UNGASS 2016
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
-
Kristallilapsi
UNGASS 2016
Jotakin merkittävää on keväällä toivottavasti tapahtumassa, sillä uutisointi viimeaikoina ollut toisinaan erittäin
kielteistä varsinkin hamppuun liittyen. Maailma muuttuu ja on jatkuvassa muutoksessa. Mitä tästä voisi päätellä?
http://www.unodc.org/ungass2016/
kielteistä varsinkin hamppuun liittyen. Maailma muuttuu ja on jatkuvassa muutoksessa. Mitä tästä voisi päätellä?
http://www.unodc.org/ungass2016/
"jos metsään huumepoliisi haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt"
- BuffaloSoldier
Re: UNGASS 2016
Yllättävän vähän keskustelua aiheesta, kyseessä on kuitenkin omasta mielestäni yksi tärkeimmistä asioista kannabiksen laillistamisen edistämiseksi.
Mitä odotatte UNGASS 2016 ?
Mitä odotatte UNGASS 2016 ?
Dance inna Babylon.
- neural_rust
- 1 tähti

En odota mitään muutosta vallitsevaan tilanteeseen, ainakaan Suomessa.. Ehkä ne "antaa" vapaammat kädet jäsenvaltioille päättää omista tekemisistään, mutku Suomi, niin ei tule tapahtumaan yhtään mitään.. Pessismisti ei pety 
- BuffaloSoldier
neural_rust kirjoitti:En odota mitään muutosta vallitsevaan tilanteeseen, ainakaan Suomessa.. Ehkä ne "antaa" vapaammat kädet jäsenvaltioille päättää omista tekemisistään, mutku Suomi, niin ei tule tapahtumaan yhtään mitään.. Pessismisti ei pety
Itsekään en usko että vielä riittää meillä laillistamiseen mutta jos siihen on mahdollisuus, pitää siihen tarttua. Moni Euroopan maa tulee laillistamaan kannabiksen jo talouden vuoksi, Suomi leikkaa silti köyhiltä. Jos asiaa ajetaan ja kannabis pidetään esillä, ehkä mekin älytään kerätä tuloja tällä. Ihmisiä ei kiinnosta kuin raha, on paljon vaikeampaa ajaa laillistamista sen takia että me halutaan ja meillä on oikeus, kuin se että sillä pelastetaan Suomen talous !
Ehkä vielä joskus voisi itsensä kannabiksella työllistää, toivottavasti..
OT: olen miettinyt Ystäväni kanssa kasvatustarvikekaupan perustamista Itä-Helsinkiin josta kuljetus kotiovelle pääkaupunkiseudulla ja muualle Suomeen sopimuksen mukaan ja muuten posti/MH. Ajattelin myös ottaa valikoimiin siemenlafkojen siemeniä, onko tässä jotain lakiestettä? Myöhemmin jos laillistaminen tulee Suomeenkin, voitaisiin toimialaa laajentaa ! (Jos Tämä keskustelu kiinnostaa, voin tehdä uuden ketjun asiasta)
Dance inna Babylon.
-
laiskalepponen
BuffaloSoldier kirjoitti:...
Itsekään en usko että vielä riittää meillä laillistamiseen mutta jos siihen on mahdollisuus, pitää siihen tarttua. Moni Euroopan maa tulee laillistamaan kannabiksen jo talouden vuoksi, Suomi leikkaa silti köyhiltä. Jos asiaa ajetaan ja kannabis pidetään esillä, ehkä mekin älytään kerätä tuloja tällä. Ihmisiä ei kiinnosta kuin raha, on paljon vaikeampaa ajaa laillistamista sen takia että me halutaan ja meillä on oikeus, kuin se että sillä pelastetaan Suomen talous !![]()
Ehkä vielä joskus voisi itsensä kannabiksella työllistää, toivottavasti..
OT: olen miettinyt Ystäväni kanssa kasvatustarvikekaupan perustamista Itä-Helsinkiin josta kuljetus kotiovelle pääkaupunkiseudulla ja muualle Suomeen sopimuksen mukaan ja muuten posti/MH. Ajattelin myös ottaa valikoimiin siemenlafkojen siemeniä, onko tässä jotain lakiestettä? Myöhemmin jos laillistaminen tulee Suomeenkin, voitaisiin toimialaa laajentaa ! (Jos Tämä keskustelu kiinnostaa, voin tehdä uuden ketjun asiasta)
Kuullostaa muuten ihan hyvältä idealta, mutta oletko tietoinen et Itä-Helsingissä on jo kasvatustarvikeliike joka tekee kotiinkuljetuksia? Helsingin Puutarhatarvike
Siemenien laillisuudesta en osaa sanoa mutta ainakin Ruotsissa siemeniä saa myydä pelkällä lajikkeen nimellä, ilman tietoja kukitusajoista yms. IckySticky
Eli voisi olettaa että täältäkin moinen porsaanreikä löytyy. Ulkomailta tilatessahan siemenet ei ole laittomia jos et ole niistä huumeita kasvattamassa.
- BuffaloSoldier
laiskalepponen kirjoitti:...
Kuullostaa muuten ihan hyvältä idealta, mutta oletko tietoinen et Itä-Helsingissä on jo kasvatustarvikeliike joka tekee kotiinkuljetuksia? Helsingin Puutarhatarvike
Siemenien laillisuudesta en osaa sanoa mutta ainakin Ruotsissa siemeniä saa myydä pelkällä lajikkeen nimellä, ilman tietoja kukitusajoista yms. IckySticky
Eli voisi olettaa että täältäkin moinen porsaanreikä löytyy. Ulkomailta tilatessahan siemenet ei ole laittomia jos et ole niistä huumeita kasvattamassa.
Tämä liike on tiedossa mutta jotenkin tuntuu että siihen ei panosteta ihan täysillä.. Se on silti paha kilpailija, joten siksi tämä siemenpuoli olisi pakollinen kilpailuvaltti..
Mutta ajatus jää nyt hautomaan, palaan asiaan jos teen jotain päätöksiä.
Dance inna Babylon.
-
vihreekuula
Itsekään en oikein odota mitään. Alussa oli toiveet korkealla, mutta lisää uutisia ja alkuraportteja lukeneena menetin toivoni. Kiva, että vaivautuivat, kivempi jos saisivat vielä jotain päätöksiä.
Mitä tulee tuohon Suomen kannabiksen laillisuuteen. Olen pohtinut kirjoittaa talous aspektista raporttia, kuinka paljon hamppu toisi Suomelle rahaa niin päihteenä kuin syrjäytymisien vähentymisellä aina vaateteollisuuteen asti. Tarkoituksena olisi tehdä todella laadukas raportti, joka huomioi kaikki eri mahdolliset keinot, kuinka se voisi tuoda rahaa valtiolle sekä yrittää hommata tälle mediahuomiota sekä jakaa se ministeriöön.
Onko tällä foorumilla kiinnostusta auttaa tämmöisen tekemisessä? Itse olen tällä hetkellä ylikiireinen kolmen yrityksen vuoksi ja sen takia tämä homma hieman jäänyt. Jos jostain saisi vähän motia kerättyä
Mitä tulee tuohon Suomen kannabiksen laillisuuteen. Olen pohtinut kirjoittaa talous aspektista raporttia, kuinka paljon hamppu toisi Suomelle rahaa niin päihteenä kuin syrjäytymisien vähentymisellä aina vaateteollisuuteen asti. Tarkoituksena olisi tehdä todella laadukas raportti, joka huomioi kaikki eri mahdolliset keinot, kuinka se voisi tuoda rahaa valtiolle sekä yrittää hommata tälle mediahuomiota sekä jakaa se ministeriöön.
Onko tällä foorumilla kiinnostusta auttaa tämmöisen tekemisessä? Itse olen tällä hetkellä ylikiireinen kolmen yrityksen vuoksi ja sen takia tämä homma hieman jäänyt. Jos jostain saisi vähän motia kerättyä
- neural_rust
- 1 tähti

vihreekuula kirjoitti:Itsekään en oikein odota mitään. Alussa oli toiveet korkealla, mutta lisää uutisia ja alkuraportteja lukeneena menetin toivoni. Kiva, että vaivautuivat, kivempi jos saisivat vielä jotain päätöksiä.
+1, Pkste että on virke.. tää foorumi haisee..
- BuffaloSoldier
vihreekuula kirjoitti:Itsekään en oikein odota mitään. Alussa oli toiveet korkealla, mutta lisää uutisia ja alkuraportteja lukeneena menetin toivoni. Kiva, että vaivautuivat, kivempi jos saisivat vielä jotain päätöksiä.
Tämä olisi aivan mahtavaa! Raportti voitaisiin liittää myös kansalaisaloitteeseen !

Dance inna Babylon.
-
philipskärki
Itse odotin kovasti tätä kokousta, mutta nyt olen pettynyt. Missä kotimaisen median uutisointi aiheesta? Lähes täysi uutispimento. Plääääh
Elina Kotovirta STM:stä oli neuvottelemassa Suomen kantoja UNGASSiin, artikkeli aiheesta
http://hppry.fi/blog/2016/04/19/stmn-el ... koukselta/
http://hppry.fi/blog/2016/04/19/stmn-el ... koukselta/
it's tough to make a living when all we do is work
-
soffallamaaten
Toiveet oli korkealla vaikka realismi kielsi. Kokouksen päätöslauselmaan en ole vähän pettynyt vaan helvetin pettynyt. En odottanut suurta muutosta mutta tuo jatketaan entiseen tapaan masensi. Sori mutta pakko kiroilla. Kun ei vittu perkele 40 vuotta kieltolakia vaikuta kuin huonompaan suuntaan niin miten vitussa se nyt parissa vuodessa tekisi sen mihin kiellon idea perustuu?
Joo vähän väärä foorumi kertoa kieltolain typeryyttä. Ottaa vain päähän kun aika isojakin nimiä oli muutoksen puolesta. Millä sitä kaltaiseni tavallinen tallaaja vaikuttaa kun joku kofi annan ei pahemmin vaikuttanut? Vittu spreimaalia alkon kylkeen. Täällä myydään huumeita. Lehden kuvia lippuja salkoihin. Kuitua pitäjät niin täyteen että näkyy. Kaikkea mitä keksitään kunhan ei väkivaltaa. Se raja pitää aina pitää että kukan puolesta ihmistä kunnioittaen.
Perkele mä olen vanha käpy ja nyt alkaa palaa hiilet kun ei tässä saatanan maassa kunnioiteta edes voimassa olevaa lakia. "vähäinen tai kokonaisuutena vähäinen huumausaine rikos pitäisi pääsääntöisesti jättää syyttämättä". En viitsi kysyä kun tiedän kuinka vähästä nostetaan syyte. Hyvä on vastaan huutoon, ei tarvi pelätä en räjäytä mitään. Keksin jotain näkyvää kesällä.
Joo vähän väärä foorumi kertoa kieltolain typeryyttä. Ottaa vain päähän kun aika isojakin nimiä oli muutoksen puolesta. Millä sitä kaltaiseni tavallinen tallaaja vaikuttaa kun joku kofi annan ei pahemmin vaikuttanut? Vittu spreimaalia alkon kylkeen. Täällä myydään huumeita. Lehden kuvia lippuja salkoihin. Kuitua pitäjät niin täyteen että näkyy. Kaikkea mitä keksitään kunhan ei väkivaltaa. Se raja pitää aina pitää että kukan puolesta ihmistä kunnioittaen.
Perkele mä olen vanha käpy ja nyt alkaa palaa hiilet kun ei tässä saatanan maassa kunnioiteta edes voimassa olevaa lakia. "vähäinen tai kokonaisuutena vähäinen huumausaine rikos pitäisi pääsääntöisesti jättää syyttämättä". En viitsi kysyä kun tiedän kuinka vähästä nostetaan syyte. Hyvä on vastaan huutoon, ei tarvi pelätä en räjäytä mitään. Keksin jotain näkyvää kesällä.
take me down to the paradise city where the hash is free and the grils are pretty.
Noh ei kannata vielä masentua.
Tästä tulee vielä propaganda väline venäjää, lähi-idän ja aasian maita vastaan. Ei tainnu kuitenkaan länsimaat hirveesti laittaa vastaan uudistamiselle.
"– Vaikeaksi neuvottelut tekee se, että jotkut maat yksinkertaisesti kieltäytyvät neuvottelemasta. He kieltävät jonkin asian mainitsemisen loppuasiakirjassa, mutta kysyttäessä eivät suostu perustelemaan kantaansa millään tavalla. Kuitenkin heidän sanansa painavat neuvotteluissa yhtä paljon kuin muidenkin, Kotovirta kuvaili HPP:lle ennen neuvotteluja.
Kotovirta ei tarkenna, mitä maita tarkoittaa. Tiedossa kuitenkin on, että esimerkiksi Venäjä, Etelä-Afrikka sekä monet Lähi-idän ja Aasian maat suhtautuvat kielteisesti keskusteluun yleissopimusten uudistamisesta. Näiden maiden toiminta voi torpata kehitystä haittojen vähentämisessä ja huumausainelainsäädännössä, vaikka useat Etelä-Amerikan valtiot, Yhdysvallat ja EU-maat suhtautuvat uudistuksiin myönteisesti."
Tästä tulee vielä propaganda väline venäjää, lähi-idän ja aasian maita vastaan. Ei tainnu kuitenkaan länsimaat hirveesti laittaa vastaan uudistamiselle.
"– Vaikeaksi neuvottelut tekee se, että jotkut maat yksinkertaisesti kieltäytyvät neuvottelemasta. He kieltävät jonkin asian mainitsemisen loppuasiakirjassa, mutta kysyttäessä eivät suostu perustelemaan kantaansa millään tavalla. Kuitenkin heidän sanansa painavat neuvotteluissa yhtä paljon kuin muidenkin, Kotovirta kuvaili HPP:lle ennen neuvotteluja.
Kotovirta ei tarkenna, mitä maita tarkoittaa. Tiedossa kuitenkin on, että esimerkiksi Venäjä, Etelä-Afrikka sekä monet Lähi-idän ja Aasian maat suhtautuvat kielteisesti keskusteluun yleissopimusten uudistamisesta. Näiden maiden toiminta voi torpata kehitystä haittojen vähentämisessä ja huumausainelainsäädännössä, vaikka useat Etelä-Amerikan valtiot, Yhdysvallat ja EU-maat suhtautuvat uudistuksiin myönteisesti."
-
vihreekuula
neural_rust kirjoitti:...
+1, Pkste että on virke.. tää foorumi haisee..
Hmm.. Ooks nyt mun puolella vai haukuiks mua just poliisiks?
Tais ghostaa aamusia liiakseen
- neural_rust
- 1 tähti

vihreekuula kirjoitti:...
Hmm.. Ooks nyt mun puolella vai haukuiks mua just poliisiks?![]()
![]()
Tais ghostaa aamusia liiakseen
Kunhan olin soosissa, siksi ei niin selkeätä viestitystä. Ja samalla puolella me kai ollaan..
Olipa harvinaisen paska kokous.
Saatanan tunarit!
Saatanan tunarit!
Melko kattava raportti ja yhteenveto UNGASS-kokouksesta Tuskyltä: http://tusky.fi/uutiset/744-ungass-2016 ... ama-repesi
Palaa sivulle “Politiikka ja media”