45 minuuttia MTV3 Klo: 20.00 Pvm: 24.02.2010
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
-
Vieras
45 minuuttia MTV3 Klo: 20.00 Pvm: 24.02.2010
Syöpäpotilas toivoo lääkekannabista
Suomessa on kymmenestä kahteenkymmeneen lääkekannabiksen laillista käyttäjää. Harva suomalainen lääkäri suostuu kirjoittamaan reseptin - lääkekannabista välittäviä apteekkejakin on vain muutama.
Lääkekannabiksen mahdollisuuksia erilaisten oireiden ja sairauksien hoidossa tutkitaan kuitenkin maailmalla kiivaasti. Näyttöä on saatu muun muassa lääkekannabiksen hyödyistä MS-taudin hoidossa.
45 minuuttia tapasi vakavasti sairaan oulunsalolaisen Jarmo Holtinkosken. Kurkunpäänsyöpään noin vuosi sitten sairastunut mies on saattohoidossa oululaisessa sairaalassa. Parantavat hoidot eivät ole enää tehonneet.
Viimeisenä keinonaan omaiset haluaisivat Jarmolle mahdollisuuden kokeilla lääkekannabista. He uskovat, että se voisi kohentaa vointia ja mahdollistaa paluun kotiin. Lääkärit eivät ole suostuneet kirjoittamaan reseptiä. Heidän mukaansa lääkekannabiksesta ei ole syöpäpotilaalle hyötyä.
Holtinkosken omaiset eivät aio luovuttaa, vaan toivovat yhä reseptiä.
-Tietäisi ainakin, että kaikki on kokeiltu, huokaa vaimo Päivi Tillman.
http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot ... #kommentit
Suomessa on kymmenestä kahteenkymmeneen lääkekannabiksen laillista käyttäjää. Harva suomalainen lääkäri suostuu kirjoittamaan reseptin - lääkekannabista välittäviä apteekkejakin on vain muutama.
Lääkekannabiksen mahdollisuuksia erilaisten oireiden ja sairauksien hoidossa tutkitaan kuitenkin maailmalla kiivaasti. Näyttöä on saatu muun muassa lääkekannabiksen hyödyistä MS-taudin hoidossa.
45 minuuttia tapasi vakavasti sairaan oulunsalolaisen Jarmo Holtinkosken. Kurkunpäänsyöpään noin vuosi sitten sairastunut mies on saattohoidossa oululaisessa sairaalassa. Parantavat hoidot eivät ole enää tehonneet.
Viimeisenä keinonaan omaiset haluaisivat Jarmolle mahdollisuuden kokeilla lääkekannabista. He uskovat, että se voisi kohentaa vointia ja mahdollistaa paluun kotiin. Lääkärit eivät ole suostuneet kirjoittamaan reseptiä. Heidän mukaansa lääkekannabiksesta ei ole syöpäpotilaalle hyötyä.
Holtinkosken omaiset eivät aio luovuttaa, vaan toivovat yhä reseptiä.
-Tietäisi ainakin, että kaikki on kokeiltu, huokaa vaimo Päivi Tillman.
http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot ... #kommentit
Re: 45 minuuttia MTV3 Klo: 20.00 Pvm: 24.02.2010
Tämä pitää kyllä ehdottomasti nähdä. Eihän sitä tiedä, vaikka tämän ohjelman avulla mies saisi kannabista lääkkeeksi. Toivottavasti tässä puhutaan asiallisesti lääkekannabiksesta ilman mitään Kemppisen propagandaa.
"Kaikki muuttui kauniimmaksi silloin, kun savu syöksyi keuhkoihin."
- Kani Sativa
Lllloistavaa! Pitää kyllä katsoa, ja toivottavasti vaikuttaisi myönteisesti lääkäreiden ja tavallisten kanssaihmisten mielipiteisiin. 

Join a hilarious adventure of a life-time. Work, buy, consume, die.
Ehdottomasti katsomisen arvoinen! Kurjaa miten suomessakin ovat asiat näin huonosti, ettei edes kuolemassa olevan ihmisen anneta kokeilla jotain mikä voisi auttaa oikeasti, vaan pumpataan täyteen opioideja. 
voihan vittu mikä juttu
ei kellään sattuis olemaan kaapissa,niin sais potilas kokeiltua.
ihan asiallinen oli, mukava neutraali juttu.
en kyllä tajua miksi sitä ei voisi antaa ihmiselle joka on kuolemassa?
niin kuin se perhekin sano, "ainakin se ois kokeiltu vaikka ei toimisikaan".
en kyllä tajua miksi sitä ei voisi antaa ihmiselle joka on kuolemassa?
niin kuin se perhekin sano, "ainakin se ois kokeiltu vaikka ei toimisikaan".
Kyllä niin rupes vituttaan tuokin touhu. Onko sillä vitunkaa väliä jos muutaman kuukauden sisällä kuoleva ihminen kokeilis vaikka heroiinia. Onko muka pahoinvointi, huimaus ja suun kuivuminen pahempia haittavaikutuksia kuin ruokahaluttomuus, liikumiskyvyttömyys ja kivut? Mitä hittoa joku lääkäri päättämässä kuolevan ihmisen toiveista? Ei voi muutakuin pistää pään käsien väliin ja itkeä tätä raivoa pois...
kannabis on suomessa kuin omena aatamin ja eevan aikoihin. Nythän voi popsia omenoitakin mielin kielin
Juttu oli vähän liian lyhyt ja mielestäni haittavaikutuksia liioiteltiin. Hyvä kuitenkin, että ottivat tämän asian edes esille.
Ikävä juttu, mutta tämmöistä se vielä toistaiseksi Suomessa on.
Ikävä juttu, mutta tämmöistä se vielä toistaiseksi Suomessa on.
"Kaikki muuttui kauniimmaksi silloin, kun savu syöksyi keuhkoihin."
- rUllaKebab
- 1 tähti

Miten se nyt menikään?
"Ootte etsiny tietoa netistä. Eikö nyt vaan kannattais kuunnella niitä asiantuntijoita?"

"Ootte etsiny tietoa netistä. Eikö nyt vaan kannattais kuunnella niitä asiantuntijoita?"
-
Hamppupappa
Lääkäri perustellut Haittavaikutuksilla, kun ei määrää kannabista lääkkeeksi.
Niin ja kannabiksen haittavaikutukset oli:
-Huimaus
-Väsymys
-Unettomuus (mitä vittua?)
-Pahoinvointi
-Suun Kuivuminen
Sitten määrätään Durogesic-fentanyylilaastari. Jonka yleiset mahdolliset haittavaikutukset:
-Durogesic saattaa lamata hengitystä, kuten kaikki samankaltaiset kipulääkkeet.
-pahoinvointi
-oksentelu
-ummetus
-uneliaisuus
-päänsärky
-heitehuimaus
-kutina
-hikoilu ja sekavuus.
Muina haittavaikutuksina on ilmoitettu:
sydämen harvalyöntisyyttä
-aistiharhoja
-epätodellista hyvänolontunnetta (euforia)
virtsaamisvaikeuksia ja laastarin kiinnityskohdan punoitusta.
Aina ihmettelen miksi kannabiksen huumaavaa vaikutusta pidetään huonona asiana. Siis eikö se hyvän pilven vaikutuskin
paranna mielenlaatua. Syöpä vielä on, niin pidetään kannabiksen haittavaikutuksia niin isona ettei sitä voi lääkäri määrätä.
MITÄÄ VITTUAA!
Haitta vaikutuksien lähde: http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m ... c%2fsup%3e
Niin ja kannabiksen haittavaikutukset oli:
-Huimaus
-Väsymys
-Unettomuus (mitä vittua?)
-Pahoinvointi
-Suun Kuivuminen
Sitten määrätään Durogesic-fentanyylilaastari. Jonka yleiset mahdolliset haittavaikutukset:
-Durogesic saattaa lamata hengitystä, kuten kaikki samankaltaiset kipulääkkeet.
-pahoinvointi
-oksentelu
-ummetus
-uneliaisuus
-päänsärky
-heitehuimaus
-kutina
-hikoilu ja sekavuus.
Muina haittavaikutuksina on ilmoitettu:
sydämen harvalyöntisyyttä
-aistiharhoja
-epätodellista hyvänolontunnetta (euforia)
virtsaamisvaikeuksia ja laastarin kiinnityskohdan punoitusta.
paranna mielenlaatua. Syöpä vielä on, niin pidetään kannabiksen haittavaikutuksia niin isona ettei sitä voi lääkäri määrätä.
MITÄÄ VITTUAA!
Haitta vaikutuksien lähde: http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m ... c%2fsup%3e
- Huilunhaltija
Olisko mielenilmaisun paikka oyksin pihalla?
En kirjoita enemmän.
En kirjoita enemmän.
Nimen omaan - imen omaa
Kannatetaan erittäin suuresti. Tutullani on kans syöpä ja jo miedot lääkkeet ovat hänelle aiheuttaneet pahempia sivuvaikutuksia kuin mitä niistä on ollut hyötyä. Kuhan nyt saisin sen volcanon ostettua niin voisi hänkin ehkä uskaltaa kokeilla. Hänkun on kans vähän tällästä tietämätöntä sorttia...
- Ned Flanders
Ja voisko joku räjäyttää ohimennen vaikka lääkelaitoksen ihan vaan pienenä mielenilmauksena. Toivottavasti joku vielä syöttää terveys-fentanyylilaastarin tolle puoskarille prkl!
-
mike420
Joo yllätys yllätys taas oli jonkuu lääkemonopolifirman "asiantuntija" puhumassa. Olis nyt ollu ne poliisit joutsenlahti ja sit se toinen kannabiksen erityistietäjä yliprofeetta kertomassa vielä omat mielipiteet asiasta ni olis voinu kertoo miten kannabis tekisi tostakii miehestä rikollisen. Ja minkä ihmeen takia niitä sen nykyisen lääkkeen haittavaikutuksia ei listattu siinä vieressä. Ja muutenkii oli melko negatiivinen ja lyhyt juttu mun mielestä. muttamutta kyl tää kokoajan toivottavast paremmaks muuttuu ja jos edes lääkekäyttö laillistettais oikeesti ni olis ihan hieno ele suomelta.
- actionjackson
Vaikka en ohjelmaa nähnytkään, niin alkaa vituttaa tuollainen toiminta lääkäreiltä! Lääkäreidenhän pitäisi nimenomaan puolueettomasti ottaa selvää uusimmista hoitokeinoista mitä maailmalla on tarjolla. Syöpäänhän kannabis tehoaa monella tavalla ja monella tavalla se on todistettu. Miksi vitussa silti pitää tarkertua johonkin iän ikuisiin ajatusmalleihin psykooseista ja muusta kannabiksen "vaarallisuudesta"? Taas voisi linkittää ohjelman lääkäreille muutaman tutkimuksen... Mitä helvettiä ne lääkärit oikein pelkää? Se syöpäpotilas tuskin feikkaa syöpäänsä!?! Tai saatikka myisi viimeistä lääkevaihtoehtoaan kaduilla... (jäisi muuten persnetolle lääkekannabiksen hinnoilla) Jollain noita lääkäreitä pitäisi nyt potkia perseille, että tajuaisivat, kuinka lähellä potentiaalinen syöpälääke on!
Jos ei toi vittuilu lopu, niin sitten se jatkuu...
actionjackson, guaranteed satisfaction
actionjackson, guaranteed satisfaction
miten niin moni näki että juttu oli negatiivinen?
mun mielestä se oli neutraali juttu, ja esim. "Ootte etsiny tietoa netistä. Eikö nyt vaan kannattais kuunnella niitä asiantuntijoita?" ei musta kuulostanut mitenkään kielteiselta, vaan enemmän sellaselta että vähätellään niitä asiantuntijoita.
ja noista haittavaikutuksistakin sanottiin että ne ovat yleensä lieviä.
eiköhän kaikki tiedä että monissa vahvoissa kipulääkkeissä on usein voimakkaat haittavaikutukset (vaikka sen olisi kyllä voinut sanoa tossa).
mun mielestä se oli neutraali juttu, ja esim. "Ootte etsiny tietoa netistä. Eikö nyt vaan kannattais kuunnella niitä asiantuntijoita?" ei musta kuulostanut mitenkään kielteiselta, vaan enemmän sellaselta että vähätellään niitä asiantuntijoita.
ja noista haittavaikutuksistakin sanottiin että ne ovat yleensä lieviä.
eiköhän kaikki tiedä että monissa vahvoissa kipulääkkeissä on usein voimakkaat haittavaikutukset (vaikka sen olisi kyllä voinut sanoa tossa).
Jia.On se vaan aika vitun ihmeellistä miten lääkäri ei suostu reseptiä kirjoittamaan.On uusia ja kalliita tutkimuksia, jotka selkeästi toteavat hampun hyödyn syöpää sairastavien ihmisraukkojen lääkitsemisessä mutta aina vaan nojaudutaan niihin iänikuisiin pelotteluihin ja paskapuheisiin(psykoosit yms. haittavaikutukset).Tosiasia taitaa olla lähinnä se ,että ei nää lääkärit oo vittujakaan kiinnostuneita Hippokrateen valasta, oikeasta lääketieteestä(eli ihmisten auttamisesta kaikin mahdollisin keinoin) vaan siitä että, he saavat olla paskantärkeitä valkoisissa takeissaan ja kirjoittaa isojen monopolilääkefirmojen tuotteiden reseptejä potilailleen!
Ja mikäs se hampun lääkinnällisen käytön ongelman nimi nyt on?-Huumaava vaikutus!!!Voi Allah ja hellanlettas.Miksi kukaan niistä ei oo eristämässä esim. morfiinin tuottamaa euforian oloa pois?Se pilvihän siinä on just se mikä sen kivun poistaa, ne ovat yksi yhteen.JA koska kerran perinteisessä alkoholin aiheuttamassa humalassa sattuu ja tapahtuu kaikkea ikävää maan ja taivaan väliltä niin miksi nyt ei pyritä jo helvetin kiivaasti luomaan väkijuomia joista ei tule känniin?
Tämä arvon lääkärikunta taitaa pelätä lähinnä sitä ,että heidän mahdollinen uraputkensa katkeaa kun kollegat alkavat ivaamaan hamppulla lääkitseviä tohtoreita puoskareiksi?
Jostain helvetin syystä joillain ihmisillä on joku perinouto tarve katsoa toisia ihmisiä alemmaksi.
Eli saatanan kärjistetysti:
"-Etunimeni on tohtori ja minun paskani haisee paremmalta kuin sinun.Minä nyt vain satun olemaan sinua parempi koska olen kouluttanut itsestäni lääkärin ja minun henkilökohtaisen saavutukseni takia minua täytyy siksi siis kunnioittaa ihan helvetisti.Minun ei ole taas ei ole tarvis kunnioittaa potilaitteni tai heidän omaistensa tahtoa kokeilla vaihtoehtoista lääkettä, ei vaikka siitä nyt onkin tutkittua tietoa olemassa ja se voisi jopa auttaa.Minä nyt vain satun tietämään kaiken mahdollisen paremmin kuin maallikot.Olisihan se nyt vittumaista jos hamppu olisikin oikeasti todella toimiva lääke ja omaiset olisivat oikeassa.Pitäisi myöntää että en ole kaikkitietävä valkoisessa viitassa ja kun minä nyt vain satun nauttimaan siitä, että minun oppiarvoani( eli minun olemukseni ydintä) kunnioitetaan...suunnattomasti.Sitäpaitsi :koska enemmistö minun koulukunnastani sattuu olemaan samaa mieltä kanssani hampusta ja sen lääkinnällisestä käytöstä niin silloin se on ehdottomasti ainut oikea totuus.En takuulla uhraa hyvää uraani taistellakseni yleistä mielipidettä vastaan koska se voisi maksaa liikaa minulle.Voisin vahingossa jopa auttaa ihmisiä."
Ja mikäs se hampun lääkinnällisen käytön ongelman nimi nyt on?-Huumaava vaikutus!!!Voi Allah ja hellanlettas.Miksi kukaan niistä ei oo eristämässä esim. morfiinin tuottamaa euforian oloa pois?Se pilvihän siinä on just se mikä sen kivun poistaa, ne ovat yksi yhteen.JA koska kerran perinteisessä alkoholin aiheuttamassa humalassa sattuu ja tapahtuu kaikkea ikävää maan ja taivaan väliltä niin miksi nyt ei pyritä jo helvetin kiivaasti luomaan väkijuomia joista ei tule känniin?
Tämä arvon lääkärikunta taitaa pelätä lähinnä sitä ,että heidän mahdollinen uraputkensa katkeaa kun kollegat alkavat ivaamaan hamppulla lääkitseviä tohtoreita puoskareiksi?
Jostain helvetin syystä joillain ihmisillä on joku perinouto tarve katsoa toisia ihmisiä alemmaksi.
Eli saatanan kärjistetysti:
"-Etunimeni on tohtori ja minun paskani haisee paremmalta kuin sinun.Minä nyt vain satun olemaan sinua parempi koska olen kouluttanut itsestäni lääkärin ja minun henkilökohtaisen saavutukseni takia minua täytyy siksi siis kunnioittaa ihan helvetisti.Minun ei ole taas ei ole tarvis kunnioittaa potilaitteni tai heidän omaistensa tahtoa kokeilla vaihtoehtoista lääkettä, ei vaikka siitä nyt onkin tutkittua tietoa olemassa ja se voisi jopa auttaa.Minä nyt vain satun tietämään kaiken mahdollisen paremmin kuin maallikot.Olisihan se nyt vittumaista jos hamppu olisikin oikeasti todella toimiva lääke ja omaiset olisivat oikeassa.Pitäisi myöntää että en ole kaikkitietävä valkoisessa viitassa ja kun minä nyt vain satun nauttimaan siitä, että minun oppiarvoani( eli minun olemukseni ydintä) kunnioitetaan...suunnattomasti.Sitäpaitsi :koska enemmistö minun koulukunnastani sattuu olemaan samaa mieltä kanssani hampusta ja sen lääkinnällisestä käytöstä niin silloin se on ehdottomasti ainut oikea totuus.En takuulla uhraa hyvää uraani taistellakseni yleistä mielipidettä vastaan koska se voisi maksaa liikaa minulle.Voisin vahingossa jopa auttaa ihmisiä."
Miksi nauraa toisille kun voi nauraa itselleen?
- Tapionpoika
- 2 tähteä

Kaikki oululaiset herätys. Menkää käymään Oyksissä. Nyt heti.
That is all.
That is all.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't
indica to accept the things I can't
- katalanala
- 2 tähteä

Oululaiset voisivat käydä OYSissa:
1) Viemässä Jarmo Holtinkoskelle kannabista (tosin suosittelen ottamaan ensin yhteyttä omaisiin; minulta saa yv:ssä puhelinnumeron),
2) näyttämään Voitto Järvimäelle Durogesicin tuoteselosteesta haittavaikutukset ja kysymään kirkkain silmin: "riittävän turvallinen?"
Just my 20,000 cents.
1) Viemässä Jarmo Holtinkoskelle kannabista (tosin suosittelen ottamaan ensin yhteyttä omaisiin; minulta saa yv:ssä puhelinnumeron),
2) näyttämään Voitto Järvimäelle Durogesicin tuoteselosteesta haittavaikutukset ja kysymään kirkkain silmin: "riittävän turvallinen?"
Just my 20,000 cents.
Palaa sivulle “Politiikka ja media”