituksen, vaan osaamattoman/kokemattoman johdon
tai johdon/suunnitelman puuttumattomuuden vuoksi.
ei kaikki ole.
ja se, että "joku" on kirjoittanut "jotain" "johonkin"
ei ole riittävä peruste kieltää epäilemästä projektin hyvyyteen/hyväntahtoisuuteen tai
esittää julki eriävän mielipiteensä.
aina kun et ole tekemisissä suoraan ja todistettavasti, juridisen henkilön tai yrityksen kanssa
tulee olla varovainen liikkeissään. näin minulle on kerrottu.
ps. jos joku näki tässä muutama ilta sitten telkkarista elokuvan,
jossa pariskunta porskutteli aallokossa, niin ai ai. kaikkeen pitää varautua.
tämänkaltaisia, sinänsä hyviä projekteja on kaatunut,
ei niinkään rahoituksen, vaan osaamattoman/kokemattoman johdon
tai johdon/suunnitelman puuttumattomuuden vuoksi.
Weedster kirjoitti:Vai eikö ihmiset ole oikeasti lukenut topicia läpi?
ei kaikki ole.
ja se, että "joku" on kirjoittanut "jotain" "johonkin"
ei ole riittävä peruste kieltää epäilemästä projektin hyvyyteen/hyväntahtoisuuteen tai
esittää julki eriävän mielipiteensä.
aina kun et ole tekemisissä suoraan ja todistettavasti, juridisen henkilön tai yrityksen kanssa
tulee olla varovainen liikkeissään. näin minulle on kerrottu.
ps. jos joku näki tässä muutama ilta sitten telkkarista elokuvan,
jossa pariskunta porskutteli aallokossa, niin ai ai. kaikkeen pitää varautua.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?
Itse pidän tätä kyllä helvetin hyvänä, hyvin suunniteltuna projektina ja en epäile hetkeäkään etteikö äijiltä löydy tietotaitoa homman suorittamiseen.
Ja pitää vielä mainita, että en minä kyllä virallisiin tahoihin/yrityksiin luota yhtään sen enempää nykypäivänä.
Ja pitää vielä mainita, että en minä kyllä virallisiin tahoihin/yrityksiin luota yhtään sen enempää nykypäivänä.
-
Vieras
Kyllä vain, cannatettava seikkaluajatus!
Onko teistä lähtijöistä kukaan siis hammaslääkäri? Pitäskö olla myös jotain muita sairaalahenkilökunta-ammattijiston edustajia? Esim. kardiologi, ja ehkä psykoterapeutti?
Mites muuten tuo taannoinen mökkireissu meni? Mukaanlähtijöiltä raporttia? Kiinnostais lukea tarkemmin vielä sunnitelmista ja yksityiskohdista, koska tää on varmaan monen muunkin mielestä paras läppä ikinä.
Ehkä Simpson-tyyliin sit perillä koulutetaan apinoita palvelijoiksi ja hipit laskevat alasti vesiliukumäkeä.
Gobgoblin älä riko meidän hauraan naivistisia, mutta niin lumoavan kauniita unelmia!
Onko teistä lähtijöistä kukaan siis hammaslääkäri? Pitäskö olla myös jotain muita sairaalahenkilökunta-ammattijiston edustajia? Esim. kardiologi, ja ehkä psykoterapeutti?
Mites muuten tuo taannoinen mökkireissu meni? Mukaanlähtijöiltä raporttia? Kiinnostais lukea tarkemmin vielä sunnitelmista ja yksityiskohdista, koska tää on varmaan monen muunkin mielestä paras läppä ikinä.
Ehkä Simpson-tyyliin sit perillä koulutetaan apinoita palvelijoiksi ja hipit laskevat alasti vesiliukumäkeä.
Gobgoblin älä riko meidän hauraan naivistisia, mutta niin lumoavan kauniita unelmia!
- kukkarulla
- 1 tähti

No onko teistä nyt kukaan edes lähdössä? Oliko tämä taas näitä onnettomia ideoita vailla toteutusta? 
Yrtti on ihmiselle.
Hieno idea, mutta anteeksi minäkin olen hieman skeptinen.
En ehkä ite lähtis mihinkään tommoseen mukaan kun sitten joutuisi elämään uutispimennossa, kaverit jäis tänne
ja mua huolestuttaa jonkin verran tuo alkeellinen meininki. Entä jos joku sairastuu vakavasti?
En ehkä ite lähtis mihinkään tommoseen mukaan kun sitten joutuisi elämään uutispimennossa, kaverit jäis tänne
ja mua huolestuttaa jonkin verran tuo alkeellinen meininki. Entä jos joku sairastuu vakavasti?
Täytyy myöntää, että tämän tyyppisistä jutuista tullu haaveiltuu ja ideana ihan jees, ei siitä mitään. Oravanpyörä alkaa vituttamaan vähän turhan usein. Tuskin kovin moni vaan valmis sitten tosi paikan tullen valmis lähtemään messiin, minä mukaanlukien. 
-
Vieras
Tietoa projektista:
Koska suunnitelma on selvästikin liian rajun kuuloinen suurimmalle osalle ihmisistä, olemme taipuneet muutoksiin. Aikaisempi suunnitelma ei tosiaan saanut tässä 6 kuukauden etsinnän aikana riittävästi halukkaita mukaan.
Eli koska kukaan tuskin tietää mitä se käytännössä tarkoittaa asustella tuollapäin maailmaa ominpäin, on tarkoitus matkustaa sinne kokeilureissulle esim. 5 viikon matka jolloinka omaa purjevenettä ei vielä osteta vaan tilataan kuljetukset ja vuokrataan pieni vene käyttöön paikan päällä kalastusta yms. varten.
Näin jokainen saa reissun jälkeen miettiä että haluaako jatkaa vanhaa elämäntyyliään vai pannaanko kaikki peliin
Koska suunnitelma on selvästikin liian rajun kuuloinen suurimmalle osalle ihmisistä, olemme taipuneet muutoksiin. Aikaisempi suunnitelma ei tosiaan saanut tässä 6 kuukauden etsinnän aikana riittävästi halukkaita mukaan.
Eli koska kukaan tuskin tietää mitä se käytännössä tarkoittaa asustella tuollapäin maailmaa ominpäin, on tarkoitus matkustaa sinne kokeilureissulle esim. 5 viikon matka jolloinka omaa purjevenettä ei vielä osteta vaan tilataan kuljetukset ja vuokrataan pieni vene käyttöön paikan päällä kalastusta yms. varten.
Näin jokainen saa reissun jälkeen miettiä että haluaako jatkaa vanhaa elämäntyyliään vai pannaanko kaikki peliin
- melkisedek
Muuten voisi lähteä, mutta en usko pärjääväni ilman kunnon soundia (äänentoistoa) ja musiikkia, ts. sähköä pitäs olla!
-
Surre_
Mä olen laittanut sähköpostia annettuihin osoitteisiin lisäinfon toivossa. Mitään vastausta ei ole kuulunut. Olisin kuitenkin saattanut lähteä mukaan.
Surre_ kirjoitti:Mä olen laittanut sähköpostia annettuihin osoitteisiin lisäinfon toivossa. Mitään vastausta ei ole kuulunut. Olisin kuitenkin saattanut lähteä mukaan.
Eikös heidän ollut tarkoitus lähteä vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana? Jos olet vasta lähiviikkoina laittanut postia, voi olla että matka on jo alkanut, jolloin ymmärrettävästi sähköpostiin vastaaminen ei ole onnistunut.
-
Surre_
Weedster kirjoitti:...
Eikös heidän ollut tarkoitus lähteä vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana? Jos olet vasta lähiviikkoina laittanut postia, voi olla että matka on jo alkanut, jolloin ymmärrettävästi sähköpostiin vastaaminen ei ole onnistunut.
Ensinnäkin, katsoppas parikolme postia ylöspäin ja toisekseenkin, laitoin sitä sähköpostia jo kauan sitten.
Tämähän on vallan mahtava idea! Olisin ehdottomasti messissä.
Hän vietti koko elämänsä tuijottaen seinää,
eikä kukaan tullut kysyneeksi missä hän kävi..
eikä kukaan tullut kysyneeksi missä hän kävi..
Tietääkö kukaan mihin tämä projekti kaatui lopulta?
Nii! Mites tämän projektin kävi? Ootteko käynyt matkailemassa sitä 5 viikkoa? Lyhyelle (kuukausi-pari) reissulle Australian saaristoon lähden myös mukaan! Kookoksella ja kalalla en kuitenkaan aio loppuelämää elää 
-
Vieras
Pössypäissäs katoit justiin Caprion Beachin?? <3Purjehtija kirjoitti:Tervehdys, löytyisiköhän täältä kiinnostuneita lähtemään mukaan reissuun jossa yhteiskunta sääntöineen rajoituksineen ja lieveilmiöineen olisi tarkoitus jättää taakse suurempien seikkailujen vuoksi?
-
Vieras
Nyt on taas uutta tietoa!
Eli huomenna olis lähtö, mutta se tapahtuukin Ahvenanmaalle. Siellä eletään noin viikko, ja sen jälkeen jos tuntui hyvältä, odottaa lähtö Austraalian saarille.
Vielä ehtii mukaan, mutta budjetti on näin lyhyellä varoitusajalla 8000 € per henkilö.
Eli huomenna olis lähtö, mutta se tapahtuukin Ahvenanmaalle. Siellä eletään noin viikko, ja sen jälkeen jos tuntui hyvältä, odottaa lähtö Austraalian saarille.
Vielä ehtii mukaan, mutta budjetti on näin lyhyellä varoitusajalla 8000 € per henkilö.
-
Vieras
Vieras kirjoitti:Nyt on taas uutta tietoa!
Joo ja maksu suoraan tilille (saa YV:llä), tarkempaa tietoa sitten myöhemmin.
Jokainenhan voi tehdä lokaalisti pienen matkan jonnekin autiolle saarelle. Suomi on järvien maa, järvet täynnä saaria - jotka ovat autioita. Veneellä soutelee sinne, teltta tjs. pystyyn, rakentelee sinne sen pienen notskin, onkivavat ja poltot ynms. mukaan, multaa + jotain yrttejä (tillit tjs. ettei pelkkä kala olis ruokana) kaupankassalta maahan kasvamaan. Mitä muuta? Sinne lomailemaan pariksi viikoksi tai pisemmäksi aikaa. Ottaa vaikka kaverin mukaan. Ja jos musiikkia tahtoo, niin äkkiäkös jostain pienet akulliset kaiuttimet ja mp3-soitin sinne ja semmoinen veivattava/auringon voimalla toimiva pienelektroniikkalaturi ( http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=359 ) messiin.
Ja kustannuksia ei tule juuri paljon mitään. Ja ollaan takuulla out of ratrace, ainakin sen aikaa kun saarella majailee. Ja poliisia tuskin näkee semmoisella saarella. Tosin huutamiset kannattaa jättää, järvi kantaaaaaaa ja kauas.
Ja kustannuksia ei tule juuri paljon mitään. Ja ollaan takuulla out of ratrace, ainakin sen aikaa kun saarella majailee. Ja poliisia tuskin näkee semmoisella saarella. Tosin huutamiset kannattaa jättää, järvi kantaaaaaaa ja kauas.
Reggaeholisti kuittaa.