Kuva

Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Shiraz
Viestit: 145
Liittynyt: 28.4.2006

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Shiraz » 12.1.2010 16:58

Vieras kirjoitti:...

Okei myönnetään, toi lainaus on tooosi vanhasta tekstistä mutta ihan pakko autokoulua aloittavana kysyä että tehdäänkö siellä oikeesti testit? :o

Jos on huumausainehistoriaa (h-merkintä) niin saattavat laittaa testiin viranomaisten puolesta ajolupaa myöntäessä, koska muutenkin kiinni jäädessä on ajokortti ns. pölkyllä, mutta ei pitäis kuulua normaali käytäntöön huumetestit ainakaan autokoulussa.

Kölli

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Kölli » 14.1.2010 17:03

HKL raitioliikenne, kusitesti tehtiin työhönottotarkastuksen yhteydessä (olin ollut polttelevien kavereiden seurassa edellisenä iltana btw eli passiivisesta polttamisesta vahingossa ei tarvi olla huolissaan.) Puhallutus tehtiin pari kertaa kurssin aikana. Mitään testauksia ei ole sen jälkeen ollut mutta kuulemma puhallutuksia aijotaan tehä enemmän tulevaisuudessa. Ymmärrettävistä syista ei ole tehnyt mieli kysyä että aijotaanko muita aineita kuin alkoholia testata jatkossa mutta luulen että ei. Liikennehommissa ymmärrän että ei saa olla päihteiden kanssa ongelmia kun on satojen ihmisten terveys käsissä. Mutta miksi helvetissä jotain postin myyjiä pitää testata ? Että tiedetään sitten tämmönenkin juttu työntekijästä ?

Avatar
Hazaa
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1127
Liittynyt: 26.4.2001

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Hazaa » 17.1.2010 10:33

Sellaista asiaa painottaisin, että jos käy köpelösti ja joudutte testeihin yllättäen eli ette voi tauolla metaboliitteja poistaa ja turvaudutte laimentamiseen niin ostakaa b-vitamiinin (värjää) rinnalle kreatiinijauhetta alkakaa kreatiinitankkaus paria päivää ennen. Mittaavat laimennusta vastaan kusen kreatiiniarvoja. JOS arvot näyttää liian isoa tai pientä niin syyttäkää lisäravinteenakäytettävää kreatiinia siitä.
Käyttäkää poste restantea siementen ja bulvaania kasvatusromujen hankintaa varten niin ei tule ikäviä yllätyksiä!

Avatar
hatroman
Viestit: 52
Liittynyt: 20.11.2008

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja hatroman » 30.1.2010 13:33

ganja-kalle kirjoitti:
Kyllä, lähes kaikki uudet työntekijät testataan-ryhmä:
ABB


Onko kellään tästä käytännön kokemusta tai tietoa? Testataanko kesäduunaritkin vai vain vakituista paikkaa hakevat?

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.2.2010 17:37

Ite polttelin vahvaa lajia joka päivä yli 3kk ajan ja ennen testejä pidin noin 2 viikon tauon. Viikko ennen testejä vesitin itteni ja kusin apteekin testiin. Kannabiksen kohdalla oli viiva, mutta hyvin heikko. Sitten testejä edeltävänä yönä join ja kusin 4 litraa ja aamulla saman verran + kahvia. Söin kokonaisia vitamiiniporetabletteja ja käytin runsaasti kreatiini jauhoa pari päivää. Kusitestissä tuli ihan kusen väristä kusta ja seuraavana päivänä sanottiin, että testi läpi ja puhtaana (:

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.6.2010 21:33

prisma teettää huumetestin koeajan jälkeen

v!rke.

klfw
Viestit: 2
Liittynyt: 12.6.2010

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja klfw » 29.6.2010 22:12

hmm. Mietin tässä että testataanko kesätyöntekijät? :think: Työn kesto 4vko.

ddg

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja ddg » 10.10.2010 20:22

Tuossa kesän lopulla baari-illan jälkeen satuin kännissä polttamaan muutamat hatsit ruohoa. Olen ensi viikolla aloittamassa uuden työn ja haastattelussa ilmoittivat, että palkkaamiseen liittyy terveystarkastus ja huumetesti. Tosiaan tuossa elokuun alussa satuin ne muutamat hatsit ottamaan, mutta voikohan tuo enään näkyä kusitestissä kun pari kuukautta jo väliä? Ensimmäinen kerta oli kyseessä itselleni ja olen kuullut kavereilta, että voisi lähteä elimistöstä jo muutaman viikon jälkeen? En tuollaisen pienen kokeilun takia haluaisi saada sitä H-merkintää joten voisiko joku mahdollisesti pikaisesti ilmoittaa olisiko turvallista mennä tuohon huumetestiin?

Avatar
FartMan_n:o1
Viestit: 56
Liittynyt: 7.10.2010

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja FartMan_n:o1 » 17.10.2010 17:13

ddg kirjoitti:Tuossa kesän lopulla baari-illan jälkeen satuin kännissä polttamaan muutamat hatsit ruohoa. Olen ensi viikolla aloittamassa uuden työn ja haastattelussa ilmoittivat, että palkkaamiseen liittyy terveystarkastus ja huumetesti. Tosiaan tuossa elokuun alussa satuin ne muutamat hatsit ottamaan, mutta voikohan tuo enään näkyä kusitestissä kun pari kuukautta jo väliä? Ensimmäinen kerta oli kyseessä itselleni ja olen kuullut kavereilta, että voisi lähteä elimistöstä jo muutaman viikon jälkeen? En tuollaisen pienen kokeilun takia haluaisi saada sitä H-merkintää joten voisiko joku mahdollisesti pikaisesti ilmoittaa olisiko turvallista mennä tuohon huumetestiin?


Ei kyl tarvii kuumotella yhtää, ei varmasti näy mitään niin pitkän ajan jälkeen. Varsinkin jos vaan lehtee poltellu..
"Täytä se mikä on tyhjä, tyhjennä se mikä on täynnä ja raavi sieltä mistä kutittaa."

Avatar
Kenji
Viestit: 275
Liittynyt: 10.6.2009

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Kenji » 25.10.2010 18:18

Vieras kirjoitti:prisma teettää huumetestin koeajan jälkeen

v!rke.


Taitaa ihan riippua toimipisteestä. Täällä ei ainakaan.

Sama postille. Ei oo testejä näkyny eikä kuulunu.
"The people who were trying to make this world worse are not taking the day off. Why should I?"
— Bob Marley

OSTETAAN SATORIN SIEMENIÄ ! YV

http://www.mandalaseeds.com/ <3

Avatar
Undrln
Viestit: 151
Liittynyt: 28.3.2010

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Undrln » 26.10.2010 6:04

Ostakaa hamppuöljyä himaan ja heittäkää vaikka puolet menemään, jos ette muuten käytä. Sen juominen ja käyttö ruuanlaitossa voi antaa väärän positiivisen.
Tosin yleensä niille positiivinen on positiivinen ja antavat kenkää "varmuuden vuoksi". Selitit mitä tahansa.

jaaha

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja jaaha » 1.11.2010 4:05

kuumottajat!! pari viikkoo taukoo riittää..

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.11.2010 19:49

miten on opiskelupaikkojen laita? jostain luin että on laitonta testata opiskelijoita ilman syytä..?

Staycool
Viestit: 491
Liittynyt: 13.9.2010

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Staycool » 7.11.2010 20:02

Ammattikouluissa ei ainakaan testailla.. Enkä usko että lukiossakaan :)

juss1
Viestit: 331
Liittynyt: 17.12.2008

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja juss1 » 8.11.2010 23:35

kyllä ammattikoulussa testataan. luokalta joutu 6 testeihin ja 5 jäi kiinni.
omalta osalta koulu loppu siihen ku en jaksanu alkaa käymään kaikenmailman seuloja ja klinikalla puhumassa mun huume ongelmasta ym ym.
siitäki jo 7-8vuotta aikaa ja luulen että nykyään testataan vielä herkemmin.

Staycool
Viestit: 491
Liittynyt: 13.9.2010

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Staycool » 9.11.2010 17:20

Toisen vuoden opiskelija eikä testattu... eikä kyllä keitään muitakaan..

juss1
Viestit: 331
Liittynyt: 17.12.2008

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja juss1 » 10.11.2010 23:42

Toista vuotta itsekki olin ku testattiin. Arpapeliä.
Oma käytös ja paikallaolo kyllä vaikuttaa siihen testataanko vai ei.

Avatar
-Card-
Viestit: 487
Liittynyt: 9.12.2005

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja -Card- » 22.11.2010 21:01

Etelä-suomalaisessa ammattioppilaitoksessa, jossa itse opiskelin ei ainakaan omana opiskeluaikanani testattu yhtäkään oppilasta (valmistuin n.2v sitten)... eikä olisi tullut kuuloonkaan.
Tuohon ketjun ensimmäiselle sivulle olisi mukava saada lista näistä testaavista työpaikoista, kun ei jaksa koko ketjua lukea. Osaisi sitten ainakin boikotoida moisia firmoja...
katso tätä viestiä vielä kerran ennen kuin poltat pilveä! :|

Optimisti
Viestit: 96
Liittynyt: 12.11.2010

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Optimisti » 13.12.2010 12:30

-Card- kirjoitti:Etelä-suomalaisessa ammattioppilaitoksessa, jossa itse opiskelin ei ainakaan omana opiskeluaikanani testattu yhtäkään oppilasta (valmistuin n.2v sitten)... eikä olisi tullut kuuloonkaan.
Tuohon ketjun ensimmäiselle sivulle olisi mukava saada lista näistä testaavista työpaikoista, kun ei jaksa koko ketjua lukea. Osaisi sitten ainakin boikotoida moisia firmoja...


Itse olen hakemassa lähihoitajaksi aikuiskoulutuksen kautta. Pääsyvaatimuksena on "Alalle soveltuva terveydentila ", onko teillä
tietoa kuinka alalla testataan huumeita?

Morooo

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Morooo » 25.12.2010 3:34

Mites tällänen; Oon privaattitarhaan menossa duuniin puoleksvuodeks ja lääkärintarkastus pitäs käydä. Onkoha näissä testejä? Sopimuksessa ei lukenut muutakun että "Hyväksytty lääkärintarkastus [ ]" jonka työnantaja myöhemmin sitten ruksaa jos näin on. Myös rikostaustaa kyseltiin, tosin siinä ei mitään ole.

Onko privaattifirmoilla kiinnostusta/rahaa laittaa tähän? Heillä oma privaattilääkäri johon meen.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa