Kuva

Kannabikseen VOI kuolla – uutinen

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Re: Kannabikseen VOI kuolla – uutinen

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.3.2014 12:10

Naurakaa vain, varmasti ette naura jos tuo tilanne sattuu joskus omalle kohdalle. Siis tuo 40 sekunttia oli minun arvioni, ei siinä tilanteessa paljon ajantaju toimi, voi olla että tilanne oli todellisuudessa lyhyempi tai pidempi. Mä olin joka tapauksessa täydellisessä paniikissa kun raajat puutui ja pulssia ei tuntunut, se on varmaan ihan normaalia että paniikki tollasessa tulee.

Ja siis älkää nyt luulko että olen jotenkin kannabisvastainen, päinvastoin, olen ehdottomasti sen laillistamisen puolella ja ajan itsekkin laillistamisasiaa eteenpäin minkä omalta osaltani pystyn, vaikka nyt mainostamalla näitä kansalaisalotteita blogeissani ja osallistumalla niihin.

Tämä oli siis ihan yksittäinen randomi tapahtuma ja epäilen että poltin jotain synteettistä tai sitten minulla oli vain huono päivä, mene ja tiedä. Olen kuitenkin poltellut kannabista yli 10 vuotta enemmän ja vähemmän ilman mitään suurempia ongelmia.

Jumijami
Viestit: 66
Liittynyt: 20.3.2013

Re: Kannabikseen VOI kuolla – uutinen

ViestiKirjoittaja Jumijami » 15.3.2014 15:08

Vieras kirjoitti:Mä olin joka tapauksessa täydellisessä paniikissa kun raajat puutui ja pulssia ei tuntunut


Minulle tulee tätä samaa jos en ole syönyt kunnolla ja polttaa tukevat paukut, olen ajatellut sen liittyvän siihen kun/jos verenpaineet laskevat nopeasti ja verensokerit heittelevät. Omaa mutua tuo.

Vieras

Re: Kannabikseen VOI kuolla – uutinen

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.3.2014 8:28

Vieras kirjoitti:Naurakaa vain, varmasti ette naura jos tuo tilanne sattuu joskus omalle kohdalle. Siis tuo 40 sekunttia oli minun arvioni, ei siinä tilanteessa paljon ajantaju toimi, voi olla että tilanne oli todellisuudessa lyhyempi tai pidempi.


Sydämen pysähtyessä kuolet jos kukaan ei sitä puolestasi käynnistä. Kannabis taasen saattaa laskea verenpainetta, jolloin pulssin löytäminen voi olla vaikeaa, lisäksi kuvailemasi oireet täsmäävät juurikin äkilliseen verenpaineen laskuun.

Avatar
Fuckmuffin
1 tähti
1 tähti
Viestit: 340
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Kannabikseen VOI kuolla – uutinen

ViestiKirjoittaja Fuckmuffin » 18.3.2014 13:05

Vieras kirjoitti:Naurakaa vain, varmasti ette naura jos tuo tilanne sattuu joskus omalle kohdalle. Siis tuo 40 sekunttia oli minun arvioni, ei siinä tilanteessa paljon ajantaju toimi, voi olla että tilanne oli todellisuudessa lyhyempi tai pidempi. Mä olin joka tapauksessa täydellisessä paniikissa kun raajat puutui ja pulssia ei tuntunut, se on varmaan ihan normaalia että paniikki tollasessa tulee.

Totta kai nauretaan kun joku tomppeli väittää, että sen sydän pysähtyi 40 sekunniksi! Siis ikään kuin 40 sekunnin totaalinen happivaje aivoissa ei tekisi mitään muuta kuin pistäisi vähän huippaamaan. Oli varmaan disassosioiva ja pelottava tilanne, kun syke laski, ja itsekin olen kerran hoiperrellut sykkeen äkillisen alenemisen takia. Luulin niitä happareiksi silloin, mutta siinä ei nyt ollut kyseisessä tilanteessa mitään järkeä. En kuitenkaan uskonut missään vaiheessa kolkuttelevani kuoleman portteja.

Avatar
Hatsitatti
Viestit: 590
Liittynyt: 13.2.2012

Re: Kannabikseen VOI kuolla – uutinen

ViestiKirjoittaja Hatsitatti » 18.3.2014 13:20

Sydämenpysähdyksen elvytys jakautuu nykykäsityksen mukaan kolmeen eri vaiheeseen sen mukaan, kuinka pian elvytys päästään alkamaan potilaan mentyä elottomaksi. Jos elvytysyritykseen päästään 4 minuutissa, kysymys on ns. elektrisestä vaiheesta, jolloin tärkeintä on kammiovärinän defibrillointi - muuten peruselvytyksen alkaminen. Jos elvytysyrityksen aloittamiseen kuluu 4-10 minuuttia, kysymys on ns. sirkulatorisesta vaiheesta, jolloin mahdollisen defibrilloinnin ja peruselvytyksen lisäksi tarvitaan usein potilaan intuboiminen ja parenteraalinen lääkitys. Jos elvytys päästään alkamaan yli 10 minuutin kuluttua elottomaksi menemisestä, kysymys on ns. metabolisesta vaiheesta. Tuolloin potilaan ennuste on hyvin huono ja kaikilla henkiinjääneillä on jonkinasteinen postresuskitaatiosyndrooma - useimmiten ainakin anoksinen hermosoluvaurio.

Avatar
Daimion
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 604
Liittynyt: 19.11.2009

Re: Kannabikseen VOI kuolla – uutinen

ViestiKirjoittaja Daimion » 18.3.2014 21:51

Hatsitatti kirjoitti:Sydämenpysähdyksen elvytys jakautuu nykykäsityksen mukaan kolmeen eri vaiheeseen sen mukaan, kuinka pian elvytys päästään alkamaan potilaan mentyä elottomaksi. Jos elvytysyritykseen päästään 4 minuutissa, kysymys on ns. elektrisestä vaiheesta, jolloin tärkeintä on kammiovärinän defibrillointi - muuten peruselvytyksen alkaminen. Jos elvytysyrityksen aloittamiseen kuluu 4-10 minuuttia, kysymys on ns. sirkulatorisesta vaiheesta, jolloin mahdollisen defibrilloinnin ja peruselvytyksen lisäksi tarvitaan usein potilaan intuboiminen ja parenteraalinen lääkitys. Jos elvytys päästään alkamaan yli 10 minuutin kuluttua elottomaksi menemisestä, kysymys on ns. metabolisesta vaiheesta. Tuolloin potilaan ennuste on hyvin huono ja kaikilla henkiinjääneillä on jonkinasteinen postresuskitaatiosyndrooma - useimmiten ainakin anoksinen hermosoluvaurio.


http://therapiafennica.fi/wiki/index.ph ... %C3%A4hdys

On muuten ihan mielenkiintoista tekstiä, voi tulla jopa tulevaisuudessa hyödyksi.
Suosittelen tutustumaan.
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?

Avatar
C-unit
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1940
Liittynyt: 13.4.2004

Re: Kannabikseen VOI kuolla – uutinen

ViestiKirjoittaja C-unit » 23.3.2014 15:38

Onko Uruguayssa tai Coloradossa enää lainkaan henkiinjääneitä? :foil:
"Then it came to me, what things in life are truly vital. Living to the fullest without being suicidal. I'd rather be a nobody than a foolish idol. It came to me what things in life are truly vital"

Kansalainen Rosebud
1 tähti
1 tähti
Viestit: 60
Liittynyt: 9.7.2014

Re: Kannabikseen VOI kuolla – uutinen

ViestiKirjoittaja Kansalainen Rosebud » 8.8.2014 17:26

Kannabiksenpolttoon liittyviä sydäntapahtumia on kyllä raportoitu PubMedissä useita, mutta nämä ovat selostuksia yksittäisistä tapauksista eikä niillä juuri ole tämmösenään mitään tieteellistä totuusarvoa. Näin tiedeyhteisö kuitenkin toimii, eli jos joku tapaus on mielenkiintoinen, niin se julkaistaan muun tiedeyhteisön tietoon. Sitten kun taas joku kiinnostunut hakee vaikka "cannabis death" niin huomaa että näitä on kertynyt niin ja niin paljon ja tässä voisi ehkä saada rahoituksen tutkimukselle.

Uskoon ja vakaumukseen perustuvasta vastaprobagandasta ettei cannabis olis millään tapaa vaarallista, on enemmän haittaa kuin hyötyä asialle. Kukaan ei ota vakavissaan puheita kannabiksen hyödyistä jos ei puhuja osaa kertoa vakuuttavasti myös kannabiksen haitoista ja miten hyödyt ylittävät haitat. Se, että sivuuttaa tällaiset uutiset kiusantekona antaa vaan vaikutuksen että asiaa tarkastelee käyttäjä riippuvuutensa läpi, eikä uskota mitään mitä se kertoo.

Sen sijaan on järkevä tarkastella siitä lähtökohdasta, että jos cannabis aiheuttaa vaikka niin ja niin paljon sydänkohtauksia, niin silti se aiheuttaa varmasti vähemmän kuolemia mitä esimerkiksi pähkinät. Joillain ihmisillähän on geneettinen alttius allergisoitua pähkinöille ja voivat sitten kuolla nielun turvotessa, mutta ei tämä yleisessä tiedossa oleva fakta ole johtanut siihen että pähkinät pitäisi kieltää lailla, eikä kukaan kuuntele mitään tosiasioitakaan semmoselta kertojalta joka kiistää ettei pähkinät voi aiheuttaa tämmöstä. Ihmiset vaan jotka tietävät että heillä on alttius infarktiin tai psykoosiin tai kurkun turpoamiseen niin kantavat vastuuta omasta terveydestään itse ja jättävät käyttämättä näitä aineita.

Toisin kuin valtaapitävät fasistit lähtökohtaisesti kuvittelevat, on ihmisillä oma arvostelukyky, eivätkä läheskään kaikki esimerkiksi imppaa, vaikka näitä siihen soveltuvia aineita on tarjolla pilvin pimein ja ne on vielä erikseen merkitty ja tätä asiaa voisi kannabiskeskustelussakin mielestäni vielä korostaa. Itseasiassa aika harvoin näkee enää kunnon imppaamista onneksi. Riittää että ihmisille tuodaan faktat esiin faktoina ja tekevät sitten oman valintansa. Ei bensaa, tinnereitä, starttipilottia ja tusseja tarvitse siksi lailla kieltää että niistä voi alkaa kivasti keikuttamaan. Jaa no popperseja on tullut kyllä impattua, mutta siinäkin on tullut riskit punnittua ja sitten luovuttua tavasta ilman isovelin säätämistä kun olen todennut ettei ole haittojen arvoista. Samoin kävi ilokaasutrendille.
Hyvästä metallista ei tehdä nauloja, eikä hyvistä miehistä sotilaita.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa