Saksa/München
Alueen säännöt
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!
Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!
Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
Saksa/München
Olen asunut hieman yli kuukauden Münchenissä. Saksassa on ollut jo jotakuinkin vuoden laillista polttaa pilveä, jos saa ostettua sitä reseptillä. Pilveä on suhteellisen helppo ostaa laillisesti. Verkossa on semi-automatisoitu palvelu (https://greenmedical.health/de/cannabis), jossa voi täyttää terveyskyselyn, minkä jälkeen on tarjolla aika laaja valikoima, mistä tilata tavara lähiapteekkiinsa. Vaihtoehtoisesti tavaran voi maksaa verkossa ja tilata kotiinsa. Reseptipyynnön laittaminen maksaa 9,95 euroa, ja 5 grammaa pilveä saattaa maksaa 35-50 euroa. Kokeilin vasiten täyttää kyselyn, kun on ollut "unettomuutta" ja "väsymystä päivisin" jne., ja ei mennyt kauaa, että sain reseptitarjouksen, en tosin siihen mitä pyysin vaan toiseen mitä oli saatavilla. Kyselyn jos täyttää helpoimman kautta, ei tarvitse edes kirjoittaa itse mitään, sen kun valitsee vaihtoehdoista. Palvelussa on hieman hankala selvittää, mistä apteekista löytyy mitäkin, mutta tämä selviää kuitenkin apteekkien verkkosivuja katsomalla. Voin suositella kokeilemaan, jos olette Saksassa. Kiinnostaa myös kuulla, millaisia kokemuksia muilla.
Peace & Love
Re: Saksa/München
vaatiiko tuon käyttö pysyvän osoitteen saksassa vai pystyykö esim lomalla oleva tuota hyödyntämään?
En tiedä vaatiiko, jos voi ilmoittaa jonkin osoitteen jossa majailee. Jos osoite on ulkomailla, voi ehkä olla hankalampi.
Peace & Love
Saksasta en tiedä mutta Espanjassa vaadittiin kauan sitten joku espanjalainen rekisterinumero, jonka pystyi saamaan vain viranomaisilta. Ilman semmoista ei päässyt klubille. Pelkän osoitteen ilmoittaminen ei olisi auttanut
espanjassa ei kyllä vaadita oikeen mitään enää. lähinnä tuo saksan homma kiinnostaa sen takia kun jonkun verran tulee välillä tuollapäin vierailtua ja olisi tuollainen palvelu kyllä ylivoimainen.
Kiinnostaa tietää, miten käytännössä maahantuonti Suomeen Saksasta onnistuu. Tämän https://www.eu-healthcare.fi/medicines/bringing-medicines-to-finland/ mukaan riittää, jos voi todistaa että tuote on tarkoitettu omaan käyttöön ainoastaan. Tämän pitäisi onnistua reseptiä tai lääkärintodistusta näyttämällä.
Tämän https://fimea.fi/vaestolle/matkailijan_laakkeet mukaan täytyy olla jokin Schengen-todistus.
Omaan käyttöön pitäisi siis pystyä tuomaan Suomeen 30 vuorokauden käyttöä vastaava määrä. Schengen-todistuksen pitäisi pystyä saamaan apteekista, mutta kun kysyin tästä omasta apteekistani, he suosittelivat kääntymään hoitavan lääkärin puoleen.
Tämän https://fimea.fi/vaestolle/matkailijan_laakkeet mukaan täytyy olla jokin Schengen-todistus.
Omaan käyttöön pitäisi siis pystyä tuomaan Suomeen 30 vuorokauden käyttöä vastaava määrä. Schengen-todistuksen pitäisi pystyä saamaan apteekista, mutta kun kysyin tästä omasta apteekistani, he suosittelivat kääntymään hoitavan lääkärin puoleen.
Peace & Love
Loppasuu kirjoitti:Kiinnostaa tietää, miten käytännössä maahantuonti Suomeen Saksasta onnistuu. Tämän https://www.eu-healthcare.fi/medicines/bringing-medicines-to-finland/ mukaan riittää, jos voi todistaa että tuote on tarkoitettu omaan käyttöön ainoastaan. Tämän pitäisi onnistua reseptiä tai lääkärintodistusta näyttämällä.
Ei onnistu.
Kyllä ainakin mulle maalaisjärki jo sanoo, ettei Suomeen voi tuoda laillisesti hatsia, lääkkeeksi tahi ei.
Todisteeksi vielä Fimean linkistä lainaus:
"(Schengen)-todistus ei oikeuta tuomaan toisesta maasta hankittuja huumausaineeksi luokiteltuja lääkkeitä Suomeen."
Jos on respa ja lääkkeet asianmukaisesti Suomesta hankittu, niin sit kyllä onnistunee niiden kanssa matkustelu (poislukien kohdemaat joissa lääkekäyttö ei sallittu).
Lisäksi olen ollut käsityksessä, että Saksassakin pitää olla maan kansalainen tai ainakin asunut maassa pitkään, että kannabista voi laillisesti hankkia. Oletko siis jo asioinut onnistuneesti apteekissa siellä?
Samaa tosiaan itse koitin tiedustella.
Budsetter kirjoitti:Samaa tosiaan itse koitin tiedustella.
Aiempaan viestiin: käyttö ei vaadi pysyvää osoitetta siinä mielessä, että olisi kirjoilla jossakin asunnossa. Mutta hakiessa reseptiä täytyy olla jokin osoite antaa. Itse en ole kirjoilla, mutta sain tilattua läheiseen postikioskiin ilman ongelmia.
Maalaisjärkeä vastaan tosiaan menee, että Suomeen voisi tuoda. Mutta samalla sivulla sanotaan, "saat tuoda korkeintaan 30 vuorokauden käyttöä vastaavan määrän", mikä edellyttää ilmeisesti edellyttää lääkärintodistusta, mistä selviää paljonko käyttää päivässä ynnä muuta sellaista. Ja en ole löytänyt, että missään tarkennettaisiin että lääkärintodistus pitäisi olla nimenomaan Suomesta. Mutta tiedä siitä miten nämä käytännössä toimii.
Peace & Love
Loppasuu kirjoitti:Budsetter kirjoitti:Samaa tosiaan itse koitin tiedustella.
Aiempaan viestiin: käyttö ei vaadi pysyvää osoitetta siinä mielessä, että olisi kirjoilla jossakin asunnossa. Mutta hakiessa reseptiä täytyy olla jokin osoite antaa. Itse en ole kirjoilla, mutta sain tilattua läheiseen postikioskiin ilman ongelmia.
Kokeiluun menee ensi reissulla. Ilmoitan hotellin osoitteen sitten tuonne kun sen tiedän ja kokeillaan miten käy.
Loppasuu kirjoitti:Budsetter kirjoitti:Samaa tosiaan itse koitin tiedustella.
Maalaisjärkeä vastaan tosiaan menee, että Suomeen voisi tuoda. Mutta samalla sivulla sanotaan, "saat tuoda korkeintaan 30 vuorokauden käyttöä vastaavan määrän", mikä edellyttää ilmeisesti edellyttää lääkärintodistusta, mistä selviää paljonko käyttää päivässä ynnä muuta sellaista. Ja en ole löytänyt, että missään tarkennettaisiin että lääkärintodistus pitäisi olla nimenomaan Suomesta. Mutta tiedä siitä miten nämä käytännössä toimii.
palaat vielä malmön sillan kautta
Shengen todistus estää kaiken tälläisen laillisen puuhailun. Suomalaisena se täytyy olla täältä (käytännössä reseptikin)
2000 luvun alussa oli vielä mahdollista, tuo shengen järjestelmä luotiin tänne estämään laillinen pkv lääke matkailu euroopan sisällä.