Hyviä tutkimustuloksia, joita näyttäisin äidille

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Nunnu

Hyviä tutkimustuloksia, joita näyttäisin äidille

ViestiKirjoittaja Nunnu » 17.4.2012 15:31

Hei!

Voisitteko linkata hyviä tutkimustuloksia, jotka eivät ole "huumeittenkäyttäjien" tekemiä, vaan ns. kunnon ihmisten tekemiä. Mielellään porttiteoriasta yms, mutta kaikki kelpaa, sillä minut on virallisesti leimattu perheessäni huumeihmiseksi. :)
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
odotetaan että kaikki loppuu jonain hyökyaaltona
ehkä ois helpompaa, ehkä ois helpompaa olla
jos ajatukset ei ois hirmumyrskyjä vaan tähdenlentoja

Mokeponi

Re: Hyviä tutkimustuloksia, joita näyttäisin äidille

ViestiKirjoittaja Mokeponi » 17.4.2012 16:45

Moromoro!

Katsoitko varmasti ensin täältä? Siellä on paljon tutkimuksia yhdessä threadissa!

https://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=8605

Lykkyä tykö

Nunnu

ViestiKirjoittaja Nunnu » 18.4.2012 23:18

Kiitoksia kiitoksia ja kiitos vinkeistä!: )

Nuo olivatkin jo tuttuja, mutta tuolta kooste hommelista ei silleen iloa ollut, kun äitini ei englantia ymmärrä älyttömän hyvin ja kaikki suomenkieliset tutkimukset löytyvät vain hamppu.netistä tai hamppu uutisista yms, ja se on hänen mielestään epäluotettava lähde johon narkkarit kerää feikkitietoja.

Voi olla, että äiti ei tuu ehkä ikinä ymmärtämään ja mun pitää sitte vaa yrittää hyväksyä se, kun tällänen tieto voi olla liian pelottavaa käsiteltäväksi.. Sillä yksikin kannabis piikki voi tappaa, eikös...

HL1979
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja HL1979 » 18.4.2012 23:35

Nunnu kirjoitti:Nuo olivatkin jo tuttuja, mutta tuolta kooste hommelista ei silleen iloa ollut, kun äitini ei englantia ymmärrä älyttömän hyvin ja kaikki suomenkieliset tutkimukset löytyvät vain hamppu.netistä tai hamppu uutisista yms, ja se on hänen mielestään epäluotettava lähde johon narkkarit kerää feikkitietoja.

Kannattaa muistaa, että sekä Kannabisuutiset että TuSKY tekevät pääasiassa suomennoksia, tarkoittaen siis sitä, että alkuperäinen uutis- tai kolumnilähde on varmistettavissa itse uutisesta. Usein kyse on tieteellisestä tutkimuksesta tai luotettavasta ulkomaalaisesta mediasta, joiden artikkeleita noille sivuille on suomennettu.
Hiisi vieköön!

hasakasa

ViestiKirjoittaja hasakasa » 19.4.2012 10:44

Nunnu kirjoitti:Kiitoksia kiitoksia ja kiitos vinkeistä!: )

Nuo olivatkin jo tuttuja, mutta tuolta kooste hommelista ei silleen iloa ollut, kun äitini ei englantia ymmärrä älyttömän hyvin ja kaikki suomenkieliset tutkimukset löytyvät vain hamppu.netistä tai hamppu uutisista yms, ja se on hänen mielestään epäluotettava lähde johon narkkarit kerää feikkitietoja.

Voi olla, että äiti ei tuu ehkä ikinä ymmärtämään ja mun pitää sitte vaa yrittää hyväksyä se, kun tällänen tieto voi olla liian pelottavaa käsiteltäväksi.. Sillä yksikin kannabis piikki voi tappaa, eikös...

Minulla on muijan kanssa sama tilanne.
Ei se halua uskoa mitään tutkimustietoa kun hänen mielestä varsinkin ameriikkalaisiin tutkimuksiin ei voi luottaa.
Cannabis Connecting People

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 19.4.2012 12:42

The Union: The Business Behind Getting High. Yks parhaimpia cannabis dokkareita. Tossa kumotaan vaikka mitä propaganda väitteitä ja uskon että sopiii parhaiten äidilles. (Löytyy suomi subit :))

Toi jos jokin tulee muuttaa äitisi käsityksen cannabiksesta. Tietty toi pitää katsoa avoimin mielin ja voin vain kuvitella miten joku aivopesty cannabiksen vihaaja lopettaa katsomisen 5 minuutin jälkeeen, koska luulee ton olevan huijausta :lol:

edit.

"Voisitteko linkata hyviä tutkimustuloksia, jotka eivät ole "huumeittenkäyttäjien" tekemiä, vaan ns. kunnon ihmisten tekemiä"

Aaa, en kyllä tiedä onko nistit tuottanut ton dokkarin vai KUNNNON ihmiset. Suosittelen silti :pimp:

Mokeponi

ViestiKirjoittaja Mokeponi » 19.4.2012 14:45

"Voisitteko linkata hyviä tutkimustuloksia, jotka eivät ole "huumeittenkäyttäjien" tekemiä, vaan ns. kunnon ihmisten tekemiä"

Toihan on ihan absurdi kriteeri... En jaksa selittäää

Edit:
Nunnu kirjoitti:

Sit jos yks kriteeri on viel että tutkimusta ei saa löytyä täältä foorumilta, ja pitää olla suomenkielinen, niin sit on jo vaikeaa löytää :(

Pyydä äitisi kumoamaan näitä tutkimuksia.

Nunnu

ViestiKirjoittaja Nunnu » 20.4.2012 1:12

Kiitoksia, kiitoksia kaikille, ootte kyllä mahtavia! ("Pyydä äitisi kumoamaan näitä tutkimuksia.") Sen tuntien se sanoo vain, että se on laitonta koska se on vaarallista ihmisille, ja that's it se riittää. En vaan voi ymmärtää sitä enään, enkä tiedä onko edes vaivan arvoista. Onneksi asuu sen verran kaukana, että ei tuu hirveesti juteltua aina.

Mutta tuon videon kyllä voisin katsoa itsekin. Äitiäni tuskin saan katsomaan, kun se nukahtaa Emmerdalinki aikana. :lol: Harmillisinta tässä on se, että olen todella huono selittämään asioita kovan paineen alla, niin tuskin saan ikinä äitiäni ymmärtämään..

On noi ihmiset vaikeita joskus, pakko sanoa. Taisi olla tyhmää puhua vanhemmille asiasta edes, mutta en vain osaa valehdella omista asioistani, ja varsinkaan tämän asian suhteen en vain halua edes valehdella, koska jos kukaan ei ilmottaudu puolesta puoltajaksi, miten tämä asia ikinä muuttuu.

Henry

ViestiKirjoittaja Henry » 20.4.2012 15:56

No ei varsinaisesti tutkimustuloksia, mutta varmaan joidenkin maailmannäkemystä avartava http://www.sky.org/ajankohtaista/2003/news.html
Vaikka tieto "vanhaa" niin kyllä siellä moni asia on ennallaan.

vinski

ViestiKirjoittaja vinski » 20.4.2012 21:17

Itsekkin olen ollut joskus nuori ja vähän vastaavassa tilanteessa. Vanhemmat ovat usein sitä sukupolvea, joka on propagandansa kuullut ja heidän päätä ei niin vain käännetäkkään. Poikkeuksiakin tietysti löytyy. Sanoisin että aika on parasta valistusmateriaalia. Jos olet se sama ihana pieni kullanmuru, kuin aina ennenkin. Opiskelet kohtuullisella menestyksellä, käyt töissä, et sekoile/hölmöile,/ole poliisien kanssa tekemisissä ym. niin vanhempasi luultavasti huomaavat että turhaan stressaavat puolestasi.

Ja tämä auttaa tämänhetkistä tilannettasi... ei sitten pätkääkään. Tsemppiä silti, äläkä anna mutsille mitään syytä, jotta hän pystyy pitämään sua likaisena narkkarina joka kohta kuolee hasispikki kyynärtaipeessa katuojaan.

Saatoin hiukan kärjistää, mutta u got the point...

Morovaa

ViestiKirjoittaja Morovaa » 21.4.2012 8:14

vinski ilmaisi asian aivan täydellisesti. mitähän tähän vielä lisäisi.

Zooqqi

ViestiKirjoittaja Zooqqi » 21.4.2012 11:17

Ite tein äidistä aikanaan tutkijan ja itse olin tutkittava. Jointti palamaan äidin edessä ja kysyt, että onko sun pikku pilttis ny iha tribeillä. Tai muuten ihan hulluissa segiksissä, puukko kaivautumassa taskusta ja sitä rataa.

Ja edit: nimenomaan jointti, bongi on kräkipiippu ja nistin varuste.

Ugabug

ViestiKirjoittaja Ugabug » 25.4.2012 1:14

"Hyviä" tutkimustuloksia on saatavilla tuhansia artikkeleita. Aluksi voisin suositella vaikkapa www.sciencedirect.com hakua. Sciencerirect.com tietopankki julkaisee siis valtaosaa akateemisessa lehdistössä olevia euro-kielisiä artikkeleita 1960-luvulta-2012. Jos löytyy jokin mielenkiintoinen artikkeli niin laita privaviestiä niin voin kokeilla riittääkö omat tunnukseni artikkelin lataamiseen (ovat siis maksullisia).

El Jobelo

ViestiKirjoittaja El Jobelo » 25.4.2012 9:46

Suomen Kuvalehden sivuilla ollut neutraali ja varsin objektiivinen jättiartikkeli kannabiksesta kannattaa luetuttaa. Oli jossain viime vuoden lehdessä muistaakseni. Löytynee haulla myös hamppufoorumilta, itsekin luin sen täällä.

Doc

ViestiKirjoittaja Doc » 25.4.2012 10:15

Moderate Marijuana Use Does Not Impair Lung Function, Study Finds
Tuo tutkimustulos Tammikuulta oli aika mielenkiintoinen, 20 vuoden tutkimus siis kyseessä.
Kannattaisi mielestäni kysäistä äidiltäsi, onko hän edes avoin mahdollisuudelle, että hän on ollut koko elämänsä väärässä tässä asiassa, voisiko olla mahdollista? Ihmiset kun eivät oikein tykkää siitä että ovat olleet väärässä, ja sen myöntäminen on lähes mahdotonta, harhaluuloa pitää vain puolustaa henkeen ja vereen, vaikka ei ole edes faktat asiasta hallussa, ihan sama mistä asiasta on kyse. Myös se, että aihe ei kiinnosta, vaikeuttaa järkevää keskustelua asiasta, halutaan vaan vaihtaa mieluummin puheenaihetta ja unohtaa koko asian olemassaolo.
Omat vanhempanikaan eivät ole koskaan edes kokeilleet kannabista, tämä jo pelkästään vaikeuttaa keskustelua älyttömästi, en voi edes kuvitella niitä ajatusprosesseja mitä heidän aivoissaan tapahtuu.

Tässä myös yksi aika älytön juttu mikä tuli vastaan yks päivä:
Juicing RAW Cannabis – Eating RAW Cannabis?

Onko muuten ganjan consuumaamisella todettu olevan mitään fyysisiä haittoja? En itse ainakaan muista törmänneeni mihinkään tällaiseen juttuun, psyykkiset probleemat on sitten eri asia, mutta kuten todettu, sä voit väärinkäyttää hampurilaisiakin, tai ihan mitä vaan, ihmiset on erilaisia, ja kaikille kannabis ei sovi, riippuu niin siitä mitä pään sisällä liikkuu, sekä elämäntilanteesta ym. mut kylhän te nää tiedätte...
"Assumption is the mother of all fuckups."

Mera

ViestiKirjoittaja Mera » 6.5.2012 15:35

Itel iskä löysi mun puskan ja toisen alun ja se tappoi ne ja veti herneen nenään ja uhkaili hakkaamisella jopa. Tässä sit oon vältelly sitä muutaman kuukauden mut sit piti viedä kissa hoitoon porukoille niin se oli tietenki saikulla. Sit se alkoi vaahtoamaan että KANNABIS ON VAARALLISTA JOUDUT VANKILAAN MITÄS MUITA HUUMEITA OOT KASVATELLU?!?!!? Siinä sit rauhallisesti totesin et kiitos kun tuhosit mun ainoan toimivan kipu- ja unilääkkeen (sit se taas huus että SE ON LAITONTA!) Ja sanoinpa myös että eipä enää viina maistu ja kannabiksesta tulee vaan niin kiva ja tyyni olo, joka mulla kestää pitkään pilvistä laskeuduttuani. Äitee ei oo tohtinu sanoa mitään mulle tosta asiasta, mut oli se kaverilta kysyny et tieskö se mun harrastuksesta ja kaveri oli kieltäny tietävänsä, vaikka sille olin kerran savut tarjonnu. Eipähän toisten tarvitse.

Mä en usko et omat vanhemmat tulee koskaan hyväksymään. Niitä ei kiinnosta muu kuin jenkkiautot, viina, vahvat lääkkeet ja luonnon tappaminen. Hajotkoon alzheimeriin, mitä suvussa liikkuu, kun ja jos se puhkeaa. Sit kun mä oon vanha mummo haluan istuskella kotona terassilla, polttaa pilveä ja maalailla kaikkea ihmeellistä samalla kun kerron lapsenlapsille tarinoita mun seikkailuista.

Pun Worg
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Pun Worg » 7.5.2012 11:50

Mera kirjoitti:Mä en usko et omat vanhemmat tulee koskaan hyväksymään. Niitä ei kiinnosta muu kuin jenkkiautot, viina, vahvat lääkkeet ja luonnon tappaminen. Hajotkoon alzheimeriin, mitä suvussa liikkuu, kun ja jos se puhkeaa. Sit kun mä oon vanha mummo haluan istuskella kotona terassilla, polttaa pilveä ja maalailla kaikkea ihmeellistä samalla kun kerron lapsenlapsille tarinoita mun seikkailuista.

Kyllä siellä terassilla on mukavampi muistella myös vanhempiaan jos heidän kanssaan on ollut hyvät välit. Ei kannata mokoman kasvin takia alkaa niitä välejä riskeeraamaan, vaan juurikin faktatiedolla ja omalla esimerkillä rikkoa ne pahimmatkin ennakkoluulot.

raybannn

ViestiKirjoittaja raybannn » 29.5.2012 13:08

Morjesta, toivottavasti oot jo saanu asiat selvitettyä, mutta annan kuitenki vinkin; dokumentti elokuva nimeltä Super High Me.
Eli jätkä on 30 päivää polttamatta, tekee testejä, sitten polttaa 30 päivää ja tekee samat testit. Kaikki oli parempaan päin! :) Toivon että tästä oli apua edes jollekulle... Keep it real!

Doc

ViestiKirjoittaja Doc » 29.5.2012 15:39

raybannn kirjoitti:Morjesta, toivottavasti oot jo saanu asiat selvitettyä, mutta annan kuitenki vinkin; dokumentti elokuva nimeltä Super High Me.
Eli jätkä on 30 päivää polttamatta, tekee testejä, sitten polttaa 30 päivää ja tekee samat testit. Kaikki oli parempaan päin! :) Toivon että tästä oli apua edes jollekulle... Keep it real!

Eihän tuossa polttelussa fyysisesti juuri ongelmia ole, mutta en tiedä kuinka hyvin voi lähtee vertaamaan hyvin menestyvän stand up-koomikon polttelua ns. "tavallisen ihmisen" poltteluun, jos noita pääkopan sisäisiä asioita miettii. Doug Benson ei välttämättä oo ihan parhaimpia esimerkkejä kannabiksen polton hyödyistä, vaikka hänelle siitä ei ainakaan näkyviä haittoja olekaan. Kyseessä ihminen joka on hyvin erilaisessa asemassa kuin suurin osa ihmisistä, stand up-koomikon ammatti on yksi erikoisimmista.
Ei siin, hyvä leffahan toi on, mut en kyl omalle mutsille näyttäis jos haluaisin häntä valaista kannabiksen saloista.
"Assumption is the mother of all fuckups."

Palaa sivulle “Politiikka ja media”