Hamppuforumin Joulupatakeräys jälleen käynnissä, osallistu sinäkin!

LED-valaisimet

Scrogit, sogit, hydrot, aerot ja muut maallikoilta yli hilseen menevät menetelmät
TRZ

Re: LED-valaisimet

ViestiKirjoittaja TRZ » 30.1.2018 8:13

Jos haluaa kulutuksessa säästää vs. natikka niin Cree, Vero, Citizen jne. laadukkaat cobit taitaa olla ainut järkevä vaihtoehto..

psyphish
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja psyphish » 30.1.2018 21:45

TRZ kirjoitti:Jos haluaa kulutuksessa säästää vs. natikka niin Cree, Vero, Citizen jne. laadukkaat cobit taitaa olla ainut järkevä vaihtoehto..

Samsung LM561C :wink:

TRZ

ViestiKirjoittaja TRZ » 1.2.2018 13:41

psyphish kirjoitti:
TRZ kirjoitti:Jos haluaa kulutuksessa säästää vs. natikka niin Cree, Vero, Citizen jne. laadukkaat cobit taitaa olla ainut järkevä vaihtoehto..

Liekkö miten helppo homma kasata näistä valaisin. :E Valmiitakaan ei taida paljoa olla vielä myynnissää..

psyphish
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja psyphish » 2.2.2018 23:12

TRZ kirjoitti:
psyphish kirjoitti:

Liekkö miten helppo homma kasata näistä valaisin. :E Valmiitakaan ei taida paljoa olla vielä myynnissää..

https://horticulturelightinggroup.com/ ja http://timbergrowlights.com/

HLG myi ensin, nyt myy myös Timber.

kushkush

ViestiKirjoittaja kushkush » 7.2.2018 8:55

Kuvitelkaa että teillä olisi rajattomasti rahaa 1.5 x 1.5 teltta johon hakkisitte HPS sijaan led valaistuksen. Ja tässä olisivat valaisin veihtoehdot. Minkä valaisimen valitsisitte ja miksi?

https://www.migrolight.com/products-2/migro-600/
http://timbergrowlights.com/fatty-cs/
http://timbergrowlights.com/fatty-vs-1/

Laiskimus

ViestiKirjoittaja Laiskimus » 8.2.2018 17:54

Tuli sitten itekkin tilattua tuo TGL STAR 60-tuikku, vaikuttaa ainakin tietojen mukaan justiinsa passelilta omaan pikkukomeroon. Paypalilla maksoin, joten ymmärsin vissiin oikein, että niiltä puskee parin päivän sisään sähköpostiin tiedot millä tuo Paypalin 3,5% välistäveto maksetaan niille?

Attention: Once the payment is completed you will receive a charge within 24-48 hours. corresponding to the fees charged by Paypal sellers (3.5% on the final price of the product) you must pay these fees in order to complete the full payment and complete the purchase amount.

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 8.2.2018 18:42

Laiskimus kirjoitti:Tuli sitten itekkin tilattua tuo TGL STAR 60-tuikku, vaikuttaa ainakin tietojen mukaan justiinsa passelilta omaan pikkukomeroon. Paypalilla maksoin, joten ymmärsin vissiin oikein, että niiltä puskee parin päivän sisään sähköpostiin tiedot millä tuo Paypalin 3,5% välistäveto maksetaan niille?

Attention: Once the payment is completed you will receive a charge within 24-48 hours. corresponding to the fees charged by Paypal sellers (3.5% on the final price of the product) you must pay these fees in order to complete the full payment and complete the purchase amount.

Ei multa ainakaan oo PayPal vienyt ikinä yhtään mitään ylimääräisiä mun kolmesta tuikusta?

Laiskimus

ViestiKirjoittaja Laiskimus » 8.2.2018 18:56

neural_rust kirjoitti:Ei multa ainakaan oo PayPal vienyt ikinä yhtään mitään ylimääräisiä mun kolmesta tuikusta?

Tällä siis tarkotin sitä, että eikös ne vie tuon 3,5% tuolta myyjältä siitä tuotteen hinnasta, jos Paypalin kautta maksaa? Ja myyjä sitten perii tuon 3,5% osuuden jälkikäteen erillisellä laskutuksella meikältä? Saatan toki olla aivan kujallakin, tuollainen vaan pisti silmään tuolta sivuilta.

Parashan se ois tietenki että tuo ois tuolla kertamaksulla selvä, ja parin päivän sisäänhän tuo sitten selviääkin.

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 8.2.2018 19:31

Siis mä maksoin paypalin kautta, ja san tien meni tilitä.. Siis toki mun kortti on liitetty sinne, että mulla ei oo palin tilillä massia..

Laiskimus

ViestiKirjoittaja Laiskimus » 8.2.2018 20:26

Niin meni meikältäkin, jotenka eiköhän tuo ole sitten tuolla selvä. :)

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 13.2.2018 12:03

psyphish kirjoitti:
TRZ kirjoitti:
psyphish kirjoitti:

https://horticulturelightinggroup.com/ ja http://timbergrowlights.com/

HLG myi ensin, nyt myy myös Timber.

ToDo ruvennut myymään QuantumBoardeja;
https://www.todogrowled.com/gb/17-hlg-quantum-boards

Hinnatkaan ei ihan hirveiltä näytä mun silmiini..

Haluaako joku ostaa multa pari 60stä ja yhden 100wattisen? :lol:

TRZ

ViestiKirjoittaja TRZ » 13.2.2018 14:26

Hitto, tollanen säädettävä 135w boardi ois ollu kiva ottaa testiin 50x50 telttaan mutta just kerkesin väsäillä uuden valaistuksen kahdella Vero 29:llä. :P Ei tosiaan oo kovin paha hinta.

psyphish
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja psyphish » 14.2.2018 16:28

TRZ kirjoitti:Hitto, tollanen säädettävä 135w boardi ois ollu kiva ottaa testiin 50x50 telttaan mutta just kerkesin väsäillä uuden valaistuksen kahdella Vero 29:llä. :P Ei tosiaan oo kovin paha hinta.

HLG:ltä kun tilasi 4 kappaletta HLG 40 vegevaloja, sai yhden 65w paneelin kaupanpäälle. Toki tossa oli toimituskulut ja tullit yms. mutta silti ihan kiva yllätys. Ajurihan siihen pitää tosin myös hankkia itse.

TRZ

ViestiKirjoittaja TRZ » 14.2.2018 20:23

psyphish kirjoitti:
TRZ kirjoitti:Hitto, tollanen säädettävä 135w boardi ois ollu kiva ottaa testiin 50x50 telttaan mutta just kerkesin väsäillä uuden valaistuksen kahdella Vero 29:llä. :P Ei tosiaan oo kovin paha hinta.

HLG:ltä kun tilasi 4 kappaletta HLG 40 vegevaloja, sai yhden 65w paneelin kaupanpäälle. Toki tossa oli toimituskulut ja tullit yms. mutta silti ihan kiva yllätys. Ajurihan siihen pitää tosin myös hankkia itse.

Jees, rupesin jo diy-valaisinta suunnittelemaan kun alibabalta saa lämpöäjohtavalla teipillä olevaa LM561c ledinauhaa tosi edulliseen hintaan. :)

e: En mä kyllä tuolta taida uskaltaa tilata, epäilyttää vähän liekkö edes aitoja piirejä. :?

herraKeijo

ViestiKirjoittaja herraKeijo » 20.2.2018 12:56

Kertokaa tyhmälle mikä noissa quantum boardeissa on parempaa kuin esim. TGL STAR 60/ 3590, jollaisen ostoa olen alkanut harkitsemaan kahden vanhempaa mallia olevan TGL 60:n kaveriksi :) käytössä siis toista rundia nyt 80x80 teltta, jossa 2x tgl60 ja 120w ledfinland, jotka toimineet hyvin yhteen, mutta ajattelin päivittää ledfinlandin tuohon uuteen tgl60 esim.

TRZ

ViestiKirjoittaja TRZ » 20.2.2018 20:14

herraKeijo kirjoitti:Kertokaa tyhmälle mikä noissa quantum boardeissa on parempaa kuin esim. TGL STAR 60/ 3590, jollaisen ostoa olen alkanut harkitsemaan kahden vanhempaa mallia olevan TGL 60:n kaveriksi :) käytössä siis toista rundia nyt 80x80 teltta, jossa 2x tgl60 ja 120w ledfinland, jotka toimineet hyvin yhteen, mutta ajattelin päivittää ledfinlandin tuohon uuteen tgl60 esim.

Valo levittyy tasaisesti ja valaisimen saa laitettua lähemmäs kasveja kun ei tule hotspotteja.

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 10.3.2018 13:14

Briteistä paloja ja kittejä;
https://www.diyleduk.co.uk

telttailija

ViestiKirjoittaja telttailija » 15.3.2018 23:07

Hou auttakaa mua tietäjät. Teoriassa väsäsin stealth kaapin jossa pinta alaa 90cmx90cm ja sitten se korkeus noin ihmisen mitta. Työnsin sisään 600w natikan ja kas kumma tuuletukset ei enää riittäneet pitämään tilaa kauheasti alle 30 astetta.. Tässä kohtaa meni valot myyntiin ja ajatukset led valoihin. Mulla oli kerran yksi kiinalainen ufo led josta en viitsi kertoa sen enempää. Auttakaas tietäjät, minkä lainen LED olis kova tuohon tilaan? Yksi Kind l3 sarjalainen oli myynnissä basaarissa, mutta kauppias ei enää vastaa viesteihin, ja toinen mars 600w jota harkitsen vakavasti. Onko joku todennut nämä Marssit hyviksi? Eniten kiinnostaa kuinka kovasti tuo "600w" lämpeää? Eikai ainakaan enempää kuin samanluokan natikka.. :D Sitten olen lukenut että tuulettimet puhaltaa näissä aina "väärään" suuntaan paketti tuoreena. Uskoltaako/tarvitseeko tuulettimien puhallus suuntaa muuttaa? Heikkeneekö viilennysteho ja tulipalo riski kasvaa jos ne kääntää toisin päin? Itse asiassa tein tuon kääntötempun sille ufolle aikanaan, ja en sen jälkeen enää uskoltanut käyttää sitä kun Guumotteli juuri tuo paloturvallisuus... :doh: Sitten on vielä olemassa niitä passiivi jäähdytteisiä led-valoja. Liittyykö näihin joku taikatemppu? Miksi kaikkiin led valoihin ei vain laiteta isoa jäähdytys siileä? Eikös se olisi parempi kaikkien mielestä? Tämä Ledeily vaikuttaa samalta kuin sähkötupakointi, eli ensin ostetaan pikku ufo, sitten 3m led nauhaa, ja pian teltassa paistaakin joku 3000 euron tietokone älyllä varustettu skynet laitos :think: Entä sattuisiko jollakin olemaan mulle turhana tohon tilaan sopiva laadukas valo? =)

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 16.3.2018 9:10

osta multa tgl100, löytyy kai vielä tuolta basaarin puolelta..
siihen pari ehkä pari pienempää kaveriksi, niin avot..

Awwyu

ViestiKirjoittaja Awwyu » 16.3.2018 9:14

telttailija kirjoitti:Hou auttakaa mua tietäjät. Teoriassa väsäsin stealth kaapin jossa pinta alaa 90cmx90cm ja sitten se korkeus noin ihmisen mitta. Työnsin sisään 600w natikan ja kas kumma tuuletukset ei enää riittäneet pitämään tilaa kauheasti alle 30 astetta.. Tässä kohtaa meni valot myyntiin ja ajatukset led valoihin. Mulla oli kerran yksi kiinalainen ufo led josta en viitsi kertoa sen enempää. Auttakaas tietäjät, minkä lainen LED olis kova tuohon tilaan? Yksi Kind l3 sarjalainen oli myynnissä basaarissa, mutta kauppias ei enää vastaa viesteihin, ja toinen mars 600w jota harkitsen vakavasti. Onko joku todennut nämä Marssit hyviksi? Eniten kiinnostaa kuinka kovasti tuo "600w" lämpeää? Eikai ainakaan enempää kuin samanluokan natikka.. :D Sitten olen lukenut että tuulettimet puhaltaa näissä aina "väärään" suuntaan paketti tuoreena. Uskoltaako/tarvitseeko tuulettimien puhallus suuntaa muuttaa? Heikkeneekö viilennysteho ja tulipalo riski kasvaa jos ne kääntää toisin päin? Itse asiassa tein tuon kääntötempun sille ufolle aikanaan, ja en sen jälkeen enää uskoltanut käyttää sitä kun Guumotteli juuri tuo paloturvallisuus... :doh: Sitten on vielä olemassa niitä passiivi jäähdytteisiä led-valoja. Liittyykö näihin joku taikatemppu? Miksi kaikkiin led valoihin ei vain laiteta isoa jäähdytys siileä? Eikös se olisi parempi kaikkien mielestä? Tämä Ledeily vaikuttaa samalta kuin sähkötupakointi, eli ensin ostetaan pikku ufo, sitten 3m led nauhaa, ja pian teltassa paistaakin joku 3000 euron tietokone älyllä varustettu skynet laitos :think: Entä sattuisiko jollakin olemaan mulle turhana tohon tilaan sopiva laadukas valo? =)

Ne isot jäähdytyssiilit maksaa 40+€ kappale ainakin suomeen tilattuna (vrt hydron 5€ tuuletin ja 5€ matala siili) ja niiden pinta-ala ei kata kuin yhden cob ledin. MarsHydrot käyttää noita led arrayta joissa on paljon pieniä ledejä joita ajetaan pienellä teholla, ne on halvempia ja aktiivisella jäähdytyksellä ne saa jäähdytettyä halvasti. Puhtaasti kustannuskysymys siis. Tuo 600W valo vie seinästä sitten about 250W eli tuo 600W on vain niiden ledien teoreettinen maksimi virran kesto, mutta siellä olevat driverit ei riitä noin isoihin lukuihin, taas kustannus syistä, ja valon määrä/kulutettu sähkö on yleensä parempi jos ei aja ihan täysillä niitä ledejä. Tuulettimen voi MarsHydroissa kääntää huoletta, mutta jos raha ei ole ongelma niin en suosittelisi noita. Niissä palaa rikki muutama ledi jokaisessa kasvatus rundissa eli ei ole kauhean pitkä sijoitus, valon väri on aika kaukana auringosta ja energiatehokkuus huitelee missä sattuu. Mutta kyllä ne hamppua kasvattaa jos on tiukka budjetti. Lämpöä nuo kaikki ledit kyllä tuottaa, mitään taikalamppuja ne ei ole. Mutta kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin natikka. Muistaakseni jossain näin esimerkin että natikka muuttaa vähköstä 40% valoksi ja 60% lämmöksi, ja ledi 60% valoksi ja 40% lämmöksi, mutta älkää siteeratko tuota kun voi olla ihan huuhaata.

Palaa sivulle “Erikoisjärjestelmät”