Kolehdin keräys Mikko Pekkolalle

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
otus

Kolehdin keräys Mikko Pekkolalle

ViestiKirjoittaja otus » 23.10.2013 0:37

Noniin, SuViKo-ketjua seuranneet tietänevätkin että herra on joutumassa toistamiseen istumaan hampun kasvatuksen takia. Laitan tähän tilinumeroni josko saisimme kerättyä sakkoon tarvittavan summan, ja maksan sen niinkuin hän ketjussaan ehdotti. Jos tarvittavaa summaa ei saada kokoon ajoissa, siirrän kerätyt rahat hänen tililleen. Pistäkää tekstikenttään vaikka forum nicknamenne, niin laitan tähän keräyksen lopuksi lahjoittaneiden nickit ja summat todisteeksi.

Lahjoitukset voi lähettää tilinumeroon:
FI41 XXXX XXXX XXXX 42

Osoitetaan että hamppufoorumilta löytyy auttamishenkeä! :)

Huom. Luethan ketjun kokonaisuudessaan. Osallistujamäärien ja rahankeräyslain takia tuen antaminen ei tämän viestin tavoin toteutunut -ylläpito

(Viesti muokattu aloittajan pyynnöstä -ylläpito)

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

Re: Kolehdin keräys Mikko Pekkolalle

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 23.10.2013 4:49

Mikä olikaan sakon kokonaissumma? Lisäksi kirjoitan vähän lisää. :P
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

otus

ViestiKirjoittaja otus » 23.10.2013 5:29

Kiitos Tapionpoika! Sakkoon tarvittava summa on 1010e, lisää lahjoituksia toivotaan!

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 23.10.2013 5:32

otus kirjoitti:Kiitos Tapionpoika! Sakkoon tarvittava summa on 1010e, lisää lahjoituksia toivotaan!

Noin paljon? :O Luulin että olisi vaan ne 70 päiväsakkoa joita menossa seuraavana istumaan pois. Ellei ole monsteritulot ja päiväsakkosumma siksi korkeampi, mutta jotenkin en usko näin :D.

oldirty
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja oldirty » 23.10.2013 6:00

Tähän taatusti löytyy auttamis henkeä. Pelastetaan Pekko!
Nyt kun vielä joku menisi takuuseen otuksen luotettavuudesta tässä, en siis huijariksi väitä tai usko mutta monilla on täällä foliohattu niin kireällä ettei mielellään tuntemattoman tilille siirtele rahaa. Saataisiin rahat kokoon nopeasti, tai ainakin uskon niin.
the Effects are very strange, and, at first hearing, frightful enough) is very general and frequent: and the Person, from whom I received it, hath made very many Trials of it, on himself, with very good Effect.

pvff

ViestiKirjoittaja pvff » 23.10.2013 7:09

oldirty kirjoitti:
..monilla on täällä foliohattu niin kireällä ettei mielellään tuntemattoman tilille siirtele rahaa.

Totta. Löytyykö aloittajalta Paypal-tunnuksia? Voisin muutaman kolikon heittääkin näin hyvään tarkoitukseen.

(Eka postaukseni!)

Kippari
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Kippari » 23.10.2013 8:20

Luulin että Pekko periaatteen miehenä nimenomaan halusi vankilaan osoittaakseen miten järjetön tämä systeemi on.

Minulla on vain huonoja kokemuksia erilaisiin keräyksiin osallistumisesta. Tyypillisesti niistä rahoista suurin osa menee "operointikustannuksiin". Joissakin tapauksissa killinkiäkään ei mene varsinaiseen kohteeseen.

Cut the middle man! Jos joku haluaa oikeasti auttaa Mikkoa taloudellisesti niin tällainen löytyi hänen blogisivultaan:

Koska blogilla ei ole rahankeräyslupaa, en saa pyytää laittamaan (bit)coineja tänne: 13ZFkjDxccEnNfdZS88x2CnF1NcuGBz7jZ

NotSNot

ViestiKirjoittaja NotSNot » 23.10.2013 8:23

Voisiko Pekko itse ottaa kantaa ketjuun ja keräykseen jonka joku randomi tekee...
Siemenissä ainakin hyvä itävyys! 60 siemenestä 60 vesilasin pohjalla jo! :D

LittleMissSunshine

ViestiKirjoittaja LittleMissSunshine » 23.10.2013 11:10

Voisin veikkaa et kerta siellä vankilassa riittänee jo osoittamaan pointin.

Mieluusti myös osallistuisin tämmöseen kolehtiin seuraavista yhteiskunnan minulle maksamista säälirahoista, mut pikkasen kaipaan lisävarmuutta homman luotettavuuteen. Ja vanhanaikaisesti juur tilisiirtona pygeisin jeesaa kunnei noi bitcoinit sun muut meitsiltä luonaa. Onko kellään mitään käsistystä mihin mennessä tuo sakkosumma tulisi olla maksettu?
"..ja kaikki on snadisti merkityksetöntä. Voi luoja, se on taivas."

Pellon Pekko
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Pellon Pekko » 23.10.2013 11:58

Hei!

Ensinnäkin: Olen todella imarreltu ja kiitollinen halusta auttaa! Voin sanoa, että vankeus on psyykkeelle melko raskas kokemus, ihan noin lyhytkin, eikä siellä mielellään istu. Varsinkaan, kun on sairas jo valmiiksi. En siis pahastuisi, jos kolehti todellakin kerättäisiin, sehän olisi huikea kunnianosoitus. (Ehkä myös osoitus julkisuuteen, etten ole aatteineni yksin - voisin olla melko varma, että lehtijuttua tulisi, jos kolehti kerättäisiin. Luvata en tietenkään voi, en ole mikään toimittaja.)

Toinen juttu on se, että rahankeräyksiin yleensä tarvitaan lupa. En tunne tätä lakia hyvin, ja nyt jälleen vuorokauden valvoneena en jaksa ottaa selvää. Jos tarvetta on, voin ottaa myöhemmin, kun saan ensin nukuttua.

Ja sitten pahoittelut: Aloitusviestissä on hieman puutteellista informaatiota. Vankeudeksi muunnettujen sakkojeni yhteissumma tosiaan on 1010 euroa, joka kasautuu yhdestä aiemmasta kasvatuksesta (Lue lisää: http://suviko.blogspot.fi/2012/06/sirku ... jilla.html ), sekä Paatero-hampusta (Paatero in memoriam: http://suviko.blogspot.fi/2012/07/paate ... samme.html ) - näistä sain yhteensä 70 päiväsakkoa, joka jotenkin perverssisti oli laskettu 560 euroksi, vaikka olen ollut koko ajan yhtä persaukinen ulosotossa alle suojaosuuden elävä sairaseläkeläinen. Idätetystä siemenestä tehtiin syyttämättäjättämispäätös - on muuten hulvatonta luettavaa, suosittelen: http://suviko.blogspot.fi/2012/09/syytt ... a-saa.html

Puuttuva informaatio on se, että tuohon 1010 euroon sisältyy myöskin maksamatta jäänyt 450 euron uhkasakko, josta tuli 15 vuorokautta lisää istumista. Sain tämän sakon, koska en sairauteni vuoksi päässyt oikeudenkäyntiin todistamaan minun kimppuuni hyökännyttä tuntematonta piriesaa vastaan. Paska homma mutta paskaa tapahtuu.

Tämä ei tietenkään enää liity mitenkään päihdepoliittiseen aktivismiini (paitsi ehkä tuo tyyppi olisi jättänyt hyökkäämättä jos olisi pössytellyt laillista hamppua spiidin tai mitä vetikään sijasta :P ), ja saatte olla siitä mitä mieltä haluatte. Sairauttani ja poisjääntiäni tästä oikeudenkäynnistä en ala sen tarkemmin erittelemään, asia on henkilökohtainen, toivottavasti ymmärrätte.

Summa summarun: Olen otettu ja iloinen, että ihmisiltä löytyy tahtoa tukea. Jos tukea ei löydy riittävästi, istun yhteensä 38 vuorokautta. Jatkakaa ihmeessä keskustelua, jos vielä koette tarpeelliseksi, ja voin ajoittain osallistua itsekin jos tarpeen, ainakin kun saan ensin prkl nukuttua...

Kiitos ja kvintiljoona kumarrusta: :yes:

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 23.10.2013 12:09

Oliko kuitenkin niin, että jos kolehtiin kertyy edes jonkinverta rahaa, niin osan päiväsakoista voisi maksaa pois ja näin lusiminen edes lyhenisi vähän?

redbull

ViestiKirjoittaja redbull » 23.10.2013 12:14

Mielestäni jonkun tunnetusti luotettavan tai ylläpidon ois hyvä seurailla tätä. Kusetuksen mahdollisuuskin on aina olemassa tälläisissä jutuissa ja avunsaaja ei saakkaan mitään.
Redbull keeps your going

otus

ViestiKirjoittaja otus » 23.10.2013 14:26

Minuun voitte kyllä luottaa, ei ole tapana kusettaa ihmisiä ja ihan auttamisen halusta olen minäkin mukana tässä. Jos tämä muodostuu isoksi ongelmaksi niin voihan rahoja kerätä mahd. jonkun ylläpidossakin työskentelevän tilille?

Edit. Paypal toimii. Siirrän vielä rahat tilille, menee pari päivää. Laitan tähän Paypal-tunnuksen, kun olen varma että rahat ovat siirtyneet.

pullapoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja pullapoika » 23.10.2013 18:10

Onko täällä härmässä nyt tuollainen rahan kerääminen kuinka laillista toimintaa? Käsittääkseni kaikki rahakeruuseen liittyvä toiminta vaatii erityistä lupaa kerätä rahaa tuosta vain kysymällä.

Ainoa poikkeus ovat nuoret ja lapset jotka voivat harjoittaa pienimuotoista rahankeruuta esim päiväkoti- tai koulutoiminnassa.

Tietääkseni itse saat omatoimisesti lahjoittaa rahaa toisen henkilön sakkoihin, mutta homma taitaa olla laitonta jos sitä rahaa kerää ennen lahjoitusta. Eli sinun ei saisi pyytää rahaa vaan sulle pitäisi haluta antaa rahaa tuohon tarkoitukseen.

Korjatkoon joku jos oon väärässä, mutta rahankeräyslupa pitää olla aina tällaisissa tapauksissa kun kyseessä nyt ei ole mikään lasten/nuorten koulun puolesta järjestetty rahankeräys jota voi harjoittaa ilman lupaa.

En vain halua alkaa laittomuuksiin rahankeräyslain puolella vaikka voisin aivan hyvin vähän säästöistäni jeesata vaikka köyhä ihminen olen... :)

Minua epäilyttää nyt siis rahankeräyslaki ja sen soveltaminen nyt kun tämähän on julkista rahankeräystä kun näin suht julkisella foorumilla tapahtuu.

Yksi epäilyistäni on itseasiassa se, meneekö rahat oikeasti sinne minne pitää ja onko rahankeräyslaki tästä suljettu poies?
lol apua :foil:

Kallu

ViestiKirjoittaja Kallu » 23.10.2013 19:37

pullapoika kirjoitti:Onko täällä härmässä nyt tuollainen rahan kerääminen kuinka laillista toimintaa? Käsittääkseni kaikki rahakeruuseen liittyvä toiminta vaatii erityistä lupaa kerätä rahaa tuosta vain kysymällä.

Ainoa poikkeus ovat nuoret ja lapset jotka voivat harjoittaa pienimuotoista rahankeruuta esim päiväkoti- tai koulutoiminnassa.

Tietääkseni itse saat omatoimisesti lahjoittaa rahaa toisen henkilön sakkoihin, mutta homma taitaa olla laitonta jos sitä rahaa kerää ennen lahjoitusta. Eli sinun ei saisi pyytää rahaa vaan sulle pitäisi haluta antaa rahaa tuohon tarkoitukseen.

Korjatkoon joku jos oon väärässä, mutta rahankeräyslupa pitää olla aina tällaisissa tapauksissa kun kyseessä nyt ei ole mikään lasten/nuorten koulun puolesta järjestetty rahankeräys jota voi harjoittaa ilman lupaa.

En vain halua alkaa laittomuuksiin rahankeräyslain puolella vaikka voisin aivan hyvin vähän säästöistäni jeesata vaikka köyhä ihminen olen... :)

Minua epäilyttää nyt siis rahankeräyslaki ja sen soveltaminen nyt kun tämähän on julkista rahankeräystä kun näin suht julkisella foorumilla tapahtuu.

Yksi epäilyistäni on itseasiassa se, meneekö rahat oikeasti sinne minne pitää ja onko rahankeräyslaki tästä suljettu poies?

Juuri tämä minuakin mietityttää. Olet täysin oikeassa, että tälläistä rahankeruuta ei laki hyväksy. Stenkka (Seppo Lampela) haki jokin aika sitten rahallista avustusta, jotta saisi uuden levyn väsättyä. Virkavalta hyökkäsi välittömästi kimppuun (kasaan oli saatu muistaakseni tonnin-parin verran) ja tuomitsi Stenkan laittomasta rahankeräyksestä, jolloin hän lopetti keräyksen. Ei tule siis onnistumaan julkisesti tämä keräys. Mutta tähänkin on keinonsa, kaikkea ei tarvitse tehdä näkyvästi. :think:

Emmehän me kasvata hamppuakaan julkisesti. Vielä, uskon että sekin päivä koittaa, kun Suomessa saa kasvattaa omaan käyttöön tietyn määrän vihreää :)

Toiseksi, en ikinä laittaisi tuntemattoman tilille lanttiakaan, kun ei tiedä mihin raha päätyy, on hienoa että Pekkola itse tuli esiin tässä ketjussa.

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 23.10.2013 20:08

Pekkolan kanssa tästä keskusteltiin tuolla facebookin puolella juurikin. Kun kerran Mikko on sairauseläkkeellä(kuten minäkin,työkyvyttömyys tosin), niin siirto Mikon omalle tilille olisi minusta parempi vaihtoehto tässä kohtaa.

Kela/Sossuhan ei sairaseläkeläisten tilejä kyyläile, niinkuin esim. sossu..

Itse jopa lupailin edellisellä kerralla lähettää rööki/kahvirahaa Mikolle, ilman mitään taka-ajatuksia..

Siis esim. laittaa tilisiirtoon merkinnän "tuki", "sakko" tjtn. sinnepäin, niin ei pitäisi tulla tuon rahan keräyksen kanssa mitn. härdelliä?
Kunhan ihmiset vain oma-aloittesesti siirtävät rahaa hyvään tarkoitukseen, ilman mitään Mikon pyyntöä/kerjäystä.

Käsittääkseni jos Mikko saa minimi eläkkeen, niin hän saa "tienata" saman verran kuin kela maksaa eläkettä.

(Itsellä minimi eläke n.750e ja KeLan mukaan saan tienata tuon verran ettei vaikuta mihinkään etuuksiin..

Itse olen valmis siirtämään omasta eläkkeestäni hyvään tarkoitukseen jonkin verran massia..

-J

oldirty
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja oldirty » 23.10.2013 20:31

Jos pekko pistät tilinumerosi yyveellä niille jotka tässä ketjussa on ilmaissut halukkuutensa tukea sua rahallisesti. Olisiko siinä mitään järkeä? Siihen ei tarvittaisi välikäsiä eikä sen enempi järjestettäisi keräyksiä. Entäs käteinen? Kirjeellä helposti setelit liikkuu. Sää et ole yksin tässä.
the Effects are very strange, and, at first hearing, frightful enough) is very general and frequent: and the Person, from whom I received it, hath made very many Trials of it, on himself, with very good Effect.

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 23.10.2013 20:39

Itse voin jopa tuoda suoraan käteen rahnua, kunhan seuraavan kerra pyörähdän tuolla Mikon nykyisellä paikkakunnalla..

Mielestäni tämän asian tiimoilta näen enempi hyötyä, kuin antaa jollekkin sprrälle tai greenpeacelle jotain pikku roposia taivaspaikan toivossa..

-J

Tuohon summaan ei meitä hampuuseja edes kovin montaa tarvita. Mielestäni Mkko on tuon tuen ansainnut..

Kallu

ViestiKirjoittaja Kallu » 23.10.2013 20:57

neural_rust kirjoitti:Itse voin jopa tuoda suoraan käteen rahnua, kunhan seuraavan kerra pyörähdän tuolla Mikon nykyisellä paikkakunnalla..

Mielestäni tämän asian tiimoilta näen enempi hyötyä, kuin antaa jollekkin sprrälle tai greenpeacelle jotain pikku roposia taivaspaikan toivossa..

-J

Tuohon summaan ei meitä hampuuseja edes kovin montaa tarvita. Mielestäni Mkko on tuon tuen ansainnut..

Samaa mieltä, Pekkola on tukensa ansainnut. Mies tekee hienoa työtä, Suomen kansalle hamppu tutuksi.

Greenpeace on aivan sontaa koko järjestö. Näin ot:a totean :lol:

Hanssi

ViestiKirjoittaja Hanssi » 23.10.2013 21:02

Mikään ei estä Mikkoa myymästä esim. oma tekoista taidetta tai vastaavaa, vaikka huuto.netin kautta.
Käyttämällä yleisesti hyväksyttyä kauppapaikkaa (en foorumin basaaria halua tällä mollata) ei yksittäisiä henkilöitä voida tilien kautta liittää hamppufoorumiin jne. Eli säästyy foliota ja rahat menevät suoraan oikeaan osoitteeseen.

Itse taideteokseksi kelpaisi esim. blogistin omakätinen allekirjoitus numeroituna, ja toimitusosoitteeksi vaikka joku sopiva mediatalo. Eiköhän kunnon nipullinen nimmareita saa jotakuta journalistia esittämään kysymystä "Mistä näitä tulee ja miksi?".

Palaa sivulle “Politiikka ja media”