Kuva

Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Poliisin uhri

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Poliisin uhri » 21.1.2015 2:27

Squid kirjoitti:Mitenkäs tässä nyt sitten kävikään lopulta? Updatea asian suhteen kaipaa varmasti muutkin kuin minä vain.

Käräjät eivät ole vielä saaneet tuomiota valmiiksi asiasta. Ilmoitellaan kun on ilmoitettavaa.


Vieras

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.1.2015 2:10

Ja valitusta hoviin...

Vieras

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.1.2015 9:41

Ei muutakuin valitusta hoviin, on nimittäin sellainen homma, että poliisi on tehnyt kotietsinnän väärin perustein ja nyt sitä yritetään peitellä. Kun voitat tämän casen poliisia vastaan niin varmasti tulee poliisin kotietsintäkäytäntö muuttumaan.

Rivisika5
Viestit: 45
Liittynyt: 21.11.2010

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Rivisika5 » 30.1.2015 20:33

Vieras kirjoitti:Ei muutakuin valitusta hoviin, on nimittäin sellainen homma, että poliisi on tehnyt kotietsinnän väärin perustein ja nyt sitä yritetään peitellä. Kun voitat tämän casen poliisia vastaan niin varmasti tulee poliisin kotietsintäkäytäntö muuttumaan.

Komppaan, palkkaa hyvä asianajaja niin saadaan tästä ennakkotapaus!:yes:

edStone
1 tähti
1 tähti
Viestit: 252
Liittynyt: 15.11.2008

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja edStone » 30.1.2015 20:50

Rivisika5 kirjoitti:...
Komppaan, palkkaa hyvä asianajaja niin saadaan tästä ennakkotapaus!:yes:

Mistä saa hyvän asianajajan? :think:

jansku
Viestit: 81
Liittynyt: 24.2.2009

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja jansku » 2.2.2015 16:27

Kun poliisit kysyy kotietsintä lupaa niin ne soittaa jollekki päällikölle ja se miettii et onko perusteluja kotietsintään.korjatkaa jos vääräs.

edStone
1 tähti
1 tähti
Viestit: 252
Liittynyt: 15.11.2008

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja edStone » 2.2.2015 17:15

Juu näinhän se menee, ainakin jenkki leffoissa. Hyvä asianajaja ja kotietsintä lupa.
Omat kokemukset asianajajista on, että ne on Suomessa kaikki yhtä hyviä tai huonoja.
Ne ei pysty vaikuttamaan tuomioihin. Eri asia oli silloin kun oli vielä lautamiehet.

Rivisika5
Viestit: 45
Liittynyt: 21.11.2010

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Rivisika5 » 3.2.2015 22:40

edStone kirjoitti:...
Mistä saa hyvän asianajajan? :think:


Kyselemällä ihmisiltä. Tärkein on, että löytää asianajajan joka on erikoistunut kyseiseen aiheeseen. Tässä tapauksessa joku joka on erikoistunut ehkä rikosasioihin ja/tai perus- ja ihmisoikeudet.
Täältä voi kattoa jos on ihan hukassa http://www.asianajajaliitto.fi/etsi_asianajaja kannattaa olla yhteydessä jos löytyy joku hyvältä vaikuttuava. Asianajajat saattavat myös suositella toisiaan jos he tietävät, että joku kollega olisi huomattavasti paneutuneempi johonkin asiaan. Ne oikeusaputoimiston ihmiset saattavat olla hyvin päteviä, mutta usein valitettavan ylityöllistyneitä ja stressaantuneita.

Edit: Ja tietysti uutisista saattaa välillä saada hyviä vinkkejä...

Vieras

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.2.2015 10:40

Arvi Lind, Arvi Lind. Vanha kunnon Arvi Lind. Ei enää häntä telkkarissa näe. Vain aikaa kulunut on ja paljon.

Avatar
Outokumpu
Viestit: 180
Liittynyt: 5.2.2009

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Outokumpu » 8.2.2015 15:58

Se mitä mä ajattelen asiasta on se, että tuskin ne ihan vain ja ainoastaan valojen perusteella on mennyt kenenkään asuntoon sisälle. Veikkaan, että tietokoneenpelaajalla olevan muutakin historiaa poliisin kanssa :think:

Tä kotietsintäjuttuhommeli niin kuin yleisesti.

Ei niitä kiinnosta omaankäyttöön kasvattavat jotka muuten ovat lain oikealla puolella, ei niillä riitä resurssit. Miten hemmetissä ne saisivat pirin, pollen ja muun paskan alaikäisille myyvät kiinni, jolleivat niitä kotietsintöjä tekisi. Ja virheitä poliisikin tekee, kai nekin ihmisiä ovat. Kerran kävivät myös mun luona kotietsinnällä tarkastamassa chilien hyvinvoinnin ja totta hemmettissä mä loukkaantusin siitä. Mut näin jälkikäteen aateltuna hyvää duunia ne tekee. Myöhemmin selvisi, että katkera ex oli vihjannut mun "kasvatuksista" + mun aikaisempi historia, niin ei ne sitä kotietsintää pitkään harkinnut.
Send from my teletalk

Vieras

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.2.2015 23:34

Outokumpu kirjoitti:Se mitä mä ajattelen asiasta on se, että tuskin ne ihan vain ja ainoastaan valojen perusteella on mennyt kenenkään asuntoon sisälle. Veikkaan, että tietokoneenpelaajalla olevan muutakin historiaa poliisin kanssa :think:

Tä kotietsintäjuttuhommeli niin kuin yleisesti.

Ei niitä kiinnosta omaankäyttöön kasvattavat jotka muuten ovat lain oikealla puolella, ei niillä riitä resurssit. Miten hemmetissä ne saisivat pirin, pollen ja muun paskan alaikäisille myyvät kiinni, jolleivat niitä kotietsintöjä tekisi. Ja virheitä poliisikin tekee, kai nekin ihmisiä ovat. Kerran kävivät myös mun luona kotietsinnällä tarkastamassa chilien hyvinvoinnin ja totta hemmettissä mä loukkaantusin siitä. Mut näin jälkikäteen aateltuna hyvää duunia ne tekee. Myöhemmin selvisi, että katkera ex oli vihjannut mun "kasvatuksista" + mun aikaisempi historia, niin ei ne sitä kotietsintää pitkään harkinnut.


Mitäs pahuuksia sulla alla sitte oli, jos hyväksi katsoit tekonsa?

Avatar
Outokumpu
Viestit: 180
Liittynyt: 5.2.2009

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Outokumpu » 9.2.2015 0:42

Runsaasti väärinymmärryksiä.
Send from my teletalk

Vieras

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.2.2015 6:54

Outokumpu kirjoitti:Se mitä mä ajattelen asiasta on se, että tuskin ne ihan vain ja ainoastaan valojen perusteella on mennyt kenenkään asuntoon sisälle. Veikkaan, että tietokoneenpelaajalla olevan muutakin historiaa poliisin kanssa :think:


Korkein oikein on linjannut että "aikaisempaa historiaa" ei saa käyttää perusteena kotietsinnälle.

Avatar
Outokumpu
Viestit: 180
Liittynyt: 5.2.2009

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Outokumpu » 10.2.2015 7:57

Fiksulta se kyllä kuulostaa.

KHO diaarinro?
Send from my teletalk

Vieras

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.2.2015 19:31

Outokumpu kirjoitti:Fiksulta se kyllä kuulostaa.

KHO diaarinro?


http://korkeinoikeus.fi/fi/index/ennakk ... 77626.html

11. Korkein oikeus toteaa, että kotietsinnän tulee perustua tiettyyn rikokseen kohdistuvaan epäilyyn, joten etsintään ryhdyttäessä on oltava selvillä, minkä rikoksen tutkimiseksi etsintä toimitetaan ja mihin epäily rikoksesta ja sen mahdollisesta tekijästä perustuu. Kotietsinnän edellytysten olemassaoloa arvioidaan siis epäillystä rikoksesta etsinnästä päättämisen hetkellä tiedossa olleiden seikkojen perusteella. Laki ei oikeuta kotietsintään sen selvittämiseksi, olisiko syytä epäillä tehdyksi myös muu kuin etsinnän perusteena oleva rikos.

NordicSeeds
Viestit: 160
Liittynyt: 24.1.2013

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja NordicSeeds » 11.2.2015 1:11

Ja poliisi arpoo hatusta sen syyn millä tekevät sen kotietsinnän. "tutkinnallisista syistä pikainen kotietsintä" jne. kuullu jos jonku näköistä.
NordicSeeds Since 2012

Avatar
rehupekka
Viestit: 352
Liittynyt: 25.12.2014

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja rehupekka » 31.3.2015 0:33

No olipas heppoiset perusteet tulla tekemään kotietsintä. Ei kai nyt kukaan tyhminkään rosvo omiin muroihin kuse, eli naapuriin murtaudu...

Poliisin uhri

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Poliisin uhri » 31.3.2015 4:09

rehupekka kirjoitti:No olipas heppoiset perusteet tulla tekemään kotietsintä. Ei kai nyt kukaan tyhminkään rosvo omiin muroihin kuse, eli naapuriin murtaudu...


It gets better; Ei ollu pelkkä naapuri. Oli myös tuttu ja välillä työkohde.. Vedin mm. verkkokaapeloinnin kyseiselle lääkäriasemalle.

Poliisit väittivät käräjillä että kotietsintä oli tärkeä suorittaa yöaikaan koska oli mahdollista että olisi lääkkeitä kadonnut.. Lääkäriaseman omistaja on nyt antanut hovioikeutta varten lausunnon jonka mukaan hän totesi poliiseille yli 50min ennen kotietsinnän alkamista että nimenomaan onneksi kukaan ei ole murtautunut lääkekaappiin. Tuomioistuimelle valehtelusta voi saada kolmen vuoden vankeustuomion.. Tämän lisäksi minua vastaan on esitetty anonyymejä uhkauksia sen jälkeen kun asiananajani vei valituksen eteenpäin. Siellä on natsit täydessä paniikissa.

Vieras

Re: Poliisi teki laittoman kotietsinnän.

ViestiKirjoittaja Vieras » 31.3.2015 21:10

No nyt alkaa kuulostaa jo siltä että poliisi ei olisi tätä juttua pahemmin voinut kusta edes tarkoituksella yrittämällä. :yes: :lol: :laugh:


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa