On ehkä syytä ottaa huomioon, että moni tietää median ehkä jopa ottavan kuvia paikanpäältä.. Toiset ei todellakaan halua "leimaa" jota tässä maassa jaetaan. Vaikka et polta ja kasvata, marssiin osallistuminen mielipideasiana ei ole marssia katsoville niin.. Monet vierestä seuraavat näkevät joukon zombeja ennakkoluuloisten lasien läpi ja siihen joukkoon kaikilla ei ole varaa.
Mikäli kannabiksen hyväksymisestä ei saa jonkinlaista sosiaalista leimaa, luulisi, että itse marssi kerää enemmän ihmisiä. Toisaalta jotkut näkevät nykytilanteen hyväksi.
Mielestäni ongelma on juuri se, että muutamat henkilöt eivät halua osallistua mihinkään hamppua muistuttavaan toimintaan koska oma yhteiskunnallinen asema voi olla vaarassa pelkästään marssiin osallistumisella.. Se on tosi, että harva ihmisistä on niitä sossupummeja ja parasiitteja hampuusien keskuudessa joten suurin käyttäjäkunta on työntekijät ja työnantajat jotka ei välttämättä (mahdollisten juridisten ja sosiaalisten) seuraamusten vuoksi edes viitsi näyttäytyä missään. Helvetti sentään jos jonkun vaimo huomaa, että oma mies on ollut hamppumarssilla ja vaimo on ennakkoluuloinen, siinä on perhe vaarassa "turhan takia"
Itse olin tuohon aikaan liian kaukana helsingistä enkä päässyt osallistumaan, mulla ei eläkeläisenä ole mitään menetettävää ja en omia mielipiteitä peittele kelleen. Tiedän kuitenkin hyväpalkkaisia ihmisiä jotka vain pelkäävät näyttää naamansa julkisesti missään, eteenkään kannabista puoltavassa marssissa.
Täällä saa kuitenkin kohtuuttomia juridisia seuraamuksia pienistäkin asioista, etenkin jos olet hyväpalkkaisessa työssä ja kukaan muu ei tiedä mitä päihdettä käytät.
Asiaan on varmaan tuhat syytä niin säästä kuin itse juridiikasta lähtien miksi ihmiset ei halua tulla vielä näkyviin, edes hamppumarssissa. Monelle on tärkeämpää oman arjen vakaus ilman mitään riskitekijöitä, että se vaarantuisi. Vaikka hamppumarssi on suht olematon ilmiö, mutta silti... Moni pelkää turhan isoja seuraamuksia pienistä asioista ja ei halua epävakaata arkea elämäänsä. Sääli sinäänsä, täällä kun saa osoittaa mieltään, tosin eri asia on mitä muut sinusta ajattelevat jos kukaan ei sinun hampun polttamisesta mitään tiedä ja olet työssä jossa edes pienikin merkki sihen suuntan, että poltat voi aiheuttaa sosiaalisia ongemia syrjinnän takia.