Kuva

Rahan tekeminen hampulla

Sana on vapaa.
räsänen

Re: Rahan tekeminen hampulla

ViestiKirjoittaja räsänen » 21.11.2013 12:25

Esimerkiksi otan nyt yhden ihmisen jonka tunnen. Kitisee kun joutuu ostamaan lätkää 15-20€/g ja kukka on käytännössä aina 20€/g kun kontakteja ei ole, ja laatu on ihan mitä sattuu. Tälläkin neidillä ja puolisollaan olis tilaa ja varsinkin aikaa kasvattaa puskia omaan käyttöön, jos kuukaudessa menee satanen pari per nenä sauhuihin niin eikö olisi järkevää olla vaikka kuukausi kaks polttamatta ja ostaa niillä rahoilla näpäkkä setti telttoineen päivineen? Mutta ei, kuuluu kitinää hinnasta, välineiden kalleudesta, homman "hankaluudesta" ja siitä että joutuu odottelemaan... Siihen päälle saavat vielä vittuuntuneen kaveripiirin joka ei jaksa enää pitää tyyppeihin yhteyttä, kun aina tulee esille "Et sattuis tietää mitään juttuja" hommat. Paljon tulee myös tätä "No ei voi ku ei tiijä että jos porukat soittaaki et ne tulee kylää..." Niin ne tulee kylään monella muullakin (tai kaverit tai kuka nyt vaan) eikä sen anneta haitata harrastusta. Jos ikää alkaa olla 25v ja ei uskalla vieraille sanoa että nyt ei ole passeli aika tulla kylään, niin hohhoi. Ja unohtamatta suomen kesää.... Tähän päälle kitinät siitä että "kaikki vaa istuu budiensa päällä, vittuvittuvittu ku aina vaa jotai paskaa myyvään..."

Mielestäni tän tyyppisten ihmisten kuuluu ja joutaakin maksaa ylihintaa paskasta kukasta ja neekereiden pillerilaatasta, jos oma laiskuus ja saamattomuus on suurin ja mahdollisesti ainut syy siihen miksi ganja ei kasva. Toisaalta taas nostan hattua ihmisille, jotka jättää kasvatteluharrastuksen käytännössä kokonaan vaikkapa lasten ja/tai/työn/puolison takia ja tietoisesti valitsevat sen tien että joutuvat sauhuistan hieman maksamaan. Jos mulla olisi omia lapsia ja polttaisin vaikka 1g viikossa, ei sellainen 60-80€/kk olisi paha hinta siitä ettei tarvitse riskeerata omia ja läheisten asioita (Satunnaisella sauhuttelulla riskit on ainakin pienempiä kuin kotona kasvattaminen, suurista projekteista puhumattakaan) Jokainen määrittelee itse mikä on ns oikea este kasvatukselle, mun mielestä omalla toiminnalla ongelmien aiheuttaminen lähimmäiselle alkaa olla jo este. Jos on valmis riskeeraamaan läheisensä oman "harrastelun" takia on rahanahneus ja hamppu vallannut mielestäni silloin hieman liian ison tilan elämästä.

En hirveesti enää hengaile porukassa jossa sauhua kysellään, ihan vaan siks että se alkaa vituttaa. Mutta jos ja kun sitä kysytään niin tuumaan että eipä ole tiedossa, tän jälkeen menen kotiin, kaivan isosta purkistani isoja itsekasvatettuja nuppuja jotka menee isosti päähän ja sihautan. Sitten pajarinousuissani naureskelen näille kitisijätyypeille kun ovat perseaukisia vittuuntuvat paskalätkään josta ei saa poltettuna muutakuin pään kipeäksi.

Se vaan sattuu olemaan niin että halvin kukka on yleensä ihan itse kasvatettua ja ihan itselle. Oikeat kaverit on oikeita kavereita oli sulla budia tai ei, ja en todellakaan ole rahaa vailla kun kyse on hyvistä frendeistä. Jos nakkaan kaverille pari grammaa omatuotettua nugettia, riittävä palkkio siitä on mulle se hyvä mieli kun tiedän ettei se bägineekeri saa mun kaverin rahoja.

Mua ei sinäänsä yhtään haittaa että kotikasvattajat tekee itselleen lisätuloa myymällä omaa tuotettaan, suomen lainsäädäntö kun kerran mahdollistaa sen vieläpä nollaverolla. Käyn töissä ja maksan omaan palkkaani nähden överi-isoja veroja ihan vaan siks, että niiden bägineekereiden, piripaavojen yms yhteiskunnan paskaläjien vuokrat sun muut saadaan maksettua.

Nää on taas vaan mun mielipiteitä ja pientä avautumista aiheesta ja oikeastaan aika paljon ohi aiheenkin :D

jantardi

ViestiKirjoittaja jantardi » 21.11.2013 12:56

Nauratti ihan vitusti tää topic, ei näin. :lol:

Istjender
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Istjender » 21.11.2013 15:29

räsänen kirjoitti:Esimerkiksi otan nyt yhden ihmisen jonka tunnen. Kitisee kun joutuu ostamaan lätkää 15-20€/g ja kukka on käytännössä aina 20€/g kun kontakteja ei ole, ja laatu on ihan mitä sattuu. Tälläkin neidillä ja puolisollaan olis tilaa ja varsinkin aikaa kasvattaa puskia omaan käyttöön, jos kuukaudessa menee satanen pari per nenä sauhuihin niin eikö olisi järkevää olla vaikka kuukausi kaks polttamatta ja ostaa niillä rahoilla näpäkkä setti telttoineen päivineen? Mutta ei, kuuluu kitinää hinnasta, välineiden kalleudesta, homman "hankaluudesta" ja siitä että joutuu odottelemaan... Siihen päälle saavat vielä vittuuntuneen kaveripiirin joka ei jaksa enää pitää tyyppeihin yhteyttä, kun aina tulee esille "Et sattuis tietää mitään juttuja" hommat. Paljon tulee myös tätä "No ei voi ku ei tiijä että jos porukat soittaaki et ne tulee kylää..." Niin ne tulee kylään monella muullakin (tai kaverit tai kuka nyt vaan) eikä sen anneta haitata harrastusta. Jos ikää alkaa olla 25v ja ei uskalla vieraille sanoa että nyt ei ole passeli aika tulla kylään, niin hohhoi. Ja unohtamatta suomen kesää.... Tähän päälle kitinät siitä että "kaikki vaa istuu budiensa päällä, vittuvittuvittu ku aina vaa jotai paskaa myyvään..."

Kuulostaa itseasiassa hyvältä esimerkiltä miksi ei kannata kasvattaa vaan ostaa. En mä ainakaan kasvattaisi jos olisi kiinnijäämisriski porukoille ja muille. Toki parisataa per nenä on jo aika paljon kuussa, mutta jos on hyvä työ ja iso palkka niin eihän se sitten liikaa rankaise. Kiinnijääminen voi kuitenkin olla aika paha juttu ja väittäisin että ostamisesta vähän vaikeampi narahtaa. Tuskin syynä koskaan on pelkkä laiskuus. Jos on, niin kai sekin on käypä syy :)
"Tykkään käydä baarissa tanssimassa, baarissa juomassa, baarissa kavereiden kanssa, baarissa laulamassa ja baarissa."

tengeng

ViestiKirjoittaja tengeng » 23.11.2013 10:33

Ite miettiny kasvatusta aina kuin mitä tahansa muuta harrastusta.

Verrataan esim golffiin.

Eka hommataan Green Card.(tehään tunnukset hamppu.net:n)
Perehdytään kentään ja mietiskellään millasen mailat hommaisi alkuun.(millaiseen settiin on varaa+mahdollisuudet)
Kädet täristen jännityksestä painellaan ekalle reiälle.(laitetaan siemenet itämään ja mietitään, et millä vitulla tosta rääpäleestä tulee satoja, jopa kymmeniä grammoja budia.)

Jos harrastuksesta todella pitää, aletaan treenaa, ja paljon. Aletaan miettimään laadukkaampia välineitä, ja touhu alkaa viemään enemmän aikaa.
Sitten alkaa miettimään "Vittu, mähän voisin tehä elantoni tällä mitä rakastan <3"

Nyt tuleekin se mutta. Kun harrastus muuttuu ammatiksi, stressi nousee aivan eri tasolle. Vihreellä tekee rahaa(ja jostain vitun syystä golffillaki. Iha oikeesti, kaveri mätkii tollasta munan kokosta palloa pitkin nurmikenttää ja sille maksetaan miljoonia?? Haloo! Tyhmempää touhua ku Räsäsen politikointi), ja se raha taas on stressitöntä niin kauan, kun laskut pystyy maksaa "oikealla" työllä tai tuella. Tämä on musta se olotila mitä kannattaa tavoitella :yes:

Eli onko raha stressin arvoista? Luoonteestahan kaikki on kiinni. Olen nähnyt ihmisiä, jotka ovat olleet yhden pikaisen AF:n kasvatuksen jäljiltä aivan hermoraunioina. Tälläinen ihminen istuttaisi 20 puskaa, niin väittäisin että ennen vegen loppua on kaveri jojossa.

Vittu hajuakaa oikee mitä tällä postauksella tarkotin. Iha ku olis poltellu vihreetä kultaa taas heti aamusta :pimp:
*DiSCLAiMER* All of the photos and posts are for entertainment purposes only.

Istjender
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Istjender » 23.11.2013 17:57

Tykkään sun analogiasta.

tengeng kirjoitti:Nyt tuleekin se mutta. Kun harrastus muuttuu ammatiksi, stressi nousee aivan eri tasolle.

Ei välttämättä pidä paikkaansa. Mä olen aina ajatellut tätä harrastuksena. Jos tulee jotain ongelmia niin sitten tulee, ei elämä siihen pääty. Ei pidä antaa työn nielaista ja olla ainut osa elämää. Suomessa edes kiinnijääminen ei ole elämän loppu.

Tietty selkä seinää vasten kasvattaminen on perseestä. Jos rahat on loppu ja pitää saada hyvä sato aikaan, mutta ehkä tarttis ostaa jotain välineitä tai lannotteita tai jotain. Silloinkin mielestäni stressiä aiheuttaa raha, ei itse kasvatus.
"Tykkään käydä baarissa tanssimassa, baarissa juomassa, baarissa kavereiden kanssa, baarissa laulamassa ja baarissa."

åke pakana
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja åke pakana » 23.11.2013 18:48

tengeng kirjoitti:Eli onko raha stressin arvoista? Luoonteestahan kaikki on kiinni. Olen nähnyt ihmisiä, jotka ovat olleet yhden pikaisen AF:n kasvatuksen jäljiltä aivan hermoraunioina. Tälläinen ihminen istuttaisi 20 puskaa, niin väittäisin että ennen vegen loppua on kaveri jojossa.

tavallaan stressi ei ole rahan arvoista, vaan pikemmin tietoisuus omasta varallisuudesta ja varsinkin siitä, että muutkin tietävät sun massiiviset tulot verrattuna siihen todelliseen työmäärään, mitä oikeasti teet (tätähän muut eivät tiedä).
jos stressiä pystyttäisiin mittaamaan, olisi ainakin kevan ex-johtajalla ailuksella huikeat pisteet viimeiset pari viikkoa.

ajatteles nyt itse. olisit tempaistu johonkin vastaavaan virkaan kuin uuno turhapuro konsanaan puhtaasti poliittisen ja biologisen historiasi vuoksi.
nauttinut aivan saatanallista palkkaa ja tehnyt talousostoksesi (makkarapaketista kesämökkiin) puhtaasti hetken intuition varassa. hinnalla ei ole väliä koska creditiä eli paalua on riittävästi. sinua on harmittanut, koska suomessa ei ole niin kallista koulua, mihin lapsesi voisi laittaa. varissuon ala-astetta ne ainakaan käy.
sinulle kumarrellaan ja pokkaillaan missä tahansa liikutkin. (et siis liiku rahvaan seassa. koskaan)

ja nyt!
kaikki tunnistavat sinut ja nimesi iltalehtien kuvista ja entiset keva-, kepu ja muutkin kaverit eivät enää huomaa sinua koska sinulla on rutto.
olet muuttunut ahneeksi paskiaiseksi, poliittiseksi pyrkyriksi ja muutenkin helveksittavaksi köyhien lasten kiusaajaksi.
kyllä siinä stressi eli kansanomaisesti vitutus voi nousta sfääreihin.

tengeng kirjoitti:Vittu hajuakaa oikee mitä tällä postauksella tarkotin. Iha ku olis poltellu vihreetä kultaa taas heti aamusta :pimp:

sama
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

Luminaire

ViestiKirjoittaja Luminaire » 25.11.2013 9:39

Kyllähän tällä harrastuksella pystyy oman elämisen turvaamaan hyvinkin helposti. Kysyntää kuitenkin on huomattavasti enemmän kuin tarjontaa, varsinkin jos ei mitään paskaa kasvata.
Tietenkin tämä on myös vähän ihmisestä kiinni miten suhtautuu esim stressiin. Jos on jatkuva foliohattu meininki menossa niin eihän tämä sitten onnaa jo juurikin mainitun stressin takia.
Mutta jos ei kuumottelut haittaa sekä hallitsee kasvatuksen sekä on erillinen vege ja kukitustila niin päästään jo suhteellisen kunnioitettavaan vuosipalkkaan kiinni.

Henkilökohtaisesti eniten minua nyppii ihmiset jotka valittavat siitä 20€/g hinnasta. Okei, onhan se suht korkea hinta nykyään jos vertaa esim 10v sitten olleisiin hintoihin. Mutta pitää myös huomioida se että kaikissa tuotteissa on hinnat noussu huomattavasti viimeisen 10v aikana, kuten siis perus elintarvikkeet ynnä muut vastaavat. Tietysti myös jos en henkilöä tunne niin se on sen 20€/g mitä poltto maksaa. Kaveriporukka tietysti on asia erikseen, mutta näinhän toimivat kaikki vissiinkin, tuntemattomille 20€/g ja frendeille 10-15€/g.

Pari vinkkiä niille jotka haluavat hypätä pois oravanpyörästä ja alkaa ammattimaisesti kasvattamaan:
- Nosta kaikki tuet mitä saat, asumistuki sekä työmarkkinatuki. (Tämä siitä syystä ettei herätä niin kauheasti kysymyksiä esim siitä miten maksat elämisesi.)
- Älä hengaile kotikyläsi nistipiireissä säännöllisesti, koska jos teet näin ennemin tai myöhemmin joudut tekemisiin poliisin kanssa.
- Maksa laskut ja muut paskat ajallaan pois, jos on ulosottoja eikä halukkuutta maksaa niitä, soita ulosotto virkailijalle ja julista itsesi varattomaksi.
- Ilmanvaihto kunnossa eikä valovuotoja.
- Hanki erillinen asunto kasvattamista varten, esimerkiksi kotikylässäni saa sellaisen 15 neliön luukun hintaan 200€/kk joka on ideaali kasvatusta varten.
- Kotiosoitteessa ei kasva mitään laitonta. (Ei edes tatteja jääkaapin yläpuolisessa kaapissa.)
- Älä ryyppää! Alkoholi on paskin ja turhin päihde mitä mailmasta löytyy, kaikki tietävät kyllä syyt joten ei siitä sen enempää.
- Erillinen vege ja kukitustila, mainitsemani 15 neliön luukku esimerkiksi on suht helppo jakaa osiin kasvatuksen eri vaiheita varten.
- Pidä asiasi pienen sekä luotettavan piirin tietona jottei tarvitse kuumotella turhista syistä, esim siitä että kaverin kaverin puoliso ei tykkää elinkeinostasi ja vasikoi sut kytille...
- Pidä ulkoasusi siistinä, ei rastoja tai mitään hippipaskaa päällä, herättää kysymyksiä sekä huomiota, varsinkin pienellä paikkakunnalla.
- Älä diilaa itse, myy diilereille satosi esim 12€/g. Tuotto on huomattavasti parempi jos itse diilaat, mutta samoin on riskit. Empiiristen tutkimusten pohjalta fiksuinta on esim 300g sadosta myydä diilereille 2 heikkiä hintaan just toi 12-15€/g ja pitää loput omaan käyttöön sekä frendeille.
- Älä myy muita päihteitä, itsestäänselvyys kyllä, muttei kaikille.
- Pidä huoli ettei tule esim vesivahinkoja tai sähkötulipaloja, jos tarvitsee tehdä sähkötöitä kasvatussettejäsi varten etkä itse ole sähköalan ammattilainen, pyydä 100% luotettavaa kaveria tai kaverin kaveria tekemään ne.
- Panosta kasvatusvehkeisiin, esimerkiksi 500€ sijoituksella pääsee pitkälle ja jo ekan sadon jälkeen olet reippaasti voitolla.
- Pidä tietokoneesi tietoturva ajantasalla sekä skannaa koneesi läpi säännöllisesti mahdollisista haittaohjelmista.
- Jos tunnet pakollista tarvetta keskustella harrastuksestasi netissä, tee se hamppufoorumilla, ja jollei yhteytesi ole kryptattu niin älä myöskään tee tätä kotikoneellasi kotiyhteydelläsi. (Oman harkinnan mukaan tietysti, kunhan harkintakyky ei ole sumentunut.)
- Jos postailet myös psyvaultissa niin siinä tapauksessa tietoturva asiat sekä yhteytesi salaus kannattaa pitää huomionarvoisena asiana.

Tuotanoin, tuossa on muutamia juttuja jotka itse olen havainnut vuosien varrella hyväksi ohjenuoraksi tämän harrastuksen kanssa, varsinkin jos tällä haluaa oman elintasonsa turvata. Todella yleistä huttuahan tämä on mutta varmasti toimii hyvänä muistin virkistämisenä usealle henkilölle.

WNH

ViestiKirjoittaja WNH » 27.11.2013 16:24

Itsehän perehdyin näihin foorumeihin juuri sen takia koska se perushinta hampulle tässä läänissä on se 20e/g... :eiei:

Jokainen käyköön sen henkisen kamppailunsa, että mitä sen lopputuotteen kanssa tekee, itsehän en sitä kasvata kuin itselleni, ja siihen suurin syy on juuri tämä kaikki mitä tässä topicissa käydään läpi.. Kaverin kaverin kaverin kautta saatu 10g pussukka maksaa sen 200 euroa, josta sitten ne kaverin kaverit nappaavat oman osansa, ja kaikkein vittumaisinta on se kun omat kaverit ottaa vielä siitä välistä ( Itsehän en enää heidän kauttaan mitään hommaa ) jolloin 10g pussukassa onkin sitä polttoa se 10-20% vähemmän..

Kyllähän sitä voi omalle piirilleen myydä halvemmalla jossei sitä löydy, kasvattaisivat itse hamppunsa jos ei ole varaa maksaa sitä mitä rahanahneet pyytävät, tai sitten lopettaa käytön jos siihen ei ole varaa.. Siitä ne ongelmat vasta syntyy kun ruvetaan pikavipillä nostelemaan niitä kemmejä ja maksamaan pikavipit pikavipillä. :doh:
Mitä enemmän poimit herneitä, sitä enemmän poimit herneitä.

pexi

ViestiKirjoittaja pexi » 27.11.2013 18:42

WNH kirjoitti:Kaverin kaverin kaverin kautta saatu 10g pussukka maksaa sen 200 euroa, josta sitten ne kaverin kaverit nappaavat oman osansa, ja kaikkein vittumaisinta on se kun omat kaverit ottaa vielä siitä välistä ( Itsehän en enää heidän kauttaan mitään hommaa ) jolloin 10g pussukassa onkin sitä polttoa se 10-20% vähemmän..

Joskus historiassa kävi kusiset ku "kaverin"(tunsin kyl, muttei mitenkään läheinen) piti hakea mulle ja mun kaverille kukkaa hintaan 16e/g(tääl normisti 15e/g). Sanoin, et EI ota jos hinta nousee tai on notkeeta... Yllättäen kesti ja kesti... Sit ku lopulta "kaveri" tuli, niin sanoi, et maksoi 18e/g :shock:. Kotiin tutkimaan pussukkaa, niin a) tosi notkeeta ja b) n. 1/3 puuttui... Ja siis notkeana paino oli vajaa, tietty paljon vajaampi kuivana. Vihasta puhelua "kaverille" ja vastauksena puuttuvasta: "ne oli ottanu siitä ja mä otin kans". Olis kohteliasta edes sanoa jos ottaa pikkasen tai paras kysyä, et saisko hakuja eikä omin päin ottaa...

Kiva siin sit alkaa repimään perseestään rahoja takas kaverille, ku ei ollu antaa kaikkia kukkia mitä piti :S
Tän episodin jälkeen "kaveri" kehtas viel kysellä "onks jukkaa näkyny?" ja muuta erittäin nokkelaa koodia, vaikka monesti olin sanonu, ettei tarvi ottaa yhteyttä ollenkaan jollei muuta asiaa ole...

OT, mut kunhan teki mieli avautua ja ehkä joku saattaa oppiaki jotai tästä (ÄLÄ osta kuin "suoraan fiktiltä")...
Jos yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa niin kuinka montaa sanaa elokuva vastaa?

Daimion
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Daimion » 2.4.2014 11:28

Jotain omia mietteitäni tuon tässä esille, mitä tulin miettineeksi topickia läpi
lukiessani.

Hinnasta tuntuu jokaisella olevan oma mielipiteensä, mikä on oikein ja reilua
jokaista kohtaan. Kuten on jo esitetty, niin sehän on kohtuullisen subjektiiivinen
asia, joka riippuu monesta asiasta, pääsääntöisesti kuitenkin siitä että, missä kohtaa
sijaitset tuotantoketjua. Ideaali tilanne joka suurinta osaa miellyttäisi, olisi se, että
kasvattajia olisi mahdollisimman paljon. Kuitenkin kun me elämme tässä yhteiskunnassa
jossa on kysynnän ja tarjonnan laki, niin melkein jokainen haluaa mahdollisimman
hyvän tuoton vaivannäölleen. Omat kasvatukset on sen verran pienimuotoiset, että
minulla riittää vain itselleni sekä parille kaverille. Minä olen sen verran ideologi, etten
pelaa näiden kaverien kanssa ollenkaan rahalla. Jätkät tuo mässyt ja muut, minä tuon
poltot. Luotettavien hyvien ystävien kanssa vietettyä aikaa ei voi rahalla mitata ja
omalle työlle ei lasketa tuntipalkkaa.

Jos mahdollisuuksia/halua olisi kasvattaa myyntiin, niin kyllä minä siitä mahdollisimman
hyvän hinnan myös haluaisin. Isompia määriä kerrallaan, mutta sopuhintaan.
Henkilökohtaisesti minä olen muuten sitä mieltä, että siemenillä on parempi tehdä tiliä,
entä kukalla. Tosin niitäkin tulee jaettua kavereille yleensä ilmaiseksi, joten siinä meni
sekin pointti :laugh: (Tällä hetkellä ainakin, laillisuusaspektia ajatellen. Ja jos vähän
numeroita pyöritellään, niin pieni af tuottaa ulkona sanotaan vaikka 10g kukkaa.
Ajatellaan, että se 15e on nyt reilu hinta, eli 150e saataisiin tuosta. Sama kasvi tuottaa
kokemuksieni mukaan sellaisen 200 siementä, joista nyt pyydettäisiin vaikka euron
kappaleelta, eli 200e saataisiin jo siitä. Siementen myynti on kuitenkin periaatteessa laillista.)

Hinnasta nillittäminen on minusta turhaa, ei se asia valittamalla parane. Niin kauan kuin
ei itse kasvata, joutuu tyytymään siihen mitä on tarjolla ja siihen hintaan mihin se on
tarjolla. Jos hinta vaikuttaa liian kovalta, ei sitä sitten tarvitse ostaa. Ja kuten täällä on
jo moneen kertaan mainittu, niin on turha valittaa siitä, ettei ole mahdollisuuksia kasvattaa.
Ulkona saa tuotettua myöskin laadukasta kukkaa, oikeasti jo suhteettoman halvalla ja
helposti. Pienellä rahallisella panostuksella ja kohtuullisella vaivalla väitän, että melkein
jokainen voisi oikeasti kasvattaa jopa vuoden tarpeisiin omat polttonsa. Varsinkin jos
laskee heidän mukaansa jotka sanovat polttavansa sen pari grammaa viikossa.
Hinnasta vielä sen verran, että se on valitettavasti hyödyke siinä missä mikä tahansa
muukin ja jos mies A tarjoaa hyödykkeestä 10 euroa ja mies B 20 euroa, niin jokainen
voi tehdä sen päätöksen itse. Minulla kaverit ajaa rahan edelle, mutta näin ei ole kaikille.

Hintojen laskeminen ei ole ihan niin yksinkertaista kuin mitä moni tuntuu luulevan.
Itse en näe sen onnistuvan, että kollektiivisesti jossain humppafoorumilla päätettäisiin,
ettei siitä kukasta nyt enää pyydetä yli kymppiä vaikka mikä olisi. Lisäämällä tarjontaa
roimasti, hinnat ehkä saataisiin tippumaan, mutta tämä vaatisi koko Suomen mittakaavassa
aivan massiivisen lisäyksen kotikasvattajien määrään. Polttajia on tällä hetkellä moninkertainen
määrä kasvattajiin nähden, ja heitän tälläisen täysin tuulesta temmatun, omaan tuttavapiiriini
perustuvan arvion, että yhtä kasvattajaa kohden on kaksikymmentä lopputuotetta vailla olevaa.
Tuo kilo/sato tuntuu olevan monelle aika legendaarinen määrä, mutta ei se loppupeleissä paljoa
ole kulutukseen nähden. Kolme kuukautta jos menisi aina saada kilo aikaiseksi, niin ei se vaatisi
kuin 20 ihmistä joilla palaa 0,5g päivässä, että kaikki olisi mennyt seuraavaan satoon mennessä.
Mutta tämä nyt on pelkkää olettamuksiin perustuvaa mutuilua ja jossittelua.

Valtio jos saataisiin mukaan, niin hintoihin saataisiin jotain säätelyä, mutten jaksa uskoa, että
hinta täällä siltikään tipahtaisi paljoa alle 20€/g kun verottaja pääsee mukaan, ja vielä monessa
kohdassa. Täällä kun verotetaan monta kertaa samaa asiaa ja se tulee sitten näkymään
lopputuotteen hinnassa. Oikeasti ihmettelen jos ja kun täälläkin mielensäpahoittajien ja
pilkunnussioiden, itseänsä ja asemaansa täynnä olevien maassa saadaan kannabis lailliseksi
ja sen hinta tipahtaa alle 20€ per g. Ulkokukan hinta saataisiin kyllä ruuvailtua alle sen, mutta
sisälajikkeiden kohdalla en näe sitä todellisena vaihtoehtona.
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?

pullapoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja pullapoika » 2.4.2014 15:16

Ja sihen hintaan vaikuttaa myös toiset ostajat, ei pelkästään myyjän ahneus.. Eikä kukaan myy +/-0 ..jos ei hyvä kaveri oo kyseessä.. Yleensä aina jälleenmyydessä hinta nousee 2-5euron välillä, riippuu määrästä kylläkin.. Mutta tosiaan, oon itekki tarjonnu 20euroa eräälle myyjälle just siks, että kukaan ei tuu ostamaan sitä sihen perus 15eruoon, joten ite saan mitä haluan ja muut on ilman kun tarjoan enemmän hyvästä tavarasta..

Kukka on vaikea määritellä rahassa.. Sen kaupankäynti kun ei ole mitenkään laajamittaista ja isoa suomessa, enemmänkin tienaamalla tuota PL:ää myydään ja etelämmässä sitten satunnaisesti jatkettua budia joka on ties mitä myrkkyä.

Monen tuttavan kans oon jutellu ja homma on kääntynyt niin, että laatutietoiset asiakkaat mielellään maksaa kukasta enemmän kuin lähtee säätämään sitä PL:ää tai muutenkaan halvan hinnan perässä juoksee.. Kaikki tietää, että hyvä kukka ja 20euron gammahinta on hyvä diili verrattuna huonolaatuisiin ja vaarallisiin tuotteisiin näillä markkinoilla jossa ei oo kontrollia, huutokauppamenolla itse hintaa nostamalla teet varmaks, että saat sitä mitä haluat ja muut jää ruikuttamaan hinnasta.

Itsekkin jos myyjänä oisin, vakiohinta 15, mikäli joku haluais 20euroa maksaa siitä hyvästä, että en muille myy, mikäettei?

WNH kirjoitti:Itsehän perehdyin näihin foorumeihin juuri sen takia koska se perushinta hampulle tässä läänissä on se 20e/g... :eiei:

Jokainen käyköön sen henkisen kamppailunsa, että mitä sen lopputuotteen kanssa tekee, itsehän en sitä kasvata kuin itselleni, ja siihen suurin syy on juuri tämä kaikki mitä tässä topicissa käydään läpi.. Kaverin kaverin kaverin kautta saatu 10g pussukka maksaa sen 200 euroa, josta sitten ne kaverin kaverit nappaavat oman osansa, ja kaikkein vittumaisinta on se kun omat kaverit ottaa vielä siitä välistä ( Itsehän en enää heidän kauttaan mitään hommaa ) jolloin 10g pussukassa onkin sitä polttoa se 10-20% vähemmän..

Kyllähän sitä voi omalle piirilleen myydä halvemmalla jossei sitä löydy, kasvattaisivat itse hamppunsa jos ei ole varaa maksaa sitä mitä rahanahneet pyytävät, tai sitten lopettaa käytön jos siihen ei ole varaa.. Siitä ne ongelmat vasta syntyy kun ruvetaan pikavipillä nostelemaan niitä kemmejä ja maksamaan pikavipit pikavipillä. :doh:

Ennemmin 20g kemmi budia josta hartsi näkyy ku halvempi PL tai jatkettu budi..

Oon kuullut vähän, että jatketun budin takia jotkut jopa tarjoavat 25-30e kemmi hintaa kunhan se budi on hyvää.. Paskaa ei haluta ostaa.

Mkäli itelleni ostaisin, maksan mielelläni sen 20e/gramma jos tavara on oikeasti hyvää kotikasvatettua budia..

Bisnesmielessä tuo hinta on liian iso eteenpäin myytäväks. Ja toisaalta, itse kun en ostele mitään kymmenien grammojen settejä, ei esimerkiksi 100euroa reilusta 5grammasta kukkaa haittaa yhtään kunhan teidän, että se ei oo mitään hiuslakka-budia tai muuten kusetuksella ja halvalla myytyä.

Paskan kannabiksen myynti hintaan 8-15e aiheuttaa kukan kysynnän ja siinä käy niin, että sille myydään joka eniiten maksaa.. Toiset ovat valmiita maksamaan hyvästä kukasta parikymppiä ja jättää ne kympin hintaset laatat diilereille.

Tässä juttelin erään kaverin kanssa asiasta, hän kertoi, että hänelle sanotaan jopa 25euron hintaa siitä, että hän myy ne sinne missä maksetaan.. Siinä ei kiinosta ne ketä valittaa hinnasta kun vapaaehtoisesti maksetaan jo 20-30euron välillä.

Toisaalta on piirejä jossa hinta on vielä 15e luokkaa, allekkin... Kuitenkin jos meitin asiaa hyötysuhteelta niin, että kuinka monet paukut väsään grammasta hyvää kukkaa verrattuna PL:ään jonka laatu on kyseenalaista, kyllä se 20e/g tulee kukinnosta halvaksi.

Ja kuten sanoin, toiset sanoo jo niille ketä kukkaa myy, että "jos mulle myyt ja unohda muut, maksan enemmän" ...sinnehän se kukka menee missä eniiten maksetaan.

Oon huomannu viimesen 10vuoden aikana muutosta siitä, että hyvästä kotikasvatetusta tavarasta maksetaan mielellään enemmän ja ne ostajat itse nostavat hinnat, ei myyjät.

Yksi tarjoaa 20e/gramma, no sinnehän se myydään.. ei oo järkeä myydä niille jotka ei halua maksaa. Tässähän toki on takana sekin, että ne keillä on varaa ostaa kukkaa, ne ketkä tienaavat enemmän, he nostavat hintaa sanomalla, että "minä maksan enemmän kunhan mulle kaikki myyt" ..tiedän paljon tyyppejä jotka maksaa enemmän vain koska heillä nyt on sitä massia käytettävissä.. Sekin vielä, että kukka on aina kukkaa, toiset myy PL:ää ja ostaa voitoilla kukkaa, toiset ei kasvat mutta nostaa kukan hintaa koska sitä rahaa on ylimäääräistä..

Myyjien ahneudesta ei oo kyse, kyse on sitä, että kukkaa ei kaikille riitä ja aina on joku joka suostuu maksamaan enemmän ja sen mukaan mennään, että enemmän maksaville kukkakin päätyy.. Ja pisteenä I:n päälle, ostajia ei haittaa pätkääkään, että ovat maksaneet hyvästä kukasta parikymppiä kemmi..

Erikseen on sitten nämä "tukkumyynnit" joissa käytännössä kasvattaja ei itse luukuta mitään vaa myy sen kukan 10-15 hintaan tukkuna ja sitten se itse myyjä jakaa sitä luonnollisesti itselleen voitolle 20euroon.. Mutta itse näen enemmänkin tlanteen niin, että kun ihmiset haluaa maksaa kukasta, sillä ehdolla, että se ei ole mitään lakka-budia tai PL:ää. Kysyntää on niin paljon, että "rikkaimmat" ostajat sen kukan lopulta haalivat itselleen.. Tuo hinta on nyt verrattain pieni vieläkin suhteutettuna elintasoon ja geologiseen sijaintiin jossa sitä hamppua ei vain itsestään kasva joka paikassa.

Isot markkinat pitäisi hyvälle kukalle saada ja sitä kautta dekriminalisaatio/laillistaminen käyntiin, näinhän jenkeissä about kävi.. Markkinat olivat jo niin valtavat, tarjotaa on joka paikassa, ihmiset ovat sosiaalsia ja tekevät tuttavuutta myös toisiin, esittelee tuttavia kavereilleen jne.. Meninki on aivan eri luokkaa. Toki sielläkin varmaan hinnat vaihtelee riippuu missä ollaan, kuitenkin, suomessa tää elintaso näkyy kyllä huumeiden hinnassa.. Markkinatalous loppupeleissä se sielläkin on pohjalla.

Mikäli myyntiin kasvattaa, itse en alkaisi näkemään unia 20e/g myynneistä koko sadosta... Enkä alkaisi myymään sitä yksittäin satunnaisille ihmisille.. Tekisin niin, että hyvään houkuttelevaan hintaan laittaisin sen jälleenmyyjälle joka sitten poistaa sen vaikkapa 18e hintaan, jolloin hieman saa etua.. Toki itehän en voi vaikuttaa siihen pajonko jälleenmyyjä pyytää.. Kunhan itse saan sen mitä haluan..

Myyntiin tosin en kasvata, vaikka olishan tuo kiva ammatti kasvattaa hamppua myyntiin laillisesti yrttinä. :think:

Täällä kuitenkin homma menee kutakuinkin niin, että tavara on huutokauppatavaraa, mikäli kyse on kotikasvatetusta.. Hinta väkisin nousee 20euroon kun he keillä on varaa ostavat paljon, tai isolla rahalla ostetaan kaikki halvalla ja sitten revitään ne voitot omaan taskuun jolloin välikäsi nostaa hintaa..

Mua ei haittaa koko 20e/gramma.. Yhdestä grammasta hyvää kukkaa saa yhtä monet paukut kun useammasta grammasta PL:ää ja kyllä tää laatutetoisuus nostaa hintaa kuluttajien puolella.. Ite kun ostan 1-5gramman määriä, ei paljoa kiinnosta mun tuloilla onko se 15 vai 20euroa gramma. En oo sitä eteenpäin myymässä vaan ite sen poltan.. Joskus huudan itse 20euron hinnan, että kaveri ei myy sitä alle 20eurolla muille, että itse saan sen mitä haluan. :yes: :laugh:

Kotikasvattajien välisessä kaupankäynnissä unohtaisin rahan osittain.. Kaveri joka kasvattaa, voin häneltä ottaa esim 20g ja sitten kun omat ovat valmiina, vien 20g takas.. Näin jotkut tekevät.

Kuitenkin tosiasia on se, että ei ole tarpeeksi niitä kasvattajia jotka ei koskaan polta omistansa ja heillä on diileri joka hoitaa massit.

Suomessa on aika säätöä tää pilven osto, juostaan miten sattuu, otetaan välistä yms yms, mikäli kuten yllä kirjoitettu olisi kasvattajia jotka sitä myyntiin kasvattaa, ja hoitaa asiat kunnolla ja tarjonta saadaan nousuun, onnistuu ehkä hinnan tippuminen jos käy niin, että kaksi diileriä, jotka hakevat setin kasvattajalta joutuu kilpailemaan keskenään.. Keskinäistä kilpailua ei oo koska kysyntä on isompi kuin tarjonta ja ostajat itse nostaa hintaa.. Välikädet vielä enemmän.

Kyseessä on osittain ahneet myyjät, mutta enemmänkin se, että kukkaa ei oikeasti ole ja jos on niin siitä ei moni luovu.. Toiset polttaa kukkaa ja myy lätkää.. Harvassa on ne jotka tienaa kukalla, mikäli näitä olisi tarpeeksi, kilpailu tiputtais hintaa ja se näkyis. Täällä ei todellakaa oo amerikan menoa, että tarjontaa on enemmän kuin kysyntää ja hinta tippuu sen takia kun naapuri myy halvemmalla.. Siellä tosin ilmasto auttaa hintaa halvemmaks ja muutenki yleisesti harvoin kukaan käräyttää toisia kasvatteluista, siellä ei muutenkaan oo kulttuurissa tarkoitus puuttua naapurin asioihin.. Toki riippuu millaisessa lähiössä asut.. yleisesti siellä on asia toisinpäin ja laadulla kilpaillaan, eikä ostajat määritä hintaa vaan kilpailijat.. Täällä härmässä voit myydä kukkaa ilman kilpailijoita helposti.
lol apua :foil:

Teeonhc

ViestiKirjoittaja Teeonhc » 2.4.2014 15:37

Itse ajattelin ruveta säästämään näillä tuotoilla mitä myyn. Myyn vain ja ainoastaan tutuille ja luotettaville kavereille. Paljoahan tällä tavalla ei tienaa, kun piirit on pienet mutta kyllähän se pikkuhiljaa kertyy. Lähinnä jos kasvatus kamojen hinnan saisi takaisin niin se ois hyvä. Jos ylimäärästä niin ostetaan uutta laitteistoa. Näin rahat pysyy kokoajan harrastuksessa.
Kasvatti kukan yks, kasvatti kukan kaks
Ei tienny kukaan ja teki mielen mukavaks
Nyt peruspentil on pöydäl kasa syytteit
Me ollaan kaikki ihan normaalei tyyppei.

kokkari

ViestiKirjoittaja kokkari » 4.4.2014 22:48

Foorumineitsyys menee tässä, hyvissä savuissa :)

Mä oon tuota meinannut, että helpolla joku varmaan rahat tekee. Mä oon poltellut vajaan 20v ja olen aina ollut kohtuulissa hommissa, eli palkka on ollut ok. Rikas en millään tasolla ole, asun vuokra-asunnossa, ajelen halvalla autolla, jne.

Olen kuitenkin valmis maksamaan HYVÄSTÄ kukasta vaikka 30€/g mun käytölläni sillä ei ole mitään merkitystä. Kunhan minun ei tarvitse säätää. Kukka on hyvää mitä olen saanut kaveriltani, samaa settiä samalta kasvattalta (ei mitään aavistusta kuka ja mistä) hinta on ollut 14€/g ja olen vielä itse sanonut, että saa verottaa ihan reilusti välistä...

Toki tällaisen satunaisen viikonloppukäyttäjän 0.x bongikäryt kestää mallia vuosi / 10g.

Lopetan siihen, että olen asunut maassa jossa tämä touhu oli arkipäivää ja jossa on voinut polttaa surkeasta loistavaan ja koko välikirjon ja uskallan sanoa, että oikeilla kontakteilla Suomesta saa loistokukkaa!

en lopettanutkaan:

Siinä on sille bulkkikauppiaalle miettimisen paikka. Miten tehdä extremely hyvää kukkaa, lajikkeittain jokunen ja sitten löytää siihen ostaja. Se maksaa sen 30€/g kasvatusmäärät voi olla suhteellisen pienet, mutta tuotot isot (per/g) ja vakiintunut + "hiljainen" asiakas.

Taitaa suurin ongelma olla, että ostaja löytää myyjän.

E: aloin miettimään vuosikulutusta ja vaihdetaan 10-->15g .
E2: enkä siis osta 1g/kerta

pullapoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja pullapoika » 5.4.2014 16:14

Täällä ei tosiaankaan aina ostajat kohtaa myyjää miettien sitä kuka maksaa eniiten. Siis myyjän vinkkelistä.

Myyjä yleensä ei itse tee muuta kuin hakee kukat kasvattajalta ja jakaa ne niille ketä tulee kaveriporukassa vastaan, parille kerrot, että on setti, ihmiset kerää pottia ku muurahaiset ja hakee kaikki äkkiä pois. Siis näin tietyissä piireissä.

Toisaalta, nämä jotka maksaa tosi paljon ja suostuu siihen omaehtoisesti ei pajoa tule törmäämään suoraan kasvattajiin jotka myyntiin kasvattaa, kun täällä ei tarvi kilpailla sen laadun taikka hinnan kanssa, käytännössä mikä vaan menee kaupaks.

Hermisbudia näkyy paljon perus-säätäjillä joilla on niin kukkaa kuin subutex pillereitä. Hyvät, siis rakkaudella kasvatetut budit harvoin päätyy katukauppaan.. Katukaupassa oleva "hyvä kukka" on käytännössä ihan ok, muta ei sen tarvi olla rakkaudella kasvatettu ja curetettu+trimmattu poltto.

Itsekkin kun ostan määriä max 10g.. En mielellää kympistä 200e maksa, tosin vitosesta ei huntti haittaa mitään.. 10g:stä näen sopivaks hinnaks jotain 150-200e välillä..

Joskus kasvattajat jotka myyntiin kasvattaa ja eivät itse polta, kyllä kasvattavat sen kukan tarpeeks hyväksi, mutta eivät törmää ostajiin joilta hintaa saisi. Eikä "rikkaat ostajat" törmää helposti henkilöön jolta voisi ostaa kukkaa kalliilla ihan vain siksi, että haluaa maksaa hyvästä.

Sen päivän kun näkis, että diilerit kilpailee laadulla ja hinnalla, silloin tietää, että kukkaa tai lätkää on oikeasti tarpeeks liikenteessä.. Oli vaikka siemenien kanssa olevaa hermiskukkaa, se menee tiettyyn "ryhmään" kaupaks jotka ei paljoa tiedä mitä siinä kukassa saa olla ja mitä ei saa.

Toisaalta jotkut ostajat valittaa hinnasta ja jopa varsista jotka ovat kukkatertun sisällä.. He yleensä jäävät ilman monesti, Joillekkin pitää olla tukku hinta vaikka kakkosta ois ostamassa, muuten ei kelpaa. Jätetään se laatubudi väliin ja mennään lätkädiilerille.. :laugh:

Itse oon ollut välikätenä eli kasvattajalta hakenut ja levittänyt sadon osissa, eniiten siinä silti kasvattaja tienaa vaikka tukkuhinnalla sitä ite ostaa.. Kasvattajana oon aina polttanut itse omat ja ehkä gramman pari myynyt jollekkin, yleensä tarjonnut kylässä oleville tutuille.

Itse en ainakaan haluaisi omasta kämpästä sellaista luukkua jossa jatkuvasti juoksisi joku ovella hakemassa jotain.. Mielellään hoitaisin tukkuna, mutta sellaisia ihmisiä kenen kanssa edes haluaa alkaa tuollaseen löytyy aika vähän. Toisilla on liian jyrkät periaatteet mistä tahansa asiasta tai toisaalta liian löysät..

Se, että kun itse olen tietoinen, että aivan hyvi voin 20-25e/g maksaa kukasta jos se hyvää on ja määrät ovat pieniä, itelle on kohtuullinen 100eurolla 4-5grammaa hyvästä.. Huonommasta laadusta 100eurolla odotan about 6-7grammaa vähiintään..

En usko, että täällä ainakaan kymmenen vuoteen hinnat ovat laskemassa, kannabiskauppa tarvitsee hinnanlaskuun aika ison tarjonnan ja kilpailun joka pakottaa kasvattajaa tiputtamaan hintaa, että ostajat valitsevat hänen kukkansa, eikä sitä "naapurin" kasvattamaa halvempaa, mutta samalaatuista. Ei oo ostajan markkinat täällä ja tuskin tulee olemaan vuosiin..

Entäpä jos kannabis laillistettaisiin? siis ihan uruguay malliin? Verotettasiinko kannabista niin paljon, että siinä vieressä pyöris pimeän ja halvan kannabiksen bisnes? tod. näk.

Veikkaan, että dekriminalisaatio saattaa aiheuttaa lieveilmiönä hinnnan laskua, vaikka sen ei pitäisi kauppaan vaikuttaa, mutta aina löytyy niitä jotka kasvattavat "itselleen" virallisesti, mutta luovuttavat kokonaan pienen sadon sitten eteenpäin ja saa siitä rahan. Tällaista kauppaa kyllä käydään jo nyt, mutta poliisin väite, että suomi on omavarainen kannabiksen suhteen katukaupassa on paskapuhetta.

"omavaraisuus" on tietyissä porukoissa normaalia ja tilanne on se, että savut ei lopu, mutta siinä ei sinäänsä käyä kauppaa rahalla vaan lainataan kannabista ja maksetaan takaisin kannabiksella. Poliisi yleensä näkee nää huonoimman pään tapaukset, piripäät tai muuten sekakäyttäjien kasvattamot ja linkittää näin kannabiksen yhdeksi perkeleeksi.. Kun taas tietty porukka ei näe koskaan muita kuin kannabikseen intohimolla suhtautuvia kasvattajia.

Tuleehan se poliisille yksipuolinen kuva kun raidatessa suurin osa kasvattajista on sekakäyttäjiä ja näin levitellään sanomaa, että kannabiksen käyttöön liittyy aina pillerit ja viina, ei kuitenkaan ymmärretä, että iso harmaa massa jota "kukaan" ei näe on kadoksissa ja kun ne ovat piilossa, kannabiksen maine on mitä on.

Myös oon törmännyt sellaiseen, että mikäli kannabiksesta kirjoittaa jotakin hyvää.. Heti tulee raivoavaa palautetta siitä, että kun tekstissä ei ole mitään haittoja sanottu.

Onhan se nyt selvää, että haittoja on, tosin suurin osa haitoista, kuten kannabiksen hinta, laatu ja myyjät toimivat täysin ilman säätelyä ja tuotevalvontaa ei ole.

Oon ite lähipiirissä yrittänyt puhua huumeista siis sellaisina kun ne on.. eli mitä käy kun sitä ottaa ja sitten kertonut "jos käytät"-tilanteita joista ollaan raivoissaan.. Kun "huumeita ei saa opettaa käyttämään" ...sitten sen käytön ja polttamisen opettaa joku sekopää tai narkkari joka tienaa kannabiksella saamalla itselleen fiksit. Tällaiset myyjät eivät laadusta paljoa kerro millaista kannabis pitää olla ja minkkälaista kannabista on järkevintä käyttää.. :eiei:

Ihan tuli mieleen voisin heittää ilmoille kysymyksen kaikille:
Koska luulette suomen kannabismarkkinat olevan niin laajat, että myyjät kilpailevat tuotteen laadulla, sekä hinnalla? niin, että ostajan osuus jää olemattomaksi kun hintaa määritellään.

Nykytilanteessa jos kieltäydyt 20e/g budista, seuraava tyyppi sen kuitenkin ostaa.. Eikä hermiskukan myynti ole ongelma, moni ostaa kukkaa vaikka siemenet ovat vain lisäpainona. :think:

Sanotaanko niin, että myyntiin kasvattamalla ei ole enään tilannetta, että hermiskukka jossa on siemeniä ei myy?
-Oon monesti törmännyt henkilöihin jotka ovat ostaneet isojakin määriä "halpaa" kukkaa josta melkein puolet painosta on siemeniä, siemenkukka menee yleensä sellaisille jotka ei kasvia elävänä oo nähny(tai ymmärrä hamppua kasvina) eivät välttämättä edes tajua siinä olevan siemeniä ja siksi pesässä vähän paukkuu ja poksuu. :smash: :D

Oon itekki hermiskukkaa saanut siis välikäden kautta.. Kehui sitä hyväksi ja halvaksi.. Siis alle 10e/kemmi. Tuumasin kun sain ostamani, että tämä on täynnä siemeniä.. Ei ollu tälle välikädelle tullut edes mieleen, että siinä on syy kukan hintaan.. Ei siinä.. Ostin sen silti, mutta nypläsin siemenet pois ja hyvää peruspolttoa se oli. tuttavani ei ymmärtänyt edes poistaa siemeniä ja ihmetteli ku paukkuu liekittäessä :)

3grammasta kun poistin siemenet, jäi jäljelle vajaa 2g kukintoa, siis kukkaa, lehtiä ja vartta jossa se kukka on luonnollisesti kiinni. :laugh:

Ennemmin hermiskukkaa kuitenkin kuin lätkää josta ei tiedä mitä se on. Nykyään epäilen lätkän jopa sisältävän halpoja synteettisiä kannabinoideja, ei tuo vaikea temppu olis tehä kamelinpaskalevy johon lisätään erikseen synteettinen kannabinoidi antamaan lisäpotkua. :think:

Tuonhan voi vaikka liuottimeen lisätä kokonaan synteettisen kannabinoidin ja sitten imeyttää tavara lätkään jonka jälkeen se kuivataan ja ehkä prässätään uusiks.
lol apua :foil:

Istjender
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Istjender » 5.4.2014 22:23

Olen ehkä aiemminkin tästä valittanut, mutta ärsyttää huumebisnes lähinnä siksi, että on ihan sama millaista tuotetta tuot markkinoille, hinta on AINA sama. Korkeintaan joku täysi kura (mitä itsekin on joskus tullut tuotettua) kestää hetken tai kaksi kauemmin mennä kaupaksi, mutta mitään et siitä hyödy että tuote on laadukasta. Kaikki viedään kuitenkin käsistä.

Tietty tähänkin varmaan on poikkeuksia koska kaikki myyjät ja ostajat toimii erilailla, mutta näin minun kokemuksillani tukkukaupassa.

Omaan järkeeni kävisi ennemmin sellainen, että katsotaan paljonko jotain tuotetta tarvitaan että "ollaan koko ilta pilvessä", ja muodostetaan hinta sen mukaan, ei jonkun pelkän "mitä tuote mahtaakaan painaa".

Averell
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Averell » 5.4.2014 23:22

pullapoika kirjoitti:
Myyjä yleensä ei itse tee muuta kuin hakee kukat kasvattajalta ja jakaa ne niille ketä tulee kaveriporukassa vastaan, parille kerrot, että on setti, ihmiset kerää pottia ku muurahaiset ja hakee kaikki äkkiä pois. Siis näin tietyissä piireissä.

Eikä myyjän oikeesti tarviikaan tehdä mitään sen ihmeellisempää, kasvattaja on tyytyväinen kun ei pyöri minkäänlaisia urpo-porukoita rahapotteinensa nurkissa vaan myyjä hoitaa asian. :)

Shulmani

ViestiKirjoittaja Shulmani » 6.4.2014 14:15

Jaksan aina hämmästellä miten ihmiset näkevät myymisen jotenkin moraalittomana. Omista kavereista kukaan ei tällä hetkellä (tietääkseni) kasvata ja silloinkin kun jollain tutulla ne kasvit on olleet, siitä kyllä tarjotaan avokätisesti mutta ei suostuta myymään yhtään. Eli minä ja kaveripiirini olemme täysin myyntikukan varassa koska kenelläkään ei riitä halua ja kiinnostusta omille kasveille johtuen mm. opiskelija-asunnoista, intistä, sivarista, töistä yms. Luultavasti täällä foorumilla pyörii enimmäkseen ihmisiä joille se oma tai kaverin puska on täysin luonnollinen asia, kun taas omat kokemukset kasvattajista ovat kunnon alkoholistiradottajahippejä joiden kanssa en sen enemmin jaksa viettää aikaa kenenkään elämäntyyliä väheksymättä.

Olen kuitenkin jollain tavalla onnellisessa asemassa, että asun melko suuressa kaupungissa ja ostettava kukka on oikeasti todella laadukasta ja vaihtelevaa eikä hommista ole jäänyt kusetuksen maku suuhun pitkään aikaan vaikka se yksittäinen gramma maksaakin 20e/g. Saan kyllä halvemmalla jos jaksan ostaa kerralla enemmän jolloin se tarkoittaa sitä säätämispuhelinrumbaa ja ympäri kaupunkia juoksemista jota tuli jossain vaiheessa harrastettua. Omat savut siitä sain ilmaiseksi (vein eteenpäin aina tasan 20e/g vaikka sain paria euroa alle) mutta ei rahaa on nykyään sen verran ettei tuotakaan tarvi tehdä muuten kuin jeesinä kavereille.

Memristori
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Memristori » 6.4.2014 19:51

Istjender kirjoitti:Olen ehkä aiemminkin tästä valittanut, mutta ärsyttää huumebisnes lähinnä siksi, että on ihan sama millaista tuotetta tuot markkinoille, hinta on AINA sama. Korkeintaan joku täysi kura (mitä itsekin on joskus tullut tuotettua) kestää hetken tai kaksi kauemmin mennä kaupaksi, mutta mitään et siitä hyödy että tuote on laadukasta. Kaikki viedään kuitenkin käsistä.

Tietty tähänkin varmaan on poikkeuksia koska kaikki myyjät ja ostajat toimii erilailla, mutta näin minun kokemuksillani tukkukaupassa.

Omaan järkeeni kävisi ennemmin sellainen, että katsotaan paljonko jotain tuotetta tarvitaan että "ollaan koko ilta pilvessä", ja muodostetaan hinta sen mukaan, ei jonkun pelkän "mitä tuote mahtaakaan painaa".

Musta tuntuu että monia just eniten vituttaa tälläiset lieveilmiöt jotka johtuu yksinomaan siitä, että hamppu on laiton päihde. Varmaan osa on sellasia todella HC anti-kaupallisia tyyppejä, mutta en sinällään ite tunne henk. koht. ketään jota varsinaisesti vituttaisi hampun myynti, ostaminen tai että raha pyörii. Sen sijaan saatavuuden arvaamattomuus, laadun/määrän arvaamattomuus, välistävetäminen ja säätämisen yleinen vaikeus ja rasittavuus nyt vituttavat lähes kaikkia tietyssä määrin. Kaikilla ei vain ole niitä ideaalisia kytköksiä ja vaikka olisikin niin osa myyvistä kasvattajista vetää, täydellisen ymmärrettävistä syistä, settiä joka saa itsesi tuntemaan joksikin sinkoa ostavaksi talebaniksi foliobunkkerissa kun lähdet ostoksille. Kyllä korpeaa jos saat gramma tikkuja ja kiviä kahdelläkybällä sen jälkeen kun olet vetänyt jotain supersalainen vastarintaliike-larppia koko illan.

Välillä hommat lutviutuu, välillä menevät aivan päin vittua, ja omat mahdollisuudet vaikuttaa asiaan ovat sinällään aika vähäiset koska myyjät/kasvattajat pitävät matalaa profiilia. Hampun kysyntä on jo kauan sitten ylittänyt tarjonnan, laatu on huonontunut ja paskakin menee kaupaksi. Aina on helppo huudella että miksei kasvata itse. Kaikki eivät vain pysty kasvattamaan, ja kaikki niistä jotka kasvattavat eivät pysty tilanpuutteen/stealthipakon takia kasvattamaan sellaisia määriä kuin haluaisivat. Osa ei vaan jaksa sitä kuumotusta, osalla on liikaa menetettävää jos se kyttävisiitti sitten jostain syystä tulisi. Näille henkilöille säätäminen ja virittäminen on sitten se ainoa vaihtoehto.

Koska hampun myynti nojaa Suomessa ensisijaisesti henkilökohtaisiin suhteisiin niin aika usein joudutaan sotkemaan kaveruussuhteet ja kaupanteko keskenään, mikä saattaa aiheuttaa ongelmatilanteita ja vääristää kaveruussuhteet sellaisiksi säätöpiirileikeiksi, ja sitten kaikki mitä tehdäänkiin yhdessä on vain säätämistä tai polttelua. Sitten on toki lokkeilu ja välistävetäminen ja kaikki tälläinen.

Mitään näistä ongelmista ei olisi jos jokainen voisi halutessaan kipaista johonkin Itiksen dispensaryyn ja ne HC anti-babylon-aktion hipit voisivat kasvattaa omat puskansa. Mutta ei niin ei, ja meno on mitä on.

Cuje

ViestiKirjoittaja Cuje » 6.4.2014 20:32

Itellä oli tässä vähän aikaa sellanen tilanne etten voinut ite kasvattaa ja diilerit otti aina sen 20e/g että vaivautuivat edes mitään säätämään ja laatu oli aina mitä oli. Joskus saatoin tilata 10g kukkaa ja takaisin tuli 5g läpyä ja 5g jotain mikseriä missä oli reilumminkin lehteä mukana. Kyllä markkinat on paljon isommat kuin tarjonta on. Onneksi voi ite kasvattaa omat poltot. :pimp:

Toivottavasti mahdollisimman moni kasvattaa omat polttonsa eikä tarvitse osallistua näille paskoille markkinolle.

anonyymihampuusi

ViestiKirjoittaja anonyymihampuusi » 18.4.2014 1:58

Tämä aihe kyllä jakaa mielipiteitä, mutta niitä mielipiteitä on yhtä paljon ku peräreikiä, joten se siitä.

Itse ajattelen että budin myynti hinnasta riippumatta on aivan oikeutettua toimintaa. Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa ja lisäksi kun kyse on vielä laittomasta asiasta ymmärrän että ei sitä ilmaiseksi tee.

Helppoahan tällä on rahaa tehdä ja pieni veroton lisätulo on tässä hyvinvointivaltiossa vähintäänkin oikeutettua.
I used to do drugs. I still do but I used to too.

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”