IS -keskustelu 14.4
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
- Hidas Hengitys
- 1 tähti

Re: IS -keskustelu 14.4
Sanoin oman sanan, lauloin oman laulun. Jos teet saman, muista kirjoittaa joitain lähteitä tekstiisi, josta nämä asiat olet lukenut, sillä tuolla on taas noita mutu-tyyppejä semmoinen läjä, että ei juma. Jukka Poika: "Kaikki sitä jonkin verran värittää ja improvisoi, kun ei tieto meinaa riittää."
-Hidas Hhh...-
-Hidas Hhh...-
Nosta pH tuhkalla, joka putosi bongista illalla, kun olit pilven laidalla ja nauroit hymy naamalla. Tuhka talteen rikkalapiolla ja laimenna H2O:lla.
- 10 Ft. Ganja Plant
Alko pistää vihaseks ku lueskeli noita ihmisten kommentteja tuolla.
20/235
Electric Funeral(16): Niin, eräskin kaveri "harjoitteli" muutaman vuoden hasiksella ja siirtyi siitä sitten vahvempiin, joutui hoitoon,joutui vaikeuksiin, ei ole sittemmin palannut työelämään!! Hän naureskeli muiden huolelle silloin hasis-aikoinaan......kun eihän hasassa mitään...
ääääääääh!
20/235
Electric Funeral(16): Niin, eräskin kaveri "harjoitteli" muutaman vuoden hasiksella ja siirtyi siitä sitten vahvempiin, joutui hoitoon,joutui vaikeuksiin, ei ole sittemmin palannut työelämään!! Hän naureskeli muiden huolelle silloin hasis-aikoinaan......kun eihän hasassa mitään...
ääääääääh!
Green/ It is lit where ever you place it/ Green/ Is the color of today, always been/ Face it!
Onko nää jo linkitetty sinne?
http://www.kokototuus.com/faktat/alkoholi_iso.html
http://www.kokototuus.com/faktat/kannabis_iso.html
- Hidas Hengitys
- 1 tähti

Inkognito kirjoitti:Onko nää jo linkitetty sinne?
Ei, mut itse ilmaisin kokototuus.comin. Linkittäkääs joku nuo sinne, ku itsellä ei enää ole mitään muuta lisättävää.
-Hidas Hhh...-
Nosta pH tuhkalla, joka putosi bongista illalla, kun olit pilven laidalla ja nauroit hymy naamalla. Tuhka talteen rikkalapiolla ja laimenna H2O:lla.
- liito-narkki
Siellähän noita linkkejä on. Hyvähyvähyvä...Lisää pökköä pesään. On meinaan aika luettu voorumi.
hahaa,
eli erilainen lähestymistapa tehosi...
Oon yrittäny buustaa tonne tekstejä, mut ei oo menny läpi. Nyt laitoin tollasen kantaa ottamattoma ja jesh!!! Nyt vaan arvon kanssasisaret ja veljet sitä keskustelua!!!!
eli erilainen lähestymistapa tehosi...
Oon yrittäny buustaa tonne tekstejä, mut ei oo menny läpi. Nyt laitoin tollasen kantaa ottamattoma ja jesh!!! Nyt vaan arvon kanssasisaret ja veljet sitä keskustelua!!!!
[ajatuksen voima vie voiton]
vihaksihan nuo kommentit tuolla vaan pistää tyyliin " en hyväksy huumeita kyllä se koskenkorva ja marlboro pitää riittää pään sekoitukseen!!! " tunnen erittäin syvää myötähäpeää kyseisten henkilöiden puolesta..
ihmisraunio 
Reijo Hitler: todellakin...
ma en oikeestaan kaipaa mitaan muuta, ku keskustelua. Kylla ma polttoni voin polttaa muita hairitsematta nyttenkin, mut vituttaa yleinen tietamyksen taso. Ja tollanen keskustelu vaan avaa tieta uusille keskusteluille... Vaikka vastustajia olisikin, niin kylla nekin nyt varmaan jotain osaa ajatella. Etta kun faktaa lyodaan poytaan, niin pakko edes vahan ruveta ajattelemaan asiaa eri kantilta. Tai tajuta, ettei kaikki ajattelekaan samalla tavalla ku itse...
peace
ma en oikeestaan kaipaa mitaan muuta, ku keskustelua. Kylla ma polttoni voin polttaa muita hairitsematta nyttenkin, mut vituttaa yleinen tietamyksen taso. Ja tollanen keskustelu vaan avaa tieta uusille keskusteluille... Vaikka vastustajia olisikin, niin kylla nekin nyt varmaan jotain osaa ajatella. Etta kun faktaa lyodaan poytaan, niin pakko edes vahan ruveta ajattelemaan asiaa eri kantilta. Tai tajuta, ettei kaikki ajattelekaan samalla tavalla ku itse...
peace
- liito-narkki
Samaa mieltä. Ussskomaton keskustelu Ilta Sanomissa. En olisi ihan heti uskonut näkeväni. Tuo palsta saa enemmän näkyvyyttä, kuin marssit ja vessatotuudet ikinä. Mietenkään niitä väheksymättä.
Kiitos kaikille kommentoijille.
Kiitos kaikille kommentoijille.
-
homeboy
hyvähyvähyvä..
Pienin mutta varmoin askelin eteenpäin. .
Tosiaan hyvä että tuollainen julkinen foorumi antaa käydä asiallista keskustelua sivuillaan.
tuonne keskusteluun voisi vielä lisätä hamppuforum linkin ja tervetoivottaa tänne foorumille keskustelemaan aiheesta.
Tosiaan hyvä että tuollainen julkinen foorumi antaa käydä asiallista keskustelua sivuillaan.
tuonne keskusteluun voisi vielä lisätä hamppuforum linkin ja tervetoivottaa tänne foorumille keskustelemaan aiheesta.
-
HassanForrester
Tota keskustelua kun luki, niin tuli taas se suurin ongelma mieleen, eli ihmiset suhtautuvat asiaan hyvin paljon tunteella eikä järjellä. Hyvin monia vain yksinkertaisesti pelottavat huumeet ja kaikki niihin liittyvä. Mikään järjellinen info ei tämäntakia oikein mene läpi, kun ihmiset eivät lue sitä rauhallisin mielin. En osaa sanoa mitä pitäisi tehdä, faktojen ilmituominen varmasti auttaa, mutta jotenkin pitäisi pystyä vaikuttamaan myös ihmisten tunteisiin aiheesta. Esimerkiksi suomalainen kannabisaiheinen fiktio elokuva tai dokumentti hyvin toteutettuna voisi tehdä ihmeitä. Parasvaihtoehto olisi tietysti, että pössyttelijät näkyisivät katukuvassa, mutta se vaatisi laillistamisen eli pattitilanteessa ollaan.
-
Kukkailija
homeboy kirjoitti:hyvähyvähyvä..
Todella hienoa keskustelua.Hamppuväki ainakin osaa perustella sanomisensa
-
Mikael Rastas
Minäkin olen ottanut jonkin verran osaa tuohon keskusteluun. Ihan mielenkiintoista ja mukavaa huomata että on noinkin pitkälle päästy tässä aiheessa.
Enpä ole tännekään ennen kirjoitellut, että terve vaan!
Enpä ole tännekään ennen kirjoitellut, että terve vaan!
Phase 2. Nyt on saatava uusi topic samalle sivustolle aiheena kannabis.
Erottaa kovat huumeet tuohon vanhaan topicciin ja kannabis erilliseksi. Koetan jälleen boostata tekstiä, mutta jos joku muukin aihetta ehdottelisi, niin voisi paremmalla tuurilla tärpätä. Eli neutraali kysymys aiheesta kannabis... Kysymykseen ei mitään jyrkkää kannanottoa, niitä ei IS tunnu pahemmin julkaisevan. Sitten kun topicin saa avattua, niin läpi menee kyllä näköjään melkein mitä vaan... Eli kirjotelkaahan tuonne ja muuallekin...
Erottaa kovat huumeet tuohon vanhaan topicciin ja kannabis erilliseksi. Koetan jälleen boostata tekstiä, mutta jos joku muukin aihetta ehdottelisi, niin voisi paremmalla tuurilla tärpätä. Eli neutraali kysymys aiheesta kannabis... Kysymykseen ei mitään jyrkkää kannanottoa, niitä ei IS tunnu pahemmin julkaisevan. Sitten kun topicin saa avattua, niin läpi menee kyllä näköjään melkein mitä vaan... Eli kirjotelkaahan tuonne ja muuallekin...
-
MonkeyLover
Avaudun nyt tähän hieman asiaa sivuten, mutta kun nyt satuin lukemaan tätä.
Keskustellessanne tavallisten kansalaisten huumemielipiteistä tulee esille heidän tietämättömyytensä ja kyynisyytensä. Totta. Mutta sitten aletaan miettiä, miten heitä voidaan valistaa asiassa. Samalla tuomitaan se, että he tuputtavat teille omaa sisäistä totuuttaan. Ëli siis nyt on kaksi kansanryhmää, jotka yrittävät vaikuttaa toistensa mielipiteisiin, tietäen kuitenkin, että he ovat itse oikeassa.
Nyt haluan kysyä, kertokaa te
- Kuka on oikeassa?
- Eikö se ole totuus, mihin itse uskoo?
- Miksi muut pitää saada ajattelemaan samalla tavalla, halutaanko omille ajatuksille hyväksyntä?
- Miksi ette polta sitä pilveänne ja ajattele, että olen etuoikeutettu, kun voin tehdä sitä ja nauttia siitä?
Jos tästä nyt joku saa jotain irti, niin ajatukseni oli kuitenkin se, että mikä on ihmisen tarve saada muut ajattelemaan samoin kuin itse. Itse olen tyytyväinen kun saan polttaa pilveni rauhassa, ei minua kiinnosta mitä joku Matti Laukaalta ajattelee asiasta. Joku ajattelee nyt että olen passiivinen vaikuttamaan omaan ympäristööni. Ehkä niin, mutta minä ainakin olen päättänyt käyttää kaiken olemassa olevan energian hyödyksi, en tuhlaa sitä käännytääkseni muita. Tässä asiassa valistajat eivät ole sen huonompia kuin vastarannan kiisketkään. Kyllä yhteiskunta viisastuu ajan myötä itsekin.
Keskustellessanne tavallisten kansalaisten huumemielipiteistä tulee esille heidän tietämättömyytensä ja kyynisyytensä. Totta. Mutta sitten aletaan miettiä, miten heitä voidaan valistaa asiassa. Samalla tuomitaan se, että he tuputtavat teille omaa sisäistä totuuttaan. Ëli siis nyt on kaksi kansanryhmää, jotka yrittävät vaikuttaa toistensa mielipiteisiin, tietäen kuitenkin, että he ovat itse oikeassa.
Nyt haluan kysyä, kertokaa te
- Kuka on oikeassa?
- Miksi muut pitää saada ajattelemaan samalla tavalla, halutaanko omille ajatuksille hyväksyntä?
- Miksi ette polta sitä pilveänne ja ajattele, että olen etuoikeutettu, kun voin tehdä sitä ja nauttia siitä?
Jos tästä nyt joku saa jotain irti, niin ajatukseni oli kuitenkin se, että mikä on ihmisen tarve saada muut ajattelemaan samoin kuin itse. Itse olen tyytyväinen kun saan polttaa pilveni rauhassa, ei minua kiinnosta mitä joku Matti Laukaalta ajattelee asiasta. Joku ajattelee nyt että olen passiivinen vaikuttamaan omaan ympäristööni. Ehkä niin, mutta minä ainakin olen päättänyt käyttää kaiken olemassa olevan energian hyödyksi, en tuhlaa sitä käännytääkseni muita. Tässä asiassa valistajat eivät ole sen huonompia kuin vastarannan kiisketkään. Kyllä yhteiskunta viisastuu ajan myötä itsekin.
- reijo hiller
- 3 tähteä

MonkeyLover kirjoitti:Nyt haluan kysyä, kertokaa te
- Kuka on oikeassa?
Absoluuttinen totuus on olemassa vain silloin, jos se kyetään aukottomasti faktoilla todistamaan. Näin ei yleensä ole, eikä toki kannabiksenkaan kohdalla. Kyse onkin siitä, että ihminen uskoo "totuudeksi" yleensä sen, jonka puolesta hän on saanut eniten vastaanotettua mielestään järkeviä argumentteja. (Myös se tunnepuoli vaikuttaa toki tähän.) Kyse on siis nimenomaan siitä, että yritetään saada kannabista kamalaksi huumeeksi väittävät ihmiset näkemään myös vilaus siitä asioiden toisesta puolesta.
Ei, en halua ainakaan itse omille ajatukselleni hyväksyntää. Toivon, että joku päivä koittaa se päivä, kun voin polttaa pilveni rauhassa vaikka kävelytiellä tai kasvattaa hamppua kotona käyttöön ilman, että siihen on "ulkopuolisilla" oikeus puuttua vaikka en mitään väärää koe tekeväni.
Ja jotta tähän päästäisiin, nimenomaan niitä "ulkopuolisia" on vähitellen saatava näkemään heidän oman totuutensa sijaan näitä pieniä faktanpalasia (joita kuitenkin on olemassa) jotka puhuvat sen puolesta, että kannabis ei ole sen pahempi juttu kuin alkoholi eikä kannabiksen käyttäminen tee ihmisestä varastelevaa, väkivaltaista narkkaria.
-
MonkeyLover
Reiska Hoo, kiitos, good thinking. Kyllä minäkin mielelläni tulisin kasvieni kanssa kunnolla kaapista ulos, mutta en ole koko elämän aikana joutunut rajoittamaan toimintaani. Poltan kyllä sen jointin ihan missä haluan ja kasvatan ihan niin paljon kuin haluan. Jos joku haluaa minut sen vuoksi pidättää tai jtn muuta, niin antaa palaa.
Suomi kun on vaan sitä hassu maa, että ihmiset noudattaa ihan psykoottisesti kaikkia lakeja ja säädöksiä. Jos joku päättää, ettei julkisesti saa enää viheltää, niin sitten nuristaan omissa foorumeissa ja lehtien mielipideosastoilla, mutta vuoden päästä se unohtuu ja kukaan ei vihellä. Kansalaistottelemattomuus kunniaan. Paras tapa mielestäni on todeta asian laita ihan itse ja toimia sitten sen mukaisesti.
Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu myös sellainen pysyvyyden ja pysähtyneisyyden palvonta. Juuri se "että miksi pitäisi hamppua polttaa kun tähänkin asti on hyvin pärjätty marlborolla" on sitä, että ei edes olla kiinnostuineita muutoksista kun kaikki on nytkin ok. Yritä siinä nyt vaikuttaa, maailman peräreikä on tää paikka, jossa ihmiset eivät keskity käyttämään omaa järkeään, vaan sulautuvat osaksi yhteiskuntaa ja yrittävät pitää matalaa profiilia, ettei mitään ikävää tapahtuisi.
Suomi kun on vaan sitä hassu maa, että ihmiset noudattaa ihan psykoottisesti kaikkia lakeja ja säädöksiä. Jos joku päättää, ettei julkisesti saa enää viheltää, niin sitten nuristaan omissa foorumeissa ja lehtien mielipideosastoilla, mutta vuoden päästä se unohtuu ja kukaan ei vihellä. Kansalaistottelemattomuus kunniaan. Paras tapa mielestäni on todeta asian laita ihan itse ja toimia sitten sen mukaisesti.
Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu myös sellainen pysyvyyden ja pysähtyneisyyden palvonta. Juuri se "että miksi pitäisi hamppua polttaa kun tähänkin asti on hyvin pärjätty marlborolla" on sitä, että ei edes olla kiinnostuineita muutoksista kun kaikki on nytkin ok. Yritä siinä nyt vaikuttaa, maailman peräreikä on tää paikka, jossa ihmiset eivät keskity käyttämään omaa järkeään, vaan sulautuvat osaksi yhteiskuntaa ja yrittävät pitää matalaa profiilia, ettei mitään ikävää tapahtuisi.
Hyvä että avaudut. Olen itse miettinyt tota paljon. Haluanko edes, että kannabis laillistettaisiin. Onhan se tällä hetkellä myös erittäin sosiaalinen juttu ja sosiaalinen rinki kannabiksen ymäprillä pienenee sitä mukaa, kun polttelu vapautuu. Haluanko, että hatsia olisi kaikkialla saatavilla. Polttaisiko nuoret enemmän. Joisivatko kenties vähemmän.
Oma tilanne tuskin hirveästi muuttuis. Kyllähän sitä ganjaa saa tälläkin hetkellä ihan niin paljon, kun haluaa oikeastaan.
Vituttaa vaan, että jengi polttaa sitä paskaa älyämpäristä joskus 14-15-vuotiaana. (mä olen ilmeisesti nyt se legendaarinen kouluvalistaja
) Mut liikaa liian aikasin ei oo hyvä. Jos se olis laillista, sitä paskaa ei ensinnäkin olis. Se raha tulis Suomeen, ei minne sattuu. RikollisLIIGOILTA loppuis kymmenien tuhansien suomalaisten tuki. Samalla voitaisiin valistusta muuttaa oikeaoppiseen suuntaan. Ja miettiä, että miten ehkäistä koko huumausaineongelma jne, koska koko systeemi on perseestä. Mutta ei sitä voi hetkessä muuttaa. Pikkuhiljaa. Ehkä käviskin niin, että pilvestä menis hohto, kuten Hollannissa on käynyt. Ei siellä jengi loppupeleissä blaadaile niin paljon. Nyt se saattaa olla nuorille 'vitun rankkaa' polttaa se jointti. Mikä on tosi outoa mun mielestä. Jos se olis normali asia, kuten esim ruokaviini, niin ei sen ympärillä pyöris sellasta ihme hypetystä nuorillakaan... Tilanne on vaan mun mielestä tosi epätodellinen, kun kyse on asiasta, josta on pakko olla jotain mieltä (vaihtoehdot joo tai ei) ja suurin osa ihmisistä ei oikeesti tiedä mitä mieltä pitäis olla.
Totuus on se, mihin itse uskoo. Mutta pitää olla myös valmis muuttamaan mielipiteitään. Jos joku lyö mulle nyt uudet puolueettomat tutkimukset eteen, että pilvi tekee sitä ja tätä pahaa sulle. Ja on vielä tutkittu 5:ssä eri laitoksessa jne. niin kyllä mä paasaamisen lopetan saman tien. Polttelua tuskin.
Sama pätee myös toisinpäin. Eli onhan hatsia tutkittu vuosikymmenet. ja poltettu vuosituhannet. Kyllä jos se oikeesti olis tositosi ongelmallinen aines, niin kyllä sen seuraukset näkyis täällä enemmän... En yritä muuttaa kenenkään mielipiteitä. Yritän tarjota heille mahdollisuuden löytää se 'oikea' tieto.
Ja yhteiskunnassa ei tapahdu yhtään mitään, jos ketään ei kiinnosta.
Oma tilanne tuskin hirveästi muuttuis. Kyllähän sitä ganjaa saa tälläkin hetkellä ihan niin paljon, kun haluaa oikeastaan.
Vituttaa vaan, että jengi polttaa sitä paskaa älyämpäristä joskus 14-15-vuotiaana. (mä olen ilmeisesti nyt se legendaarinen kouluvalistaja
Totuus on se, mihin itse uskoo. Mutta pitää olla myös valmis muuttamaan mielipiteitään. Jos joku lyö mulle nyt uudet puolueettomat tutkimukset eteen, että pilvi tekee sitä ja tätä pahaa sulle. Ja on vielä tutkittu 5:ssä eri laitoksessa jne. niin kyllä mä paasaamisen lopetan saman tien. Polttelua tuskin.
Ja yhteiskunnassa ei tapahdu yhtään mitään, jos ketään ei kiinnosta.
-
Bongauttaja
Rauhassa olen minäkin saanut poltella ja kasvatella juuri niin paljon kuin olen halunnut. Ei ole kukaan tullut kyselemään tai häiritsemään. Ongelma tulee vaan siinä,että JOS jää kiinni. Olisihan se mukavaa, jos ois laillista,mutta eipä tuo hirveästi ole haitannut.
Palaa sivulle “Politiikka ja media”