GreenQQ kirjoitti:Olisi mukavaa kuulla lisää kokemuksia käytöstä.. Aikaisemmin kysyttiin venuksen maksimi lämpötilaa, mutta vastausta ei ole tullut?
Moro, hyvä kun kysyit, olin jo unohtanut lupaamani käyttökokemukset.
Noh, elikkäs tilaus oli noudettavissa kahden arkipäivän sisällä, ja kävinkin heti paketin noutamassa. Pakkaus oli asiallinen, sekä käyttöönotto myös helppo. Kannattaa muistaa alussa laittaa se vapo täysille joksikin aikaa ilman kupua, että mahdolliset liimat tjsp, palaa ensin pois, on nimittäin melko juvelan makuinen, ja kauhkot tuloo suusta ulos ku ottaa hyvät liimatötsyt höyrystettynä, ja päälle suussa maistaa kakkosnelonen niin ei ole järin herkkua. Vapo on myös reilusti pienempi mitä kuvittelin. (sehän ei ole huono!)
Noh, kun sain lämmiteltyä ylimääräiset maut pois, käyttö alkoikin jo sujumaan, ja koitin jo kukalla.
Noh, alkuun meinasi tulla itku. Höyryä tuloo ja kukka muuttaa väriä mutta ei koppaa ollenkaan...
Menin vähän vitutuspäissäni sohvalle istuskelemaan, heitin hyvän biitin soimaan, ja hetken kuunneltuani tajusin olevani ihan pilvessä
Meno oli letkeetä, istuskelin sohvalla välillä höyryjä ottaen, ja hyvin toimii. Ikinä en ole jaksanut höyrystää täysin loppuun EN YHTÄ AINOATAKAAN pesällistä, en edes puolta pesällistä. Olen koittanut hyvää PL:llää, toimii, maku vähän erikoinen, mutta ehkä se kuuluu asiaan. Kun pesästä on "polteltu" 1-2 kertaa, olen tyhjentänyt pesän vaikka höyryä tuleekin yhä, ja kääntänyt jopon, sekin vielä toimii.
Tähän asti olin polttanut joposta, älystä ja useimmin bongista. Kun on tottunut hengittämään polttonsa savuna, esim. röökiin miksattuna, on tuo TODELLA outo laite. On tottunut siihen että muut savukaasut yms. aiheuttaa sen että poltto ''koppaa'' käytännössä välittömästi.
Sanoisin että tuolla vekottimella kun höyryttelee, vaikutus on lähinnä ehkä syömistä vastaava pilvi, mutta alkaa kuitenkin huomattavasti nopeammin toimimaan. (n. 2-5min)
Eri settien erot maistaa hienosti tällä, paria erää koittanut. Tämä on mielestäni mahtavaa

Siis oikeasti, se maku <3 Hajujahan tuo ei juurikaan päästele, elikkä höyryttely sisällä on mukavaa. Tähän kun lisää vielä sen, että itse vapo kun niin kivan näköinen että tuosse se nököttää telkkarin vieressä...
Otin kerran mukaani puistoon tuon, akku täynnä. Kolme eri kertaa polttelin, jokaisella kerralla n. 5 imaisua, keuhkot tyhjästä täyteen, ja muutamat frenditkin koitti, ja melkein samanverran ottivat, ja ei tuosta ainakaan akku loppunut, joten olen tyytyväinen.
Hmm... Itse piirsin tehonsäätöpotikkaan pisteen, ilmoittamaan potikan asentoa, helpottaa huomattavasti. (Paras tapa lienee pyörittää potikka n. puoli kierrosta, jolloin kun tarkasti tunnustelee, tuntee potikan ''töksähtävän''. Kun se tökkäs, piirsin suoraan ylöspäin pienen viivan potikkaan.
Pesää ei saa kuumana irti ilman hanskoja, sormet palaa. (yllätys?)
Yhteenveto:
Kun hankit laitteen, LUE KÄYTTÖOHJE! Sisältää paljon hyödyllistä, sekä tärkeää tietoa vapon huollosta/käytöstä.
Lämpötiloja ei kukaan osaa sanoa, mikä on millekkin hyvä, itse säädin tehoa ''nollasta'' ylöspäin niin kauan, että alkoi kurkussa tuntumaan pahalta, ja sitten vähän takaisinpäin. Aina imiessä boostinappi pohjaan. =)
Kaikenkaikkiaan mielestäni hyödyllinen ostos, mutta kannattaa avata paketti semmoisena päivänä kun ei vituta, ja on aikaa tutustua vapoon, löytää mieleisensä säädöt, eikä heitä heti kirvestä kaivoon jos pilvi ei jysähdä päähän kuin miljoona volttia, vaan säätää, epäonnistuu ja säätä uudelleen, kyllä se sopiva löytyy, ja sit toimii!
Itse nykyään vapotan ensin kaiken, jonka jälkeen lyön jointtiin. Määrä joka lyödään vapoon, ja riittää melkein koko illaksi n. kolmelle ihmiselle, ja kun vapottelut on vapoteltu, määrästä voi kääntää vielä jointin, mutta ilman röökiä tulee melko lamamallin jopo.
Eli yritin siis sanoa, että pienemmät määrät riittää nykyään, kuin ennen. (ns. alle yhden jopon tarpeista polttaa n. kolme ihmistä illan.)
Suositteluni, ja suosittelen myös että tilaa metrin ainakin letkua lisää, mielestäni alkuperäinen on törkeän lyhyt. (just sitä letkua mistä imetään)
Kaikenkaikkiaan arvosanaksi antaisin 4/5.
Mitä parannuksia vaadittaisiin?
Pidempi letku vakiona mukaan, sekä kaksi pesää vakiona mukaan, niin täydet pojot.
KYSYKÄÄ hyvät ihmiset, voin testailla eri juttuja, kertoa kokemuksia sekä vastailla kysymyksiin, ja teen sen jopa mielelläni
Hauskoja höyryjä vapon parissa..!
-Murre