Kuva

California Orange Bud

Kannabislajikeinformaatiotietokanta http://kalainfo.hamppu.net/

3.5

1
1
7%
2
1
7%
3
3
21%
4
8
57%
5
1
7%
 
Ääniä yhteensä: 14

Avatar
reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 2717
Liittynyt: 22.2.2004

California Orange Bud

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 4.7.2005 14:33

Lajike: California Orange Bud
Arvosana: 3,5 (ääniä yhteensä 14)
Lajiketyyppi: vakautettu lajike
Linjaus/sukupuu: Skunk
Genotyyppi: hybridi, indica-sativa
Kukitusaika: 55-65 pv
Haju: sitrus
Korkeus: 80-150 cm

Vaikutus: melko korkealentoista

Kuvaus

Erittäin helppohoitoinen lajike, jonka haju on appelsiinimainen ja maku vahva, mutta pehmeähkö. Monien kokeneempienkin polttelijoiden suosikkeja.

Saatavuus
Nirvana
Positronics

Avainsanat:
sisälajike, helppohoitoinen, aloittelijalle sopiva
Viimeksi muokannut reijo hiller, 28.5.2008 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 4218
Liittynyt: 7.1.2003

California Orange Bud

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 21.10.2005 22:25

Nirvanan versiota olen kasvattanut ja poltellut, ja kaverit ovat myös kasvatelleet ja olen poltellut niistäkin.

Keskivertosatoinen, suht herkästi hermikseksi muuttuva lajike (olkaa tarkkana valovuotojen suhteen!). Joissain yksilöissä korostunut sitrushedelmäinen haju.

Teho keskivertoa, ei mitään tehokasta mutta ei mitään tehotontakaan.

En suosittele.

Avatar
kattila
Viestit: 72
Liittynyt: 13.12.2004

Re: California Orange Bud

ViestiKirjoittaja kattila » 2.12.2005 17:23

Mainio lajike esim. ensimmäiseen kasvatukseen, helppo kasvattaa, ei nirsoile turhia, tekee paljon kukintoja.
Turvallinen lajike, niin kasvatuksessa kuin polttelussakin.
Suosittelen.

Avatar
Horsma
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 578
Liittynyt: 6.6.2001

Re: California Orange Bud

ViestiKirjoittaja Horsma » 9.12.2005 11:59

Mielestäni Nirvanan California Orange Budin ongelma on keskinkertaisuus melkein kaikilla osa-alueilla paitsi hajussa. Haisee voimakkaasti sitrukselle/pistävälle kukituksen lopulla. Lehdet ovat alussa tosi leveät, mutta kapenevat kukituksessa. COB tekee aika tiivistä nuppua, joten homeen kanssa saa olla tarkkana. Melko vakaa lajike, neljästä nartusta kolme oli lähes identtisiä. Yksi oli hieman suurikokoisempi ja satoisampi. Lisäksi hajun voimakkuudessa ja kuivatun budin karvojen värissä oli joitain eroja. Korkeus n. 80 senttiä kuukauden vegellä. Kukkimisaika n. 9 viikkoa.

Budi oli hyvänmakuista ja vaikutus tasapainoinen. Teho oli hyvä ja savu pehmeää. Ei kuitenkaan mitään spesiaalia. Nirvanalta löytyy kyllä parempiakin lajikkeita.

Avatar
musta kissa
Viestit: 165
Liittynyt: 29.12.2004

Re: California Orange Bud

ViestiKirjoittaja musta kissa » 15.12.2005 2:25

Kasvatettavana COB on ollut sellainen helppo, ei varsinaisesti mikään raivokasta elinvoimaa uhkuva selviytyjä kuitenkaan. Ihan leppoinen kasvatettava siis ja käy hyvin pieneenkin tilaan, helppo taivuteltava. Polttona California Orange Bud on minusta ihan mainiota, sellainen hitaasti ja rauhallisesti, todella lempeästi nostattava pilvi ja potkuakin löytyy ihan tarpeeksi, vaikkei mitään vahvinta olekaan. Omaa piileviä voimavaroja :) Sellaista hybridimeininkiä hyvässä tasapainossa.


Avatar
cervaz
Viestit: 298
Liittynyt: 21.9.2004

Re: California Orange Bud

ViestiKirjoittaja cervaz » 23.5.2006 18:07

Kolmatta kertaa kaapissa kasvaa COBia. Ensimmäisellä kerralla (minun ensimmäinen loppuunviety kasvatus) päättyi valotehoon ja taitoihin nähden varsin mukavaan ja laadukkaaseen satoon. Satoa riitti minulle ja kaverille (kohtuullisella viikonloppukäytöllä) moneksi kuukaudeksi, vaikka valona toimi vain 3x21W eslit (10l multaa, Scrog).

Toisella kerralla kun COBia pistin, oli kyseessä yksinäinen kasvi muiden lajien joukossa. Tästä yksilöstä tuli uros, enkä nyt muista siirsinkö sen toiseen kaappiin, vai kaadoinko heti. Ei siitä siis sen enempää.

Tällä hetkellä siis kaapissa on taas jälleen kerran yksi COB, muiden lajien joukossa. Erona muihin tämän hetken kasveihin on se, että COB on siemenestä, muut kasvit ovat jo toisella kierroksella. Alkuun kyseinen yksilö pääsi vähän venahtamaan ja kasvattamaan jykevää vartta, mutta varren kastelun avulla toteutettu taivuttelu onnistui hienosti. Mainittakoon että tällä hetkellä tämä COB näyttää noista kasveistani satoisimmilta (muita lajikkeita ovat WW (femalseeds), GrapeFruit (femaleseeds) ja Nortti (foorumilaiselta saatua)).

Mites tämän sitten kiteyttäisi.. COB on mielestäni kohtuullisen helppo kasvatettava, joten se sopii aloittelijoillekkin. Kukkaa tulee vallan mainiosti, ja laadussa ei mielestäni todellakaan ole valittamista. COB on minulle se ensirakkaus ja sillä tulee aina olemaan oma paikkansa minun sydämmessä (ja pesässä). Mielestäni COB on ainakin Suomessa aivan liian vähän tunnettu, ja se on jäänyt muiden suosikkien jalkoihin. Suosittelen lajia niin alottelijoille kuin kokeneillekkin kasvattajille. Anna sen yllättää!

Nirvanan COB saa minulta arvosanan 4, sillä siitä saa mielestäni helposti (=ilman kummempia taitoja) isohkon ja ainakin laadukkaan sadon. Katsotaan muuttuuko mieli kunhan tuo tämänhetkinen yksilö valmistuu ja pääsen maistiaisia ottamaan.

PS. Minun kokemukseni ovat Nirvanan COBista

Avatar
Greenmile
Viestit: 147
Liittynyt: 6.12.2006

Re: California Orange Bud

ViestiKirjoittaja Greenmile » 26.9.2007 20:16

Itse en kyseistä polttoa kasvattanut, joten en ala enempää kasvuominaisuuksia arvioimaan.
Valmiin budhan tuoksu on huumaava, mutta tehot jäävät oletettua pienemmiksi. Hyvää päiväpolttoa, ei sotke päätä liiaksi. 3/5 :)
The truth is out there.

Freakout
Viestit: 7
Liittynyt: 25.3.2008

Re: California Orange Bud

ViestiKirjoittaja Freakout » 4.9.2008 14:51

Cob on parasta mitä oon tähän mennessä nauttinut. Haisee hyvälle ja melko korkealentoinen vaikutus.

Golfvirta
Viestit: 4
Liittynyt: 4.1.2010

Re: California Orange Bud

ViestiKirjoittaja Golfvirta » 5.1.2010 0:26

Pari kertaa olen kasvattanut Nirvanan COBia. Erittäin helppo kasvatettava. Ei nirsoile ph:sta ja lämpötilasta liikoja, pikkaisen liian korkea lämpötila ei ole aiheuttanut minkäänlaista lehtien reunojen käpristymistä ylöspäin, mitä olen muilla lajikkeilla samoissa olosuhteissa tavannut. Pari hermafrodiittiakin on tullut vastaan, mutta ei se mitään, tuottivat runsaasti hyviä siemeniä. Natikan alla colista voi tulla aikamoisia pamppuja, joita varret eivät enää jaksa kannatella. Melko sadokas lajike. Tuoksu omaan nenään ainakin erittäin miellyttävä.

Polttoa sanoisin omasta kokemuksesta vaihtelevaksi. Vaikutus tulee hitaasti ja on erittäin tasapainoinen. Toiset tykkää, toiset ei. Itsellä joskus aika isojakin vainoja, mutta toisaalta peräänkin on kyselty.

Kokeileminen suositeltavaa.

cob09
Viestit: 664
Liittynyt: 8.5.2009

Re: California Orange Bud

ViestiKirjoittaja cob09 » 23.4.2010 4:03

http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=38139 250w spna multa.

Erittäin helppo kasvatettava, pituus jäi alle metriin tosin sitomista harrastelin tuntui siitä pitävän. Fim-latvonta ei onnistunut, teki kaksi pääpamppua (oikeastaan kolme) ja paljon pieniä nuppuja. Polttona ihan mukavan rentoa ei hirveän vahvaa muttei mitään ihan kevyttäkään. Suosittelen.

Return of Hex
Viestit: 68
Liittynyt: 15.4.2010

Re: California Orange Bud

ViestiKirjoittaja Return of Hex » 2.12.2010 11:43

Niinkuin täällä sanottu, ei vahvaa, mutta mukavaa TV-polttoa. Pari pesällistä ja jaksaa seurata töllöä todella keskittyneesti ja ennenkuin huomaakaan, on katsellut puoli kautta jotain sarjaa ilman uusia savuja. :D


Palaa sivulle “KaLaInfo”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa