Kuva

Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
asteita430
Viestit: 51
Liittynyt: 20.9.2019

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja asteita430 » 21.9.2019 10:13

neural_rust kirjoitti:
lueppas mitä tuossa sivun yläreunassa lukee.. eli noille jutuille löytyy varmasti omat fooruminsa..

Ymmärrän. Toivottavasti jossain vaiheessa saamme uuden keskustelun, Budia microdose annosteluna. Rekreationaalinen käyttö on vaan, niin hankalaa, kun ei tiedä annoksen kokoa.
Mä oon lesbo nainen ja rekreationaalinen kannabiksen käyttäjä.

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.9.2019 13:18

Mikähän on kun ei meinaa kasvit imeä vettä mullasta vaikka ovat kasvaneet yhtä lukuun ottamatta ihan ns normaali tahtia(vajaa 2 viikkoa 18/6 jota ennen oli 5 päivää pienellä valolla turveruukuissa niin että sirkkalehdet kasvoi, sirkkalehtien jälkeen 4 alkava lehtipari menossa ja pituutta 10-15cm)?
Taimet tosin isoissa, 20 litran ruukuissa, multa läpikasteltu alussa ja yhdesti annettu vajaa puoli litraa/kasvi 4 pvä sitten. Valo 600w spna, ilmanvaihto kai ok kun lämmöt 22-27c max 28c välillä.
Yöllä pääsee lämmöt turhankin alas kun pikku puhallin vetää kylmää ilmaa ulkoa suoraan telttaan, pitänee vaihtaa kunhan ilmat pakastuu..

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.9.2019 14:12

WeedDog kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Mikähän on kun ei meinaa kasvit imeä vettä mullasta vaikka ovat kasvaneet yhtä lukuun ottamatta ihan ns normaali tahtia(vajaa 2 viikkoa 18/6 jota ennen oli 5 päivää pienellä valolla turveruukuissa niin että sirkkalehdet kasvoi, sirkkalehtien jälkeen 4 alkava lehtipari menossa ja pituutta 10-15cm)?
Taimet tosin isoissa, 20 litran ruukuissa, multa läpikasteltu alussa ja yhdesti annettu vajaa puoli litraa/kasvi 4 pvä sitten. Valo 600w spna, ilmanvaihto kai ok kun lämmöt 22-27c max 28c välillä.
Yöllä pääsee lämmöt turhankin alas kun pikku puhallin vetää kylmää ilmaa ulkoa suoraan telttaan, pitänee vaihtaa kunhan ilmat pakastuu..



Eine tuon kokoisena vielä mitään mahdottomia juo ja varsinkin kun ruukkusi on noinkin iso kuin 20L. Älä ainakaan kastele enempää vaan anna mullan nyt kuivahtaa kunnolla ennen seuraavaa kastelukertaa. Kyllä ne alkaa juomaan kun ottavat reippaasti kokoa. Älä hätiköi :)



Unohtuikin kysyä että voiko näin taimi vaiheessa pitää jo tuon "kuivan kauden" mutta sieltähän se vastaus tuli,kiitos.

Miten latvominen, tavoitteena saada haaroja n 6-x määrä per kasvi ja kasvattaa mahd pitkiä pamppuja. Voiko kasvit (fim)latvoa jo 20cm/4-6 lehtiparin kohdalla? Ja jos tarvetta niin myöhemin uudestaan jos?

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.9.2019 10:00

voisiko YP, tai joku kellä on esim mailiosoite tai tuntee YLLÄPIDON, pyytää tarkistamaan viimeaikaiset rekisteröitymiset? Luulisi niitä olevan jonossa sillä itse koitin n 1,5kk ja 1kk sitten tehdätunnukset ja vieläkin odotan vahvistusta..

Kiitän avusta :)

Misty_
Viestit: 241
Liittynyt: 29.8.2019

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Misty_ » 27.9.2019 10:04

Vieras kirjoitti:voisiko YP, tai joku kellä on esim mailiosoite tai tuntee YLLÄPIDON, pyytää tarkistamaan viimeaikaiset rekisteröitymiset? Luulisi niitä olevan jonossa sillä itse koitin n 1,5kk ja 1kk sitten tehdätunnukset ja vieläkin odotan vahvistusta..

Kiitän avusta :)


Uusin käyttäjä rekisteröitynyt eilen 26.9.19. Oletko tutkinut spämmikansiot yms?

ambient
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1544
Liittynyt: 13.4.2008

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja ambient » 30.9.2019 21:49

Kysymys ph mittarista. Löytyy tommonen milwaukee ph mittari vuosien takaa mitä ei oo aikoihin tullut kalibroitu eikä säilytettyä missään säilytysnesteessä vaan kuivana ja nyt mittari näyttää ihan omiaan kun pitkästä aikaa kokeilin. Hanaveden ph muka 5.5 ja muistaakseni aiemmin ollut jotai 8 pintaan. Vieläkö ton putsaamalla ja kalibroimalla pelastaa vai pitääkö ostaa uus kärki? En aikoinaankaan säilyttänyt nesteessä mittaria ja toimi pitkään hyvin. Onko se säilytysneste edes välttämätön?
"Perustuu huuruisten hippien jäbätieteelle." Pienet sille.

Misty_
Viestit: 241
Liittynyt: 29.8.2019

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Misty_ » 30.9.2019 22:05

Hanaveden pH heittelee ainakin täällä 6-8,5 välillä. Talvella ollut korkeampi pH kuin kesällä, syytä en tiedä.

Upota anturi säilytysnesteeseen tai pH 7 kalibrointinesteeseen muutamaksi päiväksi ja koita kalibroida uudestaan mielellään kaksipistekalibrointi pH7+pH4 jos mahdollista. Näin on ainakin adwan anturi vironnut pitkän säilytyksen jälkeen.

Edit; säilytysneste estää sen anturin kuivumisen, se ei välttämätön ole, mutta pidentää huomattavasti sen anturin elinikää. Itse olen ottanut tavaksi laittaa sen anturin suojakorkin sisälle käytön jälkeen tuoretta pH7 kalibrointinestettä niin näkee suoraan seuraavalla kerralla pitääkö mittarin lukema paikkaansa.

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 20.10.2019 23:17

Hei. Onko yleinen ongelma että kasvualusta/multa on liian kylmä ja näin vahingoittaa kasvia. Kaverilla kun yölämmöt saattaa olla 17-18 astetta ja kylmempäänhän tässä päivä päivältä mennään joten mitenhän tuota osaisi auttaa, voisiko tuo olla syynä kun lehdet kellastuu ennen aikojaan varainkin alhaalta, ruostetäpliä ja oranssin-ruskea väri kuvaisi parhaiten joidenkin isojen lehtien reunoja ja lehtiin tulee reikiä satunnaisesti.

Liikakastelusta oon varoitellut vaan muuten hyvän näköiset setit että ei tuolla kaikki ole viturallaan :)

Tuosta lehtien "palamisesta" epäilen magnesiumin puutetta. Voiko kasveille antaa vaikka yön yli liuotettua,ihmiskäyttöön tarkoitettua valmistetta jossa magnesiumoksidia joka sisältää erittäin vähän sinkkiä?

Kuulemma antanut erittäin maltillisesti ravinteita kun sanoin että varmaan överit annoit vegen lopussa. Sanoi että kerran antanut 0.5ml ja kerran 1ml kasvuravinnetta ja samalla kukitusravinnetta 1ml eli alle ohjeen jopa antanut(en ois tuosta uskonut kun härvää ja esittelee kasveja jatkuvasti kun eka krt tosissaan) biobizz grow,bloom ja topmax käytössä.
Itse kun en enempää nuista multahommista tiiä ja kaveria kuumottaa ite kysellä täällä... :foil:

Unc8nscious

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Unc8nscious » 25.10.2019 19:18

onko maailmanpuu podcast kenellekään tuttu ja mikähän mahtaa olla mielipide? Kohta 50 jaksoa ulkona ja omasta mielestä aika kelpo.

Raymond

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Raymond » 30.10.2019 7:05

Hei hommasin tuollasen ledkasvatus lampun jossa on veg ja bloom. Nyt oon kasvatellu ekan viikon pelkällä veg valolla. Niin kannattaako pitää kummatkin valot päällä veg ja bloom vai vaan pelkkä veg. Terv. Ensikertalainen

Avatar
bfw
Viestit: 97
Liittynyt: 3.5.2013

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja bfw » 30.10.2019 11:53

Raymond kirjoitti:Hei hommasin tuollasen ledkasvatus lampun jossa on veg ja bloom. Nyt oon kasvatellu ekan viikon pelkällä veg valolla. Niin kannattaako pitää kummatkin valot päällä veg ja bloom vai vaan pelkkä veg. Terv. Ensikertalainen


Riippuu siitä, minkä verran sulla sinne tilaan lämpöä muodostuu. Jos kasvit on ihan pieniä ja tilaan pakkautuu herkästi lämpöä, ne saattaa ottaa itteensä ja pahimmillaan nuupahtaa, jos ne liian pitkäks aikaa siihen jättää. Jos lämpöongelmaa ei niinkään ole, niin valotehossa aina more is more.

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 2.11.2019 15:08

Raymond kirjoitti:Hei hommasin tuollasen ledkasvatus lampun jossa on veg ja bloom. Nyt oon kasvatellu ekan viikon pelkällä veg valolla. Niin kannattaako pitää kummatkin valot päällä veg ja bloom vai vaan pelkkä veg. Terv. Ensikertalainen


Komppaan aikaisempaa vastaajaa jos lämmöt antaa myöten. Kannattaa laittaa päälle, ei mulla ainakan LED-Finlandin 60x5w lämpene juuri ollenkaan vrt natikka. :)

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.11.2019 19:44

Kasvi ollut nyt 3 viikkoa mullassa kasvamassa ja noin viikon on nyt ollut mullan pinnalla havaittavissa vihreää, ihan kuin sammalta kasvaisi vähän? Onko vaarallista? Kasvi kyllä muuten kasvanut reippaasti. Voi olla että olen kastellut vähän turhan paljon kun multa ihan märkää mutta tuntuu kuivuvan todella hitaasti(1-2 viikkoa että kuivuu pinnalta?). Hometta (tai ainakin jotain valkoista) on vähän kasvanut myös, kaapin suurimmat pois äsken.. Altakasteluruukku kyseessä ja olen siellä pitänyt veden kokoajan min-max välissä.

Sitten toinen kyssäri, olen tässä nyt kaks kertaa kastellut viikon välein vegevaiheessa ja antanut molemmilla kerroilla vähän substralia, kannattaako antaa joka kerta ohjeiden mukainen annos(7ml yhteen litraan vettä) vai harvemmin?

Avatar
bfw
Viestit: 97
Liittynyt: 3.5.2013

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja bfw » 6.11.2019 12:12

Vieras kirjoitti:Kasvi ollut nyt 3 viikkoa mullassa kasvamassa ja noin viikon on nyt ollut mullan pinnalla havaittavissa vihreää, ihan kuin sammalta kasvaisi vähän? Onko vaarallista? Kasvi kyllä muuten kasvanut reippaasti. Voi olla että olen kastellut vähän turhan paljon kun multa ihan märkää mutta tuntuu kuivuvan todella hitaasti(1-2 viikkoa että kuivuu pinnalta?). Hometta (tai ainakin jotain valkoista) on vähän kasvanut myös, kaapin suurimmat pois äsken.. Altakasteluruukku kyseessä ja olen siellä pitänyt veden kokoajan min-max välissä.

Sitten toinen kyssäri, olen tässä nyt kaks kertaa kastellut viikon välein vegevaiheessa ja antanut molemmilla kerroilla vähän substralia, kannattaako antaa joka kerta ohjeiden mukainen annos(7ml yhteen litraan vettä) vai harvemmin?


Mullan pintaan tuppaa muodostumaan levää, kun on kosteutta ja valo posottaa siihenkin. Lyö pintaan kerros lecasoraa, ni homma korjaantuu. Tosin: kun kasvit siitä hiukan isommiks kasvaa, ne imuroi sitä vettä sen verran tehokkaasti jo, ettei siinä pinnassa tuppaa levätkään enää menestymään. Substralin annostelusta mulla ei ole kokemusta, mutta ite oon alottanut yleensä liemien annon isompaan ruukkuun muuttamisesta karkeesti viikko-kaks eteenpäin.

Avatar
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1757
Liittynyt: 16.5.2012

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 6.11.2019 20:23

Vieras kirjoitti:Kasvi ollut nyt 3 viikkoa mullassa kasvamassa ja noin viikon on nyt ollut mullan pinnalla havaittavissa vihreää, ihan kuin sammalta kasvaisi vähän? Onko vaarallista? Kasvi kyllä muuten kasvanut reippaasti. Voi olla että olen kastellut vähän turhan paljon kun multa ihan märkää mutta tuntuu kuivuvan todella hitaasti(1-2 viikkoa että kuivuu pinnalta?). Hometta (tai ainakin jotain valkoista) on vähän kasvanut myös, kaapin suurimmat pois äsken.. Altakasteluruukku kyseessä ja olen siellä pitänyt veden kokoajan min-max välissä.

Sitten toinen kyssäri, olen tässä nyt kaks kertaa kastellut viikon välein vegevaiheessa ja antanut molemmilla kerroilla vähän substralia, kannattaako antaa joka kerta ohjeiden mukainen annos(7ml yhteen litraan vettä) vai harvemmin?


Minkäkokoinen ruukku sinulla on?
Lecalice it! -d2_deew

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.11.2019 0:00

300lbs niggerfaggot kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Kasvi ollut nyt 3 viikkoa mullassa kasvamassa ja noin viikon on nyt ollut mullan pinnalla havaittavissa vihreää, ihan kuin sammalta kasvaisi vähän? Onko vaarallista? Kasvi kyllä muuten kasvanut reippaasti. Voi olla että olen kastellut vähän turhan paljon kun multa ihan märkää mutta tuntuu kuivuvan todella hitaasti(1-2 viikkoa että kuivuu pinnalta?). Hometta (tai ainakin jotain valkoista) on vähän kasvanut myös, kaapin suurimmat pois äsken.. Altakasteluruukku kyseessä ja olen siellä pitänyt veden kokoajan min-max välissä.

Sitten toinen kyssäri, olen tässä nyt kaks kertaa kastellut viikon välein vegevaiheessa ja antanut molemmilla kerroilla vähän substralia, kannattaako antaa joka kerta ohjeiden mukainen annos(7ml yhteen litraan vettä) vai harvemmin?


Minkäkokoinen ruukku sinulla on?


About 10l ruukku ja autoflower niin siksi suoraan istutettu tohon

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.11.2019 23:10

Vinkkejä lannoitteiden kanssa. Altakasteluruukkuun olen laittanut vettä siten että vesi pysyy min ja max arvojen välissä ja aina sekaan substralia, suhteella hieman vähemmän kuin ohjeissa lukee. Annanko joka kerta substralia kun lisään vettä tankkiin vai harvemmin? Entäs sitten kukitusvaiheen ravinteen kanssa? Autoflower kyseessä niin missä kohtaa kannattaa ruveta laittamaan kukitusravinnetta, sitten kun ekat nuput tulee esiin?

Vieras

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.11.2019 18:12

Siemeniä tarvisi. Onko tuo high-supplies maineensa veroinen kun jotku haukkunu lyttyyn?. Ppp tä näyttäisi myös kaninkolosta saavan, vähän kalliimmalla toki.

etryeuwq

natikan polttimon hävittäminen

ViestiKirjoittaja etryeuwq » 13.11.2019 13:51

miten tapahtuu? mihin kierrätyosioon?

ettei räjähdä silmille, tai aiheuta paloa..

Avatar
pajari kunkkinen
Viestit: 194
Liittynyt: 3.11.2011

Re: Kysy & Vastaa @vapaavyöhyke

ViestiKirjoittaja pajari kunkkinen » 13.11.2019 21:43

ongelma jätettä. kierrätyspiste.
a sweet/menthol taste offering a relaxing effect but also leaves your mind feeling energetic.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa