Kuva

Poliisit kävivät

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Pinerapple
Viestit: 63
Liittynyt: 3.2.2015

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja Pinerapple » 9.3.2015 23:06

mitäsmätäs kirjoitti:Sattui nyt silleen, että tullista ottivat yhteyttä, että paketti jäänyt tulliin. Olen satavarma, etten ole tilannut siihen aikaan mitään. Aikovat tonkia pankkitilin, onko esim. bitcoin-siirtoja. Onhan niitä, mutta saahan bitcoineilla muutakin. On tullut joskus tilattua ja nyt olen rikoksesta epäilty. Mitä suosittelette, mitä tekisitte tilanteessa? Kertoakko mitä kuulusteluissa.

Lopetin kannabiksen käytön pakkosyistä joku aika sitten, eli en enää käytä, mitä nyt jos jossain matkoilla kohdille sattuu. Se on varma.

Pitäis vielä lähipiirikin pitää tiedottomana asiasta. Prrr... tämä rassaa :wall:


Eli eivät löytäny mitään kasveja, eivätkä edes itse ainetta? Mistähän rikoksesta sinua epäilevät? Siementen ja kasvatustarvikkeiden tilaaminen on laillista :?
Jos et ny jättäny jotain oleellista kertomatta niin; Et nyt hölömöile ja mene myöntämään mittää. Pahimmillaan poliisisetä kirjottaa sakot käyttörikoksesta, ei mene edes oikeuteen.

Avatar
jackass
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 603
Liittynyt: 16.10.2006

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja jackass » 10.3.2015 0:17

mullakin kävi sinivuokot (jurribileiden seurauksena) saivat sadon viimeiset 3-4g... eivät ees etsineet lamppuja tai muita kasvatukseen liittyvää. kuulusteluissa sanoin ostaneeni muutaman gramman baarista tuntemattomalta henkilöltä. tuomio tuli muutaman gramman hallussapidosta, pieni sakko eikä oikeudenkäyntiä. oli kyllä kyllä sellasessa suuressa irtokarkkirasiassa missä harvemmin hamppua myydään, eivät kuitenkaan sen enempää kyselleet... missään nimessä ei kannata ainakaan kasvatusta tunnustaa missään olosuhteissa. kasvatus on aina törkeä huumausainerikos.

ihmettelen myös että mistä ihmeestä sua syytetään jos ei oo kasveja eikä yhtään hamppua??? ei sulla oo hädän päivää, ellet itse puhu itselles tuomiota.
_____________________
Peppi hinaa hippi penaa.

Avatar
Spena
Viestit: 235
Liittynyt: 17.7.2014

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja Spena » 10.3.2015 0:31

jackass kirjoitti:kasvatus on aina törkeä huumausainerikos.


Ei muuten ole. :wink:

somnamnaa
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1112
Liittynyt: 7.7.2012

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja somnamnaa » 10.3.2015 0:45

jackass kirjoitti: kasvatus on aina törkeä huumausainerikos.


Miten se voi olla aina törkeä? Mihin perustat tällaisen väitteen? :?

Avatar
jackass
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 603
Liittynyt: 16.10.2006

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja jackass » 10.3.2015 22:44

no sanotaan sit et usein... joka tapauksessa pointti mun viestissä oli se että sitä kasvatusta ei kannata tunnustaa ellei ole puskat kaapissa. pienestä hallusssapidosta ei tarvi tuolla oikeudessa käydä ja merkintäkin tulee vaan setä sinisten omiin rekistereihin...
_____________________

Peppi hinaa hippi penaa.

Avatar
neural_rust
1 tähti
1 tähti
Viestit: 2926
Liittynyt: 27.5.2008

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja neural_rust » 11.3.2015 0:17

En oo kyllä ihan satavarma asiasta, mutta musta törkeen raja menee rikki jossain kilon kohdalla, tai jos oot myynyt alaikäisille.. Ikinä en oo törkeetä saanu, vaikka jokusia 200-500gr käryjä on käynytkin.. Siis kotikasvatuksesta, obs!


Joskus silloin ennenvanhaan pikkupoikana kun lätkää kauppasin kilotolkulla(vanhentuneita juttuja, kehtaa jopa poliiseille asiasta mainita :P ), niin vuokot löysi kaapista 250gr, ei menny läpi omakäyttö, ja silti pelkkä huumausainerikos, (+käyttö tietenkin, mut siitä ei tullu ku joku 200mk sakkoo, eli about sama kuin nykyään, 50e pikalappu kouraan, minkä saa heittää suoraan roskiin)..

http://www.tusky.fi/laki-ja-oikeus/kysy ... ssapidossa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Huumausainerikos_Suomessa

somnamnaa
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1112
Liittynyt: 7.7.2012

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja somnamnaa » 11.3.2015 0:41

jackass kirjoitti:no sanotaan sit et usein

Kasvien määrähän sen ratkaisee jos ei kukkaa löydy.
Joku +40 kasvia tuo jo törkeän...

mitäsmätäs

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja mitäsmätäs » 11.3.2015 20:44

Pinerapple kirjoitti:...

Eli eivät löytäny mitään kasveja, eivätkä edes itse ainetta? Mistähän rikoksesta sinua epäilevät? Siementen ja kasvatustarvikkeiden tilaaminen on laillista :?
Jos et ny jättäny jotain oleellista kertomatta niin; Et nyt hölömöile ja mene myöntämään mittää. Pahimmillaan poliisisetä kirjottaa sakot käyttörikoksesta, ei mene edes oikeuteen.


Moikka, olen siis tuo, joka kirjoitti aluksi kirjeen jääneen tulliin....
Ei mitään ole löydetty, paitsi tulli jonkun kirjeen ilmeisesti Rekun avustuksella. Minulta ei ole koskaan kukaan löytänyt edes siementä, kun sitä nyt ei vaan ei ole (varsinkaan nyt). Mutta pankkitiliä tonkimalla tulee selville, että bitcoinkauppoja on tehty. Oli miten oli, hankin hyvän asianajajan ja katsotaan mitä tulee, tuskin mitään.

Tuosta jutusta on minulle henkilökohtaisesti enemmän hyötyä kuin haittaa, toivottavasti myös muille järkeville ihmisille. Olen korviani myöten vittuuntunut Suomen kannabislainsäädäntöön ja aion sen jatkossa ilmoittaa kaikille ja erittäin hyvin perustein... Vaikka en ole ollut tietoinen kannabiksesta kuin hiukan yli vuoden, on se pelastanut minun henkeni. Siitä kiitokseksi aion aina kulkea pää pystyssä ja kertoa kannabiksen ihmeellisestä voimasta. :guru:

Pinerapple
Viestit: 63
Liittynyt: 3.2.2015

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja Pinerapple » 12.3.2015 6:42

mitäsmätäs kirjoitti:...

Moikka, olen siis tuo, joka kirjoitti aluksi kirjeen jääneen tulliin....
Ei mitään ole löydetty, paitsi tulli jonkun kirjeen ilmeisesti Rekun avustuksella. Minulta ei ole koskaan kukaan löytänyt edes siementä, kun sitä nyt ei vaan ei ole (varsinkaan nyt). Mutta pankkitiliä tonkimalla tulee selville, että bitcoinkauppoja on tehty. Oli miten oli, hankin hyvän asianajajan ja katsotaan mitä tulee, tuskin mitään.

Tuosta jutusta on minulle henkilökohtaisesti enemmän hyötyä kuin haittaa, toivottavasti myös muille järkeville ihmisille. Olen korviani myöten vittuuntunut Suomen kannabislainsäädäntöön ja aion sen jatkossa ilmoittaa kaikille ja erittäin hyvin perustein... Vaikka en ole ollut tietoinen kannabiksesta kuin hiukan yli vuoden, on se pelastanut minun henkeni. Siitä kiitokseksi aion aina kulkea pää pystyssä ja kertoa kannabiksen ihmeellisestä voimasta. :guru:


Mitä sitten vaikka on bitcoinkauppoja tehty :lol: ei nekkää ole laittomia.
Sulla voi tiliotteessa olla vaikka 500 euron maksu tekstillä "TILASINPA KANNABISSIEMENTÄ", ei siihe ole kellään mitään sanottavaa ku se on laillista. Sama ku olisit ostanu tikkarin kaupasta.
Älä tommosen takia mene millekkää asianajajalle rahojas antaa, tilaa mielummi vaikka lisää siemeniä.

Avatar
rehupekka
Viestit: 352
Liittynyt: 25.12.2014

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja rehupekka » 18.3.2015 22:59

neural_rust kirjoitti:En oo kyllä ihan satavarma asiasta, mutta musta törkeen raja menee rikki jossain kilon kohdalla, tai jos oot myynyt alaikäisille.. Ikinä en oo törkeetä saanu, vaikka jokusia 200-500gr käryjä on käynytkin.. Siis kotikasvatuksesta, obs!


Joskus silloin ennenvanhaan pikkupoikana kun lätkää kauppasin kilotolkulla(vanhentuneita juttuja, kehtaa jopa poliiseille asiasta mainita :P ), niin vuokot löysi kaapista 250gr, ei menny läpi omakäyttö, ja silti pelkkä huumausainerikos, (+käyttö tietenkin, mut siitä ei tullu ku joku 200mk sakkoo, eli about sama kuin nykyään, 50e pikalappu kouraan, minkä saa heittää suoraan roskiin)..

http://www.tusky.fi/laki-ja-oikeus/kysy ... ssapidossa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Huumausainerikos_Suomessa

Yks tuttu sai joskus 15v sitten 400g puhuttua omaan käyttöön, sanoi että polttaa vitosen päivässä.
Sait kyl tosi pienet sakot.

jarmo

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja jarmo » 10.10.2018 8:33

Vähän aikaa sitten possut kävi hakemassa muutaman vegessä olevan taimen. Haju tai melu haittoja ei ollut, mutta epäilen syyksi vasikointia.

Käsittääkseni minulla pitäisi olla oikeus seurata koko ajan niitten tekemisiä. Mutta jostain syystä käskivät olemaan makuuhuoneen puolella ehkä minuutin ajan, että en näe mitä se toinen tekee eteisessä. Jotain salaista siinä kyllä oli.
Minulla on lannoitepurkit yms. eteisen kaapissa jotka ne jättivät, niin kävi mielessä että jos ne teki niille jotain.

Pitänee varmaan tehdä valitus?

Avatar
Iamnumber
Viestit: 1301
Liittynyt: 8.12.2015

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 10.10.2018 9:59

jarmo kirjoitti:Vähän aikaa sitten possut kävi hakemassa muutaman vegessä olevan taimen. Haju tai melu haittoja ei ollut, mutta epäilen syyksi vasikointia.

Käsittääkseni minulla pitäisi olla oikeus seurata koko ajan niitten tekemisiä. Mutta jostain syystä käskivät olemaan makuuhuoneen puolella ehkä minuutin ajan, että en näe mitä se toinen tekee eteisessä. Jotain salaista siinä kyllä oli.
Minulla on lannoitepurkit yms. eteisen kaapissa jotka ne jättivät, niin kävi mielessä että jos ne teki niille jotain.

Pitänee varmaan tehdä valitus?


Suosittelen!

Saattaa olla että vasikka kävi kärkkymässä poliisilta huume siivuaan?

Kerro kuinka kävi. Oma arvaus on että molemmat poliisit todistavat että mitään tälläistä ei ole tapahtunut jolloin on sana sanaa vasten ja häviät tuon väittelyn oletusarvoisesti.
^ viestin sisältö on kolmen joukon rajaama. Yhteiskunnallinen vaikuttaminen kohti parempaa TAI Yksilön toiminta kohti +elämän laatu ja +toimintakyky. JA (rajaus) yk ihmisoikeuksien julistuksella. (A || B) && C.

jarmo

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja jarmo » 10.10.2018 10:31

Olisin ehkä kuullut jos joka olisi käynyt ovella.
Minulla on myös valvontakamera kuvaamassa eteiseen päin, joka silloin ei ollut kuitenkaan päällä.
Toinen niistä käänsi sen kameran toiseen suuntaan ja irroitti virtajohdon.

En ole vielä saanut kutsua edes kuulusteluihin.

Avatar
alibaba8
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1478
Liittynyt: 11.11.2006

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 13.10.2018 0:58

jarmo kirjoitti:Olisin ehkä kuullut jos joka olisi käynyt ovella.
Minulla on myös valvontakamera kuvaamassa eteiseen päin, joka silloin ei ollut kuitenkaan päällä.
Toinen niistä käänsi sen kameran toiseen suuntaan ja irroitti virtajohdon.

En ole vielä saanut kutsua edes kuulusteluihin.

Kuulostaa hämärältä. Mitäköhän ne siellä mahtoi touhuta? :shock: Kämppä kuuntelussa jos epäilevät isompaa keissiä?(Kilotolkulla foliota :laugh: )
Ensinnäkin sinulla on oikeus olla paikalla kotietsinnässä, toisekseen sinulla on myös oikeus kuvata se. Ihan saatanan sama mitä ne yrittää sönköttää, epäammattimaisia pellejä löytyy joka kylästä.
Poliisi on toisinsanottuna rikkonut lakia kovalla kädellä tapauksessasi. Itse olisin sanonut että kamera käy tasan siihen asti kunnes palautuu kotirauha. Nehän ei muuten saa kotisi turvajärjestelyitä myöskään purkaa mielivaltaisesti varsinkaan jos niiden hallinointioikeus on maksamallasi vartiointifirmalla. Valittaa kannattaa aina, ihan vain vaikka siksi kun niin voi.

Aikaisemman kysyjän viestiin: Milläköhän oikeutuksella ne niitä tilitietoja meinaavat kahnata ilman näyttöä? Ei moiseen ole VIELÄ minkäännäköisiä lupia jos kyse ei ole talousrikoksesta. TEE VALITUS, jonka jälkeen valitus, jonka jälkeen valitus. Niin kauan kuin se on mahdollista. Saapahan joku töitä tehdäkseen.

On tämä kyllä yksi saatanan poliisivaltio kun näitä juttuja lukee. Mielivaltaista spedeilyä vuonna 2018.
Siellä ne entiset koulukiusatut purkavat mielipahaansa kusen katku korvien välissä.

Muun maan viisastuessa tuntuu koko virkakoneisto ja poliisit tyhmenevän vuosi vuodelta.
Pääministeriltä ei hoidu edes ala-asteen matematiikka, muu lammaslauma ja Orpon pelle romuttaa koko hyvinvoinnin rippeet. Yksityisyydensuojaa ei ole, eikä kohta mitään muutakaan yksityisyyttä muilla kuin em. suhaajilla.
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.

Jarmo

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja Jarmo » 13.10.2018 2:31

Kuuntelulaite on myös käynyt mielessä, täytyy vähän tutkia kämppää.
Kerroin kyllä niille että tiedän mitkä mun oikeudet on, mutta eipä se mitään auttanut.
Hyökkäsivät sisälle kun olin nukkumassa, niin en ehtinyt laittaa kameraa päälle. Turvalukko ei ollut päällä, mutta hajottivat ketjun.
Luulen että eivät olisi muutenkaan antaneet kuvata niitten touhuja.

Avatar
Iamnumber
Viestit: 1301
Liittynyt: 8.12.2015

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 27.10.2018 10:52

Jarmo kirjoitti:Kuuntelulaite on myös käynyt mielessä, täytyy vähän tutkia kämppää.
Kerroin kyllä niille että tiedän mitkä mun oikeudet on, mutta eipä se mitään auttanut.
Hyökkäsivät sisälle kun olin nukkumassa, niin en ehtinyt laittaa kameraa päälle. Turvalukko ei ollut päällä, mutta hajottivat ketjun.
Luulen että eivät olisi muutenkaan antaneet kuvata niitten touhuja.


Tovi vierähtänyt taas.. onko löytynyt mitään ylimääräistä eteisestä?
onko tullut kutsua kuulusteluun? tuliko tuolla esille mitään yllättävää?
Yleensäkkin onko mitään jeaettavaa asian tiimoilta?

Tää kameran kääntäminen kyllä panee miettiin et onko heillä oikeus kuinka paljon koskea kodin suojajärjestelmiin/ niiden toimintaan.. kuvatun materiaalin voivat viedä mukanaan jos siellä vaikka olisi jotain kiinnostavaa .. mut mua kiinnostaa et onko sulla esim oikeus saada kopiota koko materiaalista mukaanlukien kotietsintä .. ja mitäs jos sieltä on poistettu jotain? onko mitään saumaa lähteä vaatimaan rangaistusta tai kyseenalaistaa etsinnän tuloksia?

Mielellään vain näkemyksiä juridiselta pohjalta .. olen tietoinen että oikeinhan moinen ei ole mutta siitä itkeminen ei auta..
^ viestin sisältö on kolmen joukon rajaama. Yhteiskunnallinen vaikuttaminen kohti parempaa TAI Yksilön toiminta kohti +elämän laatu ja +toimintakyky. JA (rajaus) yk ihmisoikeuksien julistuksella. (A || B) && C.

Jarmo

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja Jarmo » 27.10.2018 17:13

Ei ole vieläkään tullu kutsua kuulusteluun ja en myöskään ole löytänyt mitään ylimääräistä.
Jos tänne on joku kuuntelulaite piilotettu, niin eivät ne ainakaan nyt voi poistaa sitä täältä että minä en siitä tietäisi.

Täältä foorumilta joskus luin että jos niitä haluaa kuvata, niin se pitäisi tehdä salassa.
Pienet webbikamerat on hyviä piilottaa ympäri asuntoa. Linuxille löytyy ZoneMinder ohjelma jolla ne saa toimimaan valvontakamerana.

Aion kyllä valittaa ainakin siitä että en saanut seurata etsintää kokonaan. Ihan vain siksi kun niin voi tehdä.

Avatar
alibaba8
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1478
Liittynyt: 11.11.2006

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 28.10.2018 2:36

Jotakin hämärää tuossa on ainakin taustalla. Herättää kyllä epäilyksen ainakin itsellä koko kotikäynnin laillisuudesta kertomassasi muodossa. :think: Joko poliisit olivat erittäin epäammattimaisia(lakiasioiden tuntemuksessa puutteita) tai kyseessä oli partion sooloilu lain harmaalla alueella tahallisesti. Niinhän se ikävä kyllä Suomessa menee että poliisit rikkovat lakia minkä kerkeävät mikäli ei ole kiinnijäämisen riskiä. Kyseisistä syistä:" En puhu poliseille, en edes reittiä kysy", kuten tavasi osuvasti jodarok aikoinaan. Poliisiin ei ole luottamista vaikka kuinka näyttäisivät naamaansa tosi-tv;ssä. Aarnion tapaus ei ollut ainoa laatuunsa, eikä varmastikkaan myöskään ensimmäinen.
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.

Avatar
lizzy
Viestit: 732
Liittynyt: 31.8.2014

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja lizzy » 25.11.2018 11:49

Juuh, kytät kävi pari päivää sitten. Tilasin joku aika sitten papuja hollannista. Ratsasivvat kämpän, eivät kyllä kovin tarkasti. Saunan katsoivat ja vähän kaappeja. Sanoivat suoraan etsivänsä kasveja. Ei mulla ole talvella mitään kasvamassa. Pöh. Vähän ottaa koko juttu päähän vaikka sanoivat että ei tästä mitään tule. Tekevät vaan pöytäkirjan käynnistä. Mä vähän epäilen lähipostia vinkin antamisesta, siellä kun on töissä juippi jolla on itsellä taustaa. Kiistin tilanneeni mitään. Meillähän on postilaatikot ulkona joten kuka vaan voi tilata toisen laatikkoon, vai? Tiedä sitten mitä miettivät mutta virallisesti asiat on sitten näin. Tosin arvelen ett mulla on nyt kuitenki epävirallisesti leima otsassa :evil:
Sans logique

Sihaus
Viestit: 941
Liittynyt: 18.12.2008

Re: Poliisit kävivät

ViestiKirjoittaja Sihaus » 27.11.2018 17:46

Lakihan sallii hampun kasvatuksen, en tiedä mitä ne niitä kasveja olis halunnu nähdä ja ihan random kotikäyntejä tekevärt.

Eipä mummojen opiumunikoitakaan etsitä noin saati niitetävaikka kasvaisi lähiön rivarin kukkapenkissä kotineen päivineen, laissa ne kuitenkin mainitaan samassa lauseessa hampun kanssa ja samat säädökset koskee niitä myös. Huumausaineeksi kasvatus on laitonta, mutta ei koristeeksi tai askartelutarpeiksi, kummankaan kasvin kasvatus. Outoa toimintaa poliisilta, että siementilauksen perusteella epäilevät että kasvatetaan jotain huumeita, mummot viljelee, nuorempien kodit rynnäköidään risujen takia :think:
Kyllä aina pitää olla vähän Kekkilää, ei Kesää ilman Kekkilää!


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa