Aukikco kirjoitti:...Muiden (usein epäpuhtaiden) huumeiden valmistus ja myynti tulisi jättää järjestäytyneen rikollisuuden käsiin?
Tää onkin helvetin hyvä kysymys

Kuinka tämä pitäisi hoitaa? Vai kuuluuko tämä asia edes hamppufoorumille?
No mutta mietitään ihan vähän. Voisiko olla mahdollista että valtio hoitaisi heroiinin, kokaiinin, metamfetamiinin, amfetamiinin, lakan, lsd:n yms. yms. Valmistuksen, verotuksen ja myynnin?
Vaikka tämä saattaisi olla järkevin ratkaisu, niin en jotenkin vaan pysty millään kuvittelemaan sen olevan ikinä realistista. Ainakaan lähitulevaisuudessa.
Ja huumeita tulee aina olemaan. Kiellettiin ne tai ei. Siksi rangaistusten sijasta pitäisi hoitaa huumeongelmaisia. Jakaa ilmaisia puhtaita ruiskuja, mahdollistaa hoitoon pääsy ilman että ongelmaisella on pelkoa elämän tuhoutumisesta vankilan ja työpaikan menettämisen pelossa.
Ja itse kysymykseen. Mielummin huumeet pois järjestäytyneen rikollisuuden käsistä.
Mutta miten?
Kannattaisiko virkavallan voimavarat keskittää tähän ongelmaan?
Olisiko koko yhteiskunnassa joku rakenteellinen ongelma mikä saa ihmiset käyttämään huumeita? Pitäisikö sitä ongelmaa yrittää poistaa?
Kuinka moni huumeiden käyttäjä haluaisi olla käyttämättä?
Ongelma on todellakin suuri, ja minulla ei ole tähän mitään järkevää ratkaisua. Ja vaikka olisikin, ongelma ei poistu vaikka sen kirjoittaisinkin tähän topickiin.
Mutta tykkään kyllä Aukikcon tavasta kyseenalaistaa nykysysteemi ja ehkä hieman provoiden kyselläkkin ratkaisua hamppufoorumin väeltä. Muuttaako se mitään vaikka ratkaisu löytyisikin tässä topicissa? En tiedä mutta ajatusta on kumminkin mukava pyöritellä.
Mun mielestä oleellinen kysymys on myös se, miksi ihmiset haluavat tai ajautuvat käyttämään kovia huumeita ja alkoholia jotka saattavat aiheuttaa ongelmia?
Niinkuin huomataan niin ainakin itselleni tämän Aukikcon kysymyksen pohtiminen synnyttää vain kasan lisää kysymyksiä mihin minulla ei ole vastausta. Mutta jatketaan keskustelua rakentavassa hengessä.