Kuva

Hippi-Kristus

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja Vieras » 19.11.2014 15:18

”Sinä Kristus olet syömäri ja viininjuoja, publikaanien ja syntisten ystävä, niinhän Raamatussa sanotaan, sinä olet epäsovinnainen, ihmisten kaavoihin käymätön – oikea hippi-Kristus.
Mistä ihmeestä he ovat saaneet sinusta väärän kuvan, sen käsityksen, että sinä olet jäykkä ja juhlallinen kuin puujumala, että sinä olet epäinhimillisen etäällä meistä ihmisistä, puolivälissä taivaan ja maan välillä leijuva hämärä utuolento.

Kun he puhuvat sinusta, he käyvät ylen hartaiksi ja juhlalliseksi, he muuttavat ääntään ja panevat kasvoilleen kirkkonaamarin. He pitävät sinua tutkintatuomarina, ankarana kaupunginviskaalina, niin, oikeana vanhan ajan poliisikomisarjuksena, joka et tee muuta kuin kyttäät ihmisten syntejä ja tekemisiä. He tekevät sinusta väitöskirjoja – nuo teologit, he, joilla on tieteellinen asennoituminen ja oikeat tieteelliset metodit, he, jotka tietävät, mitä se ja se viisas teologi sanoo sen ja sen viisaan teologin mielipiteitä sinusta, Kristus. He tekevät sinusta suuren illusion opetuslasten mielikuvissa ja epätodellisen taruhenkilön, joka tarjoaa paljon kiitollista materiaalia väitöskirjan tekemiseen ja tohtorinhatun saamiseen. He tekevät sinusta rituaalimasiinan, nuo kirkkoruhtinaat, paavista ja piispoista alkaen. He veistävät sinusta kultaisia, hopeisia ja puisia patsaita ja kuvia katedraaliensa seinille ja antavat riittävän elannon kuvien sepustelijoille.

He tekevät sinusta sadun kuninkaan, jota esitellään kirkoissa mahtavien kulissien puitteissa kyllin etäisenä, että kuulijat eivät pääse koskettamaan olemattomia vaatteitasi niin kuin Andersenin sadussa, ettet vain saisi tulla lähelle kuulijoita.
Minä, joka olen hippi, tiedän, mikä sinä olet Kristus – sinä olet hippi-Kristus.
Sillä sinä olit suurin hippi koko maapallolla, et vain omana aikanasi, vaan kaikkina aikoina. Sinä olet tämän päivän suurin hippi.
Sinä olit epäsovinnainen ja nauroit vasten naamaa ylipappien ja kirjanoppineiden tärkeilylle. Sinä et pelännyt kuninkaita, valtaherroja ja ylimyksiä, vaan sanoit heille suorat sanat.
Sinä kuljit pitkätukkaisena ja likaisin jaloin pitkin laitakaupunkien kujia, siellä missä huorat, parittajat, taskuvarkaat, viinakauppiaat ja kaikenkarvaiset ihmisnilviäiset majailivat.
Sinä et karttanut heidän seuraansa etkä pelännyt, että sinun vaatteisiisi tarttuisi heidän likainen hajunsa, sinä uskalsit tehdä kuolemansynnin, kun paransit ja opetit ihmisiä sapattina, menitpä lisäksi ja kaiken kukkuraksi lahmaamaan ihmisten ohrapeltoja sapattina ja syyllistyit omankädenoikeuteen.
Aijai, millainen oletkaan sinä hippi-Kristus! Sinussa ei ole pisaraakaan kirkollista juhlallisuutta ja tärkeilyä, kuinka epäkirkollinen oletkaan.
Miten sinä olet voinut lunastaa ihmiskunnan, kun sinussa ei ole kirkollista juhlallisuutta, etkä ollut teologian tohtori, sinä hippi-Kristus?
Mutta sinä kelpaat minulle ja kaikille hipeille, kaikille epäsovinnaisille, luonnollisille ja syntisille ihmisille, publikaaneille.
Minäkin vihaan sinun laillasi tuon nykyisen keskipolven jumalisten turhantärkeilyä ja sitä että nuo hattuniekat ovat haudanneet sinut Kristus. He ovat haudanneet sinut teologisen viisastelunsa sedimenttikerroksiin niin, että olet siellä fossiilina kätkössä kuin tertiäärikauden nilviäinen.
Minä rakastan sinua hippi-Kristus, rakastan, sillä minä saan tulla sinun luoksesi, niinkuin kaverien luokse, niin kuin meidän jengiin. Minä saan paiskata kättä sinulle ja sanoa ”Kuulehan Kristus, annatko minulle anteeksi, että tämä elo on vähän retkahtanut, on tullut kaadettua naisia, olen dokannut, tapellut ja mesonut, olenpa retkahtanut hamppuakin polttamaan.” Ja se on ihmeellistä, kun sinä katsot minuun niin avoimesti ja iloisesti ihan kuin kaverit ja sanot: ”Kaveri, sitä vartenhan minä heitin henkeni, että saat minun vereni kautta uskoa koko roskan kerralla anteeksi, tule ja paiskaa minulle kättä ja ollaan kavereita.”

Sen vuoksi minä hippi olen uskossa, sen vuoksi kuljen kaduilla ja kujilla todistaen Jeesuksesta, sen vuoksi olen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja julistan, että Jeesus tulee pian omiaan noutamaan. Sen vuoksi olen nyt irti aineista, saastaisuudesta ja kaikesta mesomisesta, sillä hippi-Jeesus on ystäväni. Sen vuoksi meitä on tänään ympäri maailman, miljoonia nuoria ja hippejä, jotka rakastamme hippi-Kristusta ja seuraamme häntä.

Ja kyllähän minä tiedän, että ne eivät tästä laulustani, tästä psalmistani pidä, nuo ikääntyneet jumaliset. Mutta minä vähät välitän noiden jumalisten, teologien ja kirkkoruhtinaiden moittivista ja loukkaantuneista katseista, noiden jotka ovat kuin kilpikonna kuoressaan.
Enpä minä välitä sovitella sanojani heidän mukaansa, tiedän, että tämä psalmi on rosoinen ja loukkaan heitä. Mutta eivätpä he tiedäkään, kuinka metkaa on taivaltaa hippi-Jeesuksen seurassa. Hänen, joka ymmärtää minua ja kaikkia muitakin epäsovinnaisia ja syntisiä ihmisiä.”

wumbatti
1 tähti
1 tähti
Viestit: 899
Liittynyt: 18.8.2009

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja wumbatti » 21.11.2014 3:55

Johonkin uskominen, oli se sit mikä tai mitä vaan.. On varmaan ihan hienoa asia.. Mut mitä tekemistä sillä on todellisuuden kanssa :think:
Kysympähän vaan, kysy säki :wink:

Ju$ba
Viestit: 131
Liittynyt: 10.11.2008

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja Ju$ba » 21.11.2014 4:54

Jännä miten sekoomiseen liittyy usein uskominen korkeempaan voimaan.
Asiaa tuskin hirveesti tutkitaan, kun on niin arka aihe.

Vielä täällä

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja Vielä täällä » 22.11.2014 4:22

Voima on matalaa. Mutta eikö todellisuus ollut fraktaalinen, tietoisuuskin. Jos uskot, että todettu havainto on havaitsijasta riippuva, ovatko mielesi rajat järkkymässä. Käy heittää masentuneel psykiatril.

Kun Jeesus syntyi maan päälle, totesi Saatana, nyt minä hänet sain.

Synnit ovat anteeksi annetut jo ennalta.

wumbatti
1 tähti
1 tähti
Viestit: 899
Liittynyt: 18.8.2009

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja wumbatti » 22.11.2014 17:29

Vielä täällä kirjoitti:Voima on matalaa. Mutta eikö todellisuus ollut fraktaalinen, tietoisuuskin. Jos uskot, että todettu havainto on havaitsijasta riippuva, ovatko mielesi rajat järkkymässä. Käy heittää masentuneel psykiatril.

Kun Jeesus syntyi maan päälle, totesi Saatana, nyt minä hänet sain.

Synnit ovat anteeksi annetut jo ennalta.

Taas puhutaan uskosta, mitä tekemistä sillä on totuuden/todellisuuden kanssa että uskot johonkin? Uskominen ei vie totuutta lähemmäks.

Mä uskon et Jeesus oli yogi ja se paranti kaikki ganjalla. Saatana on Suomen valtio.

Got it? :wink:

Vieras

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.11.2014 19:47

wumbatti kirjoitti:...
Taas puhutaan uskosta, mitä tekemistä sillä on totuuden/todellisuuden kanssa että uskot johonkin? Uskominen ei vie totuutta lähemmäks.

Mä uskon et Jeesus oli yogi ja se paranti kaikki ganjalla. Saatana on Suomen valtio.

Got it? :wink:


No onhan sil. Se on totuus, että uskon. Uskominen ei myöskään tuo totuutta kauemmas.

Uskotko, että karhu on vihreä leijona. :smash:

wumbatti
1 tähti
1 tähti
Viestit: 899
Liittynyt: 18.8.2009

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja wumbatti » 22.11.2014 22:39

Vieras kirjoitti:...

No onhan sil. Se on totuus, että uskon. Uskominen ei myöskään tuo totuutta kauemmas.

Uskotko, että karhu on vihreä leijona. :smash:

En usko, niinkuin ei tartte uskoa mihinkään muuhunka.
Tarkotan nyt lähinnä että tässä puhutaan johonkin uskomisesta, ja sillä ei taas oo mitään tekemistä sen kanssa et onko joku asia totta.
Ymmärrän jos sanot että oot kokenu Jeesuksen tai Jumalan, mut uskot vaan niihin.

Miksi sä kysyt että uskooko joku vihreään karhuun kun ei kukaan sellaisesta oo puhunukkaan? Missasit selvästi mun pointin, mut ymmärrän kyllä :)

Sä uskot vaan asioihin joista luet tai kuulet, koska et itse pysty asiaa selvittämään saati kokemaan. Haluat uskoa asioihin jotka vastaa sun omia mieltymyksiäsi, oisitko samaa mieltä jos et ois koskaan lukenu Raamattua sillä silmällä niinkuin oot tehny? Suosittelen perehtymään muihinkin "uskontoihin" niin voi silmät aueta paremmin.
Pelko jostain ajaa sut uskomaan johonkin ettei pelottas niin kovasti.

Believing makes you blind,
untill you know the truth 8)

Vieras

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.11.2014 4:01

wumbatti kirjoitti:...
En usko, niinkuin ei tartte uskoa mihinkään muuhunka.
Tarkotan nyt lähinnä että tässä puhutaan johonkin uskomisesta, ja sillä ei taas oo mitään tekemistä sen kanssa et onko joku asia totta.
Ymmärrän jos sanot että oot kokenu Jeesuksen tai Jumalan, mut uskot vaan niihin.

Miksi sä kysyt että uskooko joku vihreään karhuun kun ei kukaan sellaisesta oo puhunukkaan? Missasit selvästi mun pointin, mut ymmärrän kyllä :)

Sä uskot vaan asioihin joista luet tai kuulet, koska et itse pysty asiaa selvittämään saati kokemaan. Haluat uskoa asioihin jotka vastaa sun omia mieltymyksiäsi, oisitko samaa mieltä jos et ois koskaan lukenu Raamattua sillä silmällä niinkuin oot tehny? Suosittelen perehtymään muihinkin "uskontoihin" niin voi silmät aueta paremmin.
Pelko jostain ajaa sut uskomaan johonkin ettei pelottas niin kovasti.

Believing makes you blind,
untill you know the truth 8)


Kirjoituksesi siis ei ole totta, vaikka uskoisit niin.

Mitä tekemistä nyt tietämisellä on näkemisen kanssa. Nää on kuitenki aika perusjuttui.

Ju$ba
Viestit: 131
Liittynyt: 10.11.2008

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja Ju$ba » 23.11.2014 7:32

Yritä nyt vittu uskoa, että olet psykoosissa ja sun logiikka on täysin kieroutunut.

Vieras

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.11.2014 15:59

Ju$ba kirjoitti:Yritä nyt vittu uskoa, että olet psykoosissa ja sun logiikka on täysin kieroutunut.


Ei sitä toista persoonaa voi pakottaa.

sairaanhoitaja

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja sairaanhoitaja » 23.11.2014 16:18

^Tässä on hieno esimerkki siitä miten psykoosissa oleva yksilö on täysin sairaudentunnoton. Pelottavaa settiä.. :eiei:

Vieras

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.11.2014 20:15

v Siinähän se.

Avatar
YxNolla
Viestit: 138
Liittynyt: 30.1.2010

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja YxNolla » 23.11.2014 22:23

olkoonkin miten on, niin ennen immeiset uskoivat enemmän kokemusperäisiin asioihin, joita nykyisin sullotaan sairaus-lokeroon piiloon, ettei sotke nykystä järienjuoksua. heikoilla kantimilla on järien kuluku nykysten, kun se niin helposti vaurioituu.
ehkä tää nykynen järkevyys on vaan liian epälooginen, niin siksi ei funkkaa vakaasti, kun sitä yritetään sulloa opetettuun muottiin.

olkoonkin että ennen ei nämä "sairaat" immeiset tehneet luontoa sairaaksi ja näin ollen sotkeneet omien perillisten mahollisuuksia selviytyä tällä kauniilla ja karulla planeetalla myös sukupolvien päästä.
onse sairasta semmonen kauas kantonen kestävä toiminta, johon sisältyy paljon nykyjärkeä vastaan sotivaa..

kumpi sitten lieneekään sairaampi vaihtoehto, luonnollinen hiljaiselo "järjen vastaisten" kokemusten kanssa vai olla ilman kunnioitusta vaeltava, itteään järkevänä pitävä, joskin hauras ja toimelias pami-kansalainen?
camoon, saa käyttää järkee..
olkoonkin miten on.

Ju$ba
Viestit: 131
Liittynyt: 10.11.2008

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja Ju$ba » 24.11.2014 12:57

YxNolla kirjoitti:olkoonkin miten on, niin ennen immeiset uskoivat enemmän kokemusperäisiin asioihin, joita nykyisin sullotaan sairaus-lokeroon piiloon, ettei sotke nykystä järienjuoksua. heikoilla kantimilla on järien kuluku nykysten, kun se niin helposti vaurioituu.
ehkä tää nykynen järkevyys on vaan liian epälooginen, niin siksi ei funkkaa vakaasti, kun sitä yritetään sulloa opetettuun muottiin.

olkoonkin että ennen ei nämä "sairaat" immeiset tehneet luontoa sairaaksi ja näin ollen sotkeneet omien perillisten mahollisuuksia selviytyä tällä kauniilla ja karulla planeetalla myös sukupolvien päästä.
onse sairasta semmonen kauas kantonen kestävä toiminta, johon sisältyy paljon nykyjärkeä vastaan sotivaa..

kumpi sitten lieneekään sairaampi vaihtoehto, luonnollinen hiljaiselo "järjen vastaisten" kokemusten kanssa vai olla ilman kunnioitusta vaeltava, itteään järkevänä pitävä, joskin hauras ja toimelias pami-kansalainen?
camoon, saa käyttää järkee..
olkoonkin miten on.

Tai sitten jotain siltä väliltä. Ei tarvii olla psykoosissa, että välittää luonnosta -.-

Avatar
YxNolla
Viestit: 138
Liittynyt: 30.1.2010

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja YxNolla » 24.11.2014 14:54

Ju$ba kirjoitti:...
Tai sitten jotain siltä väliltä. Ei tarvii olla psykoosissa, että välittää luonnosta -.-

vaan miltä väliltä?
aivan totta, ei tarvi olla psykoosissa, että välittää luonnosta, mutta taitaapi olla psykoosi jos ei välitä.

miettikäähei!

Re: Hippi-Kristus

ViestiKirjoittaja miettikäähei! » 26.11.2014 0:19

vitu hipit miettikää mitä helevettiä meette puhumaan! mun 9-vuotias tyttö itki ku näki nää teidän tekstit!


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa