Kuva

Siemenien hinta/laatu

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
Vieras

Siemenien hinta/laatu

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.9.2004 16:31

Aina kun olen tilannut siemeniä (seedsdirect) olen tilannut 50€ ''paremmalta puolelta'' eli siis +50€ nyt kun olen tilaamassa jälleen herää kysymys... sivu on täynnä 15-euron ''halppis siemeniä'' itävätkö nämä lainkaan vai onko se hinta mausta ja ulkonäöstä kiinni... tottakai joka ikinen kunnolla kasvatettu hamppu on kaunis... mutta miksi tälläiset hinta erot, thc prosentti saatta olla sama (mutta sillä % ei ole mitään merkitystä lukemani perusteella) 15€ kasvi saattaa olla ulkonäöltään ja ominaisuuksiltaan parempi kuin esim 50€ kasvi... ja juuri kun tilasin 600 spna valaisimen ja nyt pitäisi keksiä jokin lajike... rahaa sattuu nyt olemaan hieman ylimääräistä, mutta miksi maksaa liikaa, jos halvemalla kin saa hyvän tuloksen...
eli pitäsikikö pistää rahaa Hash planttiin joka olisi kivasti mielessä, 150€
vai koitta uhkarohkeasti jotain halpaa...

ja sitten kun on 3 näitä kalliimpia mielessä mikä pitäisi ottaa(tarkoitus koittaa jotain uutta)
setti 600spna, multa
Hashplant 150€
Nothernlight 105€
Marley's collie 120€

asdf

Re: Siemenien hinta/laatu

ViestiKirjoittaja asdf » 22.9.2004 21:05

marleys collie ei kannata kaveri tilas ei super vahvaa ..

MC Ripuli

ViestiKirjoittaja MC Ripuli » 22.9.2004 21:47

Nortit Nirvanalta 20€...
Sensin Jack Herer 150€, Nirvanalta löytyy Jock Horror nimellä 20€...
Nevilles Haze kaikkialla joku yli 100€, nirvanalta 20€...

Onhan näitä...

Itse kyllä tilaan Nirvanalta aina kun mielenkiintoinen lajike sen valikoimista löytyy ja hyvin ne siemenet on tähän asti toiminut, turhaan porukka välillä dissaa sitä.
Let's smoke that bowl, hit the bong and then take that finger off of that hole. Plug it, unplug it. Don't strain, I love you Mary Jane...

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.9.2004 22:10

joo.. kuulostaa hiema riistolt toi nortti.. kamu tilas just nirvanalt samaa ja ol sen 20 ekuu pussi.. nous kolmes päiväs mullast..

ebmur

ViestiKirjoittaja ebmur » 23.9.2004 0:42

Siementen hinnoilla ja laadulla on hyvin vähän tekemistä. Enemmänkin merkitsee siemenfirma miltä tilaa. Monet siemenfirmat myyvät saman nimisiä lajikkeita, jotka kuitenkin voivat olla varsin kaukana toisistaan. Esimerkiksi Jack Herrer on haze x skunk x nortti. Toinen siemenfirma käyttää äitinä extreme potenttia nevilles haze pistokasta, jonka ovat saaneet nevillen varastoista 80-luvulla taas kun toinen lafka voi käyttää äitinä muuten vaan ihan kivaksi huomattua hazea joka ei kuitenkaan sisällä samanlaisia hulvattomia psykedeelisiä ominaisuuksia kuin ensimmäisen lafkan haze. Kyllä silloin kakkoslafkan jackkien high jää fiiliksissä.
Vastineeksi ihan noille mitä olet itse miettinyt niin jos pitäisi itse pistää kasvamaan niin tilaisin varmaan jotain tälläistä:

Cannabiogen: Taskenti
BOG: BogBubble
Soma: Lavender

Eivät nuo pommin varmoja ole mutta erittäin hyviä ja kehuttuja vaihtoehtoja.

ps. En valitsisi nirvanaa en en en :lol:

imonlyassking

ViestiKirjoittaja imonlyassking » 23.9.2004 6:21

MC Ripuli kirjoitti:Sensin Jack Herer 150€, Nirvanalta löytyy Jock Horror nimellä 20€...

paitsi ettei nuo ole sama asia...

MC Ripuli

ViestiKirjoittaja MC Ripuli » 23.9.2004 10:34

MC Ripuli kirjoitti:

Sensin Jack Herer 150€, Nirvanalta löytyy Jock Horror nimellä 20€...

paitsi ettei nuo ole sama asia...

Eivät vai? Muistelisin joskus lukeneeni jostain, että Nirvanalla ja Sensillä ois tullu nimestä kiistaa ja Nirvana ois muuttanu sen Jock Horroriksi. Voin kyllä muistaa väärinkin, en sitten tiedä...
Let's smoke that bowl, hit the bong and then take that finger off of that hole. Plug it, unplug it. Don't strain, I love you Mary Jane...

lekenda

ViestiKirjoittaja lekenda » 23.9.2004 11:05

Totta se on. Jack herer on jock horror, ak-47 on ak-48 jne...
siis nirvanalla biaaaaaaatch!

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 23.9.2004 12:58

Jock horrorista:

Finishes earlier than original Jack of a few years ago. One of our favourites.

Suomeksi tuon voisi tulkita mm. niin, että on enemmän indicaa ja vähemmän esim. nevilleä kuin itse jack hererissä - yhdistelmien suhteet kun vaikuttavat kovasti siihen kukinta-aikaan. Tällöin kyse ei kuitenkaan ole enää samasta lajista.[/quote]

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.9.2004 15:27

boggi olisi kyllä ihan jees mutta se ei ole minulle uutta...
onko kukaan polttanut hashplanttia... hasis on mielestäni mielyttävän makuista ja kyseinen kasvi maistuu siltä... hinta 150€ muutamasta jyvästä kyllä on kamala...
onko muuta sellaista kasvia jossa olisi tämä maku ominaisuus?

ja jos pistän 100€ siemeniin niin sanokaas mikä on paras vaihtoehto :think: ?

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

Reaper Reply

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 23.9.2004 15:41

1. Hinta? Näistä "kumpi on vakaampi etc" -jutuista voidaan käydä tuhansia keskusteluja ja kukaan ei ole koskaan oikeassa.

2. No ite pidän nyrkkisääntönä että kaikki yli 60e on ylihinnoteltua. Se, kannattaako sitä ylihintaa maksaa.. Saat päättää itse. Ite ottaisin jos SD:ltä olisin tilaamas niin luultavasti Reservoir Seedsiltä tai BOG Seedsiltä ottaisin pari lajiketta noiden sijaan..

3. Ihan yhtä hyvin kuin 200e siemenetkin.

Olen kuitenkin havainnut, että yleensä hinnan mukana (lue: nyrkkisääntö) tulee vakautta - lajikkeet vastaavat kuvauksia _yleensä_ enemmän kuin halvemmat. (ei kiitos flameja tästä, jos joku on eri mieltä niin sitten on, koska jokaisella on omat polttelutottumuksensa. jotkut vaan haluaa polttaa kukkaa, ja jotku haluaa tietää mitä ne polttaa.)

EDIT: Jahas editoit sitten noi kysymykset pois :-F (mut tos on noi mun vastaukset)

EDIT2: Ja mikset tee sit kasveistas itse hasista? :-o

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.9.2004 15:58

ainoa joka vastaili oikeasti kysymyksiin oli Reaperi muut alkoivat tappelemaan... horroreista ja herereistä...

Olenko sanonut että en valmista hasista itse... olisi vaan kiva maistaa valmiiksi hasiksen makuista kukkaa(ja nykyään asun kerrostalossa ja hasiksen valmistamisesta syntyvä tuoksu ei miellytä naapureita luulen :? ... no uskon riipperiä tässä ja tilaan jonkin alle 60€ tuotteen koska itsekkin epäilen noitten +100€ ylihinnoittelua ja 60€ on isokasa rahaa... jolla saa tuloksia

muitakin mielipiteitä otetaan toki vastaan

kiire ei oo mihkään Swazikin vielä vie kaappitilaa...

ja reaper ilmeisesti vastailit kysymyksiin ku poistin ''turhat kysymykset'' (samaan aikaan)mutta kiitos silti :wink:

powergrower

ViestiKirjoittaja powergrower » 24.9.2004 15:46

se on niin että F1 on nämä "laadukkaat siemenet" ja F2 on sit nirvanan esim. F1 X F1 = F2
Eli vakaus kärsii, mutta se variaatio voi olla hyväksi mitä siitä risteytyksestä tulee (valittu parhaat F1:set)

Aivan samalla tavalla nirvanan versio toimii kuin alkuperäinenkin, sitä vaan tarvii karkeestiottaen 2* enemmän ehdokkaita joista valita se ultimate-mother-plant

Käytännössä tämä luku ei ole 2* vaan pienempi.. Eli hyvät ihmiset älkää tuhlatko yli 20e 10siemeneen ellette tosiaan aio ettiä semmosta kasvia jota pidätte vuositolkulla hengissä kloonaamalla (kaupallista toimintaa, not good suomessa)

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.9.2004 18:29

onko kloonaminen nyt jo kaupallista toimintaa... minulla on kaveri jolla on ollut sama ''emo'' kasvi melkein 2,5 vuotta(ei myy)

ja niinhän se on melkein kaikissa asiossa että kalliimmalla saa parempaa
olen jo päättänyt kasvin minkä tilaan...
kiitos siitä

Jack the reaperille(ainoa joka luki topicin) ja vastasi kysymyksiin...

Horsma
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Horsma » 24.9.2004 19:59

Laatu maksaa, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Toki Nirvanan listaltakin löytyy stydejä lajikkeita (esim. WW, NLxHaze), mutta jos haluaa a+ luokan kukua, niin siemenistä joutuu maksamaan enemmän. Sijoitus kyllä maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti jo yhden onnistuneen sadon jälkeen.

Jos rahaa löytyy, niin suosittelen Soman Amnesia Hazea. SD kynii kyseisestä lajikkeesta 130e, mutta siinä on sellaista evästä, että isompikin mies nöyrtyy :laugh:

piippiip

ViestiKirjoittaja piippiip » 25.9.2004 19:19

haluaisin alottaa hampun kasvattamisen,ku täällä vaasas on niin kallista ja tietäis ainaki mitä polttelee...mut epäilyttää noi siemenpankit. onko niistä turvallista tilata, siis voiko esim, tullissa jäädä kiinni??? ja mikä olis paras lajike näin aloittelijalle?

oon jo kauan seuraillu keskustelua täällä foorumissa, nyt päätin iteki rekisteröityä...

Vision

ViestiKirjoittaja Vision » 25.9.2004 19:23

piippiip kirjoitti:haluaisin alottaa hampun kasvattamisen,ku täällä vaasas on niin kallista ja tietäis ainaki mitä polttelee...mut epäilyttää noi siemenpankit. onko niistä turvallista tilata, siis voiko esim, tullissa jäädä kiinni??? ja mikä olis paras lajike näin aloittelijalle?

Itse olen aina tilannu seedsdirectiltä eikä mitään ongelmia ole ollut.
Ja Norhern lights sopii aloittelialle kuin nyrkki silmään, jopa minä onnistuin sen kasvattamisessa.
Mukavan hajutonkin kaiken lisäksi, lisää löydät haulla.

hrhr

ViestiKirjoittaja hrhr » 28.9.2004 14:13

Omakätistä kokemusta on Nirvanan ja kalliimpien 60+ euroa maksavista siemenistä. Esimerkiksi Nirvanan hazet itivät kaikki ja narrttuja 9/10:stä. Vakaus olikin sitten ihan muuta. Yksi nartuista jäi vajaakasvuiseksi ja joutui jo kasvatuksen alussa poistettavaksi. Neljä muuta eivät kukkineet/kasvaneet ihan normaalisti, vaan joutuivat jo 7-8 viikolla viikatteeni sivaltamiksi. Loput neljä kasvoivatkin sitten ihan normaalisti ja kukkivat 10+ viikkoa.

Vastaavasti kalliimpi super haze paikasta, jota en enää muista kaikki siemenet itivät ja yli puolet narttuja, sekä kaikki kasvoivat normaalisti.

Halpoja siemeniä siis tilattaessa on paljon sattumasta kiinni millaista vakautta ne sisältävät. Varmaan paras hinta/laatu voisi olla jollain 50+ euroa maksavilla siemenillä ja tietysti hyvästä siemen pankista.

Tuhkattu

ViestiKirjoittaja Tuhkattu » 28.9.2004 20:20

Pistä pystyyn pienimuotoinen vertailu, jolla tosin ei ole tippaakaan tieteellistä pohjaa. Tilaat jonkun hieman kalliimman setin siemeniä ja toisen näitä halpissiemeniä. Pistät ne vierekkäin noin suunnilleen samoihin olosuhteisiin ja vertaat onko niistä halvoista mihinkään. Esimerkiksi voit tilata sitä Jack Herreniä tai mikä lie olikaan ja sitten Jock Horroria ja niin edelleen. Siitä sais mielenkiintoisen päiväkirjankin. :think:
Tuhkatuksi tuleminen on hampun elämäntehtävä.

Psycho
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Psycho » 28.9.2004 20:50

Kyl noist halvoist nirvanan tuotteist ainakin K2 on ihan mainitsemisen arvonen positiivinen ylläri (, jos ei välitä siit et vaa 7 kymmenest iti :think: ) eikä maksa ku sen 15,-...

Jos sitä rahaa on ni tilaa Jack Hererin tai jotai G13:n siemenii, ne on aika älytöntä kamaa :)

Palaa sivulle “Hamppulajikkeet”