Laillistamista vastustavia kasvattajia? ilmoittautukaa

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Evil ES

Laillistamista vastustavia kasvattajia? ilmoittautukaa

ViestiKirjoittaja Evil ES » 25.8.2011 18:01

Itse ainakin olen laillistamista vastaan koska menisi tulot siinä kun kaikki hakis marketista budia 4e/g (tai uskaltaisi kasvattaa itse) eikä ostais multa enää 20e/g budia mikä on hitusen kosteeta ja siinä on trimmilehteä ja oksaa seassa. :think:

Tulkaa kaapista ulos nyt rohkeasti :D Omalla ahneudellani ei ole tässä yhteiskunnassa mitään rajaa

joo, olen kannabis diileri..mutta proxyjen takana oleva sellainen

kaapista ulos tulijoiden lista:

Evil ES

zanpaatto

Re: Laillistamista vastustavia kasvattajia? ilmoittautukaa

ViestiKirjoittaja zanpaatto » 25.8.2011 18:17

Evil ES kirjoitti:20e/g budia mikä on hitusen kosteeta ja siinä on trimmilehteä ja oksaa seassa.

Ja tämän takia meillä ei voi olla mitään mukavaa. :cry:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.8.2011 19:18

Evil ES kirjoitti:Itse ainakin olen laillistamista vastaan koska menisi tulot siinä kun kaikki hakis marketista budia 4e/g (tai uskaltaisi kasvattaa itse) eikä ostais multa enää 20e/g budia mikä on hitusen kosteeta ja siinä on trimmilehteä ja oksaa seassa. :think:
Juu ei kyllä täältä sais marketeista 4 eeroon ensimmäistäkään gemmiä. Eiköhän se hinta veroineen sijoittuisi johonkin 13-16€ välimaastoon.
Tuskinpa kukaan rupeasi 0-voitolla mitään hamppua työkseen kasvattelemaan.

Melko idiootti myös olet siinä mielessä että julkisesti kerrot kaikille olevasi diileri... Jos kasvattamista katsotaan sormien läpi, diilaamista ei.

Juu nimimerkin takaa kirjoittelet sekä proxyjen. Eipä silti olisi kovinkaan vaikeaa henkilöllisyyttä selvittää, tai tiedä sitä vaikka oikeasti tietäisit kuinka surffata anonyymisti.. :wink:
Vähän järkeä näihin tunnustuksiin. :doh:

Onneksi meren rannalle on matkaa vaikka millä mitalla niin ei tartte vahingossakaan Muhoksen naapurikunnista mitään ostella. Tai edes Nastolan..
Viimeksi muokannut Vieras, 25.8.2011 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Matopää

ViestiKirjoittaja Matopää » 25.8.2011 19:34

Hekumoin jo kuinka moni siemenentuottaja kieltäytyy Evil ES:lle enää siemeniä myymästä jos tällaiseen toimintaan menevät(vaikka kai se ahneus toimii niinkinpäin, ainakin joillakin).
Toinen osa minusta, se joka haluaa vielä jollain yhden prosentin rippusella uskoa ihmisiin, toivoo että ketjunaloittaja olisi ruvennut trolliksi.

Onneksi on omavarainen tämän suhteen, ei tarvi kynyttäjien vinkuheinän perässä juosta. Tosin ne satunnaiset kerrat kun budvedin seassa on jotain oksia ollut, ei siitä mitään kahtakymppiä makseta. Taidat kaikenlisäksi myydä joillekin alaikäisille jotka eivät osaa edes kyseenalaistaa korkeaa hintaa kusisesta lopputuotteesta. :think:
~ Aina jotain puuttuu, mieli puutuu ja juuttuu, mies siit suuttuu muttei suostu muuttuu ~

tuumamasa

ViestiKirjoittaja tuumamasa » 25.8.2011 20:14

Eipä taida olla niin ammattilainen diileri tämä Evil ES kun sen kasvatus päiväkirjaa kattelee :D Olet nyt proxsyn takana mutta oletko muistanut aina käyttä proxsyy kun tänne olet tänne kirjotellut / kirjautunut :wink:

Selvä pointti ja tosi asia se on että kun suomessa oli alkoholin kieltolaki niin siitä ei hyötyneet muut kuin viina trokarit. Nykyään on sama homma hampun kanssa että laittomuudesta hyötyvät ainoastaan diilerit pikku nistit eli märkää kukkaa oksien ja lehtien kera 20 euroo...

juselius
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja juselius » 25.8.2011 21:41

Eiköhän toi OP tainnu olla läppä...
"miten pillulla voi paikata mitään kun sekin on vaan reikä" - Naftal

iamNoob

ViestiKirjoittaja iamNoob » 26.8.2011 13:23

Kyllä, kyllä! Läppää taisi olla, mutta pitää sisällään palan totuutta. Niin kuin tuumamasa jo mainitsi, alkoholin kieltolain aikaan rahat meni pimeille markkinoille, niin kuin nytkin on hampun kanssa.

Kallista se hamppu on kaupasta laillistamisen jälkeenkin. Monet varmasti toivoisivat täyttä laillisuutta, muuta monet pelkää, että menee verorahat sivusuun, kun kaikilla on sitten se oma puska kasvamassa. Myös radiorock haastatteli Timo Haaraa ja kyseli että missä on valtion verotulot jos kaikki saa kasvattaa omat hamppunsa. Tilanne on kuitenkin sama kaljan, viinin ja siiderien kanssa. Kuka tahansa voi valmistaa omat juomat pilkkahintaan. Kuitenkaan monikaan ei näin tee ja hamppua pitää kuitenkin kasvattaa kolme kuukautta, kun oluet saa valmiiksi kolmessa viikossa.

Että tuskin kukaan täysjärkinen vastustaa laillistamista. Ainoastaan politikot, hampun vastustamisesta palkkaa saavat ja rikolliset kannattavat laittomuutta. Ainiin nehän on kaikki rikollisia!

Mutta täytyy kyllä sanoa, että laittomuudesta on se hyöty että nyt hampusta saa hyvän rahan. Yhdellä 600w lampulla saa noin 300g tavaraa 4 kertaa vuodessa. 300 x 4 = 1200g x 15€ = 18000€ mukavat lisätulot palkan kylkeen, ahhh... niin verottomana. Saman verran mitä itsellä jää lapaseen verojen jälkeen palkkatyöstä.

Stoner420

ViestiKirjoittaja Stoner420 » 26.8.2011 17:21

Tietenkin yrittää aina tehdä kaikkensa laillistamisen puolesta, sit vois pistää isomman kasvatus laitoksen pystyyn ihan huoletta ja myydä niitä tuotoksia veronalaisena. Ei tässäkään kyllä valittamista kun on niin laiska ettei jaksa kuumottaa noin pienestä. Jotain bonuksia tulee korjattua vaikkei läheskään noin hyviä kuin ylempänä. Tästä lähtien kun joku kysyy "mitä teet työksesi?" vastaan "mä oon undercover cop, mun tehtävä on viedä mafialta markkinat alta" :mrgreen:

Hobgob
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hobgob » 26.8.2011 20:06

Ihan sama..

Ei jaksa kiinnostaa kiinnostaako puolalaisen työmiehentupakka "herraa"..

Evil ES

ViestiKirjoittaja Evil ES » 26.8.2011 22:44

Matopää kirjoitti:Hekumoin jo kuinka moni siemenentuottaja kieltäytyy Evil ES:lle enää siemeniä myymästä jos tällaiseen toimintaan menevät(vaikka kai se ahneus toimii niinkinpäin, ainakin joillakin).
Toinen osa minusta, se joka haluaa vielä jollain yhden prosentin rippusella uskoa ihmisiin, toivoo että ketjunaloittaja olisi ruvennut trolliksi.

Onneksi on omavarainen tämän suhteen, ei tarvi kynyttäjien vinkuheinän perässä juosta. Tosin ne satunnaiset kerrat kun budvedin seassa on jotain oksia ollut, ei siitä mitään kahtakymppiä makseta. Taidat kaikenlisäksi myydä joillekin alaikäisille jotka eivät osaa edes kyseenalaistaa korkeaa hintaa kusisesta lopputuotteesta. :think:

Kyllä mä aina kirjaudun proxysta. Ja en kusettamalla kuseta ketään enkä lisää mitään ylimääräistä lehteä tai oksia sinne budiin tieten tahtoen, en vaan trimmaa lehtiä ja oksaa pois, erottelu on perseestä. Ja jos joku haluaa kokeilla onko budi kuivaa niin annan tehdä sen, mutta yleensä tyypit on niin nitkuissa ettei niitä kiinnosta.

aidat kaikenlisäksi myydä joillekin alaikäisille

älä viitti olla tekopyhä, tää puuha on muutenkin laitonta. :think: En myy kellekkään joka on niin tyhmä että jäisi esim vanhemmilleen siitä kiinni kävelemällä budisäkki kädessä niiden ohi.

Ja jos siemenkauppiaat kieltäytyy myymästä niin teen vaan uuden nickin, eiköhän kaikki eri mieltä olevatkin tiedä että turha olla myymättä koska tekisin vaan uuden nickin. 8)

Ja musta tuntuu että laillistaminen tuhoaisi nykyisen (mielestäni mukavan undergroundin) kannabiskulttuurin kun hermanni 13v:t pistäisivät isoveljen hakemaan budia ja bajauttelisi sitten ympäri kyliä. :think: Ihan varmasti tulisi paljon narinaa "ennen kaikki oli paremmin kun kuka tahansa ei saanut polttoa" jne..toivottavasti ymmärsitte pointin.

mcnutjob

ViestiKirjoittaja mcnutjob » 27.8.2011 11:15

Justiinsa joo. Esim. Damissa käyneenä oon kyl valmis luopumaan kuumottelusta ja alakulttuurista jos vaihtoehtona on, että saa olla rauhassa. Luulin, että tämä oli selviö. Ei ilmeisesti.

Eräsmies

ViestiKirjoittaja Eräsmies » 27.8.2011 13:52

Hienoa että jengi jaksaa nostaa kannabiksen arvostusta myymällä paskaa!
Jos en olisi kovasti väkivaltaa vastaan nappaisin pillistä kiinni ja pyörittäsin tollasta nilkkiä,mutta veikkaan että tuollaset paskanaamat ei kyllä ikinä opi.
Juuri tuollasen ajattelutavan kautta jengi myy vaikka mitä suvituulen nussimaa paskaa ja vielä märkänä.

Spectah

ViestiKirjoittaja Spectah » 27.8.2011 23:47

Olin joskus 16v vastaan. en oo enää. Ei jaksa kasvattaa ite enää. Liikaa vaivaa, liikaa vastuuta kannettavaks jos jää kiinni.

ps ehkä joskus pappana
ppppps mieluummin ostan kaupasta 4e/g ku joltai säätäjältä 10e/g.

Hobgob
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hobgob » 28.8.2011 5:31

Kanadan valtio oli tutkinut budin tuottoa &päätynyt johonkin hintaan, joka budilla tulisi olla, jotta se olisi valtiolle kannattavaa, muttei kalliimpaa kuin kaappituotos, joka oli mahdollisesti ~5$..

Ahkerammat saa kaivaa tarkan jutun, joka saattaa löytyä pienet uutiset ketjusta. Kuitenkin tuon laskelman perusteella vaikuttais, että normaalituloihin olisi mahdollisuus ainakin jonkin aikaa (eikä 50€/h työtä niinku nyt!), vaikka kannabis laillistettaisiin täysin..

foliohattu
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja foliohattu » 28.8.2011 7:48

Evil ES kirjoitti:
Kyllä mä aina kirjaudun proxysta. Ja en kusettamalla kuseta ketään enkä lisää mitään ylimääräistä lehteä tai oksia sinne budiin tieten tahtoen, en vaan trimmaa lehtiä ja oksaa pois, erottelu on perseestä. Ja jos joku haluaa kokeilla onko budi kuivaa niin annan tehdä sen, mutta yleensä tyypit on niin nitkuissa ettei niitä kiinnosta.
...
Ja jos siemenkauppiaat kieltäytyy myymästä niin teen vaan uuden nickin, eiköhän kaikki eri mieltä olevatkin tiedä että turha olla myymättä koska tekisin vaan uuden nickin. 8)
...
Ja musta tuntuu että laillistaminen tuhoaisi nykyisen (mielestäni mukavan undergroundin) kannabiskulttuurin kun hermanni 13v:t pistäisivät isoveljen hakemaan budia ja bajauttelisi sitten ympäri kyliä.

tää kuulostaa ihan tyypilliseltä hiisikauppiaan kommentilta. joka on suoraa seurausta kieltolaista. ikävä kyllä kun joku on laitonta ja sitä jengi haluaa niin tällainen lieveilmiö tulee joka kerta. mutta melko amatöörimäistä toimintaa kyllä jos pitää siemenet hamppuforumilta ostella. paistaa kyllä kommenteistakin.

itse tunnen lukuisia elääkseen kasvattajia joita vituttais ku pientä eläintä jos/kun hiisi joskus laillistus. vaikka periaatteessa oon eri mieltä op:n kanssa, varsinkin siitä lehtisen ja märän paskan myynnistä viiteentoista tai kahteenkymppiin, niin on myös mustakin vähän tekopyhää dumailla jotain hiisikauppiasta voiton maksimoinnista. koko tää vitun maailma pyörii voiton maksimoinnin ympärillä.

mut mä en näe ongelmaa jos myyt laatumatskua vaikkapa sillä viidellätoista, vaikka se olis omakasvattamaa ja vaikka ottaisit ite sen 15 siitä itelles, KUNHAN ET YRITÄ KUSETTAA TAI MYYDÄ PASKAA, se mua vituttaa. se voitto jonka teet on niin snadi sillä märällä ja tikkusella, että suosittelisin kelaamaan onko se sen arvoista kun nää tyypit menee himaan kiroamaan paskadiilerinsä. mä en oo ikinä ymmärtänyt miten jengi kehtaa myydä paskaa tavaraa, kun siitä sais ihan laadukastakin kun vaan ihan vähän leikkais omista voitoista.

ku törmään junnuihin jotka on maksanu niiden lehtisestä, oksasesta ja vielä kosteestaki budista 22e alkaa kyllä kiehumaan itelläkin. ite oon paljon mielummin hiisaamatta ku ruokin op:n perhettä sen ukotusbudilla.

sen vielä sanon, että niinku kaikissa muissakin hommissa mitkä voi tehdä hyvin tai huonosti, meille hyvin-tekijöille riittää aina hommia kun on niitä jotka menee aina vain siitä mistä aita on matalin ja voitot kovimmat. oon elättäny itteni jo vuosikaudet korjaamalla nettisivukusettajien tekeleitä ja saan työstäni hyvän korvauksen ja asiakkaani näkevät mut jos jonkunlaisena sankarina joka tosi hyvällä liksalla tulee korjaamaan vielä kalliimman kusettajan jälkiä. ihan sama pätee hiisibisneksessä. ottamalla ihan vähän vähemmän voittoa ja myymällä laatumatskua on mun linkeillä sellanen maine, että sinne sen 15 maksaakin ihan mielellään vaikka mielummin tietty kympillä ottais. niin, ja kenen hommat loppuu, ku hiisi joskus laillistuu?

:foil:

Olavi_Seiska

ViestiKirjoittaja Olavi_Seiska » 28.8.2011 16:32

Hyvä aihe. Jos kannabis halutaan ihan oikeasti laillistaa, on syytä keskutella niistä syistä joiden takia monet ei ole aivan varma haluavatko loppujenlopuksi laillistamista.

En tarkoita pelkästään myynnistä elantonsa saavia. On myös muita syitä.

Halu pitää kannabiskulttuuri nykyisenlaisena on varmasti yks. Entä se, et tulevat sukupolvet sais huomattavasti helpommin yrttiä? Moni kuitenkin on nähny helvetisti vaivaa omien budisäkkien täyttämiseen. On hikoiltu, kuumoteltu, venailtu ja sit viel tullu kusetetuks.

Jos me se kannabis laillistettaisiin, onko tulevilta käyttäjiltä odotettavissa mitään kiitosta? Ei varmaankaan.

Buuddha

ViestiKirjoittaja Buuddha » 28.8.2011 21:57

Olavi_Seiska kirjoitti:Entä se, et tulevat sukupolvet sais huomattavasti helpommin yrttiä? Moni kuitenkin on nähny helvetisti vaivaa omien budisäkkien täyttämiseen. On hikoiltu, kuumoteltu, venailtu ja sit viel tullu kusetetuks.

Jos me se kannabis laillistettaisiin, onko tulevilta käyttäjiltä odotettavissa mitään kiitosta? Ei varmaankaan.

No toi on oikeesti jo vitun itsekeskeistä !

Etkö tee mitään, jos et saa siitä kiitosta?

Mitä helevettiä ?! :shock:

EDIT. Ja kyllä, minä (en niin itsekeskeinen ihminen) olisin erittäinkin kiitollinen edellisille sukupolville jos olisivat ganjan saaneet laillistettua.
Rikkaat näyttää tien, kun köyhät vikisee perässä.

DanielConner

ViestiKirjoittaja DanielConner » 28.8.2011 23:55

Olavi_Seiska kirjoitti:Jos me se kannabis laillistettaisiin, onko tulevilta käyttäjiltä odotettavissa mitään kiitosta? Ei varmaankaan.

must tuntuu että tulevat sukupolvet ei kiittäis yksittäin sua siitä että joskus onnistuit kasvattan, vaan koko sukupolvea siitä että autoit laillistamaan... eiks se oo vähän isompi juttu?

mut joo... joskus olin vastaan, kunnes kokeilin itse. toisaalta en ollut silloin vielä kasvattaja, nytkin vasta aloittelija... :yes:

Olavi_Seiska

ViestiKirjoittaja Olavi_Seiska » 29.8.2011 0:32

Buuddha kirjoitti:...

No toi on oikeesti jo vitun itsekeskeistä !

Etkö tee mitään, jos et saa siitä kiitosta?

Mitä helevettiä ?! :shock:

EDIT. Ja kyllä, minä (en niin itsekeskeinen ihminen) olisin erittäinkin kiitollinen edellisille sukupolville jos olisivat ganjan saaneet laillistettua.

Juurihan minä tein. ;)

Myönnän, että toivoin ja toivon edellisen viestini saavan karmaa. Koska uskon sen sisällön olevan tärkeä.

Jos myös ihan tarkkaan katsot viestiäni, huomaat varmaan että en kirjoittanu niin että en itse tee asioita
joista en saa kiitosta. :)

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.8.2011 0:54

Ihme vasemmistolaisia tää foorumi täynnä. :think: Olen itse sillä linjalla että ei laillistusta mutta jotain järkeä tuomioihin suht vaarattoman asian kasvatuksesta. Lääkekäyttöä rajoitetusti enemmän.

Suomalaiset vaikuttaa vähän sellaselta kansalta että mitään ei osata käyttää kohtuudella, esimerkkinä roskaruuat yms ja kansan ylipainoisuus. Viinan käytöstä puhumattakaan. Kannabiksen huumausainekäytön täysi laillistus ei tekisi ainakaan kauheasti mitään hyvää kansanterveydelle (ylipaino prosentit nousisi mässyjen takia yms) :think:

Palaa sivulle “Politiikka ja media”