Kuva

Liquid Silicon

Aloittelevien viherpeukaloiden kysymyksiä
Alueen säännöt
Kasvatuksen ABC
Täältä voit kysyä ja etsiä vastauksia aloittelevien viherpeukaloiden ongelmiin.

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Anomuumi

Re: Liquid Silicon

ViestiKirjoittaja Anomuumi » 11.4.2015 13:57

No perskele, ilmankos olikin niin paksua. Halpaa ja hyvää siis.
"Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito, eikä sekään ole kovin tärkeää."

Outokumpu

ViestiKirjoittaja Outokumpu » 12.4.2015 18:08

Onkos kukaan käyttänyt RAW-Silikaattia?
Send from my teletalk

James Potkukelkka

ViestiKirjoittaja James Potkukelkka » 14.4.2015 6:26

Pitääkin harkita kalivesilasin ostoa. Kiitoksia vinkeistä.

Ja Outokummulle vastaisin että RAW-Silikaattia on ollut käytössä. Nostaa pH:ta ja toimii muutenkin niin kuin pitää. Halvempi vaihtoehto kuin Liquid Silicon ja erityisesti halvempi kuin Silicon+.

Itse en jostain syystä halua leikkiä nesteiden ja jauheiden kanssa sekaisin, joten olen sekoittanut RAW:n silikaattijauhetta akkuveteen ja annostellut siitä. Ratkaisu oli muuten toimiva, mutta silikaattia sakkautui pohjalle. Aina ennen annostelua tuli ravistella purkkia huolella - enhän halunnut, että aluksi kasvit saavat aivan liian mietoa liuosta ja lopuksi liian vahvaa liuosta.

Seuraavaksi laitoin RAW-silikaattia 5 litraan vettä. Valitettavasti tälläkään sekoitussuhteella ei vältytty silikaatin sakkautumisesta pohjalle. Tosin tällöin sakkautumista tapahtui vähemmän ja sekoitus hoitui paljon helpommin.

Yhteenvetona toimii, mutta kannattanee tosiaan annostella ihan jauheena, kuten ohjeessa mainitaankin.
Poltinko todisteet?

Anomuumi

ViestiKirjoittaja Anomuumi » 14.4.2015 9:28

Sakkautuminen johtuu huonosta liukoisuudesta. 6ppm kvartsimuodossa ja 70ppm pelkkä oksidi. Mut pitäishän ton määrän riittää? Eri asia kumpi on paremmn kasville saatavilla, vapaa silikaatti vedessä vai oksidi? :think:

edit:

Oksidi rokkaa ehkä hydrossa, jos nanokokoiset partikkelit:

http://www.ingentaconnect.com/content/b ... 6/art00015
"Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito, eikä sekään ole kovin tärkeää."

300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 24.4.2015 21:26

Mulla on aina resossa Liquid Siliconia. Joskus se oli loppu ja ostin Silicon+:aa, mutta se vaikutti ihan samalta tuotteelta, paitsi 20x vedellä jatketulta. Hyödystä tai vaikutuksesta en tiedä, mutta uskottelen ainakin itselleni että se ehkäisisi juurimädältä ainakin jonkin verran. Eipä sillä, olen kyllä joutunut muutamaankin kertaan peroksidihommiin, vaikka Siliconia on vedessä ollutkin.

Big Smoke

ViestiKirjoittaja Big Smoke » 4.5.2015 11:52

Tästä ketjusta, löytyy nuo pitoisuudet

Liquid Silicon 6 %, annostusohje "5 ml/10 l kovan veden alueella 10 ml/10 l pehmeän veden alueella"
Silicon+ 1,5 %, annostusohje 40 ml/10 l

Eli jäkimmäinen melkosta kusetusta.

Itse pidän silikaattia tärkeenä ja halpana lisäravinteena. Kookoksii oon nyt lisänny Liquid Siliconia 2-3 ml/10 l. Tällä foorumilla joku kirjottanut, että GHE Flora 3-osainen lannoitesarja sisältäisi silikaattia, muualta en tollast tietoo oo löytäny, saataahan se jonkun verran sisältää. GHE:llä on kumminkin oma silikaatti lisäravinne Mineral Magic. :smash:

Outokumpu

ViestiKirjoittaja Outokumpu » 4.5.2015 20:03

Toi RAW-Silikaatti ei nosta tai laske ph:ta, niin ei tartte mittailla sitä ollenkaan. Säästyy siltä ph downin ostamiseltakin.
Send from my teletalk

toohi
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja toohi » 11.12.2015 14:52

Big Smoke kirjoitti:Itse pidän silikaattia tärkeenä ja halpana lisäravinteena. Kookoksii oon nyt lisänny Liquid Siliconia 2-3 ml/10 l. Tällä foorumilla joku kirjottanut, että GHE Flora 3-osainen lannoitesarja sisältäisi silikaattia, muualta en tollast tietoo oo löytäny, saataahan se jonkun verran sisältää. GHE:llä on kumminkin oma silikaatti lisäravinne Mineral Magic. :smash:

Lainaus GHE:n sivuilta: "Of special importance for water culture growers, FloraGro and FloraBloom both contain silicate (in form of silicic acid) to complete the diet and strengthen the structure of your plants."

Tarkkoja määriä ei näemmä löytynyt ainakaan kovin helpolla, koska liikesalaisuuksia.

-toohi

Palaa sivulle “Kasvatuksen ABC”