Kuva

KUVIA ongelmista

Rare_Leaves

Re: KUVIA ongelmista

ViestiKirjoittaja Rare_Leaves » 3.9.2018 19:33

Valtavirta kirjoitti:
Mitä helkkaria mun nyt pitäis tehdä? Apua!

Ottaa hyvä asento sohvalta ja keskittyä vaikka elokuvaan.

Noi pienet raukat ovat yrittäneet kasvattaa juuria, sen vuoksi pienoinen "tauko" kasvussa. Nyt niiden pitää elpyä sun vesikäsittelyistä, ennen ku voivat jatkaa juuriston kehitystä. Juuret ei pääse kehittymään jos se multa on litimärkää. Kasvamaan ne alkaa vasta sen jälkeen kun juuret on päässy vähän levittäytymään.

Valtavirta

ViestiKirjoittaja Valtavirta » 3.9.2018 19:53

Rare_Leaves kirjoitti:
Valtavirta kirjoitti:

Noi pienet raukat ovat yrittäneet kasvattaa juuria, sen vuoksi pienoinen "tauko" kasvussa. Nyt niiden pitää elpyä sun vesikäsittelyistä, ennen ku voivat jatkaa juuriston kehitystä. Juuret ei pääse kehittymään jos se multa on litimärkää. Kasvamaan ne alkaa vasta sen jälkeen kun juuret on päässy vähän levittäytymään.

Mulla oli viimekesänä yks parvekekasvi, samoja papuja, joka jämähti tasan samalla tavalla. Enkä perseilly kastelun kanssa millään tapaa, annoin kuivata jne. Ja siihen jäi. Oli varmaan kuukauden nahistuneena ja jumissa, niinku nääkin, ennenku luovutin.

En tiedä näkyykö kuvista hyvin, mutta noi kaks isompaa ikäänku nahistu jo ennen kuin olin alkanut "hoitamaan" tilannetta.

Oli kyllä muutenkin uutta tietoa että taimien tolla tavalla pysähtyminen olis normaalia? Varsinkaa useemmaks vuorokaudeks. Kaksi kasvia oon elämäni aikana saanu suunnilleen loppuun asti, eikä niissä mitään tollasta ollut.

Kiitos siis vastauksesta, mutta haluisin kyllä jonkun toisenki näkemyksen tähän.

Edit; lisätään nyt vielä että kun viimeksi kävi vastaava niin se ei edes varsinaisesti kuollut. Pysy vihreenä. Mulla päästin kuivaksi ja sitte kastelin märäksi jne. Että kun se odottelu ja leffojen tuijottelu ei toiminu viimekskään

hampparimies

ViestiKirjoittaja hampparimies » 3.9.2018 20:43

Valtavirta kirjoitti:
Rare_Leaves kirjoitti:
Valtavirta kirjoitti:

Mulla oli viimekesänä yks parvekekasvi, samoja papuja, joka jämähti tasan samalla tavalla. Enkä perseilly kastelun kanssa millään tapaa, annoin kuivata jne. Ja siihen jäi. Oli varmaan kuukauden nahistuneena ja jumissa, niinku nääkin, ennenku luovutin.

En tiedä näkyykö kuvista hyvin, mutta noi kaks isompaa ikäänku nahistu jo ennen kuin olin alkanut "hoitamaan" tilannetta.

Oli kyllä muutenkin uutta tietoa että taimien tolla tavalla pysähtyminen olis normaalia? Varsinkaa useemmaks vuorokaudeks. Kaksi kasvia oon elämäni aikana saanu suunnilleen loppuun asti, eikä niissä mitään tollasta ollut.

Kiitos siis vastauksesta, mutta haluisin kyllä jonkun toisenki näkemyksen tähän.

Edit; lisätään nyt vielä että kun viimeksi kävi vastaava niin se ei edes varsinaisesti kuollut. Pysy vihreenä. Mulla päästin kuivaksi ja sitte kastelin märäksi jne. Että kun se odottelu ja leffojen tuijottelu ei toiminu viimekskään

Nyt lopetat sen häsläämisen ennen ku soitetaan hampunsuojeluviranomaisille. Otat hyvän asennon sohvalta ja pysyt siinä ainaki viikon :D
Aivan tolkuton tuo vesimäärä mitä nuo kasvit on saanu!

fullmetalwhore

ViestiKirjoittaja fullmetalwhore » 5.9.2018 8:42

fullmetalwhore kirjoitti:Kuva

Tämä ehti olla ulkona pari yötä ennenku pelastin,kaikki vaikutti kuitenkin olevan ihan hyvin ja oireilu alko vasta muutama päivä sitten.
tyttö on suunnilleen hukkumassa vieläkin vaikka reilun viikon ollu jo mulla, mutta sattu satamaan viimesenä ulkonaoloyönä joten siitälähtien on kuivateltu.
eilen kokeilin testiksi suihkepullolla pari kertaa sumutella laimeella substral litkulla.

apua?

edit// lakannut myös kasvamasta

Eikö kukaan tiedä mikä raukkaa vois vaivata? ei kasva ja tappaa kaikki aurinkolehdet isoimmasta pienimpään.. mullassa ja ledillä kasvaa.

bongobob

ViestiKirjoittaja bongobob » 5.9.2018 10:56

'' Tämä ehti olla ulkona pari yötä ennenku pelastin,kaikki vaikutti kuitenkin olevan ihan hyvin ja oireilu alko vasta muutama päivä sitten.
tyttö on suunnilleen hukkumassa vieläkin vaikka reilun viikon ollu jo mulla, mutta sattu satamaan viimesenä ulkonaoloyönä joten siitälähtien on kuivateltu."

Vastasit siinä jo itse itsellesi, raju ylikastelu taitaa vaivata. Koita saada se ämpäri oikeesti kuivaksi, ja sen jälkeen kastelet vain kun on tarve. Viime toimenpiteenä vaihda kuivaan kasvualustaan, ellei kyseessä ole autoflower, sitä ei ole järkeä tuossa vaiheessa kiusata enään. :think:

fullmetalwhore

ViestiKirjoittaja fullmetalwhore » 5.9.2018 10:59

bongobob kirjoitti:'' Tämä ehti olla ulkona pari yötä ennenku pelastin,kaikki vaikutti kuitenkin olevan ihan hyvin ja oireilu alko vasta muutama päivä sitten.
tyttö on suunnilleen hukkumassa vieläkin vaikka reilun viikon ollu jo mulla, mutta sattu satamaan viimesenä ulkonaoloyönä joten siitälähtien on kuivateltu."

Vastasit siinä jo itse itsellesi, raju ylikastelu taitaa vaivata. Koita saada se ämpäri oikeesti kuivaksi, ja sen jälkeen kastelet vain kun on tarve. Viime toimenpiteenä vaihda kuivaan kasvualustaan, ellei kyseessä ole autoflower, sitä ei ole järkeä tuossa vaiheessa kiusata enään. :think:

eilen vaihdoin rutikuivaan multaan, tosinhan siellä on mukana paakku märkää multaa juurien ympärillä..
voiko tosiaan johtua vain hukkumisesta? voisiko kuivumista jotenkin nopeuttaa tai muuten auttaa kaveria? pohja on jo pötissä reijitetty ja ei ole af.

Valtavirta

ViestiKirjoittaja Valtavirta » 6.9.2018 18:59

Jees, istutaan ja odotetaan :D on mulla myös kahdeksan hyvin voivaa pikkupuskaa, että ei ole edes loppujenlopuksi kummonen menetys jos nuo kolme autofloweria kuolevat.

alibaba8
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 6.9.2018 23:41

ruttunen kirjoitti:help needed! Johtuuko tämä kärtsääminen ravinteista vai lämmöstä? 250w spna ollut noin 15-20cm päässä latvoista. Osa kukusta ja muutamia lehtiä alkanut kuivumaan

https://imgur.com/a/VV8lUBQ

Hyvänä nyrkkisääntönä voinen sanoa että jokaista sataa wattia kohden on hyvä jättää kasvin ja lampun väliin 10cm. Tapauksessasi näinollen olisi välin hyvä olla vähintään 25cm. Lehdistä päätellen (reunat kipristyneenä ylöspäin) kasvisi pyrkii luovuttamaan juurikin saamaansa liikaa lämpöä.
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.

Savuke

ViestiKirjoittaja Savuke » 7.9.2018 15:04

Mikähän vaivaa tyttösiä? Lehdet kuivia ja keltaiset reunat ja läikkiä. 5 kasvia jotka 10l valkoisissa ämpäreissä ovat paljon huonompi vointisia kuin 3 muuta 20l mustissa ämpäreissä. Eikai valo vaan pääse paistamaan juuriin?
Kuva

Kuva

Kuva

alibaba8
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 7.9.2018 23:28

Varmuudella vaikea sanoa, mutta oma veikkaukseni on liiallinen ravinteiden annostelu. Oletko antanut kaikkiin astioihin saman määrän lannoitetta? Kasveillesi on saattanut käydä niin että ravinteet ovat pakkautuneet pienemmässä astiassa tehokkaammin kasvin juuristoon., kasvin kuitenkaan hyödyntämättä kaikkia annettuja ravinteita. :think: Näinollen isommissa astioissa olevat kasvit ovat säästyneet ravinneövereiltä ravinteiden levitessä laajemmalle alueelle mullassa. Spekulaatiota, mutta mahdollista. Ensitöiksi suosittelen valuttamaan runsaasti vettä ämpäreidesi läpi jotta ravinteet liukenevat mullasta veden mukana. Muutaman lepopäivän jälkeen voit alkaa antamaan taas ravinteita vaikka puolella määrällä mitä tähän mennessä. Kasvit todennäköisesti palautuvat parissa viikossa jonka jälkeen voit palata runsaampaan lannoittamiseen. :)

Vaikka lehtesi näyttävät aavistuksen vaaleahkoilta, voi syynä olla hyvinkin ravinneöverit, sillä kasvit lakkaavat ottamasta lisää ravinteita niiden määrän ollessa liian korkealla.
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.

viinikellari
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja viinikellari » 24.9.2018 14:37

Kuva
Kuva

Terve! Jos joku sattuisi huomaamaan jotain mitä minä en huomaa...

Lajikkeena Autofire99, feminisoitu autoflower.

Taimivaiheessa kasvu oli aivan normaalia... kunnes laitoin isompiin purkkeihin.
Kuvissa näkyy 2kk tulos. Mikä hidastaa kasvua?

Muuttujat:
-Lämmöt on siinä 28c max. Heinäkuun aikaan oli tosi tukalaa, n.30c. Voiko tuo lämpötila hidastaa nuin paljon kasvua?
-Valona toimii ihan perus 250w spna.
-Multana kokeilin tällä kertaa Kekkilän kukkamultaa. Mun mielestä jopa huonohkoa multaa tähän tarkotukseen? Jotenki liian hiekkaista ja paakkuuntuvaa multaa. Huono rakenne.
- Huonoa koostumusta kompensoimassa vermikuliitti ja perliitti. Multa kuivuu sopivaan tahtiin, ainakin samaan tahtiin mitä niillä kerroilla kun kasvit on kasvanu niiku pitääki.
-Merileväuutetta oon antanu pari kertaa, mutta päärvainteen puutostiloja ei näy vaikka vettä on tullu annettua ihan hyvin. Ulos valuva vesi on ainakin tummaa. Vesi ei seiso mullassa vaan valuu hyvin läpi.
-Valojakso 20/4 ... vähän viilennystä lampulle ja huoneelle.
-Ötököitä: Ei ole.
-Ämpärit vain 6l
-Veden ph on jotain 6,7-7,0 väliltä, lievästi yläkanttiin, muttei oo mun menoa haitannu aiemmin.
-Kasvien ja lampun välillä on reilusti tilaa, lähemmäs jos laitan ni alkaa lämmöt nousee liia ylös. Kuvassa kasvit on lattialla poikkeuksellisesti. Normaalisti ovat samalla tasolla mylarin kans.

Hmmm.. muuta en keksi. Kertokaa jos huomaatte! Kiitos.

ps. kaks kasvia on ottanu näemmä vähän osumaa kastelusta ... vai voisiko vääntyneet lehdet sittenkin olla ötököiden syytä? En oo ainakaan nähny niitä paskiaisia kun oon multaa möyhiny.
keskiyö on paras yö |

Sam 1
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Sam 1 » 24.9.2018 17:42

viinikellari kirjoitti:Terve! Jos joku sattuisi huomaamaan jotain mitä minä en huomaa...

Olisiko käynyt ihan perinteinen AF-moka?
Taimia on pidetty liian kauan esikasvatusruukuissaan, juuritila on täyttynyt ja kukinta on aikaistunut.
Siksi mokomat pensselit olisi pitänyt hävittää ajoissa ja laittaa uusia siemeniä itämään.
– Melkein nauratti, kuinka paljon paarmoja siellä oli, sanoo Salmela.

viinikellari
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja viinikellari » 24.9.2018 18:06

Sam 1 kirjoitti:
viinikellari kirjoitti:Terve! Jos joku sattuisi huomaamaan jotain mitä minä en huomaa...

Olisiko käynyt ihan perinteinen AF-moka?
Taimia on pidetty liian kauan esikasvatusruukuissaan, juuritila on täyttynyt ja kukinta on aikaistunut.
Siksi mokomat pensselit olisi pitänyt hävittää ajoissa ja laittaa uusia siemeniä itämään.

Hyvä huomio, mutta siitäkään ei ole kyse (ehkä). Taimipurkeissa pidin siihen asti että ekat viissormiset lehdet tuli esille. Samanlain oon tehny aina.
Suht kiireellä vaihdan isompaan ruukkuun, niin että just kestää tujumman mullan ravinteet.
Jotain af:n liittyvää tää tuntuis olevan kuitenki. Vaikuttaa siis tosiaan siltä että kukinta on alkanu jopa liian aikaisin joka on pysäyttänyt vegen?

Edit: Pensselit penaalissa ja valot kii. Uusia odotellessa 8)
keskiyö on paras yö |

Kemikaalikeijo

ViestiKirjoittaja Kemikaalikeijo » 26.9.2018 13:47

Elikkäs kyseessä purple power af/fem.
Ongelma on sellainen että lehdet käpristelevät alaspäin ja menevät melko korpuksi :think:
Aurinkona toimii mars hydron reflector 144.
Ph:sta ei ole tietoa ja kasvualustana toimii biolan musta surma. Tuulettimen suuntasin niin ettei puhalla suoraan kasviin ja heitin samalla märän käsipyyhkeen kaappiin kosteuden lisäämiseksi.
https://imgur.com/gOgbrBh
Kuvassa näkyy selvästi kuinka ylimmät lehdet lösöttää.
Roll that shit
Light that shit
Smoke that shit

B.B.L

ViestiKirjoittaja B.B.L » 26.9.2018 17:25

Kemikaalikeijo kirjoitti:Elikkäs kyseessä purple power af/fem.
Ongelma on sellainen että lehdet käpristelevät alaspäin ja menevät melko korpuksi :think:
Aurinkona toimii mars hydron reflector 144.
Ph:sta ei ole tietoa ja kasvualustana toimii biolan musta surma. Tuulettimen suuntasin niin ettei puhalla suoraan kasviin ja heitin samalla märän käsipyyhkeen kaappiin kosteuden lisäämiseksi.
https://imgur.com/gOgbrBh
Kuvassa näkyy selvästi kuinka ylimmät lehdet lösöttää.

Noita kotkan kynsiä vai miksi noita kutsutaan tulee kun on paljon typpeä kasvualustassa, värikin on niin tumman vihreä että tuosta johtuu aika varmaan
totuus on jossain kulman takana

B.B.L

ViestiKirjoittaja B.B.L » 26.9.2018 17:48

Laitetaas oma ongelma myös tänne, tämä on aikamoinen mysteeri joka on toistunut joka kasvatuksessa.
Valona himmailtu 400w-> 250w mh, mullassa jossa kolmasosa perliittiä, idätetty taimi mullassa nut asustaa mustassa mullassa, ph vajaata seiskaa, ro vesi käytössä, en ole lannoittanut poislukien kerran antanut minimaalisen määrän cal mag:ia kun näyttää niin selvästi niiden vajareilta.
Ainoa ongelma on että tämä alkaa melkein heti vaikka on uudet mullat ja ravinteita pitäisi riittää viikoiksi.... ikää noilla on 21pv siemenestä, siemenet white labelin tai sensin super skunkkia.
Tämä ongelma tasaantuu aina ajan kanssa, nytkin uusimmat lehdet vihreitämutta ihmetyttää mistä tää johtuu

https://i.imgur.com/eVNhZje.jpg

Kiitos guruille etukäteen neuvoista

wumbatti
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja wumbatti » 26.9.2018 18:15

B.B.L kirjoitti:Laitetaas oma ongelma myös tänne, tämä on aikamoinen mysteeri joka on toistunut joka kasvatuksessa.
Valona himmailtu 400w-> 250w mh, mullassa jossa kolmasosa perliittiä, idätetty taimi mullassa nut asustaa mustassa mullassa, ph vajaata seiskaa, ro vesi käytössä, en ole lannoittanut poislukien kerran antanut minimaalisen määrän cal mag:ia kun näyttää niin selvästi niiden vajareilta.
Ainoa ongelma on että tämä alkaa melkein heti vaikka on uudet mullat ja ravinteita pitäisi riittää viikoiksi.... ikää noilla on 21pv siemenestä, siemenet white labelin tai sensin super skunkkia.
Tämä ongelma tasaantuu aina ajan kanssa, nytkin uusimmat lehdet vihreitämutta ihmetyttää mistä tää johtuu

https://i.imgur.com/eVNhZje.jpg

Kiitos guruille etukäteen neuvoista

Todennäköisin syy on liian vähän cal mag, tai sitten liikakastelu, molemmissa tilanteissa näyttää samalta.
Kuvassa näkyvä ongelma on alkava magnesium vajari, jos ruukut painaa hitosti niin syynä ylikastelu ja sen seurauksena näkyvä mg vajari,
tai sit RO vesi ja liian vähän CalMag. Jos käytät RO vettä niin Calmag lisää mielellään 0.5ml/l joka kastelussa/joka toisessa.
PPm lukuina Magnesium n. 15-60 ja Calcium jossain ~100+ppm. EC arvona nosta Calmagin avulla ensin 0.2-0.3 vaikka lisäisit muitakin ravinteita.
Mut miks RO multakasvatuksessa?

B.B.L

ViestiKirjoittaja B.B.L » 26.9.2018 18:38

Oon testaillut ja vaihdellut aina yhtä asiaa per kasvatus niin että löytäisin tuon ongelman syyn, nyt oli ro veden vuoro. Hyviä neuvoja, kiitos niistä.

Saattaa olla että ei ole ollut munaa antaa sitten kuivua kunnolla... en ole ikinä tuollaista huomannut liikakastelussa mutta lukkoja voi tosissaan tulla.
Annan kuivua kunnolla ja kattelen mitä tapahtuu.
Tässä saattaa muuten olla jotain perää koska alkuun käytän aina lediä sähkön säästämiseksi ja silloin ruukut ei kuivu sitten mitenkään kun ei lämpene nimeksikään.
Toivotaan että homma korjaantuu tuolla, ruukut vetää vaan pikkasen päälle 3l niin kuivuu aika nopeasti ja perliittiä on jonnin verran mikä myös nopeuttaa kuivumista

Greentea

ViestiKirjoittaja Greentea » 5.10.2018 16:27

Hei taas, tämmönen ongelma tällä kertaa.
Järjestelmänä Wilma + lecasora
Ravinteina Aqua canna ravinteet ohjeiden mukaan
Ph 5.9
Ec 1.65

Eli yksi kasvi alkoi temppuilemaan, varsi oli niin heikko ettei pysynyt pystyssä, ruostetta lehdissä. Päättelin kalsium puutosta ja lisäsin calmagia 0.5ml/litra
Nyt lehdet ryppyiset ja roikkuu, ja kaikki muut kasvit näyttävät hyviltä. Kyseinen ongelma yksilö lähti nopeiten kasvuun + oli isoin ennen ongelmia. Kasvit vähän yli 3vk ikäisiä.

Kuva

Kemikaalikeijo

ViestiKirjoittaja Kemikaalikeijo » 6.10.2018 10:41

9 päivän ikäinen og kush auto. Kolmisormiset käpristelee vähän ylöspäin :think: alla on bout. 25 litraa
kesän naga morichin käytössä ollutta mustaa surmaa ja perliittiä.
Kuva
Roll that shit
Light that shit
Smoke that shit

Palaa sivulle “Sisäkasvatus”