Virtsassa liottaminen vaikuttaa vegen pituuteen?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
toker91

Virtsassa liottaminen vaikuttaa vegen pituuteen?

ViestiKirjoittaja toker91 » 2.12.2011 11:02

Kuulin vanhalta kasvattajakaverilta, että jos kivivillaa tai kookosta liottaa 24 tuntia 1:2 kusivesilitkussa, niin vegestä saa viikon pois.
Virtsa sisältää vissiin jotain kasvulle tärkeitä aineita ja pienet taimet ampasee kovaan kasvuun. :think:
Pitääkö paikkansa?

Oon just törkkäämässä kasveja kusessa uitettuihin kivivillakuutioihin, raportoin myöhemmin että miten käy. :yes:

El Jobelo

Re: Virtsassa liottaminen vaikuttaa vegen pituuteen?

ViestiKirjoittaja El Jobelo » 2.12.2011 11:17

Virtsa sisältää runsaasti typpeä, mikä on tärkein kasvin vegevaiheessa tarvitsema ravinne. Eiköhän se virtsa kannata antaa suoraan kasvualustaan voimakkaasti veteen laimennettuna (1:10).

skidi

ViestiKirjoittaja skidi » 2.12.2011 11:46

:guru: Okeii testaan tänää ja kerron sitten tuloksia :D.

Laama

ViestiKirjoittaja Laama » 9.12.2011 3:01

Huijui tämä kuulostaa kiintoisalta kokeilulta! Tuloksia odotellessa.

dipshit
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja dipshit » 9.12.2011 3:08

Ottakaa nyt sit huomioon, että siinä teidän virtsan mukana tulee paljon muutakin. Jos ei tarkkaile syömäänsä ravintoa huolella, et tiedä mitä se "muutakin" on. Tuskin ainakaan sellaista, mitä hamppu vaatisi tai pahimmassa tapauksessa edes kestäisi.

Bongisti

ViestiKirjoittaja Bongisti » 9.12.2011 11:31

Maksa on hajoittanut kaiken mikä kasveille voi olla myrkyllistä ellet ole sitten syönyt mitääm myrkyllistä mitä elimistö ei pysty hajoittamaan.
Virtsan urea on loistava kasviravinne, yleensä lannotteissa oleva typpi on nitraattina.

Lisäksi urea tasapainottaa pH arvoa. (nostaa lievästi).

skidi

ViestiKirjoittaja skidi » 19.12.2011 20:20

oli siitä jotakin hyötyä :) ! eli siis lisäsin itse kasteltavaa noin 20 ml virtsaa 1.5 litraan vettä jonka jälkeen lisäsin ne tuonne. Kasvuun ei paljon auttanut mutta juuristo oli aivan eri luokkaa kun vastaavassa mitä vedellä oon ruokkinut :) eli siis voi sanoa että auttaa omasta mielestäni.hyvä juuristo parempaa kasvua ? Korjatkaa jos olen väärässä.

kinko

ViestiKirjoittaja kinko » 22.12.2011 6:37

skidi kirjoitti:oli siitä jotakin hyötyä :) ! eli siis lisäsin itse kasteltavaa noin 20 ml virtsaa 1.5 litraan vettä jonka jälkeen lisäsin ne tuonne. Kasvuun ei paljon auttanut mutta juuristo oli aivan eri luokkaa kun vastaavassa mitä vedellä oon ruokkinut :) eli siis voi sanoa että auttaa omasta mielestäni.hyvä juuristo parempaa kasvua ? Korjatkaa jos olen väärässä.

Morienttes.
Kiinnostavaa kerrotko jatkossa miten kasvaa, kesällä jos kuseskelis kasveille vegevaiheessa :D

mosse

ViestiKirjoittaja mosse » 22.12.2011 9:56

kinko kirjoitti:...

Morienttes.
Kiinnostavaa kerrotko jatkossa miten kasvaa, kesällä jos kuseskelis kasveille vegevaiheessa :D

kannattais varmaan kusta kastelukannuun ja täyttää loput vettä.
sen verran vahvaa kusi on että luultavasti tappavat kasvisi.
ulkona kun kusee aina samaan paikkaan esimerkiksi nurmikolle niin ruskeeksi muuttuu nurtsi.

kinko

ViestiKirjoittaja kinko » 22.12.2011 10:21

Aivan.
Olis liian jytkyä jos ei lanttais, itse olen käyttänyt hevosen lantaa (palanutta) kyllä ovat tykänneet jopa riehaantuneet, kun laittais virtsa sekoitusta niin vois rusakotkin säikkyä :)

jetli

ViestiKirjoittaja jetli » 1.1.2012 6:01

:D Onneksi en luultavasti teidän kusipamppuja joudu polttelemaan, aika perverssiltä kuulostaa tätä mieltä. :lol: Tulevia vuosia !
ganja whip your ass some power!

kinko

ViestiKirjoittaja kinko » 1.1.2012 9:51

Kun ajatellaan lannoitteita ennen vanhaan, ulkohuussit tyhjennettiin tunkioon seisotettiin jonkun aikaa ja siitä sitten kasveille perunatkin kasvoivat upeasti se oli tosi kierrätystä mitä en itse harrasta, tosin ulkohuussi on kun en omista sisävessaa, nykyään ei oikein tiedä millä tehotuotanto kasvit on lannoitettu siispä hyödynnän naapurin hevostallia.

Kasvatan itse kurkut paprikat tomaatit perunat ja hamput luonnon omilla lannoitteilla toimivat erittäin hyvin, aika monella kasvattajalla olisi mahis käydä kysymässä naapuritallilla saisinko lantaa ja sitä saa monessa tapauksessa ilmaiseksi, mulla on kaveri joka ostaa kaupasta kun ei kehtaa käydä kysymässä ja ostaa kaupasta senkin takia kun on niin helppoa eikä kuulemma kuumota niin paljon :foil:

Ju$ba

ViestiKirjoittaja Ju$ba » 7.1.2012 9:47

Mites hajut :lol: ?
30 asteen natikka ja kuset mullassa, hmmmm. Kai tota muuten vois kokeilla ens projekteissa...

Tetratelekinesisgrammaton

ViestiKirjoittaja Tetratelekinesisgrammaton » 7.1.2012 14:02

Stnan hipit :laugh:
Miksette samantien tee yhden kasvin vesifarmia wc-pönttöön?
veden vaihto/hapetus onnistuu napinpainalluksesta, pöntön kanteen aukko reikäruukulle...
ja lannoituskin onnistuu kätevästi :pimp:

kinko

ViestiKirjoittaja kinko » 7.1.2012 14:20

Toi oli hyvä harmi kun en ite keksinyt kusikasvatus kunniaan avot ja nassikat tykkää. :think: :yes:

Tetratelekinesisgrammaton kirjoitti:Stnan hipit :laugh:
veden vaihto/hapetus onnistuu napinpainalluksesta, pöntön kanteen aukko reikäruukulle...

tippa

ViestiKirjoittaja tippa » 7.1.2012 16:23

Tetratelekinesisgrammaton kirjoitti:Stnan hipit :laugh:

Taitaa kasvi joutua pikkusen shokkiin tai saa ravinneöverit,kun
tirvasee kunnon rapularipulipaskat juuristoon..

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.1.2012 23:39

...ja odotellaan viestiketjua jossa varoitetaan että Keravalla tms. myydään kusibudia. Pissis-lajike eli JeppisGirl x Skunk #1 :pimp:

kusinaama

ViestiKirjoittaja kusinaama » 13.1.2012 9:37

Meidän rappukäytävään leijailee välillä mukava kusenkatku. Onkoha joku luomuhippi päättäny kokeilla tätä hienoa oivallusta.

Köyhät säästää ravinteissa, ja lorauttaa aamukuset waterfarmiin. :yes:

kinko

ViestiKirjoittaja kinko » 13.1.2012 10:22

Eikä tosikova hampuusi vedä mitään myrkkyjä itteensä ei viinaa ei bisseä ei röökii ei lääkkehiä eikä missään tapauksessa ainakaan huumehia ainoastaan tosi hyvää ruohoa ja syö ainoastaan luomua ja kusee ekolokisesti kierrätys kunniaan. :shock: :think:

mölli

ViestiKirjoittaja mölli » 13.1.2012 12:49

Vastaavaa makuefektiä voi toki kokeilla kusemalla budeille curetusvaiheessa. Tai suoraan bongiveteen. Tai jointinvetäjän suuhun.
Peace.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”