Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

Yritysten ja kaupallisten toimijoiden oma keskustelualue. Rekisteröitymällä Hamppuforumille, voit kysyä toimijoilta sinua kiinnostavista tuotteista.
Alueen säännöt
Alueella voit kysyä kaupallisilta toimijoilta ja yrityksilta mm. sinua kiinnostavista tuotteista ja palveluista. Yrityksen henkilöstön tunnistat käyttäjätunnuksista joilla on arvonimi "Author".

Tiedotteen alla olevat yritykset ovat oikeutettuja mainostamaan tuotteitaan ja kampanjoitaan viestiketjussaan.
Charly
Viestit: 623
Liittynyt: 27.6.2005

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja Charly » 9.3.2020 11:41

Hyviin tapoihin tämmösten korvaaminen tietysti kuuluisi ilman asiakkaan tietämyksen aliarvioimista. :think:
Kanista kyllä ei itsellä mitää negaa päinvastoin. :yes:
"Varo niitä herneitä, ne vasta kaasuisia marjoja ovat. :laugh:

Charly
Viestit: 623
Liittynyt: 27.6.2005

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja Charly » 10.3.2020 5:05

Hyvä hyvä pidetään toi niin nää Suomalaiset siemenkauppiaat oppii harhakuvaan että on ok myydä mitä sattuu paskaa....
"Varo niitä herneitä, ne vasta kaasuisia marjoja ovat. :laugh:

Avatar
Caindingle
Viestit: 253
Liittynyt: 14.2.2019

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja Caindingle » 10.3.2020 10:20

Keräilymielessä olen kanista jo joitakin kymmeniä siiduja hommannut (saattaa olla satojakin) ja kaivatessani luonnonkauneutta olen koristekasvattanut ne kaikki. Valitettavasti nokturnaalinen elämäntapa ja kaipaus 12h täydelliseen pimeyteen on vaikuttanut siten että niihin kasvaa sitten jotain nöyhtää ja joudun aina noin joka kolmas kuukausi ne korjaamaan pois.
Kaksi jäänyt itämättä ja sekin lie enempi omaa tyhmyyttä.

Kaninkolo Seedbank
Viestit: 9
Liittynyt: 15.4.2019

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja Kaninkolo Seedbank » 10.3.2020 10:49

AndItGrowww kirjoitti:Lajike oli joko critical kush tai critical mass. Feminisoituna myytiin, mutta yksi osottautu urkiksi. Kyllä se ihan urkki oli sillä kasvi oli täynnä palleja ja sadon siidut olivat reguja. Paketissa oli noin 10siidua joista yksi oli urkki.

Otin jo sillon teihin yhteyttä ja samalla tavalla välttelittä vastuuta että "ei meillä semmosia"

Kaninkolo Seedbank kirjoitti:
AndItGrowww kirjoitti:Kerran tilasin siemeniä heiltä, piti olla feminisoituja, mutta yksi olikin urkki ja pölytti koko sadon. En suosittele.


Moi,

nyt on mielenkiintoinen tapaus! :D Kerrotko vielä mikä lajike ja monta siementä ostit?

Suurin osa siemenistämme on feminisoituja ja kyllähän ne "akkoja" kaikki ovat kun niissä ei urosgeenejä ole risteytyksessä ollut ollenkaan.

Myynnissä on myös regular siemeniä ja ne sijaitsevat regular-osioissa sekä niiden nimeen on merkattu REG-sana FEM-sanan sijaan. Esim. viime keväänä oli kova kysyntä RK62 siemenille joita meillä oli vain reguina ja niistä jouduttiin asiakkaille muistuttelemaan sukupuolesta, sillä monet olivat vain into pinkeänä edullisen hinnan perään ja olettivat näiden olevan feminisoituja.



Critical Kush - nimistä lajiketta meillä ei ole myynnissä mutta Critical Massia kyllä on. Se on Seedsmanin tuottama lajike ja sitä on myyty 354 kpl ajalla 1.1.2019 - 10.3.2020. Oletko varma lajikkeesta? Keltään muulta ei ole tällaista palautetta tullut kyseistä lajiketta koskien ja tuota on kuitenkin myyty aika monta kappaletta. On vaikea myöskään uskoa että 354:stä feminisoidusta siemestä 1 olisi uros.

Kaninkolo Seedbank
Viestit: 9
Liittynyt: 15.4.2019

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja Kaninkolo Seedbank » 10.3.2020 11:30

Ja tähän nyt ajattelin kirjoittaa kauppiaan näkökulman siementen myynnin osalta:

Tilaamme suurimman osan tunnetuilta siementuottajilta:

Seedsman
Dutch Passion
Expert Seeds
Garden of Green
Sensi Seeds
Southern Soul Seeds

sekä parilta pienemmältä tuottajalta ulkomailta sekä Suomesta. Kaikki nämä ovat selkeästi jaoteltu nettisivuilla omiin ryhmiinsä ja kassoillamme on jokaiselle omat merkityt paikkansa.


Siementen laatuun voimme vaikuttaa siten, että säilömme niitä valolta suojattuna ja pidemmän aikaa säilytettävät ovatkin jääkaapissa (pienet myyntimäärät ovat kassan läheisyydessä).

Siementen korvattavuus on loputon suo. Me emme voi vaikuttaa siihen millainen idätys tai kasvuympäristö kasville luodaan. Emme myös siihenkään, missä olosuhteissa siemen kulkeutuu kaupasta lähdettyään.
Emme myöskään voi ottaa takaisin siemeniä, sillä niiden alkuperä on mahdoton tietää, pitäisi olla sinetöidyt paketit. Korvausten väärinkäytös olisi myös erittäin helppoa, sillä kyseessä on vain sana, kukaan ei ole tähän mennessä itämätöntä siementä tuonut näytille (ja mistä taas tietää onko sekään kyseinen siemen). Ja jos biologiaa vähän miettii niin eihän kaikki yksilöt ole täydellisiä eivätkä kaikki kehity niinkuin muut - niin eläimissä kuin kasveissa.
Voi olla että tulevaisuudessa saadaan geenimuuntelulla tehtyä lajikkeita jotka ovat 100% aina priimaa - 10 000:sta myydystä siemenestä 10 000 huippuyksilöä - olisihan se aika erikoista.

On ulkomaisia siemenpankkeja, jotka ovat lähettäneet korvaavia siemeniä reklamaation tullessa.
On myös siemenpankkeja, joissa on sähköposteissa automaattiset tunnistukset sanoille "itävyys" "idätys" yms ja näitä sanoja sisältävät asiakasviestit ohjautuvat suoraan roskapostiin.
Me aloitimme myynnin siten, että korvattiin suurin osa reklamaatioista. Sitten lopetettiin, sillä alkoi näyttää siltä että mitä enemmän korvataan sitä enemmän tullaan pyytämään korvaamista.

Parhaimpia oli tilanteet kun tiskin toisella puolen ei edes muisteta mitä lajiketta on ostanut tai milloin on ostanut.
Sanotaan vain että ostin X-määrän ja Y-ei itänyt - vaadin että annatte ilmaiseksi Y-määrän ja vielä vähän matkakorvauksia. Uskokaa tai älkää, tosi juttu.



Me pyrimme pitämään laadun hyvänä ja hinnat matalana. Mikäli tulisi seuraavia tilanteita toimisimme seuraavanlaisesti:

-Tietystä lajikkeesta alkaa tulla useita reklamaatioita sukupuolesta -> lajike otetaan pois myynnistä ja koekasvatetaan 10kpl tai reklamoidaan suoraan myyjälle.
-Siemenpussit menisi sekaisin tai kassapöydältä löytyisi lajittelusta tippuneita siemeniä joiden alkuperää ei voi tunnistaa -> Siemenet myydään -50% tai-75% hinnalla pois sellaiselle asiakkaalle, jota ei haittaa lajikkeen epäselvyys. Asiakkaalle tehdään tietysti selväksi tilanne ennen myyntiä.


Kuitenkaan, vielä yhdestäkään lajikkeesta emme ole joutuneet tekemään takaisinvetoa. Eniten reklamaatioita on saanut eniten myymämme Paranormal Banana (3 reklamaatiota). Bananaa on myyty vajaa 2000 kpl 1.1.2019-10.3.2020. Jos keskimääräinen myynti on vaikka 4kpl/asiakas, on asiakkaita ollut kuitenkin sen 500. Ja viidestä sadasta kasvattajasta jos kolme tekee reklan, se ei johda lajikkeen poisvetoon. Näistäkin rekloista kaikki ovat fenovaihteluihin perustuvia.


Kani kiittää, kumartaa ja tarjoaa jatkossakin siidut entiseen tapaan.

BTW, tarkkasilmäiset taisivat huomata ylläolevasta listasta: Saimme yksinoikeuden Southern Soul Seedsin myyntiin Suomessa. Ovat muuten p***eleen hyvännäköisiä lajikkeita! :yes:

AndItGrowww
Viestit: 55
Liittynyt: 30.6.2018

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja AndItGrowww » 10.3.2020 11:42

Kaninkolo Seedbank kirjoitti:
AndItGrowww kirjoitti:Lajike oli joko critical kush tai critical mass. Feminisoituna myytiin, mutta yksi osottautu urkiksi. Kyllä se ihan urkki oli sillä kasvi oli täynnä palleja ja sadon siidut olivat reguja. Paketissa oli noin 10siidua joista yksi oli urkki.

Otin jo sillon teihin yhteyttä ja samalla tavalla välttelittä vastuuta että "ei meillä semmosia"

Kaninkolo Seedbank kirjoitti:
AndItGrowww kirjoitti:Kerran tilasin siemeniä heiltä, piti olla feminisoituja, mutta yksi olikin urkki ja pölytti koko sadon. En suosittele.


Moi,

nyt on mielenkiintoinen tapaus! :D Kerrotko vielä mikä lajike ja monta siementä ostit?

Suurin osa siemenistämme on feminisoituja ja kyllähän ne "akkoja" kaikki ovat kun niissä ei urosgeenejä ole risteytyksessä ollut ollenkaan.

Myynnissä on myös regular siemeniä ja ne sijaitsevat regular-osioissa sekä niiden nimeen on merkattu REG-sana FEM-sanan sijaan. Esim. viime keväänä oli kova kysyntä RK62 siemenille joita meillä oli vain reguina ja niistä jouduttiin asiakkaille muistuttelemaan sukupuolesta, sillä monet olivat vain into pinkeänä edullisen hinnan perään ja olettivat näiden olevan feminisoituja.



Critical Kush - nimistä lajiketta meillä ei ole myynnissä mutta Critical Massia kyllä on. Se on Seedsmanin tuottama lajike ja sitä on myyty 354 kpl ajalla 1.1.2019 - 10.3.2020. Oletko varma lajikkeesta? Keltään muulta ei ole tällaista palautetta tullut kyseistä lajiketta koskien ja tuota on kuitenkin myyty aika monta kappaletta. On vaikea myöskään uskoa että 354:stä feminisoidusta siemestä 1 olisi uros.


Usko täi älä, minä tiedän mitä minun teltassani on tapahtunut ja mistä ole siiduni tilannut, joten en voi suositella teitä.

AndItGrowww
Viestit: 55
Liittynyt: 30.6.2018

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja AndItGrowww » 10.3.2020 11:48

AndItGrowww kirjoitti:
Kaninkolo Seedbank kirjoitti:
AndItGrowww kirjoitti:Lajike oli joko critical kush tai critical mass. Feminisoituna myytiin, mutta yksi osottautu urkiksi. Kyllä se ihan urkki oli sillä kasvi oli täynnä palleja ja sadon siidut olivat reguja. Paketissa oli noin 10siidua joista yksi oli urkki.

Otin jo sillon teihin yhteyttä ja samalla tavalla välttelittä vastuuta että "ei meillä semmosia"

Kaninkolo Seedbank kirjoitti:
AndItGrowww kirjoitti:Kerran tilasin siemeniä heiltä, piti olla feminisoituja, mutta yksi olikin urkki ja pölytti koko sadon. En suosittele.


Moi,

nyt on mielenkiintoinen tapaus! :D Kerrotko vielä mikä lajike ja monta siementä ostit?

Suurin osa siemenistämme on feminisoituja ja kyllähän ne "akkoja" kaikki ovat kun niissä ei urosgeenejä ole risteytyksessä ollut ollenkaan.

Myynnissä on myös regular siemeniä ja ne sijaitsevat regular-osioissa sekä niiden nimeen on merkattu REG-sana FEM-sanan sijaan. Esim. viime keväänä oli kova kysyntä RK62 siemenille joita meillä oli vain reguina ja niistä jouduttiin asiakkaille muistuttelemaan sukupuolesta, sillä monet olivat vain into pinkeänä edullisen hinnan perään ja olettivat näiden olevan feminisoituja.



Critical Kush - nimistä lajiketta meillä ei ole myynnissä mutta Critical Massia kyllä on. Se on Seedsmanin tuottama lajike ja sitä on myyty 354 kpl ajalla 1.1.2019 - 10.3.2020. Oletko varma lajikkeesta? Keltään muulta ei ole tällaista palautetta tullut kyseistä lajiketta koskien ja tuota on kuitenkin myyty aika monta kappaletta. On vaikea myöskään uskoa että 354:stä feminisoidusta siemestä 1 olisi uros.


Usko täi älä, minä tiedän mitä minun teltassani on tapahtunut ja mistä ole siiduni tilannut, joten en voi suositella teitä.


Sato on kaatunut 2018 joulukuussa, joten siidut on tilattu 2018 vuoden aikana.

Edellä linkki topicciin jossa päivittelen asiaa v. 2018.

viewtopic.php?f=8&t=71183&p=848679#p848679

Charly
Viestit: 623
Liittynyt: 27.6.2005

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja Charly » 10.3.2020 13:24

BTW, tarkkasilmäiset taisivat huomata ylläolevasta listasta: Saimme yksinoikeuden Southern Soul Seedsin myyntiin Suomessa. Ovat muuten p***eleen hyvännäköisiä lajikkeita! :yes:


Ja hyvän makusia! :pimp:
"Varo niitä herneitä, ne vasta kaasuisia marjoja ovat. :laugh:

chrisjo
Viestit: 120
Liittynyt: 6.11.2013

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja chrisjo » 10.3.2020 15:35

Reklamaatio on muuten tehtävä kohtuullisessa ajassa. Jos reklamaatiota ei tehdä kohtuullisessa ajassa virheen huomaamisesta, ostaja menettää oikeutensa vedota virheeseen.
Tietysti netin keskustelupalstoilla saa huudella mitä tahansa, mutta tässäkin tapauksessa olisit voinut jotain "voittaa" jos olisit toiminut ajoissa...

Charly
Viestit: 623
Liittynyt: 27.6.2005

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja Charly » 11.3.2020 7:41

Reklamaatio on muuten tehtävä kohtuullisessa ajassa.
No tietysti. :yes:
"Varo niitä herneitä, ne vasta kaasuisia marjoja ovat. :laugh:

Avatar
Iamnumber
Viestit: 802
Liittynyt: 8.12.2015

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 11.3.2020 12:02

Charly kirjoitti:
Reklamaatio on muuten tehtävä kohtuullisessa ajassa.
No tietysti. :yes:


Ketjun perusteella reklamaatio on tehty ns. kohtuullisen ajan kuluessa (IMHO)

Myyjän argumentointi tässä ketjussa kuulostaa juurikin reklamoijan kuvaamalta vastuun välttelyltä.

"Suurin osa siemenistämme on feminisoituja ja kyllähän ne "akkoja" kaikki ovat kun niissä ei urosgeenejä ole risteytyksessä ollut ollenkaan."
Eli jos teemme seuraavan kokeen:
1 000 000 000 teidä kautta kulkevaa femmattua siidua (valittuna satunnaisesti normi kaupan siiduista eli ei erityis erää)
idätetään, kasvatetaan, laitetaan kukintaan ja lasketaan urokset.
Montako urosta joukossa on tilastollisesti?


"Critical Massia kyllä on. Se on Seedsmanin tuottama lajike ja sitä on myyty 354 kpl ajalla 1.1.2019 - 10.3.2020. Oletko varma lajikkeesta? Keltään muulta ei ole tällaista palautetta tullut kyseistä lajiketta koskien ja tuota on kuitenkin myyty aika monta kappaletta. On vaikea myöskään uskoa että 354:stä feminisoidusta siemestä 1 olisi uros."

Miksi tuo on vaikea uskoa? Tarkastelujoukkohan ei ole VAIN teidän kautta kulkeneet siidut vaan KAIKKI seedsmanin fem critical mass siidut ko ajanjaksolla. JOS tuolla on ollut uros siidu niin se on vain sattumaa että ko. siidu on kulkeutunut teidän kautta reklamoijalle. KAIKKI tuottajan siidut (myös poikkeukset/virheet) kulkeutuvat kuitenkin jollekulle kuluttajalle. Meidän kautta on kulkenut xx kpl siiduja ei ole tuossavaiheessa perustelu suuntaan eikä toiseen.

Kuluttajan asemahan on suomessa hävettävän heikko. Kyse on pitkälti yritys imagosta - alkuperäinen kirjeenvaihto auttaisi arvioimaan - Näiden asiasta annettujen viestien perusteella (sekä valistunut arvaus toiminnasta) antavat heikon kuvan.

reklamoijahan on kasvattanut 5 kasvia samasta erästä >> minusta on erittäin epätodennäköistä että hänellä olisi random siidu olisi päässyt kasvamaan telttaan tilatun siidun tilalle. MIKÄLI te pussitatte siidut bulk siiduista arvioisin että on todennäköisempää että pussitusvaiheessa on pussitettu vääriä eli regu siemeniä fem tilalle (inhimillinen erehdys). Tätä arvitoa on yhtä mahdoton todistaa tai kiistää kuin sitä että reklamoija olisi tietoisesti kasvattanut toisen siidun reklamoidakseen teitä vääryydellä (mahdollista mutta sanoisin että epätodennäköistä) . Taannoin katsoin sivujanne ja pakkaus tapa sekä siidun tuottaja olivat hyvinkin huonosti kerrottu.

MIKÄLI teiltä on lähtenyt femmattu siidu JA JOKAISESTA femmatusta pavusta kasvaa normi oloissa naaras .. Onko mitenkään mahdollista että kasvattaja omalla toiminnallaan (kasvuolosuhteita säätämällä) saisi femmatusta pavusta kasvatettua UROS kasvin. (friikit on eri asia eivätkä kuulu tähän keskusteluun).

neljakolme
Viestit: 375
Liittynyt: 22.4.2013

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja neljakolme » 11.3.2020 13:52

Kaninkolo Seedbank kirjoitti:
Siementen korvattavuus on loputon suo. Me emme voi vaikuttaa siihen millainen idätys tai kasvuympäristö kasville luodaan. Emme myös siihenkään, missä olosuhteissa siemen kulkeutuu kaupasta lähdettyään.
Emme myöskään voi ottaa takaisin siemeniä, sillä niiden alkuperä on mahdoton tietää, pitäisi olla sinetöidyt paketit. Korvausten väärinkäytös olisi myös erittäin helppoa, sillä kyseessä on vain sana, kukaan ei ole tähän mennessä itämätöntä siementä tuonut näytille (ja mistä taas tietää onko sekään kyseinen siemen). Ja jos biologiaa vähän miettii niin eihän kaikki yksilöt ole täydellisiä eivätkä kaikki kehity niinkuin muut - niin eläimissä kuin kasveissa.
Voi olla että tulevaisuudessa saadaan geenimuuntelulla tehtyä lajikkeita jotka ovat 100% aina priimaa - 10 000:sta myydystä siemenestä 10 000 huippuyksilöä - olisihan se aika erikoista.

On ulkomaisia siemenpankkeja, jotka ovat lähettäneet korvaavia siemeniä reklamaation tullessa.
On myös siemenpankkeja, joissa on sähköposteissa automaattiset tunnistukset sanoille "itävyys" "idätys" yms ja näitä sanoja sisältävät asiakasviestit ohjautuvat suoraan roskapostiin.
Me aloitimme myynnin siten, että korvattiin suurin osa reklamaatioista. Sitten lopetettiin, sillä alkoi näyttää siltä että mitä enemmän korvataan sitä enemmän tullaan pyytämään korvaamista.

Parhaimpia oli tilanteet kun tiskin toisella puolen ei edes muisteta mitä lajiketta on ostanut tai milloin on ostanut.
Sanotaan vain että ostin X-määrän ja Y-ei itänyt - vaadin että annatte ilmaiseksi Y-määrän ja vielä vähän matkakorvauksia. Uskokaa tai älkää, tosi juttu.


Eikö itävyystakuun antaminen ole eri asia kuin tuotevirhe? En halua mitenkään loukata, olen itsekin ollut asiakas ja varmasti olen jatkossakin, mutta koko homma kuulostaa niin tutulta maahantuojan perustelulitanialta missä lopullinen vastuu (valmistaja)virheistä vieritetään kuluttajalle ilman niitä oikeuksia mitä kuuluu asiakassuhteeseen. Teillä on se asiakassuhde niihin siemenpankkeihin ja teillä on oikeus vaatia hyvitystä ja/tai korvauksia virheellisistä tuotteista mistä on aiheutunut kustannuksia teidän maahantuontibisnekselle. Urossiemenestä (tai mistään muusta) itkevällä ei ole sitä asiakassuhdetta sinne, vaan teihin. Jos te ette onnistu saamaan hyvitystä/korvausta siemenpankeilta, se ei poista teidän vastuuta teidän asiakkaisiin ja yleensä tässä vaiheessa maahantuojan kannattaa olla kovana ja tarvittaessa uusia perustelunsa muodossa mikä uppoaa valmistajaan.

Nykymaailmassa missä negatiiviset asiat leviää sekunnissa toiselle puolelle maailmaa ja työntekijöiden aika on kallista, on yleensä vaan halvempaa pitkässä juoksussa kehittää reklamaatiojärjestelmä (inputit ja outputit maahantuojalla) toimivaksi ja automaatiksi. Jos työntekijöiden aika ei mene hukkaan pitkien sähköpostiviestien (tai forumviestien) kirjoitteluun (tai nykyaikana tyypillisimpään asiakaspalvelun muotoon, automaattiset sähköpostivastaukset jotka eivät vastaa mitään tai mihinkään mutta liippaavat kuitenkin sen verran läheltä asiakasviestissä sisältyneitä sanoja että koneälyalgoritmi kyllä ymmärtää! Tai ainakin esitti ymmärtävänsä kysymyksen), jää sitä aikaa siihen rahantekoon (mikä valitettavan usein pienehköissä maahantuontifirmoissa on sitä asiakkaiden odottelua).

Huonokin korvaus on parempi kuin ei mitään. Melkein kaikki asiakkaat ymmärtää reiluuden käsitteen myös kaupan ja välikäden kannalta, niiden muutamien yksittäisten maailmannapojen takia, joille kuuluu kaikki ja ovat aina oikeassa, ei kannata lopettaa reklamaatiojärjestelmän kehitystä.

Muiden virheistä kannattaa myös oppia, esim. Case Zalando:
-tarjoaa/tarjosi ilmaista palautusta ei sopiville vaateille (ei siis reklamaatio vaan asiakkaan virhe)
-saivat kumottua nettikaupan isoimman haasteen ja poistettua asiakkaan riskin vaateostoksista netissä
-kallista ja kulut kohosi jatkuvasti
-ilman ei kauppaa tehty ja asiakkaat valui kilpailijoille tai kivijalkoihin
Lopputulos:
-laskettiin yksikkökustannus palautustouhulle välivaiheineen, tiedotettiin kuluista/ympäristöhihhuloinnista asiakkaille (ne yritysten asiakasviestit jota kaikki saa saatanasti ja kukaan ei ikinä lue) ja kerrottiin epämääräisesti ja epäkiinnostavasti mahdollisista tulevista muutoksista
-ainoa tarvittava muutos oli estää asiakkaiden tilaukset, jotka olivat kuluttaneet palautusjärjestelmässä enemmän kuin tuottivat rahaa
-mahdolliset mielipahat ja maineriskit laskettiin mukaan kustannuksiin, yritykselle on usein pienempi paha palvella asiakasta joka ei kanna rahaa taloon eikä sieltä ulos, kunhan se homo ei avaa twitteriä ja aloita jotain viraalia lynkkaysmeemiä juuri teidän yrityksestä.

Jatkocase, jossa tätä asiakassuhdetta ja sen analysointia vietiin pidemmälle (täysin eri toimiala ja kokoluokka toisen casen yrityksessä):
-Verkkokaupasta ja talousjärjestelmästä revittiin data kaikesta, ja luokiteltiin asiakkaat 4:n eri segmenttiin A, B, C, D (näitä voi olla ihan niin monta kuin huvittaa/tarvitsee ja alasegmenttejä ryhmittelemään porukkaa) puhtaasti niiden tuottaman nettoeurovaikutuksen mukaan
-tässä kohtaa boonuspointsit niille jotka osaa hahmottaa suorassa nettoeurotuloksessa näkymättömiä asioita ja niiden riskin/suuruuden mukaan sijoittaa erityistapauksia omalla listalleen (esim. julkkisasiakkaat (ei ne maksetut tapaukset)).
-muutetaan eurot pisteiksi ja lisätään mukaan pisteytettyinä arvioita asioista joiden kustannusvaikutus ei suoraan laskettavissa (esim. negatiivinen twiitti semisatunnaisella näkyvyydellä tai yhden asiakaspalautustapahtuman kokonaiskustannus huonosti jäsennellyssä tai pienessä organisaatiossa jossa palautukseen liittyvää työtä kertyy ympäri yritysrakennetta)
A:
-tuottavat eniten rahaa (ainakin suhteellisesti), paras kate, näitä palvellaan aina ekana ja parhaiten
-asiakassuhteen eskalaatio, suhteen pitämiseen pystyssä kannattaa tehdä investointeja (asiakaslahjat, seminaarimatkat yms. menneen maailman paska)
B:
-perusasiakkaat, suurin osa sisälle eksyneistä, tuottavat isoimman osan tuloksesta tai vähintäänkin toiseksi isoimman osan
-kate ei ole kumma, mutta näitä pitää silti jaksaa palvella liukuhihnalta, jotta tulosta tulee. Jos ei tule, liukuhihnaa on parannettava tai sisäänsyöttöä taloon.
-ei mitään toimia jotka vähentävät katetta ilman tavoitetta asiakassuhteen jatkuvuuden parantamisesta (vakioperusasiakaskampanjat toimiva ratkaisu kun asiakkaita vuodetaan muualle tai yritetään houkutella taloon, muuten jos sulla on ennen kampanjaa samat asiakkaat kuin sen jälkeenkin niin vaikutus/€ on aika huono).
C
-huonot asiakkaat, tekevät mieluiten silloin kauppaa kun kate on pieni tai jopa negatiivinen (kamppanjatuotteet)
-ostavat vähän ja/tai vaativat moninkertaisen palvelun
-laitetaan odottamaan vuoroaan, kiireisinä sesonkeina kun A+B tuottaa tarpeeksi töitä niin palvellaan C myöhemmin (ei kannata yrittää soveltaa ravintolassa tai bisneksessä missä asiakas C voi nähdä palvelutärkeytensä ja loukkaantua kun muita myöhemmin saapuneita on palveltu häntä ennen)
D
-tuottavat yritykselle lähinnä harmia tai riskiä
-täytä lailliset velvollisuutesi, mutta aseta palveluntaso niin alas että eivät tule takaisin (tai kieltäydy palvelusta täysin vedoten nettoeurovaikutukseen)

Loppupäätelmiä:
-Jopa A asiakkaat täytyy joskus lempata D-luokkaan, yleensä liittyen juuri julkisuusriskiin (kauppa käy ja molemmat saa tulosta, mutta julkisuuteen silti annetaan tietoa toisin). Ootko joskus halunnut mennä katsomaan megabändiä X mutta ei ole varaa? Ei hätää, osta liput yrityksen piikkiin ja vie asiakas A! Luomalla henkilökohtaista sidettä/ymmärrystä A-luokan väkeen, niiden asiakkuudet voi säilyä myös silloinkin kun kaupankäyntinne toiminta-arvot muuttuvat puolin tai toisin (yleensä kun ne löytää jonkun joka tuo täsmälleen saman paskan maahan vähän halvemmalla).
-Suurin realisoimaton potentiaali on aina B-segmentin asiakkaissa, joko katetta paremmaksi tai voluumia isommaksi. Yksittäisen asiakas ei erityisen tärkeä, kunhan ei aiheuta vähennystä muuhun asiakasmassaan.
-C-segmentin asiakkaista täytyy jatkuvasti tunnistaa potentiaalia parempiin luokkiin ja yrittää realisoida, joko tuotevoluumia tai oheispalveluita parantamalla tai niiden tyrkytystä. Näiltä voi ihan vittuillakseen kysyä iloisesti "Ja tuliko muuta?" yksittäisten ostoksiensa kanssa, jos tyrkytys epäonnistuu niin asiakassuhteen menetys ei ollut iso.
-D-väki voi luoda maineriskiä olematta edes asiakas. Somessa menestyy tunnepitoiset asiat, joten yrityksen julkisuusviestinnän liittyen negatiiviseen julkisuuteen täytyy olla tylsää, harmaata ja välttää kärjistämistä. Älä väitä vastaan ikinä (ellei maa ole litteä), vaan tuo vaihtoehtoisia faktoja asiasta tarjolle uskottavasti; tylsällä ja harmaalla kielellä. Miltä asiat ulospäin näyttää voi olla paljon tärkeämpää kuin miten ne oikeasti on.

C3PO
Viestit: 22
Liittynyt: 29.11.2019

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja C3PO » 12.3.2020 15:31

Kyseessä on "luonnontuote", femmatut siidut on 99.999... % narttuja. Siis on aina mahdollista että erässä on urkki, siis "mahdollista". Päälle sitten että jossain vaiheessa toimitusprosessia on tapahtunut "kontaminaato" eli erän sekaan on eksynyt normaali regu siemen. Siis samallalailla kun useimmissa ruokajutuissa lukee "voi sisältää pähkinää" koska ei voida taata etteikö siellä olisi jotain epipeniä vaativaa. Tässäkään ei ole kyse niistä xxx kappaleesta siemeniä jotka oli mitä luvattiin vaan yhdestä tapauksesta. Itsellä ei ole sen kummempaa affiliaatiota tähän puljuun, mutta jos joku jaksaa pyörittää siemenpankkia suomessa niin mahdollien yksi huono siemen aiheuttaa myrskyn vesilasissa. Ymmärrän mielipahan toki ja toivon että asia saadaan ratkaistua silleen "aikuistmaisesti" (koska k-18 pulju) eli osapuolet sopivat ja kättä päälle, no hard feelings. Ite oon sen verta nOOb ja vanhanaikainen, että tsekkailen alkuvaiheessa että osoittaako joku urkkiutta, ihan vaan vanhojen hyvien aikojen muistoksi. Mutta näin susirajan takana asuvana on ihan luksusta että on kivijalkaliike jossa on edes vähän "valikoimaa".

chrisjo
Viestit: 120
Liittynyt: 6.11.2013

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja chrisjo » 12.3.2020 16:05

Jaaha anteeksi luin väärin että reklamaatiota ei olisi tehty. Ilmeisesti siis on tehty ajoissa. Pahoittelut siitä, ei ollut tarkoitus periaatteellisesti vastustaa kuluttajansuojaa.
Kiitos Iamnumber huomautuksesta :mrgreen:
Audentes fortuna iuvat

Kaninkolo Seedbank
Viestit: 9
Liittynyt: 15.4.2019

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja Kaninkolo Seedbank » 25.3.2020 22:58

AndItGrowww kirjoitti:Lajike oli joko critical kush tai critical mass. Feminisoituna myytiin, mutta yksi osottautu urkiksi. Kyllä se ihan urkki oli sillä kasvi oli täynnä palleja ja sadon siidut olivat reguja. Paketissa oli noin 10siidua joista yksi oli urkki.

Otin jo sillon teihin yhteyttä ja samalla tavalla välttelittä vastuuta että "ei meillä semmosia"

Kaninkolo Seedbank kirjoitti:
AndItGrowww kirjoitti:Kerran tilasin siemeniä heiltä, piti olla feminisoituja, mutta yksi olikin urkki ja pölytti koko sadon. En suosittele.


Moi,

nyt on mielenkiintoinen tapaus! :D Kerrotko vielä mikä lajike ja monta siementä ostit?

Suurin osa siemenistämme on feminisoituja ja kyllähän ne "akkoja" kaikki ovat kun niissä ei urosgeenejä ole risteytyksessä ollut ollenkaan.

Myynnissä on myös regular siemeniä ja ne sijaitsevat regular-osioissa sekä niiden nimeen on merkattu REG-sana FEM-sanan sijaan. Esim. viime keväänä oli kova kysyntä RK62 siemenille joita meillä oli vain reguina ja niistä jouduttiin asiakkaille muistuttelemaan sukupuolesta, sillä monet olivat vain into pinkeänä edullisen hinnan perään ja olettivat näiden olevan feminisoituja.



YV

papananaama
Viestit: 11
Liittynyt: 20.8.2019

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja papananaama » 8.5.2020 13:57

Tilauksen maksua nopeuttaakseni kysyisin mitä pankkia käytätte?

Charly
Viestit: 623
Liittynyt: 27.6.2005

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja Charly » 20.5.2020 9:54

Kysykää ihmeessä lisää tuohon Southern Soul Seeds valikoimaan! Niillä kun valikoimaa riittää ja ite oon nyt 3 papaya crossia kasvattanut (Papaya road, Tropical Zkittles, Flamed Papaya) ja kaveri papaya hazen eikä meinaa kyllästyä! :lol:
heh nyt kyllä kasvaa vaihteluks näiden Hitman Haze (Hitman Og x Amnesia core cut revesed)
Efektistä sanottiin "Strong! Like a Haze..But narcotic.. like being drunk.." :think:
"Varo niitä herneitä, ne vasta kaasuisia marjoja ovat. :laugh:

Töpö
Viestit: 1
Liittynyt: 5.4.2020

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja Töpö » 25.5.2020 9:28

Useammasta "femmatusta" RK62 siemenestä kolme on paljastunut ainakin tältä haavaa uroksiksi. Vähän jostain vastaavasta tapauksesta lueskelinkin Kaninkolon siemenien kanssa. No saapahan ainakin tuotettua nyt itse kesällä siemeniä. Katotaan vielä mitä ilmaantuu ystävän siemenistä.

Pitäisiköhän tässä laittaa reklamaatiota vai tyytyä kohtaloon?

EDIT: Jahas, kävinkin Kaninkolon sivustolla ja sieltähän se vastaus paljastuikin.
Viimeksi muokannut Töpö, 25.5.2020 9:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
error9
Viestit: 476
Liittynyt: 27.1.2020

Re: Kaninkolo - HeadShop & GrowShop (www.kaninkolo.fi)

ViestiKirjoittaja error9 » 25.5.2020 9:30

Töpö kirjoitti:Kahdekstasta "femmatusta" RK62 siemenestä kolme on paljastunut ainakin tältä haavaa uroksiksi. Vähän jostain vastaavasta tapauksesta lueskelinkin Kaninkolon siemenien kanssa. No saapahan ainakin tuotettua nyt itse kesällä siemeniä. Katotaan vielä mitä ilmaantuu ystävän 11 siemenestä.

Pitäisiköhän tässä laittaa reklamaatiota vai tyytyä kohtaloon?

https://www.kaninkolo.fi/epages/Kaninko ... 2016110605

TÄRKEÄ TIEDOTE ASIAKKAILLE JOTKA OVAT OSTANEET RK62 FEM SIEMENIÄ!



TUOTTAJA ILMOITTAA ETTÄ ERÄÄN ON SEKOITTUNUT MYÖS REGULAR-SIEMENIÄ.

TEEMME TUOTTEESTA TAKAISINVEDON. VOIMME JOKO:

A) Palauttaa rahat

B) Antaa hyvityksenä tupla-määrän RK62 Regular-siemeniä.

C) Antaa hyvityksenä sama määrä jonkin toisen lajikkeen Auto Fem-siemeniä.





ASIAKKAAT JOTKA EIVÄT OLE ISTUTTANEET SIEMENIÄ:

Vie siemenet alkuperäisessä paketissa myymälään josta siemenet on ostettu tai postita ne osoitteeseen.



Red Eyed Rabbit Oy

c/o Kaninkolo

Tehdaskatu 10, 70620 Kuopio



Liitä pakettiin mukaan kuitti. Mikäli et omaa kuittia, kirjoita mukaan lappu jossa ilmoitat mikä päivä siemenet ovat ostettu. Liitä mukaan myös omat yhteystietosi hyvitystä varten,





ASIAKKAAT; JOTKA OVAT ISTUTTANEET RK62-SIEMENET:

Ota meihin yhteyttä sähköpostilla otsikolla "RK62 reklamaatio"

Ilmoita viestissäsi kuitti ostostasi sekä yhteystietosi. Jos et omaa kuittia, kirjoita ostopäivämäärä sekä siementen lukumäärä.

HYVITÄMME KUITITTOMAT YHTEYDENOTOT MIKÄLI SIEMENTEN MÄÄRÄ JA ILMOITETTU OSTOPÄIVÄMÄÄRÄ TÄSMÄÄVÄT.
Nihil nihil! :guru:


Palaa sivulle “Kaupalliset toimijat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija