Kuva

Hampun haju

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Hampun haju

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.12.2014 17:35

Miten kuvailisit hampun hajun suuruuden yhdestä kasvista? En tiedä ostaisinko a-hiiltä kun en näe sitä tarpeelliseksi yhdelle-kahdelle autoflowerille, mutta kaikki kehottavat hankkimaan sen. Eräs kaverini sanoi että haisee kuin axepullo olisi päällä kokoajan, onko näin?

ps. asun kerrostalossa.

wumbatti
1 tähti
1 tähti
Viestit: 899
Liittynyt: 18.8.2009

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja wumbatti » 7.12.2014 18:57

Vieras kirjoitti:Miten kuvailisit hampun hajun suuruuden yhdestä kasvista? En tiedä ostaisinko a-hiiltä kun en näe sitä tarpeelliseksi yhdelle-kahdelle autoflowerille, mutta kaikki kehottavat hankkimaan sen. Eräs kaverini sanoi että haisee kuin axepullo olisi päällä kokoajan, onko näin?

ps. asun kerrostalossa.


Kyllä se aktiivihiili kannattaa ostaa, ellet sit toivo jääväs kiinni.
Kaks kasvia, oli aktiivihiili mut silti hais liikaa kun kerran naapuritkin sen haisto :foil:
Tapahtui kerrostalossa.

Vieras

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.12.2014 21:05

Eei pari kasvia tarvitse aktiivihiiltä... Riippuu toki lajikkeesta. Autoflowerit eivät haise melkein lainkaan.

Avatar
Juustonakki
Viestit: 114
Liittynyt: 14.3.2011

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja Juustonakki » 7.12.2014 23:28

Vieras kirjoitti:Eei pari kasvia tarvitse aktiivihiiltä... Riippuu toki lajikkeesta. Autoflowerit eivät haise melkein lainkaan.

Enpä nyt noin sanoisi. Eräät autoflowerit mihin törmäsin ulkona jokin kesä taaksepäin haisi metrien päähän. En olisi halunnut sellaisia sisälle ilman ilmanvaihtoa.

Avatar
nambla
Viestit: 138
Liittynyt: 27.3.2004

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja nambla » 8.12.2014 1:45

Tyhmyydestä sakotetaan on vanha ja toimiva sananlasku, eli itse ainakin hommaisin hiilen. Eipä vielä hajutonta kasvia ole tullut vastaan.

Vieras

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.12.2014 18:59

parille kasville ihan turhaa hommata mitään parin sadan hiiltä. Ei haise huoneesta ulos.

Avatar
stumpu
Viestit: 422
Liittynyt: 26.11.2009

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja stumpu » 8.12.2014 19:48

No ei parinsadan hiiltä suotta kannata, halvemmallakin saa. On aika riskaapeliä kasvattaa ilman hiiltä, riippuu paljon lajista, kasvin koosta, fenosta... muuttujia on aika paljon. On tullut törmättyä ihan ulkohommissa eri sortin Lr2 kasveihin, osa pieniä osa isoja jopa! jotkut pienimmätkin yksilöt saattaa haista jo monen metrin päähän, jotkut isot haisee vasta kun koskettaa niitä. eli sanoisin suosiolla että osta hiili, mikäli haluat mielenrauhan.

somnamnaa
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1112
Liittynyt: 7.7.2012

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja somnamnaa » 8.12.2014 23:16

Shamaanit sanoo et älä hommaa hiiltä mutta ne onkin perkeleitä koko sakki.

Avatar
Daimion
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 604
Liittynyt: 19.11.2009

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja Daimion » 9.12.2014 1:23

Vieras kirjoitti:parille kasville ihan turhaa hommata mitään parin sadan hiiltä. Ei haise huoneesta ulos.


Ei taida kirjoittajalla olla aivan kauheasti käryä ah-suodattimien hinnoista.
Kuten tästä linkistä esimerkiksi näkee, että aika halvalla saa hajukuumotukset kuriin.
Tuossa säästää nyt väärässä paikassa jos päättää jättää hajunpoiston hommaamatta.
Tuo on minusta aika pieni raha sijoittaa siihen, ettei tarvitse pelätä naapurien haistavan kasvatuksia.
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?

Vieras

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.12.2014 9:18

Tuo suodatin tarvitsee lisäksi ufon vai tyhmäkö olet?

Avatar
stumpu
Viestit: 422
Liittynyt: 26.11.2009

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja stumpu » 9.12.2014 10:21

Vieras kirjoitti:Tuo suodatin tarvitsee lisäksi ufon vai tyhmäkö olet?


Juu daimion on ihan uuno näissä hommissa :doh:

http://vplux.fi/tuotteet.html?id=25/ tuolta saa 130€ pienimmän ilmanvaihdon, halvempiakin varmaan löytyy, ulkomailta viimeistään.

jesper
Viestit: 669
Liittynyt: 27.9.2012

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja jesper » 9.12.2014 11:30

Ilman pitää vaihtua kaikissa tapauksissa. Hermeettinen kasvatus ei onnistu ilman vielä kalliimpia investointeja.

Avatar
Daimion
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 604
Liittynyt: 19.11.2009

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja Daimion » 9.12.2014 15:50

stumpu kirjoitti:...

Juu daimion on ihan uuno näissä hommissa :doh:

http://vplux.fi/tuotteet.html?id=25/ tuolta saa 130€ pienimmän ilmanvaihdon, halvempiakin varmaan löytyy, ulkomailta viimeistään.


Meinasin ensin nostaa tähän pikkuisen paskamyrskyn, mutta sitten ajattelin, että eipä minulla varsinaisesti
kiinnosta mitä mieltä sä tästä aiheesta olet. Minulla on suhteet kunnossa, niin sain oman telttani 1m*1m*2m lighthousen
ja ilmastointipakettini hyvinkin edullisesti. En maksanut lähellekkään tuota mainittua paria sataa pelkästä ah+ufosta.
Ja mainittakoot vielä, että olivat upouusia.

En minä itseäni uunoksi lähtisi väittämään vaikka ulkokasvatuksesta tiedänkin enemmän entä sisäkasvatuksista.
Mutta sanotaanko stumpu näin ettei kannattaisi polttaa siltoja edestään. Nyt roihahti yksi silta nimittäin.
Is all that we see or seem

But a dream within a dream?

Avatar
stumpu
Viestit: 422
Liittynyt: 26.11.2009

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja stumpu » 9.12.2014 16:28

Daimion kirjoitti:...

Meinasin ensin nostaa tähän pikkuisen paskamyrskyn, mutta sitten ajattelin, että eipä minulla varsinaisesti
kiinnosta mitä mieltä sä tästä aiheesta olet. Minulla on suhteet kunnossa, niin sain oman telttani 1m*1m*2m lighthousen
ja ilmastointipakettini hyvinkin edullisesti. En maksanut lähellekkään tuota mainittua paria sataa pelkästä ah+ufosta.
Ja mainittakoot vielä, että olivat upouusia.

En minä itseäni uunoksi lähtisi väittämään vaikka ulkokasvatuksesta tiedänkin enemmän entä sisäkasvatuksista.
Mutta sanotaanko stumpu näin ettei kannattaisi polttaa siltoja edestään. Nyt roihahti yksi silta nimittäin.



Elä Daimion ota itseesi, se oli sarkasmia. Ja kohdistettu vieraalle pätijälle.
Itse arvostan paljon kirjoituksiasi, niin informatiivisesti kuin kirjoitusasullisesti! Monta oppia sieltä on löytynyt, varsinkin ulkokasvatuksiin liittyen.

Toivottavasti tämä silta saa vettä päälleen, en pahaa tarkoittanut! :) Huonosti näköjään asian vain ilmaisin...

Avatar
Daimion
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 604
Liittynyt: 19.11.2009

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja Daimion » 9.12.2014 21:59

Hyvä juttu etten oo pitkävihainen :laugh: Tuli tulkittua aika äkäiseen sävyyn, mutta nyt
on taas hyvä mieli. Tuota sarkasmia on katsos kauhian vaikia tulkita näin netin välityksellä.
Ja luonne kun on perinteinen mielensäpahoittaja. Tietäähän sen mitä näistä kahdesta syntyy.

Juuri tässä aamulla suutuin tyttöystävälle siitä etten saanut syntymäpäivien aikaan, jotka
olivat siis melkeen puolivuotta sitten, syntymäpäiväkakkua. Hauskaahan tästä tekee sen,
etten minä edes pidä kakusta :laugh:
Is all that we see or seem

But a dream within a dream?

Vieras

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.12.2014 22:02

Minulla oli samat kuumotukset ensikasvatuksissa. Annoin vaan palaa ja huomasin että haju ei ole todellakaan niin paha kuin täällä väitetään. Pari kasvia ei pitäisi haista huoneesta ulos oli lajike mikä tahansa.

Vieras

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.12.2014 22:06

Vieras kirjoitti:Minulla oli samat kuumotukset ensikasvatuksissa. Annoin vaan palaa ja huomasin että haju ei ole todellakaan niin paha kuin täällä väitetään. Pari kasvia ei pitäisi haista huoneesta ulos oli lajike mikä tahansa.

Totta, mutta kyllä jonkun näköistä hajunpoistoa kannattaa hankkia esim ONA block olisi mainio parille autoflower kasville.

Avatar
stumpu
Viestit: 422
Liittynyt: 26.11.2009

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja stumpu » 9.12.2014 23:12

Daimion kirjoitti:Hyvä juttu etten oo pitkävihainen :laugh: Tuli tulkittua aika äkäiseen sävyyn, mutta nyt
on taas hyvä mieli. Tuota sarkasmia on katsos kauhian vaikia tulkita näin netin välityksellä.
Ja luonne kun on perinteinen mielensäpahoittaja. Tietäähän sen mitä näistä kahdesta syntyy.

Juuri tässä aamulla suutuin tyttöystävälle siitä etten saanut syntymäpäivien aikaan, jotka
olivat siis melkeen puolivuotta sitten, syntymäpäiväkakkua. Hauskaahan tästä tekee sen,
etten minä edes pidä kakusta :laugh:


No se on hyvä! Hankalaahan se kieltämäti on, varsinkin näillä verbaalisilla "taidoillani", kirjoittaessa tuntui että ajatus tuli tekstiin mukaan...
Hehe :lol:

Vieras kirjoitti:Minulla oli samat kuumotukset ensikasvatuksissa. Annoin vaan palaa ja huomasin että haju ei ole todellakaan niin paha kuin täällä väitetään. Pari kasvia ei pitäisi haista huoneesta ulos oli lajike mikä tahansa.


Tiedän tunteen, tein samallalailla ensikasvatuksessa, kasveja oli kolme riukua ja valoa joku ~90w esl. Kasvien ja kuumotuksien kasvaessa ostin sitten ties mitä wc-raikastimia ja olin tyytyväinen, ei haissut omaan nenääni muutakun sitruuna, mutta vika onkin siinä että oma nenä tottui siihen. Eräs tuttu asui samassa rapussa, ei tiennyt kasveistani (polttelusta kyllä tiesi), pari kertaa mainitsi että rapussa haisee pajari aika vahvasti... Sitten ostin jotain aktiivihiilimattoa jota laitoin tietokonetuulettimien imupuolelle, hajut hävisi n. 3vk. Sitten tuli setä siniset ja vei kasvit. Eivät tulleet hajujen tai mekkaloinnin takia, enkä jaksa nyt sitä stooria kirjoittaakkaan tänne.

Vieras

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.12.2014 16:36

Anna vaan mennä, jos alkaa kuumottaa liikaa hajut, pistä vaa oksat poikki.

rasdjknadsknjdsjkna

Re: Hampun haju

ViestiKirjoittaja rasdjknadsknjdsjkna » 25.12.2014 20:36

Ei todellakaan kannata, haisee perseesti.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa