Tm3 kirjoitti:...
Menikös fiksulta ihmiseltä kauan hoksata tuollainen karmea epäkohta ja pahemman luokan ristiriita? Vaikutat muuten hyvin älykkäältä. Jäi sellainen mielikuva noista pohdinnoistasi.
Itse asiassa nuo jutut yhdistin päässäni epäkohdaksi vasta nyt... tullut mietittyä persuja aika paljon, mutta ihan eri kanteilta. Olisihan tuo pitänyt tajuta aiemmin

. Näen tuon kaksikielisyyden aika turhana keskustelunaiheena, onhan pakkoruotsi aivan turha asia, mutta ihmisten hyvinvointi ja luonto ensin, sitten nuo kosmeettisemmat epäkohdat
Enkä mä nyt tarkoittanut itseäni tuossa viestissä nostaa jalustalle minkään älykkyyden kanssa ja nyt ollaan oltu pakon takia sen verran monta päivää ilman savuja, etten tiedä oliko tuo koko viestisi sarkasmia, vittuilua tms

. Enkä muutenkaan tarkota oikeestaan koskaan itseäni pönkittää, luotan kovasti kaikkien ihmisten älykkyyteen, mutta koen sen olevan piilossa ja "harhaanjohdettu" monien ahneiden ja omaa etua ajavien järjestöjen ja ihmisten kusetuksen takia. Itsekin olen tähän kusetukseen aikanaan mennyt mukaan ja ollut oikea mallioikeistopoika joka kielsi kaikki maailman ongelmat ja halusi "sossupummit kuriin" ja uskoi "sen kaiken"
Veikkaan, että mun kirjotusasu on välillä ulkopuoliselle ja sisäpuolisellekin ns "mouhoamista" ja besserwisserismiä, huolettaa vaan tämä oikeiston rällästys luonnon ja köyhien kustannuksella (Kokoomus, Keskusta), ja melkein yhtä paljon täysin yksinkertaisten ihmisten valtaanpääsy, joilla ei ainakaan tällä hetkellä ole minkäänlaista kompetenssia tämän maan johtamiseen (Persut) ja siksi vihaista teinitekstiä välillä..