No muutetaan se laki!

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
stiff

Re: No muutetaan se laki!

ViestiKirjoittaja stiff » 16.5.2008 20:36

No joo. Mutta on siellä ihan asiallisiakin addresseja.
"Mä voisin ruveta koska vain Teuvankunnan viralliseksi ruohonpolttajaksi !" Lauri tähkä kotisivuillaan

Hammerheart
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hammerheart » 16.5.2008 22:37

Ja kaikki hampusta kiinni jäänneet älkää maksako sakkoja. Menkää vankilaan. Äkkiä se menee ja aina se kotiolot voittaa.
HamppuTV @ http://tv.hamppu.net/ @ YouTube

budious

ViestiKirjoittaja budious » 17.5.2008 1:31

Vois olla mukana jos ajankohta passaa. Marssillekkaa ei työt antanu periksi. Ja tiiän monia jotka varmasti lähtis mukaan.
Aatteleppa ite!

Tuomotomppa

ViestiKirjoittaja Tuomotomppa » 21.5.2008 7:06

Onko kukaan tehnyt mitään tän jutun eteen?
Onko aloituspäivämäärä jo päätetty?
Kukaan tehnyt niitä julisteita yms.? Voin tulostaa ja levitellä pääkaupunkiseudulle!
Tµợ№†ợⁿⁿ●▪●▪□ ₧ ₧ ☺♥☻♥☺♥☻ ¥£əħ!

över

ViestiKirjoittaja över » 21.5.2008 13:45

Tuntuu että tämä oli vain yksi idea muitten joukossa, Joka ei tule tapahtumaan niinkuin ei mikään muukaan.
Kyllä sitä paljon puhutaan mutta vähän tehdään asian eteen. :wanha:
Maybe I´ll get a just a little high

Lamberg

ViestiKirjoittaja Lamberg » 21.5.2008 14:45

Olen tähän mennessä saanut YHDEN ilmoittautumisen. =) En mä yksin voi järjestää tätä, odottelen yhä vastausta SKYltä ja muiden kupunkien/paikkakuntien ihmisiltä. Edelleen tarvitsisin ensin porukan jonka kanssa alkaa asiaa viemään eteenpäin. Taitaa olla hamppu liian passivoiva päihde, kun tappiomieliala valtaa porukan jo ensi kättelyssä. =/

LAITTAKAA MULLE YYVEETÄ/MAILIA JOS OLETTA MUKANA JÄRJESTÄMÄSSÄ TAPAHTUMAA!!

Sitten kun porukkaa on tarpeeksi monelta suunnalta kasassa voidaan alkaa suunnittelemaan tapahtuman käytännön toteutusta. Älkää olettako että joku tekee asiat puolestanne valmiiksi, tehkää sen sijaan itse jotain. edes vähän. Muuta ei vaadita. ?
Tehdään jotain!

Dub kostaja
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Dub kostaja » 21.5.2008 16:18

Lamberg kirjoitti:Olen tähän mennessä saanut YHDEN ilmoittautumisen. =) En mä yksin voi järjestää tätä, odottelen yhä vastausta SKYltä ja muiden kupunkien/paikkakuntien ihmisiltä. Edelleen tarvitsisin ensin porukan jonka kanssa alkaa asiaa viemään eteenpäin. Taitaa olla hamppu liian passivoiva päihde, kun tappiomieliala valtaa porukan jo ensi kättelyssä. =/

LAITTAKAA MULLE YYVEETÄ/MAILIA JOS OLETTA MUKANA JÄRJESTÄMÄSSÄ TAPAHTUMAA!!

Sitten kun porukkaa on tarpeeksi monelta suunnalta kasassa voidaan alkaa suunnittelemaan tapahtuman käytännön toteutusta. Älkää olettako että joku tekee asiat puolestanne valmiiksi, tehkää sen sijaan itse jotain. edes vähän. Muuta ei vaadita. ?

Tätä foorumia jonkin aikaa seuranneena voin hieman valottaa tätä tappiomielialaa. En jaksa lukea tätä topikkia ja tämä on saattanut jo tulla esille, mutta tämmöisiä aloitteita tulee ja menee jatkuvasti. Nuoret tiikerit keksivät ratkaisun, tempauksen, joka muuttaa koko kurssin. Ehkä se on kannabiksen pharmakologiaa, että ideoita tupsahtaa ja ne tuntuvat merkittäviltä, mutta kun ne eivät vaan ole. Ne ovat samoja kuin aiemmin. Ja lopulta täysillä megessä olevat eivät oikisesti ole valmiita tekemään mitään muuta kuin tsempata ideoitsijaa. Kaikkista parh.. pahimpia ovat semmoiset väläykset, että "mulla on idea, voisko joku tehdä?" - esim. "tehtäisiin flaijeri, kuka kirjoittaisi, onko ketään kuka osaisi tehdä graafisen ulkoasun?"

Vaatisi mahtavaa johtajuutta viedä, ideoida, järjestää, tsempata, jaksaa. Sitten kun tulos on pannukakku ja miekkari jää tekemättä tai sinne tulee puoli tusinaa tyyppiä, niin vaaditaan jo yli-inhimillistä kykyä nousta taas tekemään mitään. Tappiomieliala iskee.

Ratkaisu on pitkäjännitteistä työtä. Se on vaikuttamista, kun vastaanottajaa ei kiinnosta, tai jos kiinnostaa niin sitä kiinnostaa vastustaa. Se on kiville puhumista, vastakaikua ja tuloksia tulee vähän. Hitaasti, hitaasti kelkka kääntyy, jos on kääntyäkseen.

DK

PS. Voisko joku poustata tosi pitkän listan aloitteisiin, joissa keksitään järjestää miekkari, säännöllinen miekkari, eduskunnan edessä polttelu, hampun kasvatus kaupungin kukkapenkeissä, tms.? Tai vaikkapa se yksi missä keksittiin järjestää avoin asiantuntijoiden nettikeskustelu, josta tulisi keskustelu, johon jatkossa aina viitattaisiin? Tulisi tämä mun pointti niinkuin konkreettisesti esille.
palaa se laitonkin kukka, sano joku viksu.

http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=15370

Lamberg

ViestiKirjoittaja Lamberg » 21.5.2008 17:13

Se ettet edes jaksa lukea lyhyttä ketjua läpi kertoo ehkä enemmän omasta motivaatiostasi. En ole edes enää kovin nuorikaan tiikeri.. =) Asia ei ole todellakaan uusi, vaan se on on (toivottavasti) vaivannut monia jo pitkään. Mitään muuta ei voi kuin yrittää parhaansa, minä vien tämän loppuun asti vaikka yksin. Tosin olen jo saanut rinnalleni monta hienoa taistelijaa!
Ilmoittautumisisa tulee jatkuvasti lisää, rohkeasti vain mukaan jokainen ukko ja akka! Yritän tällä viikolla vielä saada tänne ehdotuksia flaijeriteksteistä, iskulauseista, ja toivottavasti myös infoa käytännön järjestelyistä. Mukavia kevätpäiviä kaikille!
Tehdään jotain!

över

ViestiKirjoittaja över » 21.5.2008 17:18

Oikeasti nostan sinulle hattua jos tämän vedät loppuun saakka.
Itse myös ilmottaudun mukaan mikäli tästä jtn tulee. (Paikka helsinki)

Ymmärrän täysin muitten negatiivisen asenteen koska näitä on nähty niin monta yritystä vuosien varrella ettei oikein näihin enään usko. :think:
Maybe I´ll get a just a little high

Lamberg

ViestiKirjoittaja Lamberg » 21.5.2008 17:35

Joo, en varmasti ole ensimmäinen tätä yrittävä. Minä ymmärrän myös negatiivisen asenteen, mutta sitä en, että sitä levitetään tässä yhteydessä, kaikki lienevät kuitenkin paremman päihdepolitiikan kannalla? Onnistumista en voi tietenkään taata, mutta jokainen "Rysäys" on askel eteenpäin. Julkisuus ja JULKINEN kekustelu aiheesta on aina positiivista, sillä nykyfaktat asian puolesta ovat kiistämättömiä. Olisi kiva yrittää laskea kuinka paljon todellisuusessa nykymeno maksaa, ja laskea siihen myös valtion menettämät tulot. Summa lienee niin valtava, että jo se riittäisi pakottamaan asian uudelleen harkintaan...
Tehdään jotain!

n4751

ViestiKirjoittaja n4751 » 30.5.2008 15:02

Jos järjestetään tälläinen mielenosoitus, niin voin tulla ainakin marssimaan asian puolesta.

Tässä on vähän mun ajatusmaailmaa:

En sitten ole mikään oikeustieteen ylioppilas, mutta sen tiedän, että rikosoikeudessa rikokset voidaan jakaa aineellisiin ja muodollisiin rikoksiin. Aineellinen rikos: teko tai toiminta, jolla loukataan tai vaarannetaan yhteiskunnassa suojeltavia oikeushyviä, kuten henkeä, vapautta, kunniaa tai yhteiskunnallista järjestystä. Muodollinen rikos on teko, josta on säädetty rangaistus. Kysymys: onko ylinopeus aineellinen vai muodollinen rikos? Entäpä kannabiksen käyttö?

Kaikilla oikeustoimikelpoisilla on itsemääräämisoikeus eli oikeus itsenäiseen harkintaan, päätöksentekoon ja toimintaan. Ja koska kannabis ei aiheuta sen enempää terveydellisiä haittoja kuten kahvi, tupakka tai alkoholi, voidaan se rinnastaa edellä mainituihin ja dekriminalisoida tai sitten kriminalisoida kaikki. Ei ole oikeuden mukaista, että terveyshaittoja aiheuttava tupakointi on laillista, mutta vähemmän haittoja aiheuttava hampun polttaminen ei.

Sitten, kuten muissakin threadeissa on mainittu, voitaisiin propaganda syistä siirtyä käyttämään positiivisemmalta kuulostavaan sanaan "hamppu" kannabikseen viitattaessa ;) Se on politiikkaa, nääs.

Minun mielestä kovasti kannabiksen kriminalisoijilta voisi kysyä minkä takia sen pitää olla kriminalisoitua? Liberaalissa valtiossa kun kaikki mikä ei loukkaa toisen omaisuutta (henki, terveys, oikeudet, fyysinen omaisuus) on sallittua.

Paha voittaa, jos hyvät eivät tee mitään.

Mutta jopa ideaali maailmassa parlamentit noudattavat kansantahtoa. Suomessa kansa tahtoo (tietämyyttään?) pitää hampun kriminalisointuna. Pidetään metakkaa, kunnes enemmistö ei vastusta sitä. Tämän jälkeen fiksut lakimiestaustan omaavat kansanedustajat kuuntelevat sisintään ja muuttavat huumausainelakia.

"Lisäys": 20.4 joka vuosi mielenosoitus :) Kesällähän sitä ei ole järkeä järjestää, koska eduskunta lomailee. Sitten ne alkaa vääntää budjettia vuodelle 2009. Maratonmielenosoituksissa on vaikeaa se, että vain kovimmat kaiffarit jaksaa telttailla siinä viikkotolkulla. Ulkopaikkakuntalaiset joutuvat lopulta lähtemään kotipuoleen töihin tms. Mutta jos maraton järjestetään silloin, kun itse olen muuttanut pääkaupunkiseudulle syyskuussa, niin voisin laittaa teltan pystyyn ja käydä sieltä käsin koulussa. Muuten tullen töllistelemään pariksi päiväksi täältä pohjoisesta.
Viimeksi muokannut n4751, 10.6.2008 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Horst Bulau
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Horst Bulau » 9.6.2008 9:07

Mä lopetan kasvatuksen sinä päivänä kun kasvattamisesta tulee laillista.

Koko hommastahan katoaa mielenkiinto.
- I don´t wanna get stoned but I don´t wanna not get stoned. - HB

Lamberg

ViestiKirjoittaja Lamberg » 9.6.2008 11:21

No niin arvoisat toverit!

Viimein tuli SKYltä vastausta, eli ovat mukana, käytännön järjestelyt ilmeisesti hoituvat heiltä hyvin. Sanoivat, että tarvitaan riittävä määrä SITOVIA ilmoittautuneita, näiden värväys olisi nyt meidän tehtävämme. Ja nimim. viinikellari Olisi ilmeisesti halukas ottamaan OULUN seutua hoitaakseen, niin saadaan muitakin kaupunkeja mukaan! Hienoa!

Otetataanpa pientä kilpailua niistä flaijeriteksteistä, eli tänne vaan ehdotuksia hyvistä, asiallisista ja jämpteistä "tieto-iskuista" joita vois sit ympäriinsä tapahtumaa mainostaen jaella/liimata. Ja grafiikkaa tietenkin myös, jos ken tuntee olevansa pätevä kynämies..=)
Tehdään jotain!

Tuomotomppa

ViestiKirjoittaja Tuomotomppa » 11.6.2008 0:59

Lupaan jakaa flaijereita Helsingin ympäristöön kun se valmistuu. :yes:
Tµợ№†ợⁿⁿ●▪●▪□ ₧ ₧ ☺♥☻♥☺♥☻ ¥£əħ!

Lamberg

ViestiKirjoittaja Lamberg » 11.6.2008 11:58

Laitetaan yksi ehdotus:

"Tule mukaan muuttamaan Suomen toimimatonta päihdepolitiikkaa! Hampun kriminalisointi maksaa kymmeniä miljoonia ja nämä rahat ovat pois sieltä missä niitä kipeimmin tarvittaisiin, poliisilta ja terveydenhuollolta." KIELTOLAKI EPÄONNISTUI TAAS!"

Siinä siis yks mahdollinen teksti. Mun mielestä tekstejä vois olla muutamia erilaisia, vois olla vielä toimivampaa..

"Hampun kriminalisointi typerää! Hollannissa käytetään hamppua tilastojen mukaan huomattavasti vähemmän kuin muissa ympäröivissä euroopan maissa. Miksi?"

kommentteja ja ehdotuksia! =)

Sit lisäksi tietty paikka ja aika ym..
Tehdään jotain!

Mougli

ViestiKirjoittaja Mougli » 18.6.2008 15:57

Onko summa oikeasti noin suuri?! Kymmeniä miljoonia euroja vuodessa?

Voin itekki avittaa Oulun suunnilla. Viinikellariki on puolituttu. 8)
tuulipuvun tuolla puolen jossain on maa /
kuin unta tai elokuvaa / siellä murjotut ilakoi / siellä henkien humina se soi / siellä sillat poltetaan illoin / ja ne aamulla rakennetaan

Karstafa

ViestiKirjoittaja Karstafa » 18.6.2008 16:23

syy alkoholin kieltolain loppumiseen jenkeissä (sen jälkeen muualla) oli se, että yli puolet kansasta, osa päättäjistä ja suuri suuri osa julkkiksista dokailivat salaa, mutta julkisesti. mä näkisin, että hamppu tarttis samaa myäs. Ison kaartin elokuva-alan taiteilijoita, muusikoita, juorujulkkiksia ja semmosia karikatyyrityyppejä ku cheech & chong, jotka tuo sitä julki ihan joka päivä mediassa. Ja lopuks vielä helsingin pormestari julistais, että pystyäkseen valvomaan lain toteutumista hän tarvitsisi 100000 poliisia kaduille ja näinollen kieltäytyy valvomasta lakia. Värvätkää julkkiksia messiin erityisesti, siis! mä en tunne ainoatakaan..
KOMBUCHAA!

Hempsteri

ViestiKirjoittaja Hempsteri » 26.6.2008 22:54

en isosta kaartista tiedä, mut onhan noita cannabiksesta ja ikävä kyllä muistakin aineista kärähtäneitä julkkiksia.
Mikko alatalo ja poppaloora puhuva auto tööt tööt, sekä psykedeelien käyttö, puhuvat omaa kieltänsä, entäpä testosteronihirmu Arnold .. californian kuvernööri, on poltellut, steve-o "this is good shiti" läppä ja ruotsissa joutui pidätetyksi. Sitten Snoop dogg, cypress hill... no.. Jätän tähän.

Olet ollut yhteydessä Skyhyn, propsit tuosta, eiköhän siittä jotain kehity.
Eiks ihminen sais olla iloinen? Vai meinaako iloinen nykylainsäädännössä samaa kuin loinen? Poltetaan toinen

Lamberg

ViestiKirjoittaja Lamberg » 12.7.2008 18:11

Vaihdetaan suunnitelmaa! EU tutkimus muuttaa asioita VALTAVASTI! Täällä aiemminkin paljon keskustelua herättänyt joukkotunnustaminen toimisi varmasti. Otetaan tavoitteeksi 1000 nimeä, tehdään lista ja lähetetään se poliisille ja tehdään tutkintapyyntö! HAHA! Siinäs lainsäätäjät sitten ihmettelee kun konstaapelit tutkivat. :D
Tehdään jotain!

Oskillos

ViestiKirjoittaja Oskillos » 16.7.2008 21:47

Netin kautta kerätty nimilista tuskin on kelvollinen, sinne kun on helppo ilmoittaa jonkun toisen nimi. Pitäs ehkä siks vaivautua itse kaikkien paikalle asemalle tunnustamaan joukolla.

Olis helppo jos olis mahdollista tehä jonkunlainen adressi johon kerättäs vaan allekirjoitukset tunnustajilta ja joku kävis viemässä sen asemalle... siinä olis lisäks sellanen pätkä että "täten valtuutamme Henkilö X:n (ja sen tyypin nimi tähän joka paperin asemalle toimittaa) edustamaan meitä" jne. ja kahden todistajan allekirjoitukset. Tähän tarvittas sitten lainoppineita mukaan että tosta sais oikeuden edessä pätevän dokumentin. Hankala toteuttaa kylläkin, harva lähtee tunnustamaan mitään. :l
Fight fire with fire.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”