Kuva

Tietoa lajikkeesta Sheherazade

Keskustelua lajikkeista, niiden jalostamisesta ja siemenpankeista
kukkatyyli_

Tietoa lajikkeesta Sheherazade

ViestiKirjoittaja kukkatyyli_ » 29.3.2005 9:00

Kellään kokemuksia kyseisestä lajikkeesta?
Jakakaa tietoanne/kokemuksianne.
Afghan ja Cannabis Sativa näkyisi olevan emoina.

defster

Re: Tietoa lajikkeesta Sheherazade

ViestiKirjoittaja defster » 29.3.2005 14:56

Veikkaan et emoina sekä Cannabis Sativa ja Cannabis Indica..
:P

kitarajari

ViestiKirjoittaja kitarajari » 29.3.2005 17:02

nikolai rimsky-korsakovilla (klassinen säveltäjä) on ton niminen biisi... hih.. nytpä tietää senkin nimen historian.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.3.2005 17:20

Juu, kaveri tuota on tarjonnut muutamia kertoja, viimeksi viikonloppuna makusteltiin.
Eipä tuosta pahaa sanottavaa kukkana, Sheherazaden kasvatuksesta en tiedä, mutta luultavammin helpohkoa kasvatettavaa hyvällä kukalla, helppo ottaa pistokkaita, sillä onhan tuota monelle juuri pistokkaista. (:

Mausta en osaa niin sanoa kun bluntista polteltiin, tai no kaveri röpötteli bongilla, mutta minulle riitti ihan tuo pluntti.
Tuoksu oli ihan miellyttävä, pehmeän mausteinen? vaikea noita on mennä sanomaan, kun vain muutamasti haistelee..
Vaikutukset minussa olivat hilpeys, puheliaisuus, euforia, pitkähkö kestoinen ja lopulta jumi.
Vaikka luulin olevani vielä virkeä ja tekeväni sitä ja tätä, alkoi ykskaks väsy painamaan, ja meninkin nukkumaan miltein heti kaverini lähdettyä.

Suosittelen.

(:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.3.2005 17:31

jees, tuossa tuli vapoteltua ja polteltua mokomaa, ja eipä siitä mitään ihmeellistä osaa sanoa(ehkä pikakuivatuksen takia) aika normaali indy, mutta pisti tripille aika pahasti pari kertaa.tuli kyllä pohjalle poltettua kolmisen pesällistä chronikkia, joten vahvuudesta ei ihan tarkasti osaa sanoa.
kauemmin kesti kuivattaa kuin chronick,jonka poltosta pidän itse hieman enemmän, sativaisempi kun on.
Viimeksi muokannut Vieras, 5.4.2005 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Cafffkaff

ViestiKirjoittaja Cafffkaff » 29.3.2005 17:57

Renaissance: "Scheherazade and Other Stories" on muuten uskomattoman hyvä levy.

http://www.progarchives.com/Progressive ... cd_id=3023
Cafffkaff, The Country Psychologist

kukkatyyli_

ViestiKirjoittaja kukkatyyli_ » 30.3.2005 21:06

trippaavaako?
Hmm. Itse aina hieman vieroksun näitä trippaavampia lajikkeita, kun tykkään pitää pääni kuitenkin melko selvänä.
Siis, no varmaan tajusitte.
Pitää kait sit vaan rauhassa aloitella uuden lajikkeen kanssa ihan minimääristä ja tunnustella.
Elä tule paha trippi, tule hyvä trippi.

Kool Jay
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Kool Jay » 5.4.2005 16:06

itsehän tuota ihanaa tuhannen ja yhden yön kukkaa joskus kasvattelin useamman sadon ja voin lämpimästi suositella. :yes:
-it´s so hard to run when you have a broken leg...

Vortex

ViestiKirjoittaja Vortex » 6.4.2005 8:21

trippaavaako?
Hmm. Itse aina hieman vieroksun näitä trippaavampia lajikkeita, kun tykkään pitää pääni kuitenkin melko selvänä.
Siis, no varmaan tajusitte.
Pitää kait sit vaan rauhassa aloitella uuden lajikkeen kanssa ihan minimääristä ja tunnustella.
Elä tule paha trippi, tule hyvä trippi.

Minulla taas juuri toisin päin. Eli voisitteko listailla/mainita joitain hyviä, trippaavia lajikkeita. Ei heti tule mieleen kuin psykukka, joka antoi muodon musiikille :)

smoke420joints

Re: Reaper Reply

ViestiKirjoittaja smoke420joints » 6.4.2005 17:14

Jack The Reaper kirjoitti:Offtopic:

Ei heti tule mieleen kuin psykukka, joka antoi muodon musiikille

Itselläni on sellanen fiilis vaan tosta psykukasta että porukka on plaseboissa minkä ehtii. :?

En sitten tiedä, pitäisi itse maistaa ja nähdä lähteekö siitä just jollekkin happotripin kaltaiselle matkalle..

..

Toki se voi olla jotain aivan yber kukkaa - en sitä mene kieltämään, mutta jos se kerran on niin hallelujaa-vahvempaa-kuin-mikään niin miksi se sitten on niin kiven alla / miksi sitä ei oo kasvattanut moni? :roll:

Taitaa olla parin jannun vahingossa risteyttelemä epävakaa hybridi josta on pari hyvää yksilöä löytynyt ja niitä sitten vähän jaettu pistokkaina, vahvan kuuloisella nimellä varustettuna; "Psykedeliakukka" + iso annos hypeä. :|

PS: Respectit silti vain lajikkeen kehittäneille hepuille, ensimmäinen suurta suosiota saanut suomalaisen lajikekehittelyn tulos :)

Tai no, lajikekehittelyn - mielipiteeni/mutuni on ylempänä.

*HUOM* - Kunhan spekuloin, tämä ei ole mikään suora hyökkäys psykukan puolustajia ja/tai kasvattajia vastaan. Tahtoisin vaan tietää että mikä tämä hässäkkä nyt oikein on. Siihen tuskin saan vastausta..

Just näin!

Mutta emme tosiaankaan saa vähätellä itsesuggestion voimaa :)

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.4.2005 18:47

Psykekukka, sen mitä itse tiedän siitä, on ollut vasta suht vähän aikaa saatavilla, siemeniä suht vähän verrattuna oikeisiin lajikkeisiin.
Siksipä varsin vähän kasvatettu, mutta jos alkaa voorumia selailemaan on sitä sentäs kasvateltu ja makusteltu..pieni kasvatusmäärä ei kuitenkaan tarkoita jotta 'lajike' olisi huono..

Eikä suinkaan ensimmäinen suurta suosiota saanut lajike, jeppis meininki..se, että on ollut vähän aikaa mukana hamppukultuurissa, voi olla syy ettei ole kuullut niistä muista.. jeppis meininki..(;

Kaikki eivät lähde ammattimaiseen lajikekehittelyyn, olisihan se sulaa hulluutta suomessa.?

Ei kuitenkaan tarkoita etteikö kukasta olisi sille asetetulle paikalle..eiköhän sekin tässä selviä..ainakin omalla kohdallani saan ehkä piankin käsityksen ko. kasvista.

Mutta niinhän se menee, hyvät asiat saavat hypeä, usein vielä enemmän kuin oikeasti kuuluisi, kasvihan se vaan..

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.4.2005 23:37

itsellä meni viimevuonna noita ulos.ilmoista ja paikasta johtuen kasvoivat ihan hirveiksi rimpuloiksi, ja ainoastaan yhdestä löytyi karva.olihan ne komian kokoisia ja lehteä tuli, joskin ei kovin toimivaa.kyseessä oli
4W 10th gen.

Vieras

Re: Reaper Reply

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.4.2005 1:19

siellä oli muitakin lajikkeita, ja olivat melkein samanlaisia... varman liian pieninä viety ulos liian myöhään.

Vortex

ViestiKirjoittaja Vortex » 7.4.2005 17:09

Niin no voi toki johtua siitäkin, että oli ensimmäinen kasvattamani lajike ja melkolailla ensikertoja, kun kukkaa kunnolla pääsin polttamaan. :D

Mutta ei se huonoa ole.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.1.2007 11:55

Venyy tosi vähän kukituksessa ja trikomejakin alkaa olla melko aikaisin.

kifi

ViestiKirjoittaja kifi » 16.3.2008 6:28

Oijoi..
Tämä lajike on mulle erityisen rakas..

Muutamia vuosia sitten tuli kasvateltua. Satuin sitte olemaan väärässä paikassa väärään aikaan, ja poliisit otti mut talteen..
Ne piti mua kiinni kolme vuorokautta ja kävi sillä välin hakemassa paria viikkoa vajaat Sheherazade kukkaset pois. :(
MUTTA ku sitte vihdoin pääsin kotiin, niin huomasin että ne oli jättäny kasveista isoimman budin keskelle lattiaa, ikäänku lohdutukseksi. :D Ne oli kyllä muutenki mua kohtaan tosi asiallisia (varmaan siks, koska mä olin niitä kohtaan..)..
No anyway, kyllä oli makosat savut.. :D

Kaveri oli kerenny ottaa niistä pistokkaat, ja sitte kesällä mentiin pelaan futista ja hän repäs taskustaan Sheherazade kukintoa.. Aijai, että oli iloinen yllätys. :lol:
No sitte ku oltiin vedetty savut ja alettiin potkii palloa, niin sillon mä koin aika massiivisen elämyksen..
Uskon ymmärtäneeni miks Bob Marleylle jalkapallo oli niin rakas harrastus! Paukuissa etenkin..
Se urheilulaji sai kyllä aivan uudet ulottuvuudet! :yes:

Aijai.. Sheherazade.. :P

Ai niin, ja niistä mun reilusta kymmenestä kasvista tuli vähän reilu 100 € sakkoa..
Tuomari aloitti oikeudenkäynnin näillä sanoilla:"Oonhan minäki joskus nuoruudessani sitä hassista maistanu, mutta eipä se silleen päähän menny.." :laugh:

Palaa sivulle “Hamppulajikkeet”