Med.Dr P kirjoitti:...
Ei tuo kyllä ihan fuulaa ole. Jotkut viisaammat tietänevät mistä täsä on kysymys. Kannabista kohtuudella käytettynä hyvässä
seurassa toisinaan on ihan asia juttu. Kannabiksesta ja mielenterveydestähän tässä oli kysymys?

Itse ainakin tunnen yhden kaverin kautta entisen pirin käyttäjän (hänen eksä).
Naiselle saattoi joissakin tilanteissa laueta sekavuustiloja ja järkyttäviä paniikkikohtauksia keskellä yhdessäoloa.
Huutoa, itkua ja rimpuilemista saattoi ilmetä, vaikka varsinaista flashbackiä ei tullutkaan.
Kyllä ne päihteet toisinaan "jäljen" jättää.
Sienistä varmaankaan kukaan ei myöskään trippaile jälkeenpäin, ainakaan se ei ole yleistä, mutta voisin epäillä, että joissakin ihmisissä saattaa esiintyä hetkellisiä sekavuustiloja pidemmän käytön jälkeen.
Näin ainakin itse olen käsittänyt, vaikka en olekkaan koskaan sienen sientä syönyt.
Kyllä väittäisin herkemmälle ihmiselle kunnon paniikkiöverin (pilvessä) jälkeen jäävän pidemmäksi aikaa jonkinnäköisiä ongelmia.
Vierailla ja etenkin voimakkailla tuntemuksilla kun on tapansa vaikuttaa ihmismieleen toisinaan negatiivisesti.
Itse ainakin joskus kauan sitten ihan vain poltellessani sain melko huonon olotilan aikaiseksi yksikseni, jonka jälkeen ennestään luonteeltaa herkälle nuorukaiselle jäi jonkin asteinen trauma, joka vaikutti arkeen jonkin aikaa.
Ei se itse päihtymystila, vaan ne ajatukset jotka övereissä päässä pyöri (paniikkikohtauksen aikana yleisesti). Kun ihmistä oikein ahdistaa, sitä alkaa kelailemaan ihan hulluja ajatuksia.
Jos ei ole kokemusta paniikkikohtauksesta, siitä ei kannata tulla edes tähän keskusteluun vatvomaan.
Takaisin asiaan:
Päihteiden päivittäiskäyttö on edelleen mielestäni tyhmää, mikäli siihen ei ole kunnon syytä (surkeat tekosyyt ei riitä, kuten "pieni päänsärky")
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.