Hamppu vanhemmalla iällä
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
-
pappa50
Hamppu vanhemmalla iällä
Hei
Olen 51 vuotias kaveri, ollut yli 20 vuotta ilman alkoholia (alkoholismia suvussa). Perhe ym. asiat hyvällä mallilla, teini-ikäisiä lapsiakin löytyy. Olin kuitenkin pari viimeistä vuotta miettinyt olisiko mitään ainetta jota voisin käyttää ystävieni seurassa päästäkseni fiilikseen heidän kanssaan. Koska alkoholi on kokonaan pois suljettu kohdallani, mietin ensin lääkkeitä, mutta ei lääkärit kirjoittaisi tässä tarkoituksessa rentouttavia. Sitten törmäsin hamppu.nettiin ja muuta en tarvinnutkaan. Päätin kokeilla hamppua, vuoden mietin mistä ihmeestä saisin sitä kun en tunne yhtäkään polttelijaa enää, enkä ole vanhoihin tuttuihin pitänyt yhteyttäkään. Eräillä festareilla sitten näin bajamajan takana pössyttelijöitä, ei muuta kun heidän luokseen. Sen jälkeen kun olin kertonut tarinani ja saanut heidät vakuuttuneeksi etten ole poliisi, sain pienen määrän ostettua mukaani. Tämä ei ehkä sovi kaikille, mutta minulle tämä sopii kuin nyrkki silmään. Aivan mielettömän kiva poltella silloin tällöin savut parit. Perhe välillä ihmettelee silmiäni mutta eivät osaa yhdistää sitä poltteluun, olen muuten absolutisti. Poltan vain silloin tällöin iltaisin kun perhe asiat on hoidettu. Salaa polttelu on vähän ikävää, mutta muuten pirun kivaa ja tuo hyviä fiiliksiä. Toivotaan että suomessakin viisastutaan minunkin aikana niin paljon ettei tarvitsisi enää salaa poltella. Olen kertonut nyt "teidän" lisäksi muutamalle tutulleni jotka eivät itse polta, mutta hyväksyvät minut kuitenkin polttelusta huolimatta, tietävät ettei minulla ole paljon vaihtoehtoja. Näillä syillä ei taida lääkehamppua saada, vaikka pitäisikin.
Hyvää kevättä nuoriso ja muistakaa ajatella kuntoanne pössyttelystä huolimatta
Nautiskeleva pappa
Olen 51 vuotias kaveri, ollut yli 20 vuotta ilman alkoholia (alkoholismia suvussa). Perhe ym. asiat hyvällä mallilla, teini-ikäisiä lapsiakin löytyy. Olin kuitenkin pari viimeistä vuotta miettinyt olisiko mitään ainetta jota voisin käyttää ystävieni seurassa päästäkseni fiilikseen heidän kanssaan. Koska alkoholi on kokonaan pois suljettu kohdallani, mietin ensin lääkkeitä, mutta ei lääkärit kirjoittaisi tässä tarkoituksessa rentouttavia. Sitten törmäsin hamppu.nettiin ja muuta en tarvinnutkaan. Päätin kokeilla hamppua, vuoden mietin mistä ihmeestä saisin sitä kun en tunne yhtäkään polttelijaa enää, enkä ole vanhoihin tuttuihin pitänyt yhteyttäkään. Eräillä festareilla sitten näin bajamajan takana pössyttelijöitä, ei muuta kun heidän luokseen. Sen jälkeen kun olin kertonut tarinani ja saanut heidät vakuuttuneeksi etten ole poliisi, sain pienen määrän ostettua mukaani. Tämä ei ehkä sovi kaikille, mutta minulle tämä sopii kuin nyrkki silmään. Aivan mielettömän kiva poltella silloin tällöin savut parit. Perhe välillä ihmettelee silmiäni mutta eivät osaa yhdistää sitä poltteluun, olen muuten absolutisti. Poltan vain silloin tällöin iltaisin kun perhe asiat on hoidettu. Salaa polttelu on vähän ikävää, mutta muuten pirun kivaa ja tuo hyviä fiiliksiä. Toivotaan että suomessakin viisastutaan minunkin aikana niin paljon ettei tarvitsisi enää salaa poltella. Olen kertonut nyt "teidän" lisäksi muutamalle tutulleni jotka eivät itse polta, mutta hyväksyvät minut kuitenkin polttelusta huolimatta, tietävät ettei minulla ole paljon vaihtoehtoja. Näillä syillä ei taida lääkehamppua saada, vaikka pitäisikin.
Hyvää kevättä nuoriso ja muistakaa ajatella kuntoanne pössyttelystä huolimatta
Nautiskeleva pappa
Re: Hamppu vanhemmalla iällä
Onpas kiva kuulla tämmöisiä tarinoita!
Tervetuloa porukkaan!
Tervetuloa porukkaan!
Mielummin överit kuin vajarit...
- Kani Sativa
Tervetuloa foorumille! Ja todella mukava että muutama ystävä tietää asiasta ja ymmärtää, voisin kuvitella kuinka yksinäiseltä tuntuisi olla salaisuutensa kanssa yksin. Poltellaan ja nautiskellaan. 
Join a hilarious adventure of a life-time. Work, buy, consume, die.
-
moimoi
Tervetuloa täältäkin suunnalta. Senioreita tarvitaanki ny lujasti. 
Kerrassaan ihailtavaa että sinun iälläsi joku vielä aloittaa polttelun, hienoa ja kaunista ennakkoluulottomuutta.
Eikun vain varovasti tiedustelemaan lapsiltasi että millä kannalla he ovat näissä hamppuasioissa.
Hyvvää kevättä ja tervetuloa vain sinullekkin!
Eikun vain varovasti tiedustelemaan lapsiltasi että millä kannalla he ovat näissä hamppuasioissa.
Hyvvää kevättä ja tervetuloa vain sinullekkin!
-
Surre_
Nonii pappa pistäs hamppua kellariin kasvamaan johonkin salakaappiin etkä kerro kellekkään ainakaan heti
Jos vaimo narisee ni lataat tutkimustuloksia hampusta netistä, tulostat ja lyöt sit faktat pöytään
Kai silläkin nyt jotain kolotuksia on vai eikö? Vai oliko vaimoa vaikö eikö. Whatever. Kellariin mars.
Lääkelajikkeitakin on kyl siis kaikkien saatavilla myynnissä monessakin siemenpankissa. Eazyy
Jos vaimo narisee ni lataat tutkimustuloksia hampusta netistä, tulostat ja lyöt sit faktat pöytään
Kai silläkin nyt jotain kolotuksia on vai eikö? Vai oliko vaimoa vaikö eikö. Whatever. Kellariin mars.
Lääkelajikkeitakin on kyl siis kaikkien saatavilla myynnissä monessakin siemenpankissa. Eazyy
Kiva kuulla, että asiasta kiinnostunut vanhemmassakin ikäluokassa saa ymmärrystä eikä moitteita. 

Kunpa olisit pari vuotta vanhempi ja alkoholisti, eli isäni. 
-
Laiskiainen
Asiaa hyvä ku vähä vanhemmakki polttaa tulee filis et ei tätä taisteluu oo menettetty vanhemmankaan sukupolven kohdalta.
Dude you know aliens they make those crop circles but man you know my grandma she makes crap circles!
Itse ole 47v ja kokeilin ensimmäisen kerran reilu vuosi sitten hamppua
enkä ole hetkeäkään katunut sitä.
Lopetin alkoholin käytön jokunen vuosi sitten.
Olen ollut AA:ssa alkoholin takia.
Mitään hyvää kokemusta ei alkoholista ole jäänyt minun mieleeni.
Tupakan polton myös olen lopettanut jo ennenn alkoholin lopettamista ja
sekin on ollut hyvä päätös elämässäni.
Hamppua polttaessani en ole havainnut mitään tupakan kaltaisia haittoja itsessäni.
No jokainen on oman itsensä herra ja tekee päätöksensä sen mukaan miltä itsestä oikealta tuntuu.
enkä ole hetkeäkään katunut sitä.
Lopetin alkoholin käytön jokunen vuosi sitten.
Olen ollut AA:ssa alkoholin takia.
Mitään hyvää kokemusta ei alkoholista ole jäänyt minun mieleeni.
Tupakan polton myös olen lopettanut jo ennenn alkoholin lopettamista ja
sekin on ollut hyvä päätös elämässäni.
Hamppua polttaessani en ole havainnut mitään tupakan kaltaisia haittoja itsessäni.
No jokainen on oman itsensä herra ja tekee päätöksensä sen mukaan miltä itsestä oikealta tuntuu.
Viimeksi muokannut hasakasa, 9.3.2010 20:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Cannabis Connecting People
-
qmies
55 vuotta. Kokeilin kannabista ensimmäisen kerran 1972. Kannabis ja valkosipuli ovat luonnon monipuolisimmat ja turvallisimmat lääkkeet.
- StickOfRome
- 1 tähti

qmies kirjoitti:55 vuotta. Kokeilin kannabista ensimmäisen kerran 1972. Kannabis ja valkosipuli ovat luonnon monipuolisimmat ja turvallisimmat lääkkeet.
Eihän oo,kahvi on paljon terveellisempää ja paremman makuistakin.
Se voittaa jolla on kuollessaan eniten leluja.
Tere.Täällähä alkaa oikee "pappakerho"
Joo mä oon 53 ja -75 eka kerran festareilla yhen sätkän jostainja.....muuta muistakkaa
Ei oo tota akkaakaa enää harmina ni aattelin iha kokeilla kasvatusta.Lääkekäyttöhän se joteki täs ensisijanen ajatus kun noit kolotuksia alkaa jo olla...
En oo koskaan ite kasvattanu et hauska tehdä itse nää jutut ja sisällä tieteki nyt kokeilla ja kesällä ulkona.Pienimuotoisena homman kuiteki aatellu pitäen,omiks tarpeiks.
En oo koskaan ite kasvattanu et hauska tehdä itse nää jutut ja sisällä tieteki nyt kokeilla ja kesällä ulkona.Pienimuotoisena homman kuiteki aatellu pitäen,omiks tarpeiks.- metallikukka
Kunnioitusta vanhemmille! Tiedän myös pari aikuisiässä olevaa joille välillä hamppu maistuu, heiltä puuttuu vaan se nuoruuden raivo mölytä asiasta niinkun jotkut 
-
pappa50
Kiitos kaikille vastauksista, kiva huomata ettei ole ainut vanha pieru täällä joka nauttii ruohon tuomasta mielihyvästä. Eihän iällä merkitystä ole, ehkä vähän huolettomammin saa pössytellä julkisilla paikoilla, harva osaa edes kuvitella että minun ikäiseni kaveri pössyttelisi. Ainoa haittapuoli minkä olen huomannut kohdallani tänä lyhyenä aikana on jonkin asteinen passivoituminen. Vaikka en päivisin yleensä pössyttelekään, töihin lähtö on alkanut tuntua yhä tylsemmältä, ehkä se menee ohi. Ihmettelen vain nettiä selaillessani miksi niin moni on laillistamista vastaan, tämähän on aivan toista kun ryyppääminen, ryyppäämällä menetin kaiken, hampulla ei siitä olisi ollut pelkoa.
En ole aikonut kertoa vaimolleni uudesta harrastuksestani, hän tuskin tätä ymmärtäisi, täytyy vain jatkaa salailua ja valkosipulin syöntiä hajuhaittoihin. Mikäli muksut joskus jää kiinni polttelusta, luulen olevani oikea henkilö valistamaan heitä haitoista ja muutenkin. Olen kertonut 13v ja 16v. muksuille rehellisesti ettei cannabis ole niin vaarallista kuin usein kuulee, vaikka haittojakin on laittomuuden lisäksi. Eräässä dokkarissa neuvottiin kertomaan lapsille juuri niin kuin asiat ovat eikä liiotella vaarallisuudesta. Kun joskus saavat tietää ettei hamppu tapa, voivat vielä ajatella ettei se heroiinikaan sitten tapa vaikka niin väitetään.
Nyt salaisen harrastuksen pariin, lukemisiin!
pappa50
En ole aikonut kertoa vaimolleni uudesta harrastuksestani, hän tuskin tätä ymmärtäisi, täytyy vain jatkaa salailua ja valkosipulin syöntiä hajuhaittoihin. Mikäli muksut joskus jää kiinni polttelusta, luulen olevani oikea henkilö valistamaan heitä haitoista ja muutenkin. Olen kertonut 13v ja 16v. muksuille rehellisesti ettei cannabis ole niin vaarallista kuin usein kuulee, vaikka haittojakin on laittomuuden lisäksi. Eräässä dokkarissa neuvottiin kertomaan lapsille juuri niin kuin asiat ovat eikä liiotella vaarallisuudesta. Kun joskus saavat tietää ettei hamppu tapa, voivat vielä ajatella ettei se heroiinikaan sitten tapa vaikka niin väitetään.
Nyt salaisen harrastuksen pariin, lukemisiin!
pappa50
-
keski-ikä
Terve. Enhän minä vielä vanha ole kun ikää vasta 39v mutta puoli elämää (noin 20v) on mennyt pössytellessä, lätkästä kaikki alkoi ja vajaa 10 vutta olen ptänyt omaa puutarhaa.
Muutaman pitemmän tauon olen pitänyt vuosien varrella ja pisin tauko oli 11kk, nuorena polttelin niin kuin moni muukin nuori nykyään, eli silloin kun oli pesän täytettä niin bongi pörisi
viikon jokaisena iltana niin kauan kun poltettavaa oli. Nykyään polttelen 2-5 iltana viikossa ja silloin tällöin pidän reilun viikon tauon, iän karttuessa ja vuosien vareella oppii tuntemaan
itsensä paremmin ja pössyttelystäkin nautin enemmän kun tiedän minkä verran ja kuinka usein voin pajauttaa ilman että se passivoittaisi tai sotkee muuten arjen kuvioita.
Kevättä kaikille
Muutaman pitemmän tauon olen pitänyt vuosien varrella ja pisin tauko oli 11kk, nuorena polttelin niin kuin moni muukin nuori nykyään, eli silloin kun oli pesän täytettä niin bongi pörisi
viikon jokaisena iltana niin kauan kun poltettavaa oli. Nykyään polttelen 2-5 iltana viikossa ja silloin tällöin pidän reilun viikon tauon, iän karttuessa ja vuosien vareella oppii tuntemaan
itsensä paremmin ja pössyttelystäkin nautin enemmän kun tiedän minkä verran ja kuinka usein voin pajauttaa ilman että se passivoittaisi tai sotkee muuten arjen kuvioita.
Kevättä kaikille
Asiaa
Ehdin jo ajatella, että eihän täällä foorumilla ole kuin nuoria ja innokkaita, mutta
onhan täällä meitä "ei-niin-nuoria" ja innokkaita.
Hienoa Pappa50, kun aloitit keskustelun joka kiinnostaa sekä vanhempia että nuorempiakin.
Itse olen 48-v nainen jolle avautui aivan uusi maailma n. kolme vuotta sitten kun sain
naapureikseni valistuneen nuoren parin.
Sanotaanko näin, että olen saanut henkistä syvyyttä elämääni ja kasvanut
ihmisenä mistä olen hyvin kiitollinen tälle ihanalle kasville.
Mutta missä ovat ikäiseni naiset
Tulkaa mukaan keskusteluun, kyllä täällä takuulla on upeita naisia.

Ehdin jo ajatella, että eihän täällä foorumilla ole kuin nuoria ja innokkaita, mutta
onhan täällä meitä "ei-niin-nuoria" ja innokkaita.
Hienoa Pappa50, kun aloitit keskustelun joka kiinnostaa sekä vanhempia että nuorempiakin.
Itse olen 48-v nainen jolle avautui aivan uusi maailma n. kolme vuotta sitten kun sain
naapureikseni valistuneen nuoren parin.
Sanotaanko näin, että olen saanut henkistä syvyyttä elämääni ja kasvanut
ihmisenä mistä olen hyvin kiitollinen tälle ihanalle kasville.
Mutta missä ovat ikäiseni naiset
Tulkaa mukaan keskusteluun, kyllä täällä takuulla on upeita naisia.

memento mori