Kuva

Vaporisaattorit

Bongit, piiput, ruokaohjeet jne.
watson

Re: Vaporisaattorit

ViestiKirjoittaja watson » 26.9.2017 17:46

tilasin kyseisestä puljusta vähän aikaa sitten boundles cfx vapon .höyrystää yrttejä öljyjä ja vahoja .lähettivät saksasta .ei ongelmia.

kazzak

ViestiKirjoittaja kazzak » 30.9.2017 18:10

Ei taida uskaltaa tilata ulkomailta tuon tulli kuumotuksen takia. Ja tällähetkellä näyttää ettei mistään suomesta saa Volcanoa, sitä pöytämallista. Vai tietääkö joku? Jollakin puljulla oli kyllä myytävänä, mutta varastot tyhjänä.

omaapu

ViestiKirjoittaja omaapu » 30.9.2017 20:10

Oon nyt pajautellut puolisen vuotta tuollaisella kolmenkympin hintaisella herbstickillä. Hyvin tuntuu toimivan tuokin, mutta mietiskelin tässä, että mitä ekstraa sitä saisi investoimalla kalliimpaan vehkeeseen? Esim. tuohon 150-180€ haarukkaan osuu laitteita vaikka kuinka paljon, mutta onko siitä käytännössä muuta eroa kuin että se on kalliimpi? Vai saako sillä paremman, pidemmän, korkeamman tai oma-laatusanasi-tähän, pilven? En haluaisi kuitenkaan mitään isoa rohjoa, nykyinen on sellaisen keskikokoisen merkkaustussin kokoinen. Airvape XS:ää olen katsellut, mutta eihän näistä osaa valita. Jeesiä tähän?

Sam 1
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Sam 1 » 30.9.2017 20:33

omaapu kirjoitti:Oon nyt pajautellut puolisen vuotta tuollaisella kolmenkympin hintaisella herbstickillä. Hyvin tuntuu toimivan tuokin, mutta mietiskelin tässä, että mitä ekstraa sitä saisi investoimalla kalliimpaan vehkeeseen? Esim. tuohon 150-180€ haarukkaan osuu laitteita vaikka kuinka paljon, mutta onko siitä käytännössä muuta eroa kuin että se on kalliimpi? Vai saako sillä paremman, pidemmän, korkeamman tai oma-laatusanasi-tähän, pilven? En haluaisi kuitenkaan mitään isoa rohjoa, nykyinen on sellaisen keskikokoisen merkkaustussin kokoinen. Airvape XS:ää olen katsellut, mutta eihän näistä osaa valita. Jeesiä tähän?

Vaporisaattorin pitää lämmetä +210 asteeseen, että kaikki tarpeellinen höyrystyvä irtoaa tuotteesta.
Esim. Iolite originaal tuottaa vain +180 astetta ja sen huomaa, esim. MFLB tai Volcano lämpenevät riittävästi.
MFLB on taskuun sopiva ja suht edullinen hankinta, jos paristojen lataus ei ole ongelmallista.
– Melkein nauratti, kuinka paljon paarmoja siellä oli, sanoo Salmela.

lizzy

ViestiKirjoittaja lizzy » 2.10.2017 17:16

Miksi ihmeessä akkukäyttöinen? Miksei kaasu kelpaa? Olenko mä tyhmä vai miksi kukaan muu ei kelpuuta sähkötöntä laitetta? Vai onko ne liian vähillä tekniikalla :D
Sans logique

omaapu

ViestiKirjoittaja omaapu » 5.10.2017 17:20

Aika vähän on kaasuvehkeitä edes myynnissä. Sähkävehkeessä on se etu, että laturia löytyy käytännössä mistä vain, mutta kaasupullo pitäis olla aina itsellä mukana, jos on vaarana että se loppuis kesken reissun.

Tahveli

ViestiKirjoittaja Tahveli » 5.10.2017 18:04

Vaan pitää olla passeli piuha tai laturi matkassa, sytkärin täyttöön tarkoittettuja kaasupullojahan saa melkein mistä vaan.
Kaasukäyttöinen olisikin aika mielenkiintoinen.. hmmm...

helmutnohelmet

ViestiKirjoittaja helmutnohelmet » 18.10.2017 17:27

kazzak kirjoitti:Ei taida uskaltaa tilata ulkomailta tuon tulli kuumotuksen takia. Ja tällähetkellä näyttää ettei mistään suomesta saa Volcanoa, sitä pöytämallista. Vai tietääkö joku? Jollakin puljulla oli kyllä myytävänä, mutta varastot tyhjänä.

Ainakin Helsingin Tobacco Storesta saa niitä lähes aina. Mutta ei auta pk-seudun ulkopuolella. Sieltä ostin myös Plentyn, mutta yritän nyt myydä sen pois koska se vaatii niin paljon materiaaleja kerrallaan. (Tiedän kyllä basaarista täällä, mutta oon uusi foorumilainen niin en oikein uskalla laittaa sinne ilmoituksen.) Jos pesä ei oo täynnä niin ei oikein saa mitään irti siitä.
suomi ei ole äidinkieleni. pyydän kärsivällisyyttänne :oops:

kardemummi

ViestiKirjoittaja kardemummi » 31.10.2017 17:40

Olen joulukuussa lähdössä Italiaan talveksi, paluu on joskus toukokuussa. Käytän itse kasvattamaani kannabista lääkkeenä MS-taudin oireisiin sekä vaporisoituna että öljynä teessä. Mennään omalla autolla ja nyt mietin kuinka mahdollisesti tulli viranomaiset suhtautuu mikäli tarkistavat jossain rajalla ja löytävät vapon :think: Kukkaa tai öljyä ei varmaan uskalla edes ajatella ottavansa mukaan matkalle vaan on kärsittävä reissun rasitukset.
Toisaalta tällaisena päälle viisikymppisenä mummelina en ole ehkä tullimiesten potentiaalisin epäilyksen kohde :laugh:

UnNatuReal

ViestiKirjoittaja UnNatuReal » 25.11.2017 14:55

Arvostelussa täältä Hamppuforumin Basaarilta ostettu Arizer Air (myyjä erityisesti toivoi palautetta, koska halusi tietää että kannattaako näitä ostaa lisää myyntiin):

Tai tarkemmin melko tarkka kopio, sama sarjanumero kuin joissain muissakin kopioissa varmistaa asian. Hintakaan ei ollut kyllä aidon luokkaa, joten osasin tätä odottaa :D

Teknisesti tämä ei ilmeisesti paljon aidosta poikkea, todennäköisesti halvempia osia käytetty jne. Tietenkin tässä on myös se juttu että alkuperäisen tuotteen valmistaja ei saa mitään ja takuuta ei ole.

Vapottelu on ennestään lievästi tuttua satunnaisesti usean vuoden ajalta, mutta nyt kun olen lopettanut tupakoinnin, niin pilven polttamisen lopettaminen on myös ajankohtaista mielestäni. Tietenkin tupakassa ja pilvessä erona se että tupakan olen lopettanut kokonaan.

Laitteen käyttö on periaatteessa helppoa, mutta Laitteen käyttötekniikka vaati itsellä opettelua ja lisää opettelua, mutta koko ajan paremmin oppii käyttämään. Niinkuin taitaa usein olla näissä vapoissa. Pääasiassa kyse on siitä että mitä ja miten pesään laittaa. "Ilmapallo" vapot (Volcano ym) varmaan olisi aloittelijalle helpoimpia, mutta en oo sellaisia itse päässyt vielä edes kokeilemaan.

Tässä miinuksena että ensinnäkin vaatii varovaisuutta käyttöön. Onnistuin katkaisemaan yhden lasisen imukkeen jo ensimmäisenä iltana laitteesta irroittaessani ja siitähän se lysti vasta alkoikin kun sen alaosa jäi tiukasti "uuniin" kiinni, eikä sitä sieltä saanut mitenkään nätisti irti, mutta onneksi pikkuhiljaa mureni palasiksi ja palaset sai pois sieltä.

Toiseksi akkujen syönti on melkoista, muutama lisäakku olisi ehkä hyvä olla jos ei käytä muita laitteita.. (tämä on toisaalta plussa että käyttää yleisiä 18650 akkuja).

Kolmanneksi ilmanvastusta on mielestäni liikaa, mutta en osaa sanoa onko muissa vapoissa paljoa paremmin.

Jonkun mielestä ~0.1g pesä voi olla liian pieni, mutta itselle se on melkeinpä liian iso ja joutuu verkkojen kanssa kikkailemaan pienempia annoksia sinne. Verkko saattaisi muutenkin olla hyvä lisä ainakin imu suuntaan kun on aika isot reiät pesässä.

Vasta juuri polttamisen lopettaneena kaipaisin vielä ehkä yhtä pykälää kuumempaa ilmaa tilanteisiin jossa höyrystää jotain mietoa kuten lehteä, vaikka ei sillä varmaan paljoa enempää irti saisi kuin fiilistä imiessä. Saattaa olla että myöhemmin tällaiset toiveet haihtuu. Ainakin CBD:tä kuitenkin ilmeisesti jää huomattavasti jäljelle höyrystämisestä miedommilla lämmöillä, vaikka THC höyrystyykin..?

Ei kyllä varmaan kannettavana ole paras mahdollinen noiden lasisten herkkien imukkeiden vuoksi, mutta kotona voi käyttää missä vain. Loppujen lopuksi, laite hoitaa hommansa :mrgreen:

eskimoerkki

ViestiKirjoittaja eskimoerkki » 7.12.2017 21:26

Protipsejä vapojätteen nauttimiseen?

Tähän mennessä itse koittanut jugurtin ja nutellan seassa, mutta ei ole kyllä mikään nautinto. Jotain tapaa, että ei edes huomaa syövänsä tuota?

UnNatuReal

ViestiKirjoittaja UnNatuReal » 8.12.2017 21:06

eskimoerkki kirjoitti:Protipsejä vapojätteen nauttimiseen?

Tähän mennessä itse koittanut jugurtin ja nutellan seassa, mutta ei ole kyllä mikään nautinto. Jotain tapaa, että ei edes huomaa syövänsä tuota?

En protipsistä tiedä, mutta jotkut käyttää kapseleita kuten nämä: 1000kpl Vegaanisia kapseleita (500mg)

Ite oon laittanut ihan vaan 70% Keijun sekaan leivänpäälle, eikä mielestäni ole pahalle maistunut. Rasvaahan ei kai teoriassa edes tarvitsisi, mutta oon lukenut kokemuksia että vaikutus kestäisi pidempään rasvan kanssa.

Tuolla linkin verkkokaupassa on muuten myös paljon erilaisia vaporisointiin soveltuvia yrttejä myytävänä, jos ei halua pelkästään hamppua höyrystää :)

eskimoerkki

ViestiKirjoittaja eskimoerkki » 12.12.2017 18:52

UnNatuReal kirjoitti:
En protipsistä tiedä, mutta jotkut käyttää kapseleita kuten nämä: 1000kpl Vegaanisia kapseleita (500mg)

Ite oon laittanut ihan vaan 70% Keijun sekaan leivänpäälle, eikä mielestäni ole pahalle maistunut. Rasvaahan ei kai teoriassa edes tarvitsisi, mutta oon lukenut kokemuksia että vaikutus kestäisi pidempään rasvan kanssa.

Tuolla linkin verkkokaupassa on muuten myös paljon erilaisia vaporisointiin soveltuvia yrttejä myytävänä, jos ei halua pelkästään hamppua höyrystää :)

Kiitoksia, nuo kapselit voisi olla kyllä aika kiva ratkaisu. Taitaapi lähteä tilaukseen.

Zirat

ViestiKirjoittaja Zirat » 13.12.2017 22:35

https://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=53241 - Laiskan höyrystäjän kaurakeksit

Jos jaksaa oikein säätää, niin itsellä "huomaamattomimmin" menee tomaatti-mozzarella-voileivissä. Vaaleaa leipää, esipaistettua patonkia puolitettuina tms, sivellään oliiviöljyllä johon sekoitettu vapomujut ja basilikaa, siivuina tomaattia ja mozzarellaa päälle, uunissa parissa sadassa asteessa kunnes juusto sulaa/kypsyy sopivasti. Reilu oreganolla ja basilikalla maustaminen vähän häivyttää mun mielestä sitä makua.

Manalismiles

ViestiKirjoittaja Manalismiles » 14.12.2017 17:35

Itse en ole jätteitä jaksanut ottaa talteen, vaikka boundless cfx:n hankittuani onkin laitteen läpi useampi litra kulkenut. Boundlessi on ollut aika hyvä peli, beissiin saa varmaan jonkun 0,6-0,8g parhaimmillaan survottua. Kannabiksenkulutukseni on 5:n kertaistunut laitteen hankinnan myötä, hyvänmakuista ja runsasta höyryä on vaan niin kiva hönkäillä. Aika helppo pitää puhtaana, akku ei ihan samaan tapaan pidä enää, kuin ostettaessa syksyllä. Mutta täydessä latingissa kyllä sillä sen about päivän tässä himassa hiisailee. Pitäis kieltää lailla moiset helvetin koneet... :mrgreen:
take it acid is

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 15.12.2017 19:06

Crafty lähtee nyt kolmatta kertaa huoltoon/vaihtoon saman vian takia, eli kuoret hajoavat aina samasta paikkaa kannen kiinnityskohdasta lämpölaajenemisen takia. Vinkatkaas mulle joku höyryn laadultaan vastaava vapo n. 200-250e hintaluokasta, jolla ei olisi taipumusta hajota ihan peruskäytössä jo muutaman kuukauden jälkeen. Noita Boundlesseja vähän jo vilkuillut, mutta pelkään että kannen kiinnitystavan ollessa suht sama, niin taipumusta olisi myös samanlaiseen hajoamiseen.
"I, as a responsible adult human being, will never concede the power to anyone to regulate my choice of what I put into my body, or where I go with my mind. From the skin inwards is my jurisdiction." ~ Alexander Shulgin

Manalismiles

ViestiKirjoittaja Manalismiles » 30.1.2018 7:23

Boundlessi aika pitkälti kyykännyt noin 6kk:n superaktiivisen käytön jälkeen. Noh aluksi jossain bailuissa hajosi näyttö oman mokan takia, mutta piakoin sen jälkeen suukappaleen kiinnitysnuppi lohkesi. Välillä laitetta käynnistäessä laite sammuu samantien ja höyryä ei tunnu irtoavan juurikaan. Toisaalta voi kyllä olla, että toleranssini on taivaissa, kun ton laitteen läpi on joku kolmonen päivässä kulkenut. Täytyy katsella tuossa keväämmällä breikin jälkeen vieläkö se ajaa asiansa vai joutuuko hommaamaan uuden/ palaamaan joiperi linjalle. Eli varoituksena Boundless CFX ei välttämättä ole pitkä-ikäinen sijoitus heavy userille.
take it acid is

mr17

ViestiKirjoittaja mr17 » 28.3.2018 1:01

UnNatuReal kirjoitti:

Keittänyt kaakaota pienessä kerrospohjakattilassa. Joskus olen vaan rouskuttanut menemään, mutta tuntuu, ettei fudaa lainkaan niin hyvin.

Edit: Apollo on pop. Voisi olla pikkasen nopeampi ehkä, tulee pidettyä sitä nelosteholla ja boostailtua aika rankasti. On alkuperäistyylinen pesä, niin se varaa lämpöä sen verran imujen välillä, että noin kun höyryttelee pari minuuttia, niin saa hivutettua sen lämmön selvästi ylemmäs. Tavallaan pidän siitä, mutta se, että höyryttylysessiossa menee 10-15 min, ennen kuin se lakkaa antamasta höyryä, niin on aika ekstensiivinen. En edes saa tällä tavoin saa kukkaa mielestäni palamaan; netissä nähnyt kuvia muiden vapottajien mujuista ja näyttää paljon mustemmilta. Toisaalta sitten taas kakkosen jälkeinen kaakao fudaa melkein liiankin hyvin, vaikka tole on tasoa täysi pesä. Teenköhän siltikin jotain väärin... Toisaalta kyllä se vielä syksyllä potki kolmannespesällä samaan aikaan kun 2x13 millin hylsy älystä ei :(
JUANITO
4:1 B.1.290

Taidada

ViestiKirjoittaja Taidada » 17.4.2018 19:54

Semmoset puoltoista vuotta tuli pax 2 käytettyä ja sen verta tyytyväinen kyllä olin, että noin kuukausi sitten vaihtu pax 3:seen. Nopeammin lämpenee käyttövalmiiksi ainakin valmis valo vaihtuu nopeammin, tiedä sitten saattaa olla että lämpenee vielä valon vaihtumisenkin jälkeen ja höyryä antaa kyllä jo valon vaihduttua. Myös lisätty tärinä päälle laitettaessa ja lämmityksen valmistuessa mukavia lisäominaisuuksia. Hinta on kyllä vähän kova 250e mutta on kyllä niin loistava laite, että ei voi muuta kun suositella. Tosin mistään muista vapoista ei oo kokemusta kuin nämä paxit.

Semmonen itseä häiritsevä juttu on kun näyttää niin kuin pesän screeni olisi hieman vinossa, eikä sitä saa millään laitettua aivan pesän pohjan tasalle vaan toinen reuna jää hieman koholle. Liekkö muilla samalla lailla? Edellisessä screeni oli melkein alusta asti muutenkin hieman taittunut alkuperäisestä muodosta kun en osannut alussa käsitellä oikein, mutta istu kyllä pesän pohjalle ihan suoraan. Ei siis sinänsä mitään haittaa, mutta tämmöisenä perfektionistina pisti vain silmään :D

Ja tosiaan tilasin magicvaporizerilta ja ei jääny tulliin. Vaikka luulin että tulisi Ruotsista kun sivuilla luki että Tukholma, niin tuli kuitenkin UPS seurannan mukaan Saksasta.

Sihaus

ViestiKirjoittaja Sihaus » 22.4.2018 11:19

Postissa saapui jokunen päivä sitte X-MAS V2 Pro-vaporisaattori, matkavapoksi tuon voinee laskea, 16cm pitkä ja 1.9cm halkaisija. Lämpöasetuksia on viisi, 180C-220C,10 asteen välein. Vaihdettava akku mallia 18650.

Nyt jokusen pesän olen nauttinut ihanaa Critical Mass-kukintoa (no kadulta hankittua, mutta lienee sitä. mitä luvattiin, kun vaikutukset täsmäsivät ainakin poltettuna kyseiseen lajikkeeseen) ja pakko sanoa, että oikein kiva laite,vaikka voidaan ns. budjettivapoista puhua (100e luokkaa suomessa, ulkomailla 60-80€). Lisäksi hauska kun ei tarvitse enää jemmassa hiisata, voi kauppaan kävellessä ottaa henkosia, kun höyry ei haise kahta metriä kauemmas ja sekin mieto haju katoaa lähestulkoon heti. Melkein kuin laillista olisi, harva tajuaa tuota yrttivapoksi, kun muutenkin jengi hlyryttelee nikotiininesteitään ihan yleisesti.

Olen vapotellut 190-210C lämmöillä, kun en ole aiemmin perehtynyt näihin laitteisiin. Lisäksi olen ehkä jättänyt ison osan potentiaalista käyttämättä, kun tyhjentänyt pesän liian aikaisin, vaikka isommilla lämmöillä olisi saanut vaikutuksia vielä irti. Kyseisellä vapolla suositellaan höyrystämään pesällinen kerralla, ettei sammuta välillä. Olen kyllä pitänyt taukoa ja sammuttanut laitteen välillä.

Tosi hyvin kyllä iskee hitit tuosta, ensimmäisellä käyttökerralla latasin. .2-.3g pesän vain puolilleen ja silti iski ihan kahden keuhkollisen jälkeen pienet kuumotukset päälle,käytin 180C lämpöä silloin, sitten se nopeasti tasaantui euforiaksi ja iloiseksi oloksi.

Aiemmin olen käyttänyt vain MFLB-vapoa, sillä en vaan saanut oikein kunnollisia hittejä aikaiseksi, lähinnä käytin boostailuun, kun ensin olin jopon hiisannut. Saattoi olla huonoa kukkaa silloin käytössä, en tiiä. Tämä laite toimii 3x tehokkaammin vähintään.

Ainoat miinukset mitkä äkkiseltään tulee mieleen, lämpötilan säätö vois olla hieman iisimpää, nyt joutuu pitään nappia aina pohjassa useamman sekunnin että lämpötila vaihtuu seuraavaan lämpötilaan ja sitten se haju mikä jää vapoon käytön jälkeen, on hieman ikävä.

Millä sen vapotetun materiaalin hajun saa laitteesta pois? Olen pumpulipuikolla ja isopropanolipohjaisella desinfiointiaineella koittanut pahimpia poistaa, mutta ei se liikoja auta. Ulkona kun käy höyrytteleen, niin pitää vapo heivata pieneen pussiin, ettei rapussa haise ihan polttohautausmaa. Kotona ei ongelmaa, kun putsaa vapomöyhyt pois heti käytön jälkeen ja pyyhkäsee desifiointiaineella ja pöhöttää pesä tyhjänä sen 5 minuutin setin. Ei dunkkaa sen jälkeen laite kilometrin päähän. Mutta silti olis kiva tietää onko ainetta että sais sen ihan hajuttomaksi asti, kun haju pinttyy ikävästi aina jokusen pesän jälkeen.

Onko muita X-mas V2 Pro:n omistajia ja onko hyviä protipsejä tähän laitteeseen? Ei jää viimeiseksi vapoksi tämä :)

Ps. Sori vähän sekava viesti, ei herää tänään millään :lol:
politik use drugs
politik use bombs
politik need torpedoes
politik needs blood
thats what my friend is an evidence politik is violence
what my friend is a evidence politik is violence

Palaa sivulle “Niksinurkka”