VAROITUS VAROITUS

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Guineatrippin
1 tähti
1 tähti

Re: VAROITUS VAROITUS

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 29.11.2010 1:02

qmies kirjoitti:...
Tässä on se politiikkaosuus, jota kukaan teistä ei tunnu tajuavan. Ei ole tarkoitus yhdistellä yhtään mitään,vaan asiat yhdistyvät muiden tahojen toimesta sen jälkeen kun kofeiinijuttu ontullut julkisuuteen.

Ketkä nämä tahot ovat jotka laillistavat kannabiksen heti kun kofeiinin terveysvaikutukset on tutkittu? (Vai pitäisikö oikeammin kysyä: Ketkä nämä tahot ovat jotka yhdistävät kannabiksen kofeiiniin heti kun kofeiinin terveysvaikutukset on tutkittu?)

Jos puhut blogissasi aiheesta A ja aiheesta B, niin aiheen A todistaminen todeksi ei tee aiheesta B totta. Todennäköisyydet sen totena olemiseen ehkä lisääntyy, jos oletetaan että totuuden puhuminen lisäisi ihmisen luotettavuutta, mutta tämäkin olisi jo älyllisesti epärehellistä.

Edelleen: Jatka sinä vaan kofeiinin tutkimisen lisäämistä, itse jatkan hampun tutkimisen lisäämistä ja päihdekäytön laillistamispuuhia.
"Vapaus ei tarkoita elämää ilman vastuuta, vaan kykyä valita ja sitoutua siihen mikä on parasta ihmiselle itselleen."

// Paulo Coelho, Zahir

Punapossu

ViestiKirjoittaja Punapossu » 29.11.2010 12:15

Juon pannullista vahvaa kahvia aamuuni ja:

Kuva
So I stay smoking – heal my soul and grow my hair

Hipin retale?

ViestiKirjoittaja Hipin retale? » 4.12.2010 15:19

Noilla kahvipäillä ei kaikilla tunnu olevan ihan kaikki mutterit yhtä hyvin rasvattu kuin meillä muilla, järjenjuoksu näyttää ulkopuolisesta olevan vähän hiljaisempaa mitä meillä normi jannuilla, ainakin mitä duunikavereita olen katellut. Selvä ero kahvia juomattomiin, vaikkakin pieni. Lähisukulaisella tuli kymmenen vuoden kolme kuppia päivässä jälkeen mahahaava myös, taustalla oli muitakin tekijöitä. Ihminen on alun alkujaankin pärjännyt ihan hyvin ilman kofeiinia, se ei ole vitamiini eikä mikään ravintoarvo sinällään. Kofeiinin myrkyllisyys tuskin on mikään uutinen asioita vähän enemmän seuranneille ihmisille, mutta täytyy sanoa etten ole ennen kuullut noin kovista vieroitusoireista.

edit: sen verta vastuuton ja laiska olen etten rupea järjestämään mitään mielenosoitusta, mutta mukana olen kernaasti. Viimeistään siinä vaiheessa kun mielenosoitus on paikalle saapumista vaille valmis, näytät varmaan mitkä ne tutkimukset on joita voi uskoa ja niiden rahoittajat, vs ne tutkimukset mitä kahviyhtiö on rahoittanut.

lisäedit:

kofeinisti kirjoitti:Niin, ja koska sinulla ei ole mitään oireita, on aiheesta 'vaahtoaminen' kusipäisyyttä?

"Kahvin ja kofeiinin vaikutukset mielenterveyteen
ovat kolmijakoiset: 1) Valtaosa kohtuukäyttäjistä
(1–4 kuppia/vrk) kokee kahvin virkistäväksi,
keskittymiskykyä parantavaksi ja energiaa
antavaksi arkipäivän aherruksen keskellä. Suurella
osalla tähän ryhmään kuuluvista on kuitenkin
piilevänä kofeiiniriippuvuus, joka tulee vieroitusoireina
(päänsärky) esille, mikäli kofeiinin saanti
syystä tai toisesta loppuu joksikin aikaa. 2) Kofeiinille
herkät ihmiset voivat saada psyykkisiä sivuvaikutuksia
(ahdistuneisuutta, paniikkituntemuksia)
jo yhdestä kupillisesta. Kofeiinin yhteys depressioon
on epäselvempi. Yhteys itsemurhariskiin
vaikuttaa käänteiseltä, eli kofeiinin käyttö näyttäisi
alustavien tulosten mukaan olevan tässä suhteessa
edullista. 3) Runsas kahvinjuonti (yli 6
kuppia/vrk) saa helposti aikaan ylikiihottumista,
joka voi haitallisesti pahentaa tiettyjä psykiatrisia
sairaustiloja. Hyvin runsas käyttö (yli 10 kuppia/
vrk) voi puolestaan yksittäistapauksissa aiheuttaa
maniaa tai deliriumia muistuttavan tilan
ja pahentaa psykoottista oireilua sitä sairastavilla."

Toi näyttää vaan omaan silmään aika pahalta, joten ehkä hieman vituttaa jos asia kuitataan pikkunokkelilla 'narkkaritarinoilla' ja yleisellä mulkkuasenteella.

Itte asiassa muistan ensimmäisen kahvikupposen pitkään aikaan pari vuotta takaperin, siitä tuli tollanen olo kuin kohdassa 2 on kuvailtu, aika lievät sellaiset tai niin ainakin sanoin itselleni. Olen huomannut että itsesuggestiolla pystyy tekemään asioita joissa heikkotahtoinen ihminen sanoisi "emmäpystytohon, mahdotonta" jo ajat sitten. Piilotajuinen itsesuggestio tms, hieno sana mutta ihan päivänselvä ilmiö, oli ainakin osasyy oirien lievyyteen tunneherkällä ihmisellä, uskottelin itelleni että johtuu vaan mun vainoharhasuudesta ja ympäristötekijöistä (uusi työpaikka).

toinen lisäedit:

Hobgob kirjoitti:Nyt lopetatte kahvin juonnin tuhmeliinit!

Jos lopetatte voi teistäkin tulla tuollaisia -> http://www.youtube.com/watch?v=pfsTKfUT-RQ&NR=1

Jos juotte, on kohtalonne tuo -> http://www.nerdcore.de/wp/2008/10/15/di ... mannchens/

Coffee drinkers see dead people -> http://www.news.com.au/story/0,23599,24 ... 02,00.html

Eipä tuommoseks ylimmän videon kaveriks haluais taantua. Jätkältähän on lähtenyt hiukset ja oudon värinen iho, ja sit vielä jotain ihme möykkyjä selässä ja käsissä. Tuo leegomies on paljon hienompi!

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 5.12.2010 11:30

Tuskinpa tässä kahteenpekkaan mitään kovin kaksista mielenosoitusta saadaan aikaan. Eikä tämä juttu enää juuri edes kiinnosta minua. Olen laittanut sen parin vuoden takaisen mieleisairaalamuilutuksen Euroopan Ihmisoikeustuomioistuimeen ja yrittänyt saada tätä asiaa tutkituksi kaikkia mahdollisia kanavia käyttäen yli 2 vuotta. Siinä sivussa olisi vapautunut kannabis, siitä minulla on ollut jo pitkään valmiit suunnitelmat, mutta, koska ketään muuta ei kiinnosta, antaa olla. Minä lopetan nyt tämän homman tähän, ja keskityn pelkästään yksityisasioihini. Vapauttakaa te kannabis Suomessa miten haluatte.

ghostyass
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja ghostyass » 5.12.2010 12:07

Kukahan v*n pelle poisti minun tarinat täältä? Olivat vielä varustettu lähteillä, jospa tämä oli liikaa jollekulle. Tuollainen mielipiteiden hiljentäminen on raukkamaista ja kertoo paskasta housuissa.

Juu kahvi on pahasta, vaikka nykyajan tieteelliset tutkimukset osoittavat sen vähäisen käytön olevan vaan hyvästä, niin sovitaan että kahvi on pahasta still. For fuck`s sage! Jospa tää nyt sais pysyä täällä, kun ei kerro liikaa kahvin terveysvaikutuksista.

Ei ainakaan näy, että viestejäsi oltaisiin viimeaikoina poistettu. Jos viesti on ollut sääntöjenmukainen, sitä ei mielivaltaisesti poisteta. -mode
You wake up and realize the days were slow but the years went fast

mr hippi

ViestiKirjoittaja mr hippi » 5.12.2010 12:35

Kahvi on vaarallisin päihde,moni kaveri seonnu 2 pannullisesta :shock:.
lopettakaa kahvin juonti se liittyy jotenkin kapitalistien ja vihreiden liskojen maailman valloitukseen :foil: .

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.12.2010 3:53

ghostyass kirjoitti:nykyajan tieteelliset tutkimukset osoittavat sen vähäisen käytön olevan vaan hyvästä, niin sovitaan että kahvi on pahasta still. For fuck`s sage! Jospa tää nyt sais pysyä täällä, kun ei kerro liikaa kahvin terveysvaikutuksista.

Ei ole olemassa ainuttakaan tieteellistä tutkimusta, joka osoittaisi kahvilla olevan terveyttä edistäviä vaikutuksia. Kaikki tieteellinen tutkimustieto kertoo kahvin sisältämän kofeiinin tekevän siitä erittäin haitallisen huumeen.

Olet erehtynyt samaan kusetukseen kuin kaikki muutkin jymäytettävät urpot. Tilastotutkimuksen tuloksia voidaan tulkita valikoimalla mitä faktoja otetaan huomioon ja mitä ei. Esimerkiksi Suomessa tehdyissä International Coffee Organisationin rahoittamissa tutkimuksissa on lähdetty siitä oletuksesta, että jokaisen elimistö käsittelee kofeiinia samoin, ja että kofeiini vaikuttaa jokaisen elimistössä identtisesti. Ainoastaan tässä tilanteessa voitaisiin tulkita noiden humpuukitutkimusten suora korrelaatio siten, että kahvilla näyttää olevan positiivisia terveysvaikutuksia.

ghostyass
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja ghostyass » 7.12.2010 11:57

Vieras kirjoitti:...

Ei ole olemassa ainuttakaan tieteellistä tutkimusta, joka osoittaisi kahvilla olevan terveyttä edistäviä vaikutuksia. Kaikki tieteellinen tutkimustieto kertoo kahvin sisältämän kofeiinin tekevän siitä erittäin haitallisen huumeen.

Olet erehtynyt samaan kusetukseen kuin kaikki muutkin jymäytettävät urpot. Tilastotutkimuksen tuloksia voidaan tulkita valikoimalla mitä faktoja otetaan huomioon ja mitä ei. Esimerkiksi Suomessa tehdyissä International Coffee Organisationin rahoittamissa tutkimuksissa on lähdetty siitä oletuksesta, että jokaisen elimistö käsittelee kofeiinia samoin, ja että kofeiini vaikuttaa jokaisen elimistössä identtisesti. Ainoastaan tässä tilanteessa voitaisiin tulkita noiden humpuukitutkimusten suora korrelaatio siten, että kahvilla näyttää olevan positiivisia terveysvaikutuksia.

Kahvin terveysvaikutuksista: mm. Diapetekseen. http://www.poliklinikka.fi/?page=5575414&id=6551377

Ja tuosta: http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/ar ... in-ravinto

Jymäytettävät urpot ovat tosiasiassa henkilöitä jotka huutelevat vieras-nimimerkin takaa tyypillistä salkkari-kamaa: "Tutkimukset ovat manipuloituja" jne. Guess what, anna lähde! Kyllä minä uskon tieteellisesti tutkittua tulosta ennemmin kuin jotain anonyymia hörhöä netissä.

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 8.12.2010 12:58

Nuo ovat artikkeleita, eivät tieteellisiä titkimuksia. Ymmärrätkö, mikä ero on artikkelilla ja tieteellisellä tutkimuksella. Kofeiinilla ei ole ainuttakaan todistettua positiivista terveysvaikutusta, eikä niitä ole löydetty kahvistakaan, kuin mulkkaamalla puolivillaisia tilastotutkimuksia.

KEimo_

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 8.12.2010 13:13

qmies kirjoitti:Nuo ovat artikkeleita, eivät tieteellisiä titkimuksia. Ymmärrätkö, mikä ero on artikkelilla ja tieteellisellä tutkimuksella. Kofeiinilla ei ole ainuttakaan todistettua positiivista terveysvaikutusta, eikä niitä ole löydetty kahvistakaan, kuin mulkkaamalla puolivillaisia tilastotutkimuksia.

Mene sina nyt vaan takasin hoitamaan niita yksityisasioitas. Eivaan, joistain tutkimuksistahan nuokin artikkelit on revitty ja lahteet niihin taitaa loytya. En tosin aukonut linkkeja, mut luultavasti sielta lahteet loytyy kerta ette niitten puutteeseen viitannut. Ja jos tilastollisesti kofeiinista ei ole sen kummempaa haittaa, niin kaikki on hyvin.
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

opmas

ViestiKirjoittaja opmas » 8.12.2010 17:18

Jos pameja sais kofeiinin vieroitukseen ni mullahan olis niitä kaapit pullollaan.
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

ghostyass
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja ghostyass » 9.12.2010 22:31

qmies kirjoitti:Nuo ovat artikkeleita, eivät tieteellisiä titkimuksia. Ymmärrätkö, mikä ero on artikkelilla ja tieteellisellä tutkimuksella. Kofeiinilla ei ole ainuttakaan todistettua positiivista terveysvaikutusta, eikä niitä ole löydetty kahvistakaan, kuin mulkkaamalla puolivillaisia tilastotutkimuksia.

Ok, eli olet vakavasti asiaasi ajava jannu ja väität täällä pokkana että nuo ovat vain tarinoita vailla tieteellistä pohjaa? Todistit juuri taas mikä on sun status tässä asiassa, yhden miehen ristiretkessä kohti kahvitonta maailmaa. Kyse on uskonnosta kohdallasi. Vaikka sulle tuotas nenän eteen kaikki tieteelliset tutkimukset asiasta niin silti inttäisit että ne ovat manipuloituja.

Btw, toinen linkeistä sisälsi Harvardin yliopiston tutkimuksen aiheesta.

http://www.kahvi.net/index.php?k=111029 Siellä on lähteet tutkimuksille, ole hyvä ja lue. Jos siellä on jotain mikä ei pidä paikkaansa, niin kerro toki.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 4.4.2012 23:02

Löysin tutkimuksieni aikana tälläisen väitöksen, jossa puntaroitiin kannabiksen ja kofeiinin käytön vaikutusta paniikkiin:

Linkki keskusteluun: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8749765

"Kofeiinipsykoosi, jonka kannabis laukaisi. Nyt myrkytyksesi on edennyt niin pitkälle, ettet tarvitse edes kannabista herkistämään keskushermostoa. Jos jatkat käyttöä, seuraava vaihe on, että paniikkikohtaus on päällä 24/7. Been there. Siitä kun mennään eteenpäin, katoaa todellisuudentaju niin, että saat skitsofreniadiagnoosin. Olisiko järkevämpää pysytellä täydellisesti erossa aineesta, joka sinun geeneilläsi säätää aivokemiaa psykoosia kohti?"

Henkilökohtaisesti en mahda uskoa tuohon kofeiinipsykoosiin, ja mikäli käyttöä jatkaisi että saisi kokoaikaisen paniikkikohtauksen. Tosin en voi tukea, sillä en tiedä tarpeeksi asiasta.

Itseäni on jonkin aikaa huolettanut oma terveys. Uskoisin että minulla on ahdistuneisuushäiriö, ainakin oireet täsmäävät: sydämen tykytys, epätodellinen olo, hermostuneisuus&stressaantuneisuus. Olen aikaisemmin poltellut kannabista ilman että minua alkaa ahdistaa, mutta nyt jonkin aikaa (kuukausi tai pari) ahdistus iskenyt, ja pelko jostakin vakavasta sairaudesta. En tosin polttele kovin paljoa, noin 6 krt kuukaudessa suunnilleen, jointin tai pari illassa tupakkaan sekoitettuna.
Ja voi kyllä, laatu on hyvää(ja siitä olisi kiva nauttia, ilman että ahdistaa joka väliin).

Olen pohtinut mahdollisia syitä näille ahdistuskohtauksille, ja kofeiini vaikuttaisi olevan syypää tähän. Toki on muitakin kuten tupakka, ja laiskan elämäntapani, mutta en uskoisi olevan niillä yhtä suurta faktoria ahdistukseen liittyen kuin kahvilla. Olen joskus nuoruudessani juonut aika huolella kahvia, ja nykyisin parisen kuppia päivässä. Joskus aikaisemmin jopa 8-6 kupposta, mutta sitten piti lopettaa kun yöuneni kärsivät.

Yritin katsoa kofeiinimyrkytysestä tietoa internetistä, ja tuollaista sitten iskettiin tiskiin.

Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä, miten saisin ahdistukseni loppumaan, tai miten voin yrittää ehkäistä sitä?

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 4.4.2012 23:13

Vieras kirjoitti:Löysin tutkimuksieni aikana tälläisen väitöksen, jossa puntaroitiin kannabiksen ja kofeiinin käytön vaikutusta paniikkiin:

Linkki keskusteluun: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8749765

"Kofeiinipsykoosi, jonka kannabis laukaisi. Nyt myrkytyksesi on edennyt niin pitkälle, ettet tarvitse edes kannabista herkistämään keskushermostoa. Jos jatkat käyttöä, seuraava vaihe on, että paniikkikohtaus on päällä 24/7. Been there. Siitä kun mennään eteenpäin, katoaa todellisuudentaju niin, että saat skitsofreniadiagnoosin. Olisiko järkevämpää pysytellä täydellisesti erossa aineesta, joka sinun geeneilläsi säätää aivokemiaa psykoosia kohti?"

Henkilökohtaisesti en mahda uskoa tuohon kofeiinipsykoosiin, ja mikäli käyttöä jatkaisi että saisi kokoaikaisen paniikkikohtauksen. Tosin en voi tukea, sillä en tiedä tarpeeksi asiasta.

Itseäni on jonkin aikaa huolettanut oma terveys. Uskoisin että minulla on ahdistuneisuushäiriö, ainakin oireet täsmäävät: sydämen tykytys, epätodellinen olo, hermostuneisuus&stressaantuneisuus. Olen aikaisemmin poltellut kannabista ilman että minua alkaa ahdistaa, mutta nyt jonkin aikaa (kuukausi tai pari) ahdistus iskenyt, ja pelko jostakin vakavasta sairaudesta. En tosin polttele kovin paljoa, noin 6 krt kuukaudessa suunnilleen, jointin tai pari illassa tupakkaan sekoitettuna.
Ja voi kyllä, laatu on hyvää(ja siitä olisi kiva nauttia, ilman että ahdistaa joka väliin).

Olen pohtinut mahdollisia syitä näille ahdistuskohtauksille, ja kofeiini vaikuttaisi olevan syypää tähän. Toki on muitakin kuten tupakka, ja laiskan elämäntapani, mutta en uskoisi olevan niillä yhtä suurta faktoria ahdistukseen liittyen kuin kahvilla. Olen joskus nuoruudessani juonut aika huolella kahvia, ja nykyisin parisen kuppia päivässä. Joskus aikaisemmin jopa 8-6 kupposta, mutta sitten piti lopettaa kun yöuneni kärsivät.

Yritin katsoa kofeiinimyrkytysestä tietoa internetistä, ja tuollaista sitten iskettiin tiskiin.

Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä, miten saisin ahdistukseni loppumaan, tai miten voin yrittää ehkäistä sitä?

Ja lisäyksenä, kukahan tämä qmies oikein on? Jostain syystä epäilen että qmies olisi tämän väitöksen takana :D
Ja mmmniiin, en oikeastaan tiedä mikä näihin ahdistuksiin on syypää, tosiaankin olen yrittänyt kaikenlaisia mahdollisia syitä sille etsiä, ja kofeiinillä on taipumus aiheuttaa ahdistusta, tai ainakin jotain samankaltaisia oireita. Joku niitä kuitenkin aiheuttaa, oli se sitten alitajunnan mörököllit, tai sitten jokin fyysinen ongelma. Itse en ole kofeiiniherkkä, en flippaa parista kupista kahvia. :)

Ja anteeksi lisäys, kello on yli kahdentoista yöllä ja ajatus ei kulje niin kuin pitäisi :)

BubblerBobble

ViestiKirjoittaja BubblerBobble » 4.4.2012 23:36

Vieras kirjoitti:Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä, miten saisin ahdistukseni loppumaan, tai miten voin yrittää ehkäistä sitä?

Kannattaa tutustua Linden methodiin.

Budgasmi

ViestiKirjoittaja Budgasmi » 31.8.2012 3:03

itselläni kans kun kahvinjuonti välillä lipsuu päivittäiseksi alkaa tulemaan paniikkihäiriö oireita jne. rytmihäiriöitä, mutta vähän pitkin päivää ettei sillee rankasti yhellä kertaa. kaikille ei sovi. tai no itekki tajusin tuon vasta jälkikäteen että mistä johtuu..
Kannabis vaikuttaa lamaannuttavasti keskushermostoon. Välittömästi aineen ottamisen jälkeen käyttäjä tuntee iskeytyvänsä toistuvasti Opel Corsan tuulilasin läpi.

macce
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja macce » 31.8.2012 9:51

Kofeiiniaddiktien reaktiot ovat aina yhtä viihdyttäviä kun puhutaan haitoista. :mrgreen:

Itse juon kupillisen silloin tällöin lääkinnällisesti. Taikka joskus pään selvittämiseksi jos olen liian paukuissa ja pitäisi tehdä jotain keskittymistä vaativaa.

Budi Spencer
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Budi Spencer » 31.8.2012 15:20

Nonniin coffeeshoppaajat

Kohtuus kaikessa on ikään kuin puolijuomaa näin kahviin liitettynä. Hei voiko olla hienompaa hetkeä kulkaas, kun on saavuttanut oikein lebbosan ja rentouttavan olotilan (miten kukin tavallaan sen hankkiikaan) ja valjastaa kahvipannun, -keittimen tahi -masinaan jotain spesiaalii kaffetta ja nauttii sen rauhaisasti boostaten olotilaansa. Spesiaaliherkkua ei sovi nauttia, liian usein tahi liian suuria määriä kerrallaan.

Budi-Setä hankkii aina varastoonsa mitä ihmeempiä ja erikoisempia kahvilaatuja, joita voi sitten nautiskella sopivalla tavalla, on se sopiva tapa Martikaisesta pösäyttämällä, höyrystämällä kunnon curetettua herkkua, syömällä "Jamaikan Muorin" -herkkuja tai hyvän sikarin lehdestä kääritystä spliffistä..oijjoi..kun alkoikin sopivasti kahvihammasta kolottaa ja mieleni rentouttaa näin viikonlopun maininkeihin. :wink:

Ja ei sovi unohtaa, kun puhutaan kahvin hyödyistä, että se antaa monelle köyhälle edes jonkunlaisen elannon, vaikkakin ehkä pienen, mutta kuitenkin.

Hyvää Viikonloppua kaikille toivoopi Budi Spencer :guru: & Pieni Vihreä Kahvipapuja Grindaava Iguaani Nimeltään Flo Hill!
- Koristehamppuni haluaa tulla kaapista ulos..polttohautaus taitaa olla lopputulos -

- Kannabiksen laillistaminen saisi sen aikaan, että minulla ei olisi yhtään rikollista kaveria! -

- "May the GreenForce be with you"! -

MasterNab

ViestiKirjoittaja MasterNab » 11.9.2012 18:34

Kun kokeilin ensimmäistä kertaa juoda kahvia tuopillisen se pärisi oikein lujaa ja tykästyin. No vähän myöhemmin join jopa 2 tuopillista maidon kera aamulla. Pitemmän päälle se ei tehnyt hyvää huomasin kahvin heikentävän urheilu suorituksiani (syke nousi korkealle todella helposti ja hengästytti), se vaikutti myöskin psyykkisesti, että kognitiivisesti ei niin suotuisasti. Vaikutukset olivat yllättävän radikaalejakin kuten selvä mielialan lasku ja tunne kuin jokin palikka puuttuisi aivoista eli ajatus ei oikein luistanut ellei saanut aamukehveja litkittyä.
Päätin lopettaa kahvinjuonnin kun totesin, että siitä on tullut enemmän haitallista kuin se on mitään muuta ja voin kyllä sanoa, että elämänlaatu parani mukana sen verran mitä se oli lamaantunutkin.
Vierotusoireet olivat lihasjäykkyyttä kovaa päänsärkyä ja ärtyneisyyttä ja ehkä jotain muutakin en tahdo nyt muistaa kuitenkaan... Nyt jälkeenpäin Kahvi aiheuttaa vaan lähinnä ikävän olon sellaisen hötky olon ja motorinen levottomuus on aika suurta, ei todellakaan toimi kuten ennen. Taisi muutama tuopillista tulla juotua liikaa.
KOHTUUS KAIKESSA ON HYVÄKSI :pimp:

Kukkailija

ViestiKirjoittaja Kukkailija » 12.9.2012 13:31

MasterNab kirjoitti:Kun kokeilin ensimmäistä kertaa juoda kahvia tuopillisen se pärisi oikein lujaa ja tykästyin. No vähän myöhemmin join jopa 2 tuopillista maidon kera aamulla. Pitemmän päälle se ei tehnyt hyvää huomasin kahvin heikentävän urheilu suorituksiani (syke nousi korkealle todella helposti ja hengästytti), se vaikutti myöskin psyykkisesti, että kognitiivisesti ei niin suotuisasti. Vaikutukset olivat yllättävän radikaalejakin kuten selvä mielialan lasku ja tunne kuin jokin palikka puuttuisi aivoista eli ajatus ei oikein luistanut ellei saanut aamukehveja litkittyä.
Päätin lopettaa kahvinjuonnin kun totesin, että siitä on tullut enemmän haitallista kuin se on mitään muuta ja voin kyllä sanoa, että elämänlaatu parani mukana sen verran mitä se oli lamaantunutkin.
Vierotusoireet olivat lihasjäykkyyttä kovaa päänsärkyä ja ärtyneisyyttä ja ehkä jotain muutakin en tahdo nyt muistaa kuitenkaan... Nyt jälkeenpäin Kahvi aiheuttaa vaan lähinnä ikävän olon sellaisen hötky olon ja motorinen levottomuus on aika suurta, ei todellakaan toimi kuten ennen. Taisi muutama tuopillista tulla juotua liikaa.
KOHTUUS KAIKESSA ON HYVÄKSI :pimp:

Itellä jo kaksi kuppia mustana nautittua kahvia peräjälkeen aiheuttaa vapinaa ja kovan sykkeen nousun, jos mennään yli neljän niin siitä tulee hikoilua ja paniikkikohtauksen tapaisia tuntemuksia ja kaikki saattaa vaikuttaa hieman "epätodelliselta". Kyllähän tuota pari kuppia tulee nautittua, aamulla yksi tai kaksi kuppia yleensä, päivällä en viitsi enää juoda koska en saa sitten enää yöllä unta. Nykyään ei sinänsä vieroitusoireta tule, en juo joka päivä sumppia. Joskus oksensin ja päätä särki ja tärisytti jos en ennen puolta päivää saanut isoa mukia kahvia, silloin olin aikamoisessa kofeiinikoukussa. Olen saanut kofeiinista moninkertaisesti pahempia viekkareita kuin tupakasta, tupakasta tulee minulle vain pieni levottomuus ja ärtyneisyys jos en polta, ei sinänsä mitään fyysistä oiretta. No nykyään en polta tupakkaakaan edes joka viikko.
"Siinä sä staijaat, vedät yrteistäsi tuoksut;
sielulle piirrät aamuruskot" -Hector

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”