Kuva

Koetteko olevanne riippuvaisia?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
vvihervirta
Viestit: 212
Liittynyt: 31.1.2012

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja vvihervirta » 7.2.2014 12:56

Lähetetty 7.2.2014 11:44:
Vanha ketju mut jatketaan tätä.. taitaa tääl olla kyl uudempikin tästä jossain.

En koe. Kyllähän blosse palaa jos sitä on, paitsi jos on jotain tähdellisempää tekemistä niin jää väliin.
En polta siis jos täytyy tehdä päivän mittaan jotain töiden jälkeen. Mutta illalla saattaa palaa riippuen fiiliksestä. Välillä tulee fiilis et en jaksa hiisaa ja meen ennemmi nukkumaan ja poltan vaikka huomenna.
Viikossa käryää 2-3 päivää. Pari grammaa viikossa siis. Tosin jos on enemmän niin kai sitä enemmänkin palaa. Lue (sadonkorjuun aikana). Ja jos ei ole myssyä tai rahaa siihen, niin voi voi. En lähde säätämään itselleni settiä tai tai pummaa sitä kavereilta jos sitä ei ole. Sit vaan ollaan ilman.
En siis koe riippuvuutta tähän. Mikään pakko ei ole sitä saada. Kasvatuksen aikana pää osin poltan vain viikon loppuna. Eli satunnaiset "keskiviikko savut" jää välistä silloin pois.
Ehei ei se minun ole. Joku ketale varmaan laittoi tämän kannabiksen taskuuni.

Jerterry
Viestit: 273
Liittynyt: 23.8.2012

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Jerterry » 12.2.2014 12:40

Silloin kun sitä on, sitä tulee myös aika reilusti poltettua. Jos polttoa ei ole, niin sitten ei ole. Harvemmin tulee nykyään enää säädettyä mistään, vaan venailee että omat on valmiit. Eikä ole vaikeuksia olla ilman. Hauska asia kun on polttamatta, niin näkee kyllä unia missä polttaa ja herää siihen kun pidättää hengitystä :D
Kerranhan täällä eletään.

Avatar
Miigo
Viestit: 115
Liittynyt: 3.4.2005

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Miigo » 12.2.2014 13:47

Fifty Fifty kukka rööki jointti on parasta mitä perjantai humalaan voi saada.

Sitte tajusin jättää röökin pois ja voin sanoa että en oikeestaan halua polttaa jointtia jossa ei oo röökiä mukana.
Tupakka kahvin lisäksi on ainoat mihin voisin sanoa olevani koukussa, kannabis on kivaa ja tollee mut ei mun tee mieli sitä kokoajan poltella.
Vitun tylsää olla pilvessä kokoajan.

Neuvoni teille, älkää olko sekakäyttäjiä, tupakka on pahin addiktioita korostava huume.

Suurinosa alkoholisteista ja "narkeista" hoitolaitoksella polttaa röökiä vähän väliä, sattumaako? vai onko tupakalla jotain tekemistä addiktioden kanssa.?

Älkää kannattako tupakkaa, se on vain pahin virhe mitä voitte elämässänne tehdä.
En pelkää pimeää, Sutta murisevaa saati Karhua murjottavaa.

"I hate Mondays!"

Avatar
dethh
Viestit: 184
Liittynyt: 22.10.2010

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja dethh » 12.2.2014 13:48

Kyllä olen mutta ennemminkin tapariippuvainen. Yleensä minulla on kokoajan jonkin verran kukkaa varastossa, mutta en koe silti mitään tarvettaa polttaa ennen perjantaita, kun velvollisuudet on hoidettu.

Avatar
Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 2439
Liittynyt: 29.1.2008

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 12.2.2014 13:51

ööö
Viimeksi muokannut Tapionpoika, 13.5.2019 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

Älkääs nyt

Re: luuletteko oikeesti olevanne riippuvaisia? Höpö höpö..

ViestiKirjoittaja Älkääs nyt » 12.2.2014 16:28

Ei paha oo kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista, sano Eino Leino. Tiesi näistä päihdeasioista jotain, muuten.

Itte en koe olevani entinen unelmavävy jonka koko elämän paha kannabis suisti pois raiteiltaan. Bongin porisuttaminen on niinku spiritismi: ei se lasi itsestään liiku. Ite tein, oma vika/ansio. Aivan turha (ja hiukan ärsyttävä tapa) on väistää omaa vastuutaan esittämällä "kannabisriippuvaista". :guru:

Nitkuusi
Viestit: 2
Liittynyt: 30.9.2013

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Nitkuusi » 13.2.2014 16:43

Tässä pari kk sitten tuli oltua ns. riippuvainen kyseisestä yrtistä, joka päivä piti saada ne rauhoittavat hitit, muuten oli hermot riekaleina, tosin se oli muutenkin itselleni raskasta aikaa, intistä päässyt juuri, muutto, työnhaku, autokortin uusimiset yms, stressasivat todella rajusti, joten turvauduin jotenkin rentoon, levolliseen olotilaan ja suljin nämä asiat pois mielestä, pakokeino todellisuudesta toisinsanoen.

Nyt kun olen hillittänyt touhua sen verran, että ehkä kerran viikossa tulee hiisailtua, välillä harvemmin, raha tilanteen mukaan, ja tyytyväinen olen nykyiseen tilanteeseeni :pimp:

Memristori
1 tähti
1 tähti
Viestit: 102
Liittynyt: 13.12.2012

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Memristori » 20.2.2014 11:55

Tupakkaa (valitettavasti) polttavana ihmisenä minulla on jonkinlainen vertailupohja, ja voin sanoa että en todellakaan koe olevani riippuvainen kannabiksesta. Kyllähän se omalla tavallaan hieman kyrsii kun herkulliset nugut loppuu, ja pitempien hiisailuputkien jälkeen on aina vähän aikaa ongelmia nukkumisen kanssa. Itselläni imelatoniini auttaa noihin uniongelmiin ihan hyvin. Aina ei edes vituta, eikä muutenkaan tule kauheasti polteltua jos pitää olla oikeasti skarppina vaikka opintojen takia. Yllättävästi pisimmät hiisausputket ovatkin sitten osuneet itselläni sellaisiin hetkiin ettei ole tarvinnut olla skarppina.

Siis jopa kofeiinista tulee pahemmat vieroitusoireet. Joo. Joskus aikoinaan piti hilata omaa kahvin kulutusta alaspäin kun sairastui eturauhasen tulehdukseen ja jatkuva kuseminen + diureetti oli aika mahdoton yhtälö. Noh, kun puolitin kahvin kulutuksen sain noin viikon ajan päänsärkyä, väsymystä ja yleistä vitutusta ja ahdistusta.

Avatar
earthshine
Viestit: 19
Liittynyt: 22.2.2014

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja earthshine » 23.2.2014 19:26

Olin liki kaks vuotta savuitta, suurimmaltaosin hampaita kiristelemättäkin, joten en taida olla mitenkään haitallisesti riippuvainen. Toisaalta, nyt kun päätyi jointtiin pitkästä aikaa tuli tietynlainen alkuinnostus mikä kyllä alkaa varista hittoon toleranssin nousemisen myötä.. Saan ajoittan ikävänlaista huomauttelua poikaystävältä joten sillon skarppaan jonkun aikaa. Asiat tulee hoidettua, onnistuneesti mut hitaanlaisesti, eli ihan kuin selvinkinpäin.

Jos tulis tilannetta että alkais olla velkaa, ihmissuhteet kärsisi eikä asioita saisi hoidettua tai itselle aiheutuis enemmän pahaa kuin hyvää oloa asiasta, niin ois aika ruveta skarppaamaan. Mutta ainakin vielä omaan (henkisesti) rikkaan sosiaalisen elämän enkä jää paukuissa sohvalle makoilee. Kyllä mä mielummin tätä teen kun lipitän viiniä viikonloppusin Kalliossa, vaikkakaan kysymys ei ookaan siitä että pitäis ylipäätänsä valita mistään. Tää nyt vain sopii mulle.
"ai hä?"

Kukkis
Viestit: 271
Liittynyt: 26.10.2009

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Kukkis » 25.2.2014 4:30

Koen olevani riippuvainen, aika pahastikkin... Tai ainakin ennen olin, nyt asenne alknut ainakin jokseenkin muuttua. Mutta mutta. Havahtuneena muutaman kaverin lopettamisen jälkeen katson muiden kavereiden touhua ton paukun suhteen, niin niin... Tulee mieleen etten välttämättä kovin korkealla ole tuossa riippuvuusasteikossa. Kitkusia ovat prkl.

Polttaminen kyllä melkeenpä päivittäistä yleensä, varsinkin jos on tullut kasvateltua, niin menee pitempikin putki. Mutta pärjää hyvin ilmankin kuivien kausien ajan.

Nukahtamisvaikeudet ainut ongelma jonka olen havainnut, nekin menee siinä alle viikossa ohi. Joskin unien näkeminen kyllä vilkastuu useaksi viikoksi lopettamisen jälkeen, joka ei kyllä niinkään ole ongelma itselle.

Avatar
Fuckmuffin
1 tähti
1 tähti
Viestit: 340
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Fuckmuffin » 25.2.2014 10:09

En laisinkaan. Päinvastoin: jos koen haittaa tai ongelmaa, otan heti etäisyyttä. Tämä tapahtui yhdessä vaiheessa, kun minulle tiheä polttelu suht tiheällä aikavälillä alkoi vaikuttaa mm. potenssiin. En kuitenkaan usko pysyviin haittavaikutuksiin savua lukuun ottamatta, ja senkin aion eliminoida hankkimalla itselleni sekä jonkin isomman vaporisaattorin kämppään (ihan rahatilanteesta riippuen Venus, Arizer(?) tai Volcano, mutta varmaan Venus) että jonkin sopivista pikkuvapoista (varmaan Magic box, vai mikä se oli).

Alkoholikaan ei tunnu ongelmalta minulle: heräsin vastikään täyteen tietoisuuteen, että himoitessani olutta himoitsen tosiasiassa dopamiinia, ja saan kyllä tuotettua hyvää oloa sekä tasoitettua olotilaa ihan vain kävely- tai pyörälenkillä siinä missä parilla kaljalla tai pikku tissuttelulla. Alkoholi on yleisellä tasolla ihan vain ihmisten keino lääkitä stressiä ja ahdistusta laiskasti, mutta tod.näk. itselleen tuhoisammin.

Alan todella uskoa aina vain enemmän, että addiktiot ovat korvikkeita hengen köyhyydelle.

Jobbe
Viestit: 130
Liittynyt: 10.3.2013

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Jobbe » 25.2.2014 15:34

Fuckmuffin kirjoitti:En laisinkaan. Päinvastoin: jos koen haittaa tai ongelmaa, otan heti etäisyyttä. Tämä tapahtui yhdessä vaiheessa, kun minulle tiheä polttelu suht tiheällä aikavälillä alkoi vaikuttaa mm. potenssiin. En kuitenkaan usko pysyviin haittavaikutuksiin savua lukuun ottamatta, ja senkin aion eliminoida hankkimalla itselleni sekä jonkin isomman vaporisaattorin kämppään (ihan rahatilanteesta riippuen Venus, Arizer(?) tai Volcano, mutta varmaan Venus) että jonkin sopivista pikkuvapoista (varmaan Magic box, vai mikä se oli).

Alkoholikaan ei tunnu ongelmalta minulle: heräsin vastikään täyteen tietoisuuteen, että himoitessani olutta himoitsen tosiasiassa dopamiinia, ja saan kyllä tuotettua hyvää oloa sekä tasoitettua olotilaa ihan vain kävely- tai pyörälenkillä siinä missä parilla kaljalla tai pikku tissuttelulla. Alkoholi on yleisellä tasolla ihan vain ihmisten keino lääkitä stressiä ja ahdistusta laiskasti, mutta tod.näk. itselleen tuhoisammin.

Alan todella uskoa aina vain enemmän, että addiktiot ovat korvikkeita hengen köyhyydelle.



komppaan viimeistä lausetta täysin. esimerkiksi itseni "vieroitus" kannabiksesta, olikin vieroitusta tupakasta. ja monia muita esimerkkejä eri aiheesta on, missä hyvänolon tunnetta haetaan päihteellä, koska sitä ei osata saada muualta / pystytä saamaan muualta. päihde on korviketta. Klisee lause mutta elämä on parasta huumetta. (toivottavasti kovien ilmaisun vuoksi tätä viestiä ei poisteta;) )
uskon että ihminen luulee saavansa hyvänolon tunteen, mutta ei sitä todellisuudesta saa siitä mistä sitä kuvittelee saavansa. vaan syvempi selitys löytyy itselle jokaisen omia elintapoja ja sen hetken hetkiä miettiessä.
Asioilla on tapana järjestyä

Vieras

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.8.2016 17:34

Kyllä tunnen olevani nalkissa ja kroppa samaa mieltä ja nyt aloitankin ainakin kuukauden tauko jotta näkee miten pää alkaa pelaamaan. Motivaation puute kaikkeen oli se joka minut tähän lopettamiseen ajoi, kun ei vaan saa aikaiseksi mitään ja arkeakin pitäisi jollain saada pyörimään.
3v aikana määrät nousi jointista viikonloppuna muutamaan grammaan päivässä ja viikonloppuisin vähintään tuplaten ja ei vaan kolise siis miksipä polttaakkaan kun 2g ei saa kuin persauksen pysymään tiiviimmin sohvalla ja siitä ekan jointin fiiliksestä ei ole kuin hämärä muisto.

Mara1

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Mara1 » 13.8.2016 20:40

2-3 grammaa poltin tällä viikolla ja tänään eka päivä polttamatta. Aamulla olin ehkä hieman ärtynyt, mutta ei mitään kovin vakavaa. Fyysisesti olen erinomaisessa kunnossa, toisin kuin alkoholin käytön jälkeen.

About 14 vuotta käyttäny satunnaisesti pilveä ja tiedän kokemuksesta mihin asioihin en oiken pilvessä pysty tai jaksa tehdä. Pidemmät, viikkojen tai kuukausian putket on ollut ihan hauskoja, mutta en niitä koe samalla tavalla tarvitsevani enään.

Koenko olevani riippuvainen? Joo, jollain tavalla, mutta olen itse päästänyt yrtin elämääni, enkä tällä hetkellä yritä päästä siitä eroon. Jos ihan pakko olisi lopettaa kokonaan, niin saattaisin ehkä etsiä vaihtoehtoisia tapoja rentoutua. Asunnon vaihto saattaisi tulla kyseeseen. Nykyinen on juuri ja juuri siedettävä. Ganja hieman helpottaa.

Vieras

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.10.2016 10:24

Riippuvuus, mitä se on? Jos poltan kannabista siitä lähtien kun alkaa kesä heruttamaan, aluks urkin lehdillä kun ei muuta vielä tarvii, ja syksyllä menee jo ice hashia niin että heikompia hirvittää, ja todellakin, poltan niin paljon kun huvittaa. Täysin estotta. Niin oonko koukussa?? Joidenkin mielestä varmaan niin koukussa kun olla voi, mutta ruokavaliota kun on tarkkaillu ja huolehtinu muutenkin terveydestä, niin eipä oo kummoinen juttu lopettaa loppusyksyllä. Ja ihan miten vaan, kerrasta tai loiventamalla. Sama juttu röökissä.
Kyllä koukahdus ja narkkaus vaatii tyhmyyttä ja itsetuhoisuutta ihan eri tasolla. Siitä sit tulee ravinnevajeet ym puutostilat, jotka tekee negaatiot. Jotkin on sellaisia ilman huumeitakin, ja jos huumeet vie ne narkomaniaan, niin pitäiskö todeta, että heitä ei sit auttanu nekään lääkkeet??

Avatar
Hiisaajahemuli
Viestit: 211
Liittynyt: 11.9.2014

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Hiisaajahemuli » 7.10.2016 11:15

Vieras kirjoitti:Riippuvuus, mitä se on? Jos poltan kannabista siitä lähtien kun alkaa kesä heruttamaan, aluks urkin lehdillä kun ei muuta vielä tarvii, ja syksyllä menee jo ice hashia niin että heikompia hirvittää, ja todellakin, poltan niin paljon kun huvittaa. Täysin estotta. Niin oonko koukussa?? Joidenkin mielestä varmaan niin koukussa kun olla voi, mutta ruokavaliota kun on tarkkaillu ja huolehtinu muutenkin terveydestä, niin eipä oo kummoinen juttu lopettaa loppusyksyllä. Ja ihan miten vaan, kerrasta tai loiventamalla. Sama juttu röökissä.
Kyllä koukahdus ja narkkaus vaatii tyhmyyttä ja itsetuhoisuutta ihan eri tasolla. Siitä sit tulee ravinnevajeet ym puutostilat, jotka tekee negaatiot. Jotkin on sellaisia ilman huumeitakin, ja jos huumeet vie ne narkomaniaan, niin pitäiskö todeta, että heitä ei sit auttanu nekään lääkkeet??

No lopetapa röökaaminen ja pilvenpoltto seinään ihan vaan todistaakses sanasi. Pidä vaikkapa, öö, neljän kuukauden tauko. Näetpä miten sujuu. Eihän noillla sun sanoilla muuten mitään painoarvoa ole. Ethän sä voi sun mahollisia riippuvuuksia arvioida realistisesti, jos et ees harkitse niiden olemassaoloa saati kokeile niiden rajoja. Kyllä kuukausien putkessa miltei väkisin syntyy psyykkinen koukku. Fyysistä koukkua pilveen ei onneksi synny, toisin kuin tupakkaan.

Psyykkinen riippuvuus syntyy tavasta. Tavoista on vaikea päästä eroon ihan tuosta vaan. Fyysinen riippuvuus meinaa sitä että sun aivot hakee sitä vastinetta, jonka fyysisen riippuvuuden aiheuttanut aine tarjoaa. Siinä vaiheessa käyttäjä tarvii ainettaan ihan vaan "normalisoidakseen" tilansa. Elikkäs ainevieroituksesta johtuvat "negaatiot" ei oo peräsin "ravinnevajeista ym puutostiloista" vaan siitä, että reseptorit itkee haluamansa aineen perään. Voi jopa olla että siitä koituneet vahingot kestää loppuelämän, näin ainakin alkoholismin kohalla. Ei se niin mee ettei kellään tee mitään ainetta mieli kuhan vaa syö ja nukkuu hyvin.

Muuten oon kyllä samaa mieltä, että riippuvuus ja narkomania on lähtökohtasesti ihan omaa tyhmyyttä, oli aineen käyttöön motivoivat tekijät sitten mitkä hyvänsä.

Nimim. lopetin vuosia kestäneen tupakoinnin vuosia sitten ja katkasin taannoin kuukauden pilvenpolttoputkenkin.

PPP420
Viestit: 3
Liittynyt: 25.10.2016

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja PPP420 » 25.10.2016 14:04

Koen olevani pahasti riippuvainen pilvestä. Nyt olen pyrkinyt todistamaan itselleni, että pääsen irti. Ja olen hetkeksi päässytkin. Pelkään vaan sitä, mikä addiktio tähän tulee tilalle, jos jatkan pitkään. Sellainen nimittäin varmasti löytyy, tunnen itseni sen verran hyvin. Kyse ei ole siitä aineesta itsestään, vaan ympäristöstä ja ihmisen luontaisesta taipumuksesta koukuttua asioihin. Toisilla sitä taipumusta on enemmän, toisilla vähemmän. Tärkeää on tunnistaa ne piirteet itsessään ja myöntää hommat suoraan. Aina se ei ole helppoa tai kivaa :wall:

täytyykonffataelämä

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja täytyykonffataelämä » 25.10.2016 17:03

No hieman, hieman. Käytän keskimäärin noin 30e viikossa kukkaan ja kyllähän sille rahalle muutakin käyttöä olis. :?

Ens vuoden puolella täytyy miettiä jospa sitä kuitenkin alkas kasvattaa taas.

Toisaalta jos en polttas kukkaa torstaista lauantaihin niin en tiedä mitä sitten tekisin. Ei ne rahat välttämättä matkakassaan kuitenkaan menis...

Error 404
Viestit: 45
Liittynyt: 8.10.2016

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Error 404 » 25.10.2016 19:05

Urheilusta saa paremmat kiksit kuin päihteistä, koska vaikutus on luonnollinen ja terveellinen. Suosittelen etsimään mieleistä urheiluharrastusta, ja sellaisen kun löydätte ei se urheilu aina tunnu urheilulta vaan on muutenkin hauskaa. Voi myös tavata uusi ihmisiä. Parempi vaihtoehto kuin jumitella neljän seinän sisällä jumissa.

Alkoholisti

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Alkoholisti » 29.4.2017 22:15

Alkoholista pääsin eroon onneksi, kiitos taikasienien :yes: Silti tarve päihtyä ja kun alkoholia ei voi käyttää (ei sitä pitäis kenenkään muunkaan, se on puhdistusaine), pajari on oikeastaan ainoa vaihtoehto, kun synteettisiin en periaatteesta koske ja sieniä kunnioitan ja käytän vain lääkkeenä/terapiana (kerran-pari vuoteen, ei välttämättä sitäkään).

Riippuvainen kyllä, mutten pidä sitä ongelmana. Ei ole ongelmaa olla polttamatta, jos seuraavana päivänä jotain tärkeää. Enemmän ongelma on, etten meinaa muistaa polttaa :lol:


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa