onko tässä yhteys ?

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
åke pakana
2 tähteä
2 tähteä

onko tässä yhteys ?

ViestiKirjoittaja åke pakana » 9.4.2011 11:04

Suomalaisten alkoholinkulutus on vähentynyt jo kolmena vuonna peräkkäin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011040 ... 3_uu.shtml

kannabiksen käyttäjämäärä on taas noussut. :think:
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

NudistiBudisti
1 tähti
1 tähti

Re: onko tässä yhteys ?

ViestiKirjoittaja NudistiBudisti » 9.4.2011 11:19

On.Ite kans katoin jotain taulukkoa missä alkoholin käyttö/rattijuopumukset oli vähentynyt mutta huumausainerikokset(käyttö) lisääntyneet. törkeät h-rikokset oli pysyny suurinpiirtein samana.

-NB-
"Hampun sanominen huumeeksi on kuin Honda Monkeyn sanominen Harley Davidsoniksi. Kyllähän se pärisee,mutta ei sillä liiveihin pääse."

BatmanX

ViestiKirjoittaja BatmanX » 9.4.2011 11:24

Tottakai on yhteys. Lähes kaikki 25-40v tuttuni ovat vähentäneet viinaa ja lisänneet pajaa. Hyvään suuntaan ollaan menossa siltäakntilta. Pari idioottia vetää vielä samaan hurjaan tahtiin ja muistuttaa 25v ikäisenä ihmis hylsyä.

Antti Alien
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Antti Alien » 9.4.2011 11:40

Yhteys löytyy lähinnä tilastoimattoman, eli Virosta tuotavan alkoholin kanssa. Alkoholin kulutus ei ole laskenut mihinkään, vaan laskussa on Suomesta ostetun alkoholin määrä.

åke pakana
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja åke pakana » 9.4.2011 13:04

antti on aina varsinainen ilonpilaaja.
oletko silti aivan varma asiasta, että kannabiksen käyttö ei vähennä alkoholin juontia?

toki asian tutkimista vaikeuttaa se tosiasia,
että perusihminen pikkuhiljaa jättää viinanjuonnin vähemmälle käytännön pakosta ja mukavuudenhalusta perhekoon kasvaessa.
ganjan poltto sitävastoin kasvaa monessakin perheyhteisössä. viittaan tähän lähinnä omiin empiirisiin havaintoihin turvaten.

kumman illalla otat? keppanan vai töttörön vai molemmat.
minäkin otan molemmat. mutta jos ei ole keppanaa otan töttörön.
jos ei ole töttöröä otan kolme keppanaa. vähintään.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

Antti Alien
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Antti Alien » 9.4.2011 19:25

åke pakana kirjoitti:antti on aina varsinainen ilonpilaaja.
oletko silti aivan varma asiasta, että kannabiksen käyttö ei vähennä alkoholin juontia?

Anteeksi :o Harmittaa vain keltaisen lehdistön uutisointi. Olen itseasiassa melko varma, että kannabiksen käyttö vähentää alkoholin kulutusta älykkäillä ihmisillä. Olen melko varma kyllä siitäkin, että suuri osa suomalaisista on niin sairaita, etteivät mistään hinnasta vaihtaisi joka viikonloppuista välitöntä aivojen sammuttamista kevyeen yläpilveen.

kumman illalla otat? keppanan vai töttörön vai molemmat.
minäkin otan molemmat. mutta jos ei ole keppanaa otan töttörön.
jos ei ole töttöröä otan kolme keppanaa. vähintään.

Itse ajattelin ottaa tötterön, nimittäin jäätelö- sellaisen. Ingamin Iso bananasplit :P

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.4.2011 14:45

olen huomannut että useammalla jolle tutustuttaa kannabiksen ei ole välttämättä vähentynyt holin kulutusta vaan saanut heidät käyttään niitä sekaisin keskenään jolloin on kyllä tullu välistä laattaamis meininkiä mutta plussana se että monet kännissä agressoivat on saatu jopa miellyttäviksi henkilöiksi :D
usemmat sitten joutuvat "säätö helvettiin" koska eivät omaa pitkämielisyyttä tai vaihtoehtoa kasvattaa itse päätyvät niiksi lokkeiksi taustalle rääkymään tai antavat periksi koko pajautus idealle.

näin pajan kasvattajana isossa kaveriporukoissa voi nähdä pilkahduksen miljonäärin elämästä tarkottaen sitä että kun paja saanti loppuu yhtäkkiä tai tulee tauko niin näitäkään jannuja ei sitte näy missään eikä todellakaan kannata kuvitella että ne tuhannet kerrat kun on tarjonnu savuja saisi näitä ks henkilöitä olemaan reiluja takaisin päin missään vaiheessa.
pidänki tätä yhdessä kokoontumis kulttuuria aika teennäisenä juttuna ja menee todella ristiin oman ajatuksen kanssa jossa jointin tai bongin äärellä rentoutuu kaikesta ympärillä olevasta shaissesta.

sen olen huomannut että suuressa kaupungissa jos leimaantuu hampuusiksi on vain yksi vaaraton hömelö ja suurinpiirtein kaikki antaa sun olla, semmoisena pienessä kaupungissa taas pahimmillaan jutut muistuttaa aikojen noita-vainoja sillä
esimerkiksi entisessä kunnassa asuessani julkisessa terveydenhuollossa kieltäydyttiin hoitamasta ihan juuri sen takia että liikkuu "semmosissa piireissä" ja kerran jopa sosiaalitukea hakessani todettiin vain luukulla että perusteluja ei ole mutta me ei anneta sulle mitään tukea vaikka olisit oikeutettu siihen. :think:

mutta kaiken kaikkiian jos vain pilvi saataisin kauppoihin se varmaan pelastais monen alkolisoituneen elämän ja saisi näistä jopa työ-kykyisiä jotka maksaisivat osan kaikesta verotuksen osalta.
toki epäilen että niin kauan kun valtio saa suuria määriä rahaa alkoholin kautta ei heillä ole edes varaa laillistaa mitään toista päihdettä eikä haluakaan.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”