Piski^ kirjoitti:Viime aloitteessa loppumetreillä onnistui useampikin asia:
- 5:n kohdan kampanjavideo sai fabussa kymmeniä tuhansia katsojia (en muista miten insta tai twitter).
- Tarrojen viimeisin versio muistutti aloitteen deadlinestä.
- Saatiin Voimaan mainos.
- Ja tietenkin se että Miestenhuone -ryhmä suljettiin tarjoamamme coverphoton vuoksi.
En ole varma kuinka paljon mikäkin toi kannatuksia. Esimerkiksi pidän todennäköisempänä että kannattajia löytyi tuhansia Miestenhuoneen jäsenistä, eikä niinkään episodista aiheutuneen uutisoinnin seurauksena. Varsinaisesti dataa ei kuitenkaan minkään mainosponnistuksen tuloksista ole. Omasta vinkkelistäni kaikella oli osuutensa keräyksen loppumetreihin.
Aiheesta joku toki teki tutkimuksen, pääpiirteittäin kuvaa hyvin mainostrategiaan liittyviä valintoja, vaikka en aivan jokaisesta tulkinnasta samaa mieltä olisikaan: https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/339201/Poutiainen_Tiina_tutkielma_01_2022.pdf.
Kaikki pienikin auttaa tässä asiassa, mutta veikkaisin itse että miestenhuone mainostus tuonut isoimman määrän äänestejistä. Some on se isoin mainostus väline nykyään jos tämäkin saataisiin isoon some ryhmään jakoon tai jonkun ison some henkilön mainostukseen uskoihin että se 50k tulisi aika nopeasti täyteen.