Kuva

Koetteko olevanne riippuvaisia?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
kamppa

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja kamppa » 15.11.2019 8:53

NoZero kirjoitti:
HL1979 kirjoitti:...
Niin, kaikkihan sitä alkaisi käyttämään ja olisivat pilvessä aamusta iltaan. Nykytilanne on varmasti hyvä järjestäytyneelle rikollisuudelle, lääketeollisuudelle, huumevalestusjärjestöille ja muille veijareille, jotka härskisti käyttävät kieltolakia toiminnassaan hyväkseen.

Jotenkin tuntuu siltä, että ne suomalaiset jotka käyttäisivät muutenkin, käyttävät jo. Ainoastaan vaan, että ongelmakäyttäjät eivät uskalla hakeutua hoitoon ja koko paketti menee verottajan ohi. Jep, tosi hyvä homma.


Ammamm... En tiedä oikein miten vastaisin tähän :D.. Olen käynyt aina ajoittain tuijottamassa tuota tekstiäsi ja miettinyt, mutta asiaa on niin paljon ja valtaosa siitä perustuu puhtaasti omiin kokemuksiin ja ajatuksiin.

Miksi aina kun joku yrittää puhua kannabiksen huonoista puolista, "hei ehkä tää ei ookkaa niin siisti juttu", niin joku vetää jonkun seuraavista korteista:
"..syöpähoito"
"..mielialalääkkeet ja vaihoehtoinen hoito"
"..sosiaalinen syrjäytyminen"
"..järjestäytynyt rikollisuus, verorahat, poliisien resurssien käyttö mitättömän päihteen kasvattajien kiinnisaamiseksi"
"..alkoHoli on pahempi joten kannabis on parempi, ihmisen_pitää_käyttää_jotain sen sijaan että ottaisi aatteekseen pyrkiä kasvamaan "itsenäiseksi" ilman tarvetta päihtymiseen. Logiikka. :add sum links n shit here kannabiksen ja alkoholin eroista ja tutkimuksista"
"..koska alkoholi."
"..ja hitler"


Itse olen kannabiksen puolella 100% kun aletaan puhumaan lääkekäytöstä, kyllä.
Mutta jos ihmiset ympärillä alkavat passivoitua ja muuttua, ei mitenkään välittömästi vaan pikkuhiljaa, salakavalasti vuosien kuluessa, kannabiksen tultua kuvioihin niin onko sinusta jotenkin outoa jos itse alkaa vierastaa ko "420-kulttuuria" mikä suomessa jyllää?

Mie vedän tähän väliin pari typerää esimerkki-leimaa kantavaa kertomusta;
Joskus kun vuosi pari sitten kasvatin rastoja, ukkini sanoi minulle että vaikka itse tykkää jostakin, niin ulkopuolisille se ei välttämättä iske samalla tavalla ja itse voi tulla sokeaksi omalle peilikuvalleen, toisin sanoen rautalankaa vääntäen; jos itse kasvattaa pehkoa ja joka päivä katsoo itseään peilistä, muutosta normaalista typerän välillä ei huomaa.
(joo oli hieno syvällinen tarina ja tuo isoisän mukaan vetäminen loi osalle teistä varmaan massiivisia mielikuvia japski killbill-kungfumestarin viiksillä varustetusta vanhuksesta bonsaipuiden keskellä sanelemassa ikivanhoja viisauksia.... :| )

Tällä minä yritin sanoa sitä että kun nämä hampun täyttämään maailmaan astuneet ihmiset alkavat mennä yhä pidemmälle ja pidemmälle, he alkavat muuttua, ja he eivät itse tajua sitä.. Ja ei tajua myöskään heidän lähipiirinsä, useimmiten koska tämä muutos tapahtuu, kuten jo aiemmin heitin, vuosien saatossa, ja sinä aikana se heidän kaveripiirinsä on muuttunut-vaihtunut-siirtynyt-jotain samanlaiseksi bongia kierrättäväksi, yleensä meleko passivoituneeksi hieman jopa pikkukrimimäiseksi lössiksi.

Toinen erkki esimerkki-leimainen kertomus;
Aikoinaan vuosia sitten kun olin vapaaehtoisen nuorisotyön parissa pyörimässä, siellä oli tämä yksi tyttönen, ei ollut koskaan paria enempää juonut, ei tupakoinut ja oli käsitykseni mukaan aina harrastanut liikuntaa. Veikkasin tytteliä ikäisekseni, 17 vuotiaaksi, mutta selvisi että hän oli yli 30v jo kerran naimisiinki yrittänyt nainen.


Tämä sai minut ajattelemaan suomen menneisyyttä, sitä miten jo ruotsin vallan alla sotilaille maksettiin osa palkasta viinana, suomen nuorisoa, miten jo ylä-asteella on otettu kuppia ja tupakoitu, ja ihmisen aivojen kehitystä, sitä miten se jatkuu 20v asti ja miten alkoholi vaikuttaa siihen, miten ihmiset jotka ovat ottaneet sitä "viihdettä" nuorempana, useinmiten jatkaa samassa kaveriporukassa aina aikuisikään asti, miten ne uudetkin kaverit matkan varrella ovat kuitenkin hekin niitä jotka ovat juoneet nuorena, niin onko mahdollista että me ollaan kasvettu sokeiksi.
Ja kuten nämä hampuusit ovat.

Ja kyllä, oli hiemankyllähuterastiselitetty ja minun esimerkkitarinani olivat nysiä, vähän ehkä idioottimaisia mutta yritin kömpelöä rautalanka-lähestymistä :? .. Ja ei, en vetänyt tuota "alkoholiton elämä - tarina 17v tytöstä joka oli 30v nainen" sillä että se olisi jokin tieteellinen todiste alkoholin vaikutuksista ihmisen kehitykseen joka räjäyttää maailmanne ( :D ) ja ei, tuo tyttönen ei ole ainoa tapaus jonka olen tavannut ja joka on tehnyt minuun vaikutuksen :D.

Toivottavasti ne jotka jaksoivat lukea tämän väsyneen avautumisen, eivät runttaa minua heti ja antavat sen anteeksi että en osaa kirjoittaa ajatuksia järkevään muotoon ja joudun sen takia turvautumaan näihin example-läppiin. Kyseessä on kuitenkin yksityisen ihmisen ajatuksia sisältävä teksti, tarkoitus ei ollut hyökätä niiden kimppuun jotka ovat valinneet elämäntavakseen hampun olipa se valinta tehty sitten lääkinnällisistä tahi viihdyttävistä syistä.




Vanha viesti tiedän mut nyt on pakko vastaa tähä. Tuo on hyvä että kerroit pilven huonoja puolia ja on vaan huonoa ja sokeaa uskoa että kannabiksessa ei olisi huonoja puolia. Tuossa kun sanoit että miks näitä asioita aina sanotaan kun joku puhuu kannabiksen huonoista puolista tai siitä että sitä ei laillisteta. Niin nuo mitä luettelit ovat sen laittomuuden aiheuttamia isoja ongelmia. Kuten syrjäytyminen. Mutta joo hyvä kun ihmiset uskaltavat sanoa huonoja puolia ja sitten hyviä puolia. kannabiksessa on ongelmia, kuten on ihmisissä ja ihmiset tuskin tulevat sitä lopettamaan. Paras tapa elää olisi varmaan päihteetön elämä mutta monet siihe ei pysty, minä mukaan lukien. Tän takia ihmiset valitsee mieluummin kannabiksen koska se on ainakin näin fakotojen nojalla terveellisempää kuin monet muut päihteet. Ja tässä kannabis keskustelussa just on ongelma miun mielestä se et ihmiset joko on tosi pahasti vastaan tai sitten ihannoivat sitä. mut joo tälläne pikku kirjoitus. Hyvää päivää vaan kaikille.

Avatar
pajari kunkkinen
Viestit: 194
Liittynyt: 3.11.2011

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja pajari kunkkinen » 16.11.2019 0:39

kaikkea kohtuudella. :foil:
a sweet/menthol taste offering a relaxing effect but also leaves your mind feeling energetic.

Avatar
robotti
Viestit: 414
Liittynyt: 17.10.2019

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja robotti » 16.11.2019 15:29

koen olevani riippuvainen. en tosin koe riippuvuutta ongelmaksi.
en ole kiinnostunut täysin päihteettömästä elämästä. nautin pilvestä, kasvattelusta ja eri lajikkeiden kokeiluista. mulla pilvi avaa lukkoja aivoissa ja auttaa rentoutumaan. selvinpäin olen työnarkomaani joka on ehkäpä haitallisempaa kuin riippuvuus kannabiksesta. stressi tappaa, kannabis ei :)

ehkä eniten häiritsee kannabiksen vahvuus. herkästi tulee poltettua itsensä liian pilveen. onneksi nykyään jalostetaan myös mietoja lajikkeita ja cbd -lajikkeita pienillä thc -pitoisuuksilla. tykkään poltella silloin tällöin iltaisin itsekseni ja saa olla tarkkana jos aamulla pitää herätä aikaisin tai ajaa autolla ettei veressä ole enää mitään ylimääräistä.

oli aika jolloin kannabis oli tärkeintä elämässä. kun löysin itseni ja työn jota haluan tehdä, kannabis ei enää ollut tärkeintä. tosin kannabis auttoi löytämään tämän työn joten ehkä se oli riippuvuuden ansiota. toki pitää olla itse aktiivinen. niin kuin kaikessa. itsestä kaikki muutos lähtee.

Avatar
Käyttäjäntunnus
Viestit: 39
Liittynyt: 14.1.2020

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Käyttäjäntunnus » 17.1.2020 17:56

Koen ehdottomasti olevani riippuvainen pilvestä. Mutta minulla on ikään kuin sellainen kytkin, josta voin halutessani kytkeä tuon riippuvuuden päälle ja pois. :D En tosin tiedä vieläkö tuo nappula pelittää, en ole hetkeen kokeillut. :think:

uuno

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja uuno » 18.1.2020 10:11

Jep. Eikä haittaa ollenkaan. Mennään pienimmän pahan periaatteella. Tällä rentoudun jatkossakin ja jos jää putki päälle, niin tauko sitten kun loppuu. En laita tikkua ristiin uuden satsin saamiseksi jos/kun loppuu. En kieltäydy jos joku sitä kotiovelle kiikuttaa. Tämän kanssa pystyy hyvin elämään. Varsinkin kun katsoo ikätovereita, jotka valinneet alkoholin tai pillerit tai sekakäytön, piripäistä puhumattakaan.

Avatar
weed420
Viestit: 1565
Liittynyt: 11.12.2010

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja weed420 » 18.1.2020 18:36

uuno kirjoitti:Jep. Eikä haittaa ollenkaan. Mennään pienimmän pahan periaatteella. Tällä rentoudun jatkossakin ja jos jää putki päälle, niin tauko sitten kun loppuu. En laita tikkua ristiin uuden satsin saamiseksi jos/kun loppuu. En kieltäydy jos joku sitä kotiovelle kiikuttaa. Tämän kanssa pystyy hyvin elämään. Varsinkin kun katsoo ikätovereita, jotka valinneet alkoholin tai pillerit tai sekakäytön, piripäistä puhumattakaan.

samaa mietin tässä äskeittäin. mulla on alkanut ote lipsumaan itse asettamistani rajoista. ei paljon väliviikot huvita, kun kivut voimistuvat ja mieli muuttuu apaattisemmaksi. ennen tämäkin onnistui ihan itsestään. siihen vielä selittämätön väsymys ja muita juttuja, niin on tullut sellainen hällä väliä ajatus.
kyllä - olen myös pitänyt yli puolen vuoden mittaisen tauon eikä oireilu muuttunut mitenkään parempaan päin. taitaa olla sisuskalut heikossa hapessa. onneksi nyt kyseessä on kuitenkin pelkästään hamppu.

Ville-Veikko

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Ville-Veikko » 24.1.2020 16:24

Ei tule kannabiksesta sen suurempia vieroitusoireita, kuin heikentynyt unenlaatu, joka sekään ei oikeastaan ole kannabiksen vika, koska kannabis parantaa minun epäsäännöllisen unirytmin jatkuvasti käytettynä.
Henkinen riippuvuus ehkä, muttei sekään johdu kannabiksesta vaan käyttäjän henkisen puolen ongelmista, joita on ilman kannabista, joihin kannabis ainakin minulla jeesaa.
Höyryttämällä ja ainakin Decarboxylation menetelmän jälkeen syömällä melkein päivittäin, käytettyänä mutta kohtuudella usean vuoden käytön jälkeen en ole huomannut muuta kuin huonompaa unta ja enemmän unia, joista osa painajaismaisia.
Itsellä ollut lääkekäyttöä masennukseen ja kipuihin sekä nukkumiseen ja lihasjäykkyyteen. On todella monipuolinen lääke näin synnynnäisen sydänvian omaavalle, joka ei voi monia lääkkeitä, eikä varsinkaan yhdistelmälääkkeitä käyttää, koska voin kuolla tajuttomuuskohtaukseen.
En ole käyttänyt alkoholia, enkä muita huumausaineita enkä resepti lääkkeitä, noin neljään vuoteen ja nyt olen myös ollut ilman kannabista. Kahvia nyt en laske päihteeksi ja sitä käytän, koska tulee kova hedari useammaksi päiväksi ja pienempi päänsärky moneksi kuukaudeksi käytön lopettamisen jäkeen.
Mukavaa talvea vaan kaikille täällä!

Ystävällisin terveisin
Ville-Veikko

Phenotype

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Phenotype » 24.1.2020 20:08

Charly kirjoitti:Hah juu en tiiä kans tosta itte pilvestä mutta kasvatus hommat ja geenipankin laajentaminen alkaa jo olla sairauden tasolla lol! :lol: :D

:guru: Geenipankin laajennus on hauskaa ja pitää mielenkiinnon peukun vihreänä. Samalla tulee tutkittua lajikkeita ja lisättyä tietämystä kannabista. Ei sit tarvii heitellä typeriä kommentteja ja syytellä yleisesti hyvää kasvia, jos jotkut töppäilee.
Typeryys ihmisen tyhmentää sanoi Forrest Gump. Tyhmyyttä on haukkua väärää puuta...

Orchid
Viestit: 1
Liittynyt: 11.2.2020

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja Orchid » 12.2.2020 0:50

Tähän on tavallaan vaikea vastata. Huomaan, että lähes päivittäin tekee mieli polttaa. Pakko ei ole eli ilmankin on ok. Silti se mieliteko on todella voimakas ja toisaalta koen syyllisyyttä jos poltan monena päivänä putkeen, koska pelkään tavallaan sitä riippuvuutta ja tämän ongelmaksi kehittymistä. Sitten taas toisaalta en keksi huonoja puolia siitä jos poltan eli "ihan sama" ajatus.

En koe olevani riippuvainen nyt. Pyrin myös jatkossa siihen, että kannabiksesta ei tule pakollinen osa elämää.

Avatar
asspounder
Viestit: 358
Liittynyt: 29.6.2013

Re: Koetteko olevanne riippuvaisia?

ViestiKirjoittaja asspounder » 12.2.2020 15:36

Koen olevani kannabikseen samanlaisessa tapakoukussa kuin kofeiiniin ja röökiin, paitsi että kahdesta viimeksi mainitusta myrkystä oli paljon vaikeampaa päästää aikanaan irti kuin ruohosta. Viime ajat on hatsi palanut ahkerasti, kohta purkki tyhjenee. Aikaisemmin tuo tieto olisi vituttanut ankarasti, mutta nyt otan mielelläni vastaan tulevan, parin kuukauden selvän jakson.
"Why is pot against the law? It wouldn't be because anyone can grow it, and therefore you can't make a profit off it, would it?" - Bill Hicks


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Jonkke ja 6 vierailijaa