Keskustelupalstat eli väittelyt

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Insanick

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Insanick » 17.4.2008 15:56

Y.C. kirjoitti:Ihan oikeasti uusia päihteitähän on kehitetty mm. siitä syystä, että vanhat ovat laittomia. Joten "ei tarvita uusia päihteitä" on harvinaisen huono argumentti laittomuuden puolesta.

Sitten varmaan mennäänkin siihen että kaikki aineet mitä ei ole erikseen sallittu, pitäisi olla kielletty. :think:
"Hyvä matemaatikko heti, jos on synnin tuoksuakaan ilmassa, tarkistaa." -Armo Pohjanvirta

kukkapää26

ViestiKirjoittaja kukkapää26 » 19.4.2008 15:21

http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t531123

Jopas on kehittävää keskustelua tuollakin. :doh: paremmalehan tuo haisee kun röökin savu. :mrgreen:

Nargile

ViestiKirjoittaja Nargile » 4.5.2008 10:25

Jaksaako joku käydä adressit.com:ssa vastaamassa tähän? Itse kirjoitin jo melko pitkän tekstin, mutta kun painoin lähetä-nappia, niin adressit.com kirjautti minut ulos ja koko hemmetin teksti katosi. Sen verran masentavaa paskaa tuo on taas säätänyt, että en kahta kertaa jaksa uudelleen kirjoittaa.

http://www.adressit.com/keskustelu/436/start/575

Te puolustatte kannabista ja vaaaditte sen laillistamista? Kuitenkin te myönnätte sen olevan päihde ja että väärinkäytöksistä on rangaistava. Kuitenkin aikaisemmin kyseenalaistat että miksi pitää rangaista.

Te puhutte käyttäjänä. Minä puhun taas sivusta seuranneena kannabisperheen elämää, missä ei hyvin käynyt. Rahat menivät kannabikseen. Puolisoa ei näkynyt, velkojat kävivät ovella. Puoliso ei sietänyt, että hänen käyttöönsä puututaan. Oli väkivaltaisuutta puolisoa ja lasta kohtaan.

Kannabiksen käytössä on riskinsä. Riskejä jotka saattavat aiheuttaa vahinkoa myös muille kuin itselle. Siksi sen käyttö on tuomittavaa. Samoin kuin alkoholin.

Ymmärrän kyllä kuinka haluaa puolustaa jotain ainetta, kun on siitä riippuvainen. Itse olin riippuvainen tupakasta enkä pitänyt siitä kun minulle siitä mainittiin. Uhmasin että kuollaan me kaikki kuitenkin, monet polttaa eikä niille tule mitään jne jne. Sitten kun lopetin, huomasin, että lopettamiseen painostaneet ihmiset olivat oikeassa. Ei polttamisessa ollut mitään järkeä.
"Those who would give up essential liberty to
purchase a little temporary safety deserve
neither liberty nor safety."

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 4.5.2008 10:32

Te puolustatte kannabista ja vaaaditte sen laillistamista? Kuitenkin te myönnätte sen olevan päihde ja että väärinkäytöksistä on rangaistava. Kuitenkin aikaisemmin kyseenalaistat että miksi pitää rangaista.

Te puhutte käyttäjänä. Minä puhun taas sivusta seuranneena kannabisperheen elämää, missä ei hyvin käynyt. Rahat menivät kannabikseen. Puolisoa ei näkynyt, velkojat kävivät ovella. Puoliso ei sietänyt, että hänen käyttöönsä puututaan. Oli väkivaltaisuutta puolisoa ja lasta kohtaan.

Kannabiksen käytössä on riskinsä. Riskejä jotka saattavat aiheuttaa vahinkoa myös muille kuin itselle. Siksi sen käyttö on tuomittavaa. Samoin kuin alkoholin.

Ymmärrän kyllä kuinka haluaa puolustaa jotain ainetta, kun on siitä riippuvainen. Itse olin riippuvainen tupakasta enkä pitänyt siitä kun minulle siitä mainittiin. Uhmasin että kuollaan me kaikki kuitenkin, monet polttaa eikä niille tule mitään jne jne. Sitten kun lopetin, huomasin, että lopettamiseen painostaneet ihmiset olivat oikeassa. Ei polttamisessa ollut mitään järkeä.

Tuo paksunnettu kohta on aika avainasemassa. Tuohon voisi vastata että koko toisen kappaleen kuvailema tilanne voisi olla aivan yhtä hyvin - tai oikeastaan vielä todennäköisemmin - alkoholismin riivaaman perheen arkipäivää. Myös tuohon riippuvaisuuskohtaan voisi heittää että kannabis ei aiheuta fyysistä riippuvuutta ja että siitä on suhteellisen helppo päästä irti, varsinkin tupakkaan (jonka riippuvuuspotentiaali on hepon tasoa) tai viinaan verrattuna.

Muutenkin kovin mustavalkoisesti tämä kirjoittaja esittää kaikki tilanteet, ajatusmaailma liikkuu sfääreissä "joko on absolutisti X:n suhteen tai sitten on korviaan myöten kiinni ja koukussa siihen." :eiei:
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

Creeping Death

ViestiKirjoittaja Creeping Death » 4.5.2008 11:27

HS.FI:ssä on osoitteessa: http://www.hs.fi/keskustelu/Mielenosoituskulkue+vaati+kannabista+irti+huumeista/thread.jspa?threadID=115025&tstart=0&sourceStart=80&start=0
keskustelua hamppumarssista ja kannabiksen asemasta. Senverran tuntuu taas olevan mielikuvilla ratsastajia liikkeellä että käykäähän heittämässä vähän kylmää faktaa.
Better to be hated for who you are, than loved for who you're not.

routsi

ViestiKirjoittaja routsi » 4.5.2008 12:29

Tämä asiantunteva kommentti aiheutti itsessä suurta hilpeyttä.. siis tuosta yllämainitusta "keskustelusta"..

"Yksi esimerkki kannabiksen ongelmista on mm. hyväksikäytön helppous. Kannabista polttaneen ajatuksenjuoksu ei kulje kunnolla, eikä havainnointikyky toimi normaalisti, jolloin tyttöporukka on helppo haastaa mukaan räsypokeriin, jossa tietysti voi huijata koko ajan, eikä kukaan huomaa mitään, koska havainnointikyky on merkittävästi alentunut. Loppujen lopuksi tytöt ovat alasti."

Hahhah.. miksen ole koskaan tullut tätä ajatelleeksi.. jaa ehkä ajatuksenjuoksuni ei ole kulkenut kunnolla :doh: :lol:
- Se on turkasen yleistä, Vilkko sanoo.

Vilis

ViestiKirjoittaja Vilis » 4.5.2008 16:32

uusisuomi.fi:ssä on äänestys 'Pitäisikö miedot huumeet sallia Suomessa?'. Käykäähän äänestämässä ja puhumassa.

edit: jaaha olikin jo postattu toiseen lankaan.

stalin

ViestiKirjoittaja stalin » 17.5.2008 15:43

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_sh ... 0035004153

Tommottis löyty.On kai ollu aikasemmin,ehkä mut olkoon.
Myrkkyä

Saku

ViestiKirjoittaja Saku » 19.5.2008 19:13

Tää nyt ei varsinaisesti niin vakavaa olekkaan, mutta aattelin pistää kuitenkin. http://www.createforum.com/emofinland/viewtopic.php?t=70&mforum=emofinland :D

pizbuin

ViestiKirjoittaja pizbuin » 19.5.2008 22:23

Saku kirjoitti:Tää nyt ei varsinaisesti niin vakavaa olekkaan, mutta aattelin pistää kuitenkin. http://www.createforum.com/emofinland/viewtopic.php?t=70&mforum=emofinland :D

:lol: Ei sais nauraa tiedän. EMO:illa voi olla vaikeeta, mut pienissä pajareissa en pystynyt kuin repeilemään. Kiitos illan piristyksestä.

Ps. Olen kiltti ihminen, mutta joku raja sentään.

woruta

ViestiKirjoittaja woruta » 20.5.2008 10:32

Ei helv.. ei tarvinnu olla edes pajareis :lol:

stiff

ViestiKirjoittaja stiff » 20.5.2008 18:59

Voi hyvänen aika. Lapsparat! :doh:

Ei mulla muuta sanottavaa tähän ole.
"Mä voisin ruveta koska vain Teuvankunnan viralliseksi ruohonpolttajaksi !" Lauri tähkä kotisivuillaan

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 20.5.2008 20:47

Tässä naisen ääni: http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/ ... php?t=2923

Liek postattu jo (ei varmana koska kuitenki ootte kaikki jotain miehii ja silleen) mutta ihan sama.

JahRuska

ViestiKirjoittaja JahRuska » 20.5.2008 23:36

pyllyhylje kirjoitti:Tässä naisen ääni: http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/ ... php?t=2923

Liek postattu jo (ei varmana koska kuitenki ootte kaikki jotain miehii ja silleen) mutta ihan sama.

Huh, nyt on kyllä pakko sanoo, että tuolta cosmopolitan keskusteluista löyty kunnollisia älykköjä. Näyttää olevan hyvä esimerkki siitä kuinka joukossa tietämättömyys tiivistyy. Nauran itekseni, kun mietin mitenkä tollanen naislauma juoksis kesällä metsässä etsimässä hamppuja ja tuhoavat niitä.

Cosmopolitan hörhö kirjoitti:jos mun poikaystävä esim. haluaisi pari kertaa vuodessa tykittää heroiinia suoneen, en hyväksyisi sitä. Eli siis eri ihmisille eri asiat aiheuttaa ahdistusta jne.

En minäkään hyväksyisi sitä, jos tyttöystäväni haluaisi tappaa ihmisen tai muutaman vuodessa, mutta mitä se tähän liittyy?

Tyttöfoorumilaiset, olkaa järjenääni ja menkää kertomaan, että heroiinipiikit ei kasva pensaassa niinkuin marihuana. Niin olen itse tehnyt monella foorumilla, jossa on hampusta puhuttu tai sitten luonut puhetta hampusta. Tuo foorumi taitaa kumminkin olla liian suuri pala minulle haukattavaksi miehenä.
No Compromise in the Defense of Mother Earth!

ketturepolainen

ViestiKirjoittaja ketturepolainen » 21.5.2008 11:37

Kyllähän tuolla ihan asiallisia kommenttejakin on kun selailee, mutta eihän mallitytöt huumeisiin koske. :P

http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/viewtopic.php?p=341492#341492

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.5.2008 19:56

JahRuska kirjoitti:Tyttöfoorumilaiset, olkaa järjenääni ja menkää kertomaan, että heroiinipiikit ei kasva pensaassa niinkuin marihuana. Niin olen itse tehnyt monella foorumilla, jossa on hampusta puhuttu tai sitten luonut puhetta hampusta. Tuo foorumi taitaa kumminkin olla liian suuri pala minulle haukattavaksi miehenä.

Olihan Cosmopolitanin keskusteluun jokunen järjen ääni eksynytkin, kuten muidenkin sivustojen kannabisaiheisiin keskusteluihin aina eksyy. Keskustelut toistavat kuitenkin poikkeuksetta suunnilleen samaa kaavaa, enkä itse ainakaan jaksa edes lukea niitä enää, saati että osallistuisin keskusteluihin itse. Monet muut osaavat kertoa faktoja minua paremmin.

flogisto

ViestiKirjoittaja flogisto » 29.5.2008 17:23

http://www.uusisuomi.fi/mielipide

Foorumilla on nähty useita hyviä mielipidekirjoituksia ja niiden vastineita, nyt voisi pistää niitä jälleen hyötykäyttöön. Valitettavasti itse en ole ollenkaan esseekirjoittajatyyppiä.
Toivottavasti joku innostuu ja lähettää kirjoituksensa tuonne (ja se hyväksytään). Havaintojeni mukaan uusisuomi.fi:n kommentoijat ovat keskimääräistä fiksumpia kun vertaa esim. hesarin vastaaviin.

Insanick

ViestiKirjoittaja Insanick » 29.5.2008 18:42

flogisto kirjoitti:Havaintojeni mukaan uusisuomi.fi:n kommentoijat ovat keskimääräistä fiksumpia kun vertaa esim. hesarin vastaaviin.

Saman olen pistänyt merkille. Blogitkin on välillä mukavan kriittisiä.
"Hyvä matemaatikko heti, jos on synnin tuoksuakaan ilmassa, tarkistaa." -Armo Pohjanvirta

Nargile

ViestiKirjoittaja Nargile » 8.6.2008 15:50

Iltasanomissa keskustellaan:

Mitä tehdä nuorille huumeiden kokeilijoille?

Olen tässä ympäristöäni huomioidessa ja keskusteltuani paljon 'murkkujen' vanhempien kanssa tullut huomaamaan, että heillä on vaikea ongelma. Ongelma on se, että perheen nuori, 13-16v. on aloittanut esim. kannabiksen polton ja puolustelee vanhemmilleen sitä sillä, ettei hän käytä alkoholia. No, tästä lähtee se porttiteoria etenemään... vai lähteekö? Kuinka kerrot tälle nuorelle, mihin johtaa nk. kevyt huume?
Oma kokemus

http://keskustelut.iltasanomat.fi/threa ... eadID=7630
"Those who would give up essential liberty to

purchase a little temporary safety deserve

neither liberty nor safety."

Sera
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Sera » 9.6.2008 7:21

Nargile kirjoitti:Iltasanomissa keskustellaan:

Mitä tehdä nuorille huumeiden kokeilijoille?

Olen tässä ympäristöäni huomioidessa ja keskusteltuani paljon 'murkkujen' vanhempien kanssa tullut huomaamaan, että heillä on vaikea ongelma. Ongelma on se, että perheen nuori, 13-16v. on aloittanut esim. kannabiksen polton ja puolustelee vanhemmilleen sitä sillä, ettei hän käytä alkoholia. No, tästä lähtee se porttiteoria etenemään... vai lähteekö? Kuinka kerrot tälle nuorelle, mihin johtaa nk. kevyt huume?
Oma kokemus

http://keskustelut.iltasanomat.fi/threa ... eadID=7630

Tuo tuntui kyllä sellaiselta sontatunkiolta, että sinne on ankea edes talikkoa tuupata.

Joskus olen tuonnekin kirjoitellut jotain, mutta tuon palstan formaatti on kyllä aika kauhea. Helsingin Sanomien palsta nyt menee jotenkin, mutta siellä minua vaivaa usein sensuuri, kuten myös Iltalehdessä ja myös Iltasanomissa, jonne ei saa kuulemma "lähettää viestejä omalla nimellä". Ensin saa ja sitten ei - riippuu kai viestin sisällöstä ja sanomasta mitä saa lähettää.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”