Kannabis & mielenterveys

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Kristallilapsi

Re: Kannabis & mielenterveys

ViestiKirjoittaja Kristallilapsi » 2.5.2012 23:46

NotSNot kirjoitti:IHRY pitää "valistusta" foorumilla? Kun anonyymeja negatiivisia kokemuksia tulee tänne.

Mutta jos mäkkärissä syö kolme kuukautta, menee terveys. Super Size Me.
Viina vie terveyden jopa mielenterveyden jne. kolmen kuukauden ryyppyputken jälkeen.
Jne. vois luetella.
Etten yhtään ihmettele jos pilvi sen saman asian tekee. Kaikkea kohtuudella!
Ehkä suurinosa käyttäisi pilveäkin paljon järkevämmin jos sitä sais koska tahansa Alkosta.

Nyt tuntuu että joillakin menee pahasti överiksi kun sitä joskus sattuu olevan tarjolla. Sitten sitä lussutetaan liikaakin.

Kaikkea kohtuudella!

Lisäksi tähän vielä, että pysy kaukana ns.muista päihteistä, kuten sienistä.
Viimeksi muokannut Kristallilapsi, 3.5.2012 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"jos metsään huumepoliisi haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt"

homerider

ViestiKirjoittaja homerider » 3.5.2012 11:29

macce kirjoitti:...

Et lukenut kovin tarkkaan, sillä ensimmäinen viestini tähän topikkin oli ihan asiallinen ja ontopic, taisit ihan itse aloittaa asiattomuudet ja näköjään aiot pysyäkkin sillä linjalla. Tiedän että nuoren (varsinkin kirjaviisaiden, lukiointellektuellien ja sellaisten) on välillä vaikea ymmärtää ja myöntää että joku tosiaan tietää enemmän vähän kaikesta. Varsinkin kun en jaksa perustella tarkkaan kaikkea jokaista vastaan vänkääjää varten, koska ei vaan maksa vaivaa. Monia tuntuu kiinnostavan enemmän miten asia on esitetty kuin itse asia, minua ei. Hyökkäsit sanaa "energiataso" vastaan ymmärtämättä mitä sillä tarkoitetaan, samoin taisi käydä tiedeuskovaisuuden kanssa, että kukahan täällä ei tiedä mistä puhuu? Minulla on tapana olla hiljaa jos en tiedä asiasta mitään.

En muuten katso kovin pahalla offtopiccia tällä alueella, mutta voisihan sitä lopetella.

Sanoilla monta merkitystä ja eri asioilla montakin näkökulmaa...
En kylläkään ole samaa mieltä siitä että tietäisit kaikesta minua enemmän
ja onkin tosi ylimielistä että noin väität.
Ihmiset on yksilöllisiä ja saattaapi olla niin että sun heikkoudet on mun vahvuudet ja toisteppäin :).
Luojan kiitos , että ihmiset on erillaisia tuleekin näin mielenkiintosia keskustelujakin
ja erillaisiin ongelmiin erillaiset vastaukset.

Mun puolesta vois tähän lopetella ja kiitos kun muistutit jostain niin tärkeästä
,että pitää ego välillä heittää pois ja katsoa asioita sillä viattomalla/puoluettoomalla silmällä.

-homerider

KEimo_

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 3.5.2012 13:05

Kristallilapsi kirjoitti:...

Lisäksi tähän vielä, että pysy kaukana ns.muista päihteistä, kuten sienistä. Sillä ne jos mitkä saattavat aiheuttaa käyttäjässä vuosienkin
päästä nk.flashbackejä eli ne voivat kolahtaa..Believe me :oops:

Aikamoista paskaa.
Mikään päihde ei kolahda jälestä.
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

Med.Dr P

ViestiKirjoittaja Med.Dr P » 3.5.2012 15:31

KEimo_ kirjoitti:...

Aikamoista paskaa.
Mikään päihde ei kolahda jälestä.

Ei tuo kyllä ihan fuulaa ole. Jotkut viisaammat tietänevät mistä täsä on kysymys. Kannabista kohtuudella käytettynä hyvässä
seurassa toisinaan on ihan asia juttu. Kannabiksesta ja mielenterveydestähän tässä oli kysymys? :think:

alibaba8
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 3.5.2012 18:00

Med.Dr P kirjoitti:...

Ei tuo kyllä ihan fuulaa ole. Jotkut viisaammat tietänevät mistä täsä on kysymys. Kannabista kohtuudella käytettynä hyvässä
seurassa toisinaan on ihan asia juttu. Kannabiksesta ja mielenterveydestähän tässä oli kysymys? :think:

Itse ainakin tunnen yhden kaverin kautta entisen pirin käyttäjän (hänen eksä).
Naiselle saattoi joissakin tilanteissa laueta sekavuustiloja ja järkyttäviä paniikkikohtauksia keskellä yhdessäoloa.
Huutoa, itkua ja rimpuilemista saattoi ilmetä, vaikka varsinaista flashbackiä ei tullutkaan.
Kyllä ne päihteet toisinaan "jäljen" jättää.
Sienistä varmaankaan kukaan ei myöskään trippaile jälkeenpäin, ainakaan se ei ole yleistä, mutta voisin epäillä, että joissakin ihmisissä saattaa esiintyä hetkellisiä sekavuustiloja pidemmän käytön jälkeen.
Näin ainakin itse olen käsittänyt, vaikka en olekkaan koskaan sienen sientä syönyt.

Kyllä väittäisin herkemmälle ihmiselle kunnon paniikkiöverin (pilvessä) jälkeen jäävän pidemmäksi aikaa jonkinnäköisiä ongelmia.
Vierailla ja etenkin voimakkailla tuntemuksilla kun on tapansa vaikuttaa ihmismieleen toisinaan negatiivisesti.
Itse ainakin joskus kauan sitten ihan vain poltellessani sain melko huonon olotilan aikaiseksi yksikseni, jonka jälkeen ennestään luonteeltaa herkälle nuorukaiselle jäi jonkin asteinen trauma, joka vaikutti arkeen jonkin aikaa.
Ei se itse päihtymystila, vaan ne ajatukset jotka övereissä päässä pyöri (paniikkikohtauksen aikana yleisesti). Kun ihmistä oikein ahdistaa, sitä alkaa kelailemaan ihan hulluja ajatuksia.
Jos ei ole kokemusta paniikkikohtauksesta, siitä ei kannata tulla edes tähän keskusteluun vatvomaan. :lohtu:

Takaisin asiaan:
Päihteiden päivittäiskäyttö on edelleen mielestäni tyhmää, mikäli siihen ei ole kunnon syytä (surkeat tekosyyt ei riitä, kuten "pieni päänsärky")
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.

KEimo_

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 3.5.2012 18:09

alibaba8 kirjoitti:...

Itse ainakin tunnen yhden kaverin kautta entisen pirin käyttäjän (hänen eksä).
Naiselle saattoi joissakin tilanteissa laueta sekavuustiloja ja järkyttäviä paniikkikohtauksia keskellä yhdessäoloa.
Huutoa, itkua ja rimpuilemista saattoi ilmetä, vaikka varsinaista flashbackiä ei tullutkaan.
Kyllä ne päihteet toisinaan "jäljen" jättää.
Sienistä varmaankaan kukaan ei myöskään trippaile jälkeenpäin, ainakaan se ei ole yleistä, mutta voisin epäillä, että joissakin ihmisissä saattaa esiintyä hetkellisiä sekavuustiloja pidemmän käytön jälkeen.
Näin ainakin itse olen käsittänyt, vaikka en olekkaan koskaan sienen sientä syönyt.

Kyllä väittäisin herkemmälle ihmiselle kunnon paniikkiöverin (pilvessä) jälkeen jäävän pidemmäksi aikaa jonkinnäköisiä ongelmia.
Vierailla ja etenkin voimakkailla tuntemuksilla kun on tapansa vaikuttaa ihmismieleen toisinaan negatiivisesti.
Itse ainakin joskus kauan sitten ihan vain poltellessani sain melko huonon olotilan aikaiseksi yksikseni, jonka jälkeen ennestään luonteeltaa herkälle nuorukaiselle jäi jonkin asteinen trauma, joka vaikutti arkeen jonkin aikaa.
Ei se itse päihtymystila, vaan ne ajatukset jotka övereissä päässä pyöri (paniikkikohtauksen aikana yleisesti). Kun ihmistä oikein ahdistaa, sitä alkaa kelailemaan ihan hulluja ajatuksia.

No sitäpä sanoinkin, ettei yksikään päihde voi potkia jälkeenpäin. Siis ala vaikuttamaan. Johtuen yksinkertaisesti siitä, että kaikki vaikuttavat aineet hajoaa muiksi yhdisteiksi ja/tai poistuu elimistöstä. Kristallilapsi tuolla ylempänä antoi ymmärtää, että näin voisi käydä.

En minä sitä kiellä etteikö ne voi jälkeenpäin noin muuten olla osallisena mielenhäiriöihin.

Jos ei ole kokemusta paniikkikohtauksesta, siitä ei kannata tulla edes tähän keskusteluun vatvomaan. :lohtu:

Täysin samaa mieltä.
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

macce
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja macce » 4.5.2012 14:22

KEimo_ kirjoitti:...

No sitäpä sanoinkin, ettei yksikään päihde voi potkia jälkeenpäin. Siis ala vaikuttamaan. Johtuen yksinkertaisesti siitä, että kaikki vaikuttavat aineet hajoaa muiksi yhdisteiksi ja/tai poistuu elimistöstä. Kristallilapsi tuolla ylempänä antoi ymmärtää, että näin voisi käydä.

Tiedeuskovaista paskaa. Psykedeelien vaikutusmekanismeja ei edes tunneta, itseasiassa niistä ei tiedetä oikein mitään. Deeleistä todellakin voi tulla flashbackejä. Esimerkiksi amsterdamissa myytävien sienien kanssa varoitetaan olemaan käyttämättä kannabiksen kanssa sekaisin, tämä aiheuttaa "flashbackejä". Minulle näitä on tullut niin, että kun myöhemmin, vielä viikkojen tai ehkä kuukausienkin päästä sienistä polttaessa saattaa tulla flashback, eli tuntuu aivan kuin olisi sienissä. Tässä tapauksessa flashback ei siis ole mikään matka kauhuelokuvaan, vaan yksinkertaisesti sellainen olo kuin sienissä. Tämä voi monesti olla myös positiivista, riippuu tilanteesta. Voi vetää myös ihan dissotripille, mutta minulle näin kävi vain kerran tai pari. Näitä "flashbackejä" oli varmaan kymmeniä kertoja (lähes aina polttaessa), pikkuhiljaa lieventyen. Ilmeisesti flashback tuli helpommin sen tyylisestä budista jota poltin sienien kanssa.

On helvetin jonnea väittää ettei aineet voisi toimia jälkikäteen. :eiei:

alibaba8
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 4.5.2012 16:18

alibaba8 kirjoitti:...
mutta voisin epäillä, että joissakin ihmisissä saattaa esiintyä hetkellisiä sekavuustiloja pidemmän käytön jälkeen.

.. Näinhän sanoinkin ja tarkoitin, että ei välttämättä mitään halluja saa.
Noh.. Se siitä. Keskustelu siirtyi taas kirjoittajien väittelyksi, joka saa puolestani jäädä tähän. Kuten olen ennenkin sanonut, turha päihteily on joillekin pahasta.

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 4.5.2012 16:32

alibaba8 kirjoitti:Takaisin asiaan:
Päihteiden päivittäiskäyttö on edelleen mielestäni tyhmää, mikäli siihen ei ole kunnon syytä (surkeat tekosyyt ei riitä, kuten "pieni päänsärky")

Hamppudynamiikan ensimmäinen pääsääntö kieltämättä menee noin.
Poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön; minä koen sen positiiviseksi elämässäni, että kymmenen vuotta meni enemmän-vähemmän pilvessä, joista viimeiset ~3 vuotta kuosaten aika rankasti, kai kilo-puoltoista meni vuodessa. Jäi siitä omat kolhunsa, mutta nekin tässä perspektiivissä on enemmän toivottuja kuin kielteisiä.

alibaba8
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 4.5.2012 16:56

Mutta olet taas jollakin asteella poikkeus.
Mielestäni..
Joillakin henkilöillä esiintyy ongelmia jo PAAALJON pienemmästä. Ei voi kuin sanoa, että sullahan on waffa pää. :D
Voihan päivittäiskäyttö joillekin sopia, mutta itsekin on tullut todistettua, ettei todellakaan kaikille.

Oma mielipide nro.256:
Jos olet herkkä mieleltäsi tai sairastanut joskus ahdistavan elämänvaiheen (mahdollisesti ollut itsetuhoinen), hamppu ei todennäköisesti sovi päivittäin poltettavaksi.
Tämä siksi, että jos ahdistus tekee joskus tepposen yhtäkkiä kovissa paukuissa, hamppu vahvistaa todennäköisesti ahdistuksen äärimmilleen.
Hamppuhan tunnetusti vahvistaa vallitsevaa olotilaa. Hyvään oloon sopii oikein hyvin, huonoon vain hyvässä seurassa, sillä onhan hampulla myös psykologisesti hyviäkin ominaisuuksia, kuten pääkopan läpikäyminen. Tällaiseen saattaa polttelu sopiakin, mikäli löytyy luotettavaa keskusteluseuraa.

Jotkut taas tykkäävät juuri pajauttaa yksikseen ja käydä läpi ajatuksia päässään. Itsekkään en tähän aina pysty.

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 5.5.2012 11:29

alibaba8 kirjoitti:Joillakin henkilöillä esiintyy ongelmia jo PAAALJON pienemmästä. Ei voi kuin sanoa, että sullahan on waffa pää. :D
Kiitos, tämä hivelee miehistä itsetuntoani kun joku ylistää päihdeasioissa vahvaa päätäni.

alibaba8 kirjoitti:Voihan päivittäiskäyttö joillekin sopia, mutta itsekin on tullut todistettua, ettei todellakaan kaikille.
Pääsääntö tosiaan on, ettei se johda positiiviseen, mutta tosiaan joissain tapauksissa henkilö itse saattaa kokea vielä jälkikäteenkin rankankin kuosiputken enemmän postiiviseksi. Päivääkään en haluaisi vaihtaa pois, vaikka olihan se ajoittain aika rypemistä. Se kuitenkin rikastutti elämääni ja koen sen tarpeelliseksi, hyödylliseksi ja mielenkiintoiseksi osaksi elämääni. Onneksi tein sen hampulla, niin nyt se on täysin jäänyttä elämää, ei jäänyt vammaa, siis itse hampusta.

alibaba8 kirjoitti:Oma mielipide nro.256:
Samaa mieltä. Itse kuitenkin olen joutunut seuraamaan muutamaa alkoholipsykoosia läheltä, että pakko kyllä sanoa että viina se on kaiken pahan alku ja juuri ja hamppu on sen rinnalla peräti harmiton yrtti.

Tonicci

ViestiKirjoittaja Tonicci » 26.5.2012 21:40

Itsellä kanssa samanlaisia ongelmia ollut, raivokohtauksia, turhautuneisuutta, ihankuin ei olisi oma itsensä, eikä tunne itseään...
ja suuttuessa tekee mieli vaan tappaa ihmisiä(tunteet sanovat) järki on vastaan.

sittenkuin polttaa savut niin alkaa katumaan tätä omaa käytöstään(palaset loksahtelevat kohdalleen kun nisti on saanut päiväannostuksensa) tätä kutsutaan henkiseksi riippuvaisuudeksi...

itseäni auttaa kun käyn ottaa kavereidenkanssa erää tatamilla, hanskat käteen ja kimppuun mekanismilla!

Lääkkeet, alkoholi, tupakka aiheuttavat vielä pahempia oireita, erityisemmin alkoholia juoneena järki ei pelaa ja tunteet sanoo et kimppuun, ja siinä sitten menen kimppuun!

Sienet poistaa masennusta ainakin itselläni, selitän sen omakohtaisin kokemuksin, tripeillä oma ruumis joutuu kohtaamaan vaikeita asioita, pelottaa, turvattomuuden ja turvallisuuden vaihtelee, ns kuoleman tuntemuksia ja oman egonsa pirstaloitumista ja sitkun palautuu näistä olotiloista, niin arvostaa omaa elämäänsä ja että on vielä hengissä ja sielu hengittää, ihmiset hakeutukaa puhtauteen, meinaan että älkää vetäkö mitään kemikaaleja, ei E-aineita tai muita, luonto antaa se ei ota, kemikaalit antaa hetkeksi jotain, mutta ottaa tuplasti jälkeenpäin.

Hatsitatti

ViestiKirjoittaja Hatsitatti » 27.5.2012 11:26

Pitääkö sitä viinaa ottaa kun tietää että lanttu sekoaa ja kaiken lisäksi lääkkeitten kanssa, kunnon hampuusi ei tupakoi vaan vetää yrtit raakana se on kunnon touhua tänäänkin poltellut specials kunkkia ja hauskaa on Ps:En ole juonut alkoholipitoista ainetta puoleen vuoteen ja tupakkaa en ole poltellut 7,5 kk että ei tässä mitään. :lohtu:

hasakasa

ViestiKirjoittaja hasakasa » 27.5.2012 15:51

Hatsitatti kirjoitti:Pitääkö sitä viinaa ottaa kun tietää että lanttu sekoaa ja kaiken lisäksi lääkkeitten kanssa, kunnon hampuusi ei tupakoi vaan vetää yrtit raakana se on kunnon touhua tänäänkin poltellut specials kunkkia ja hauskaa on Ps:En ole juonut alkoholipitoista ainetta puoleen vuoteen ja tupakkaa en ole poltellut 7,5 kk että ei tässä mitään. :lohtu:

Samaa mieltä, en ole myös juonut alkoholia enää 8v kun pää sekosi aina juodessa.
Tupakkaa en myöskään ole polttanut 6v.
Silloin oli myös mielenterveys ongelmia vielä kun käytin näitä aineita.

Nykyisin en tunne että olisi enää mielenterveysongelmia kun poltan hamppua.
Aina kun poltan niin tunnen tulevani normaaliksi luonnolliseksi itsekseni.

Vai onko se orastavaa mielenterveys ongelmaa että alan ajatella tähtitieteellisiä asioita aina kun poltan?
Cannabis Connecting People

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 8.10.2012 12:13

Kannabiksen ja mielenterveysongelmien yhteyttä on tutkittu, eikä ole löytynyt mitään luotettavaa tietoa, joka osoittaisi kannabiksen aiheuttavan mitään mielenterveydellisiä haittoja. Päinvastoin, sen on todettu helpottavan useampaa, kuin yhtä skitsofrenian oireista. Kannabista koskevan neuroendokrinologisen tieteellisen tiedon perusteella voi päätellä, että se on pikemminkin antipsykootti, kuin että se aiheuttaisi psykoosia. Psykoosi edellyttää aina putkiajattelua, ja kannabishan estää sitä ja laajentaa tajuntaa.

Kannabiksen käytön yhteydessä esiintyvät negatiiviset psyyken reaktiot aiheutuvat lähes poikkeuksetta kehoon kertyneistä kofeiinin aineenvaihduntatuotteista, joille aivot herkistyvät kannabiksen vaikutuksesta.

On melko hedelmätöntä keskustella kannabiksen terveysvaikutuksista, ellei ota huomioon sitä, että suurin osa käyttäjistä käyttää myös muita päihteitä, joiden tiedetään aiheuttavan psyyken ongelmia. Esimerkiksi kofeiinin aiheuttamat yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja unihäiriö löytyvät psykiatrian tautiluettelosta, ja sillä on myös todettu yhteys vaikeaan masennukseen ja paniikkihäiriöön. Kofeiinin tiedetään aiheuttavan psykoosin jokaiselle yliannostuksella, ja riippumattomien asiantuntijoiden mukaan se aiheuttaa psykoottisuutta kymmenelle prosentille koko väestöstä.

Itselläni esiintyi ahdistuneisuutta pilven polton yhteydessä käyttäessäni kofeiinia. Tilanne oli välillä niin paha, että en uskaltanut polttaa ollenkaan. Nyt kun olen lopettanut kofeiiniriippuvuuteni ja puhdistanut kehostani sen aineenvaihduntajäämiä 4½ vuotta, voin polttaa mitä tahansa kukkaa millaisina annoksina tahansa ilman minkäänlaista negatiivisen vaikutuksen häivääkään.

alibaba8
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 8.10.2012 23:33

Kahvihan tekee ahdistusta jo sellaisenaan suurempina annoksina. Pari pannua tuli joskus kitattua päivässä. Ei siis ollut ihmekkään, että ahdisti.
Vaikutukset kun on niin lajike- ja ihmis kohtaisia, ettei niistä voi sanoa juuta eikä jaata. Cbd:n nyt ainakin tiedetään yleisesti rauhoittavan mieltä. Suotavaa herkemmille siis olisi polttaa jotakin cbd-pitoista lajiketta mielummin, kuin 100% sativaa.

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 8.10.2012 23:49

Kokeilin eri lajikkeiden vaikutusta eri annostuksella ahdistuneisuuteen silloin kun minulla vielä oli 24/7 ahdistuneisuutta ilman pilveä. Minulla oli erittäin vahvaa Afgaa joka antoi parhaan tuloksen 5mg:n annoksena. 20-30 mg alkoi jo tuntua hiukan epämiellyttävältä ja 50 mg ylöspäin aiheutti havaittavaa ahdistusta. Sativalla en saanut muuta, kuin ahdistusta isommilla annoksilla.

Optimisti

ViestiKirjoittaja Optimisti » 8.10.2012 23:51

qmies kirjoitti:

Kannabiksen käytön yhteydessä esiintyvät negatiiviset psyyken reaktiot aiheutuvat lähes poikkeuksetta kehoon kertyneistä kofeiinin aineenvaihduntatuotteista, joille aivot herkistyvät kannabiksen vaikutuksesta.

En halua vittuilla tai ärsyttää mutta toi sun kahvin "demonisointi" tuntuu menevän hieman yli.
On paljon ihmisiä joilla on lauennut kannabiksesta psykoosi vaikka eivät ole kahvin käyttäjiä.
Mulla ei ole mitään sun kofeiini ristiretkeä vastaan mutta nyt puhutaan mielenterveydestä enkä siitä puhuttaessa
pidä vähättelystä(siltä tuo minun silmiin hieman näyttää). En itsekään pidä suurena riskinä saada pilvestä psykoosia
mutta uskallan väittää mutuna että pilven laukaisemat psykoosit eivät ole lähes poikkeuksetta kofeiinin olemassa olosta kiinni.

qmies

ViestiKirjoittaja qmies » 9.10.2012 12:27

Optimisti kirjoitti:...

En halua vittuilla tai ärsyttää mutta toi sun kahvin "demonisointi" tuntuu menevän hieman yli.
On paljon ihmisiä joilla on lauennut kannabiksesta psykoosi vaikka eivät ole kahvin käyttäjiä.
Mulla ei ole mitään sun kofeiini ristiretkeä vastaan mutta nyt puhutaan mielenterveydestä enkä siitä puhuttaessa
pidä vähättelystä(siltä tuo minun silmiin hieman näyttää). En itsekään pidä suurena riskinä saada pilvestä psykoosia
mutta uskallan väittää mutuna että pilven laukaisemat psykoosit eivät ole lähes poikkeuksetta kofeiinin olemassa olosta kiinni.

Kuten olen sanonut useaan kertaan, olen valmis todistamaan kantani kenelle tahansa vastaväittäjälle käytännössä koska tahansa. Sitä paitsi, en demonisoi kahvia, kerron vain kofeiinista tieteellisesti todistettuja tosiasioita ja niiden, sekä käytännön kokemuksen perusteella suoritetusta päättelystä, jonka olen jo todistanut itselleni ja sellaisille, joilla on ollut tarpeeksi älyä seurata neuvojani.

orava kurkkii

ViestiKirjoittaja orava kurkkii » 9.10.2012 17:07

En tajuu, miks asioista pitää puhua mieli + kannabis = tulos
Mä oon tällane. Emmä ittelleni mitään voi. Leffasta Härmä, Pamela Tola tekee siinä loistavan roolisuorituksen.

Vaikee macce. Naistenmies homerider. Alibaba-selvittää. ItaliaXstraight.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”